Reportáž z Le Mans: Ranné mraky prihnali po pokojnej noci problémy

Jubilejný ročník sa okrem smutnej udalosti zapísal do histórie aj najdlhším časom jazdy za safety car. Môže za to aj počasie.

Toyota prišla do Le Mans podľa slov zástupcov tímu najmä po šachovnicovú vlajku, teda chce vidieť cieľ bez väčších problémov. Všetkým je nám je však jasné, že hlavnú úlohu zohráva súboj s Audi. Nemecká značka v ostatných rokoch dominuje vytrvalostným(Zdroj: Rastislav Chvála)

LE MANS, LE SARTHE. Kým pre svetové médiá bola včerajšia tragická nehoda čitateľsky a divácky príťažlivou senzáciou, milovníci motoršportu to vnímali veľmi citlivo a nepochybne to bolo cítiť aj na atmosfére pretekov.

Napohľad trochu prekvapujúco továrenský tím Aston Martin zo súťaže neodstúpil, pretože rodina zosnulého Allana Simonsena so to nepriala s odôvodnením:"Allan by bol pretekal až do konca".

Večer sme pešo prešli až na miesto nehody v zákrute Tertre Rouge, kde sa stala nehoda paradoxne na výjazde zo zákruty.

V tomto mieste sa základný pretekársky okruh spája s cestou, po ktorej sa Le Mans podľa tradície jazdí už desaťročia.

Samotná zákruta je pre prípad výletu mimo trať vybavená štrkovou zónou a bariérami z pneumatík, pretože sem jazdci vchádzajú pomerne vo vysokej rýchlosti.

ASTON.jpg

V Tertre Rouge sa mení asfalt

Aston Martin Vantage GTE s Allanom Simonsenom pri výjazde mimo ideálnej stopy naznačil krátky pretáčavý šmyk, avšak v zápätí chytil bleskurýchlu reakciu do opačnej strany a stranou vodiča nabúral do zvodidiel.

Allan McNish, ktorý štartuje v Le Mans štrnásty krát a dva krát bol členom víťazného tímu o zákrute Tertre Rouge hovorí: "Je to pomerne rýchla zákruta, ktorú prechádzam na štvrtý prevodový stupeň.

Vo výjazde zo zákruty opúšťame klasický okruh a vychádzame na cestu. Mení sa asfalt aj priľnavosť". McNish považuje zákrutu a jej výjazd za extrémne dôležitú pre nasledujúcu dlhánsku rovinku Mulsanne.

Ďalší Aston opakoval scenár prvej nehody

Priaznivci motorizmu pri skrížených dánskych vlajkách na oplotení okruhu stále diskutujú o tom, čo sa tu mohlo stať.

Polemiku ešte umocnilo ráno, keď približne o pol desiatej havaroval navlas podobným spôsobom na výjazde zo zákruty druhý Aston Martin toho istého tímu s Fredericom Makowieckim za volantom.

Opäť boli preteky pre opravu zvodidiel a odstránenie auta prerušené jazdou za safety car. Čas jazdy za bezpečnostným vozidlom prekročil päť hodín a tiež rekord vrámci Le Mans.

Spoločným menovateľom nehôd bolo tiež počasie, pretože sa stali krátko po začiatku mrholenia. Do jedenástej predpoludním niekoľkokrát začalo pršať a hneď potom trať vyschla.

V tíme Aston Martin Racing si zrejme oslavu storočnice automobilky predstavovali úplne inak. Televízie dookola opakovali zábery na zaslzené oči mechanikov. Jedinou vzdpruhou pre nich bolo aspoň to, že Frederic Makowiecki vyviazol bez zranení.

Toyota hrá na vytrvalosť

Pokojnej noci predchádzali naozaj krásne a tesné súboje najmä v kategóriách cestovných automobilov GTE PRO a GTE AM. V boji o prvenstvo boli naoko karty rozdané, pretože na prvých troch miestach krúžili Audi a za nimi dve Toyoty s konštatným odstupom.

Pred súmrakom sme sa posunuli za šikanu Dunlop, v ktorej po prudkom spomalení strácajú prítlak autá kategórie LM P1. Z rýchlosti omkolo 290 kilometrov za hodinu zabrzdia až na úroveň prvého prevodového stupňa.

Na jeho opätovné získane späť akcelerujú a vchádzajú cez pravú zákrutu s "hupom" do ďalšej šikany s prvou ľavou zákrutou.

"Na tejto pomerne veľkej nerovnosti nesmiete zablokovať kolesá," upozorňuje Allan McNish.

Práve tu sme boli svedkami postupu Toyoty na druhé a tretie miesto, kedy sa pred číslom na boku auta rozsvietili dve a tri červené svetlá symbolizujúce aktuálne poradie v triede a v tomto prípade aj celkové priebežné miesto.

TOYOTA.jpg

Audi sa prepadli pre problém s alternátorom a drobnú nehodu. Celú noc a aj napriek dramatickému ránu, kedy aj Toyota aj Audi občas vyleteli mimo trať, sa na poradí nič vážne nemení.

Dve hodiny pred koncom pretekov je v čele Audi a za ním Toyota a po stíhacej jazde už na treťom mieste Audi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 894
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 355
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 937
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 966
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 957
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 355
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 444
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 262
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 855
  10. Kreditná karta – áno alebo nie 3 335

Téma: 24 hodín v Le Mans 2013


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štyri mesiace po Kuciakovej vražde verejnosť pozná len čas úmrtia

Politici po vražde novinára odmietali odstúpiť, polícia čelila kritike za postup pri vyšetrovaní.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočner skončil. Aj keby ho pustili na slobodu

Čo znamená zadržanie Kočnera a Ruska.

Stĺpček Jakuba Fila

Treba to stále pripomínať, moc pochádza od občanov

Verejnosť si zrejme až časom uvedomí, že za posledné mesiace dosiahla veľmi veľa.

ŠPORT

Argentína podľahla Chorvátsku a hrozí jej koniec na šampionáte

Brankár Caballero spravil fatálnu chybu.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.