SME

Novinári ocenili Mitsubishi Space Star

Nový mestský model Space Star od Mitsubishi Motors, ktorý bol vo Francúzsku predstavený len pred niekoľkými týždňami, získal ocenenie „Ekologické auto roka“ MAAF 2013.

(Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Space Star sa umiestnil medzi víťazmi v poradí už deviateho ročníka ankety, ktorá má za cieľ oceniť najvýznamnejšie počiny v oblasti ochrany životného prostredia z radov medzinárodných výrobcov automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok bolo do súťaže nominovaných devätnásť vozidiel rozdelených do viacerých tried: "so zážihovým motorom s výkonom pod 100 koní“, "so zážihovým motorom s výkonom nad 100 koní“, „hybridné a plug-in hybridné vozidlá“ ako aj elektromobily a ľahké úžitkové vozidlá“.

Zo zoznamu desiatich nominovaných vo svojej triede, vybralo desať novinárov víťazov na základe úrovne emisií či už CO2, NOx alebo HC, pričom práve Mitsubishi Space Star s emisiami (od) 92g/km sa stal víťazom v kategórii vozidiel so zážihovým motorom s výkonom pod 100 konských síl.

SkryťVypnúť reklamu

Z vanu malý hatchback

Pripomeňme, že model Spacestar mal svoju premiéru na tohtoročnom autosalóne v Ženeve na jar tohto roka. Vozidlo dlhé 3 710 mm, široké 1 665 mm a vysoké 1 490 mm ponúka pre cestujúcich až 65 % priestoru z celkovej dĺžky. Veľkosť batožinového priestoru je 235 l podľa metodiky VDA.

Automobil vyniká nízkou hmotnosťou, len 845 kg. Podvozok modelu Space Star je vybavený vzperami MacPherson vpredu a vlečnou torznou nápravou s vinutými pružinami vzadu.

Karoséria:

Dĺžka:

3710 mm

Šírka:

1665 mm

Výška:

1490 mm

Rázvor kolies:

2450 mm

Rozchod:

vpredu 1 430 mm / vzadu 1 415 mm

Pohotovostná hmotnosť:

od 845 kg

Počet miest na sedenie:

5

Rozmer pneumatík:

165/65R14 a 175/55R15

Objem batožinového priestoru:

od 235 l (merané podľa VDA)

V Európe bude Space Star poháňaný novou generáciou ľahkých a kompaktných trojvalcových benzínových motorov s nízkym trením ponúkaných so zdvihovým objemom 1,0 l alebo 1,2 l. Objemnejší z dvojice bude k dispozícii aj s automatickou prevodovkou typu CVT.

Pohonná jednotka

1,0 l MIVEC AS&G
(5st. man.)

1,2 l MIVEC AS&G
(5st. man.)

1,2 l MIVEC AS&G
(CVT)

Zdvihový objem

999 cm3

1193 cm3

1193 cm3

Výkon

71 k pri 6000 ot/min

80 k pri 6000 ot/min

80 k pri 6000 ot/min

Krútiaci moment

88 Nm pri 5000 ot/min

106 Nm pri 4000 ot/min

106 Nm pri 4000 ot/min

Najvyššia rýchlosť

172 km/h

180 km/h

173 km/h

0 – 100 km/h

13,6 s

11,7 s

12,8 s

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  6. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  7. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  8. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 14 454
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 170
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 355
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 884
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 828
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 746
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 750
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 769
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Hrkútanie s Richterom na rádii Express .
  2. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  3. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  4. Jaroslav Liptak: Je toto Test Amerického Experimentu? A čo je vlastne ten Experiment?
  5. Ľuboslava Šusteková: Poctivý domáci kečup
  6. Ján Korček junior: Čo priniesol august v Premier League?
  7. Monika Chovanová: Ženy ukončujú vzťah definitívne
  8. Petra Machová: Plavba po Níle - Ako vyzerá múmia Tutanchamona a žijú v Níle krokodíly?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 267
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 630
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 765
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 000
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 561
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 059
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 5 876
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 4 888
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  3. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  4. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  7. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  8. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
SkryťZatvoriť reklamu