SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Citroën C4 Picasso: priestor a technológia na jednom mieste

Automobilka pripravila veľkopriestorové vozidlo nabité modernými technológiami.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Po relatívne dlhom oficiálnom zdržovaní predstavila francúzska automobilka Citroën svoj nový rodinný model C4 Picasso, ktorý sa vo Francúzsku začal predávať už tento mesiac. Moderný automobil preberá niektoré riešenie z konceptu Technospace.

Dizajnéri dopriali vozidlu voči predchádzajúcej generácii kratšie previsy, znížili umiestenie motora a podlahy a zväčšili rozchod kolies (2 750 mm). Predná časť sa nesie v duchu nového dizajnového jazyka značky Citroën.

Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety.

Zadné svetlá sú inšpirované štúdiami Tubik, Survolt a Revolte a s pomocou LED technológie vytvárajú futuristický 3D efekt. Nový vzhľad získal zadok aj vďaka veku batožinového priestoru, ktoré opticky zväčšuje šírku zadnej časti.

Panoramatické sklo v sérii

Automobilka chcela pripraviť vozidlo s extrémnym vnútorným priestorom a posilnila ho sériovo montovaným panoramatickým čelným sklom a veľkou presklenou strechou.

Na asymetricky tvarovanej palubnej doske sa nachádza viacero farieb a materiálov. Vodičovej strane dominuje čierne prevedenie, strana spolujazdca je svetlejšia. Celok dopĺňajú matné chrómové, alebo lesklé prvky.

Poťahy dvojice predných sedadiel dostali grafický motív pripomínajúci kreslo. Nový Citroën C4 Picasso môže disponovať aj poťahom z kože Nappa vo svetlom vyhotovení.

C4 Picasso prichádza s plne digitálnym ovládacím rozhraním. Prostredníctvom menšej, 7-palcovej obrazovky vodič ovláda dvojzónovú klimatizáciu, navigáciu, audio, telefón, asistenčné systémy alebo doplnkové služby. Širokouhlá 12-palcová HD obrazovka zobrazuje informácie spojené s jazdou a vodič si ju môže upraviť podľa svojich potrieb.

Kamery okolo celého auta

Okrem bežne využívaných funkcií ako bezkľúčový prístup a štartovanie, elektricky ovládané veko batožinového priestoru či parkovacia kamera, Citroën C4 Picasso ponúkne aj systém Vision 360. Ten prostredníctvom štyroch kamier umiestnených po obvode vozidla zobrazí vozidlo z vtáčej perspektívy, pohľad iba za vozidlom alebo panoramatický výhľad pred vozidlom.

Automobilu nemusí chýbať ani parkovací asistent schopný zaparkovať priečne i pozdĺžne, aktívny tempomat s radarom, automatické diaľkové svetlá, monitorovanie mŕtveho uhla vozidla alebo systém na automatické volanie záchrannej služby.

Interiér sa snaží osloviť aj praktickým sklápaním sedadiel. Sedadlo predného spolujazdca je sklopné do roviny a vytvorí tak priestor na prepravu predmetov s dĺžkou až do 2,5 metra.

V druhom rade sa nachádza trojica samostatných rovnako širokých sedadiel s možnosťou sklápania do roviny, nastavovania sklonu operadla a pozdĺžneho posúvania.

Podstatnou informáciou je aj ponuka batožinového priestoru, ktorá sa podľa merania VDA dostáva na úroveň 537 litrov (do 630 litrov v prípade, ak sú sedadlá druhého radu posunuté dopredu).

V modeloch vybavených automatickou prevodovkou bude medzi prednými sedadlami k dispozícii vyberateľná schránka, ktorá bude využiteľná aj na prenášanie osobných vecí.

Schudol a dostal úspornejšie motory

Nový Citroën C4 Picasso je oproti svojmu predchodcovi o 140 kg ľahší. Na novej podvozkovej platforme EMP2 ušetrila automobilka 70 kg, a to najmä využitím hliníka a ocele s veľmi vysokou mierou pevnosti, ako aj vekom batožinového priestoru z kompozitov.

Nový automobil bude poháňať paleta, na spotrebu optimalizovaných, motorov. Produkciou emisií pod 100 g CO2 na jeden kilometer by sa rád pochválil motor e-HDi 90 Airdream, spojený s novou generáciou 6-stupňovej robotizovanej prevodovky. V danej kategórii je priemerná papierová spotreba 3,8 l/100 km skutočne nízka. Uvidíme aká bude realita.

Všetky naftové motory sú vybavené technológiou Stop & Start (okrem HDi 90 BVM).

Nový Citroën C4 Picasso bude prvým modelom značky, ktorý dostane motor BlueHDi, zodpovedajúci norme Euro 6: BlueHDi 150 so 110 g CO2/km využíva modul SCR (proces redukcie emisií prostredníctvom selektívnej katalytickej redukcie), technológiu, ktorá účinne odstraňuje zlúčeniny NOx (- 90 %) a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2.

Šesťstupňová manuálna prevodovka je dodávaná so všetkými naftovými motormi (okrem HDi 90). Okrem toho je v ponuke 6-stupňová robotizovaná prevodovka: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), ktorá spolupracuje s motormi motormi e-HDi 90 a e-HDi 115.

Spomenuté prevodovky, od prvého polroku 2014, doplní aj 6-rýchlostná automatická prevodovka.

Veríme, že model C4 Picasso, dostupný s 1,6-litrovým benzínovým motorom s výkonom 88 kW (120 k) v cene od 16 990 eur, vyskúšame aj v reálnom teste na našich cestách a tlačové informácie doplníme o vlastné skúsenosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 351
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 501
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 406
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 330
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 593
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 555
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 509
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


16 h
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


20 h
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  2. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  5. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  6. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  7. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  8. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 234
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 025
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 939
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 755
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 724
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 395
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu