SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Nová generácia Bugatti Veyron je nepriamo potvrdená

Ľudia z okolia automobilky potvrdili vývoj novej generácie extrémneho Bugatti Veyron. Automobil za 5 miliónov libier by mal poriadne schudnúť a zosilnieť.

(Zdroj: Youdesign)

BRATISLAVA. Najpravdepodobnejšou zmenou na novom Bugatti Veyron je značný úbytok váhy, a to hlavne vďaka rozšírenému využitiu kompozitných materiálov a ďalších „ľahkých technológií“. Voči súčasnej verzii Super má byť vozidlo ľahšie o 200 kg.

Informoval o tom britský portál Autocar.

Agregát W16
Súčasnú generáciu Bugatti Veyron poháňa štvorradový, 16 valcový motor (W16) so štvoricou turbodúchadiel a štyrmi ventilmi na valec. Ekvivalent dvoch vidlicových osemvalcov na spoločnom kľukovom hriadeli s celkovým zdvihovým objemom osem litrov produkuje v súčasnosti 883 kW (1 200 k). Motor dlhý 71 cm váži približne 400 kg.
Animácia motora W16

Protikladom zníženia váhy bude nárast výkonu pohonnej jednotky. Štandardný výkon viacradového agregátu W16 by mohol narásť z pôvodných približne 1 200 konských síl až o 300 koní.

Celkový výkon by však mohol produkovať nie len spaľovací motor, ale aj jeho hybridná kombinácia s elektromotorom.

Predstavitelia automobilky sa tešia, že nie sú pod časovým tlakom a navyše, sú presvedčení o úspechu novej generácie Veyronu.

Najvyššia rýchlosť bude pravdepodobne obmedzená len súčasnou technológiou pneumatík. Po rekorde verzie Super Sport, ktorá prekonala rýchlosť 430 km/h sa môže spoločnosť s novým modelom Veyron pokúsiť zdolať hranicu 450 km/h.

Posledná informácia konštatuje len cenu, ktorá sa po prepočte priblíži hranici šiestich miliónov eur. Ani tá však neodradí záujemcov o nový Veyron. Automobilka by ho mohla predstaviť už na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 696
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 439
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 178
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 887
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 048
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 383
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  2. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  4. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  8. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 242
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 470
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 346
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 384
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 808
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 673
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 060
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu