Ešte ako 90-ročný v automobilovom múzeu Augusta-Horcha v Zwickau s nadšením rozprával o tom, ako vymyslel a skonštruoval legendárny Trabant 601.
„Stále ma to baví. Robím to zväčša medzi prvou a druhou dialýzou, potom si čítam športové časopisy a učím sa naspamäť básne, aby som si cvičil pamäť,“ povedal pre denník Bild Werner Lang (23. 3. 1922 - 17. 6. 2013) fanúšik Friedricha Schillera.
Rodák zo saského Bermsgrünu a absolvent Technickej univerzity v Zwickau bol pritom, keď po druhej svetovej vojne používali konštruktéri lacnejší bakelit na výrobu kapôt, bol pri výrobe predchodcu trabanta typu P 70, ktorého sa vyrobilo 36-tisíc kusov a časť z nich skončila aj v bývalom Československu.
Vozidlo niekoľkokrát zlepšili, než v roku 1964 predstavili konštruktéri na čele s Langom legendárny dvojtaktný Trabant 601.
Najznámejší symbol komunistickej NDR a celého východného bloku sa vyrábal 27 rokov a vyrobilo sa z neho 2,8 milióna kusov. Dodnes má kluby fanúšikov v mnohých krajinách sveta.
Modernejšiu verziu už Lang urobiť nemohol, kompletné vozidlo so štvortaktovým motorom mu strana nepovolila.
„Na požiadavku politbyra sme museli práce ukončiť a všetky materiály uložiť do archívu,“ hovorí Lang o revolučnom návrhu, ktorý sa o sedem rokov objavil v západnom Nemecku ako Golf I. Automobilový priemysel pre stranu nebol prioritou.
Za zásluhy dostal Lang dve národné ceny: v roku 1954 a v roku 1974. „Prvá bola celá zo zlata, druhá už bola len pozlátená,“ smial sa Lang, ktorý ešte ako 90-ročný o sebe hovoril, že je optimista.