BRATISLAVA. Najpravdepodobnejšou zmenou na novom Bugatti Veyron je značný úbytok váhy, a to hlavne vďaka rozšírenému využitiu kompozitných materiálov a ďalších „ľahkých technológií“. Voči súčasnej verzii Super má byť vozidlo ľahšie o 200 kg.
Informoval o tom britský portál Autocar.
Agregát W16
Súčasnú generáciu Bugatti Veyron poháňa štvorradový, 16 valcový motor (W16) so štvoricou turbodúchadiel a štyrmi ventilmi na valec. Ekvivalent dvoch vidlicových osemvalcov na spoločnom kľukovom hriadeli s celkovým zdvihovým objemom osem litrov produkuje v súčasnosti 883 kW (1 200 k). Motor dlhý 71 cm váži približne 400 kg.
Animácia motora W16
Protikladom zníženia váhy bude nárast výkonu pohonnej jednotky. Štandardný výkon viacradového agregátu W16 by mohol narásť z pôvodných približne 1 200 konských síl až o 300 koní.
Celkový výkon by však mohol produkovať nie len spaľovací motor, ale aj jeho hybridná kombinácia s elektromotorom.
Predstavitelia automobilky sa tešia, že nie sú pod časovým tlakom a navyše, sú presvedčení o úspechu novej generácie Veyronu.
Najvyššia rýchlosť bude pravdepodobne obmedzená len súčasnou technológiou pneumatík. Po rekorde verzie Super Sport, ktorá prekonala rýchlosť 430 km/h sa môže spoločnosť s novým modelom Veyron pokúsiť zdolať hranicu 450 km/h.
Posledná informácia konštatuje len cenu, ktorá sa po prepočte priblíži hranici šiestich miliónov eur. Ani tá však neodradí záujemcov o nový Veyron. Automobilka by ho mohla predstaviť už na budúci rok.