BRATISLAVA. Najpravdepodobnejšou zmenou na novom Bugatti Veyron je značný úbytok váhy, a to hlavne vďaka rozšírenému využitiu kompozitných materiálov a ďalších „ľahkých technológií“. Voči súčasnej verzii Super má byť vozidlo ľahšie o 200 kg.
Informoval o tom britský portál Autocar.
Protikladom zníženia váhy bude nárast výkonu pohonnej jednotky. Štandardný výkon viacradového agregátu W16 by mohol narásť z pôvodných približne 1 200 konských síl až o 300 koní.
Celkový výkon by však mohol produkovať nie len spaľovací motor, ale aj jeho hybridná kombinácia s elektromotorom.
Predstavitelia automobilky sa tešia, že nie sú pod časovým tlakom a navyše, sú presvedčení o úspechu novej generácie Veyronu.
Najvyššia rýchlosť bude pravdepodobne obmedzená len súčasnou technológiou pneumatík. Po rekorde verzie Super Sport, ktorá prekonala rýchlosť 430 km/h sa môže spoločnosť s novým modelom Veyron pokúsiť zdolať hranicu 450 km/h.
Posledná informácia konštatuje len cenu, ktorá sa po prepočte priblíži hranici šiestich miliónov eur. Ani tá však neodradí záujemcov o nový Veyron. Automobilka by ho mohla predstaviť už na budúci rok.