SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Citroën C4 Picasso: priestor a technológia na jednom mieste

Automobilka pripravila veľkopriestorové vozidlo nabité modernými technológiami.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Po relatívne dlhom oficiálnom zdržovaní predstavila francúzska automobilka Citroën svoj nový rodinný model C4 Picasso, ktorý sa vo Francúzsku začal predávať už tento mesiac. Moderný automobil preberá niektoré riešenie z konceptu Technospace.

Dizajnéri dopriali vozidlu voči predchádzajúcej generácii kratšie previsy, znížili umiestenie motora a podlahy a zväčšili rozchod kolies (2 750 mm). Predná časť sa nesie v duchu nového dizajnového jazyka značky Citroën.

Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety.

Zadné svetlá sú inšpirované štúdiami Tubik, Survolt a Revolte a s pomocou LED technológie vytvárajú futuristický 3D efekt. Nový vzhľad získal zadok aj vďaka veku batožinového priestoru, ktoré opticky zväčšuje šírku zadnej časti.

Panoramatické sklo v sérii

Automobilka chcela pripraviť vozidlo s extrémnym vnútorným priestorom a posilnila ho sériovo montovaným panoramatickým čelným sklom a veľkou presklenou strechou.

Na asymetricky tvarovanej palubnej doske sa nachádza viacero farieb a materiálov. Vodičovej strane dominuje čierne prevedenie, strana spolujazdca je svetlejšia. Celok dopĺňajú matné chrómové, alebo lesklé prvky.

Poťahy dvojice predných sedadiel dostali grafický motív pripomínajúci kreslo. Nový Citroën C4 Picasso môže disponovať aj poťahom z kože Nappa vo svetlom vyhotovení.

C4 Picasso prichádza s plne digitálnym ovládacím rozhraním. Prostredníctvom menšej, 7-palcovej obrazovky vodič ovláda dvojzónovú klimatizáciu, navigáciu, audio, telefón, asistenčné systémy alebo doplnkové služby. Širokouhlá 12-palcová HD obrazovka zobrazuje informácie spojené s jazdou a vodič si ju môže upraviť podľa svojich potrieb.

Kamery okolo celého auta

Okrem bežne využívaných funkcií ako bezkľúčový prístup a štartovanie, elektricky ovládané veko batožinového priestoru či parkovacia kamera, Citroën C4 Picasso ponúkne aj systém Vision 360. Ten prostredníctvom štyroch kamier umiestnených po obvode vozidla zobrazí vozidlo z vtáčej perspektívy, pohľad iba za vozidlom alebo panoramatický výhľad pred vozidlom.

Automobilu nemusí chýbať ani parkovací asistent schopný zaparkovať priečne i pozdĺžne, aktívny tempomat s radarom, automatické diaľkové svetlá, monitorovanie mŕtveho uhla vozidla alebo systém na automatické volanie záchrannej služby.

Interiér sa snaží osloviť aj praktickým sklápaním sedadiel. Sedadlo predného spolujazdca je sklopné do roviny a vytvorí tak priestor na prepravu predmetov s dĺžkou až do 2,5 metra.

V druhom rade sa nachádza trojica samostatných rovnako širokých sedadiel s možnosťou sklápania do roviny, nastavovania sklonu operadla a pozdĺžneho posúvania.

Podstatnou informáciou je aj ponuka batožinového priestoru, ktorá sa podľa merania VDA dostáva na úroveň 537 litrov (do 630 litrov v prípade, ak sú sedadlá druhého radu posunuté dopredu).

V modeloch vybavených automatickou prevodovkou bude medzi prednými sedadlami k dispozícii vyberateľná schránka, ktorá bude využiteľná aj na prenášanie osobných vecí.

Schudol a dostal úspornejšie motory

Nový Citroën C4 Picasso je oproti svojmu predchodcovi o 140 kg ľahší. Na novej podvozkovej platforme EMP2 ušetrila automobilka 70 kg, a to najmä využitím hliníka a ocele s veľmi vysokou mierou pevnosti, ako aj vekom batožinového priestoru z kompozitov.

Nový automobil bude poháňať paleta, na spotrebu optimalizovaných, motorov. Produkciou emisií pod 100 g CO2 na jeden kilometer by sa rád pochválil motor e-HDi 90 Airdream, spojený s novou generáciou 6-stupňovej robotizovanej prevodovky. V danej kategórii je priemerná papierová spotreba 3,8 l/100 km skutočne nízka. Uvidíme aká bude realita.

Všetky naftové motory sú vybavené technológiou Stop & Start (okrem HDi 90 BVM).

Nový Citroën C4 Picasso bude prvým modelom značky, ktorý dostane motor BlueHDi, zodpovedajúci norme Euro 6: BlueHDi 150 so 110 g CO2/km využíva modul SCR (proces redukcie emisií prostredníctvom selektívnej katalytickej redukcie), technológiu, ktorá účinne odstraňuje zlúčeniny NOx (- 90 %) a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2.

Šesťstupňová manuálna prevodovka je dodávaná so všetkými naftovými motormi (okrem HDi 90). Okrem toho je v ponuke 6-stupňová robotizovaná prevodovka: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), ktorá spolupracuje s motormi motormi e-HDi 90 a e-HDi 115.

Spomenuté prevodovky, od prvého polroku 2014, doplní aj 6-rýchlostná automatická prevodovka.

Veríme, že model C4 Picasso, dostupný s 1,6-litrovým benzínovým motorom s výkonom 88 kW (120 k) v cene od 16 990 eur, vyskúšame aj v reálnom teste na našich cestách a tlačové informácie doplníme o vlastné skúsenosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 694
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 147
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 501
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 931
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 282
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 282
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon