Reportáž z Le Mans: Ranné mraky prihnali po pokojnej noci problémy

Jubilejný ročník sa okrem smutnej udalosti zapísal do histórie aj najdlhším časom jazdy za safety car. Môže za to aj počasie.

Toyota prišla do Le Mans podľa slov zástupcov tímu najmä po šachovnicovú vlajku, teda chce vidieť cieľ bez väčších problémov. Všetkým je nám je však jasné, že hlavnú úlohu zohráva súboj s Audi. Nemecká značka v ostatných rokoch dominuje vytrvalostnýmToyota prišla do Le Mans podľa slov zástupcov tímu najmä po šachovnicovú vlajku, teda chce vidieť cieľ bez väčších problémov. Všetkým je nám je však jasné, že hlavnú úlohu zohráva súboj s Audi. Nemecká značka v ostatných rokoch dominuje vytrvalostným(Zdroj: Rastislav Chvála)

LE MANS, LE SARTHE. Kým pre svetové médiá bola včerajšia tragická nehoda čitateľsky a divácky príťažlivou senzáciou, milovníci motoršportu to vnímali veľmi citlivo a nepochybne to bolo cítiť aj na atmosfére pretekov.

Napohľad trochu prekvapujúco továrenský tím Aston Martin zo súťaže neodstúpil, pretože rodina zosnulého Allana Simonsena so to nepriala s odôvodnením:"Allan by bol pretekal až do konca".

Večer sme pešo prešli až na miesto nehody v zákrute Tertre Rouge, kde sa stala nehoda paradoxne na výjazde zo zákruty.

V tomto mieste sa základný pretekársky okruh spája s cestou, po ktorej sa Le Mans podľa tradície jazdí už desaťročia.

Samotná zákruta je pre prípad výletu mimo trať vybavená štrkovou zónou a bariérami z pneumatík, pretože sem jazdci vchádzajú pomerne vo vysokej rýchlosti.

ASTON.jpg

V Tertre Rouge sa mení asfalt

Aston Martin Vantage GTE s Allanom Simonsenom pri výjazde mimo ideálnej stopy naznačil krátky pretáčavý šmyk, avšak v zápätí chytil bleskurýchlu reakciu do opačnej strany a stranou vodiča nabúral do zvodidiel.

Allan McNish, ktorý štartuje v Le Mans štrnásty krát a dva krát bol členom víťazného tímu o zákrute Tertre Rouge hovorí: "Je to pomerne rýchla zákruta, ktorú prechádzam na štvrtý prevodový stupeň.

Vo výjazde zo zákruty opúšťame klasický okruh a vychádzame na cestu. Mení sa asfalt aj priľnavosť". McNish považuje zákrutu a jej výjazd za extrémne dôležitú pre nasledujúcu dlhánsku rovinku Mulsanne.

Ďalší Aston opakoval scenár prvej nehody

Priaznivci motorizmu pri skrížených dánskych vlajkách na oplotení okruhu stále diskutujú o tom, čo sa tu mohlo stať.

Polemiku ešte umocnilo ráno, keď približne o pol desiatej havaroval navlas podobným spôsobom na výjazde zo zákruty druhý Aston Martin toho istého tímu s Fredericom Makowieckim za volantom.

Opäť boli preteky pre opravu zvodidiel a odstránenie auta prerušené jazdou za safety car. Čas jazdy za bezpečnostným vozidlom prekročil päť hodín a tiež rekord vrámci Le Mans.

Spoločným menovateľom nehôd bolo tiež počasie, pretože sa stali krátko po začiatku mrholenia. Do jedenástej predpoludním niekoľkokrát začalo pršať a hneď potom trať vyschla.

V tíme Aston Martin Racing si zrejme oslavu storočnice automobilky predstavovali úplne inak. Televízie dookola opakovali zábery na zaslzené oči mechanikov. Jedinou vzdpruhou pre nich bolo aspoň to, že Frederic Makowiecki vyviazol bez zranení.

Toyota hrá na vytrvalosť

Pokojnej noci predchádzali naozaj krásne a tesné súboje najmä v kategóriách cestovných automobilov GTE PRO a GTE AM. V boji o prvenstvo boli naoko karty rozdané, pretože na prvých troch miestach krúžili Audi a za nimi dve Toyoty s konštatným odstupom.

Pred súmrakom sme sa posunuli za šikanu Dunlop, v ktorej po prudkom spomalení strácajú prítlak autá kategórie LM P1. Z rýchlosti omkolo 290 kilometrov za hodinu zabrzdia až na úroveň prvého prevodového stupňa.

Na jeho opätovné získane späť akcelerujú a vchádzajú cez pravú zákrutu s "hupom" do ďalšej šikany s prvou ľavou zákrutou.

"Na tejto pomerne veľkej nerovnosti nesmiete zablokovať kolesá," upozorňuje Allan McNish.

Práve tu sme boli svedkami postupu Toyoty na druhé a tretie miesto, kedy sa pred číslom na boku auta rozsvietili dve a tri červené svetlá symbolizujúce aktuálne poradie v triede a v tomto prípade aj celkové priebežné miesto.

TOYOTA.jpg

Audi sa prepadli pre problém s alternátorom a drobnú nehodu. Celú noc a aj napriek dramatickému ránu, kedy aj Toyota aj Audi občas vyleteli mimo trať, sa na poradí nič vážne nemení.

Dve hodiny pred koncom pretekov je v čele Audi a za ním Toyota a po stíhacej jazde už na treťom mieste Audi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Investment Advisory Guide for Slovakia
  3. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  6. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  1. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  2. Investment Advisory Guide for Slovakia
  3. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  4. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  5. Ročné cestovné poistenie vás chráni dlhšie a je výhodnejšie
  6. Podmienky predaja spoločnosti s.r.o., ktorá je platcom DPH
  7. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  8. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  9. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  10. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 24 129
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 495
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 799
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 493
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 15 046
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 094
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 252
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 907
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 4 643
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 597

Téma: 24 hodín v Le Mans 2013


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Audi e-tron

V Bratislave sa vodiči zdržia pätnásť minút, auto sa zrazilo s električkou

Kolóny sa tvoria na D2 za Stupavou v smere do Bratislavy.

V Bratislave sa postupne od piatka 15. februára začali rozsiahle dopravné obmedzenia.
Hyundai Sonata

Opel sa vracia do Ruska, Peugeot po 30 rokoch do USA

Automobilky nechcú byť závislé od európskeho trhu.

Nová Mazda 3 dorazila na Slovensko, vyskúšali sme ju

Dobre žehlí nerovnosti aj s tuhou zadnou nápravou.

Mazda 3