SME

Prvá jazda: Lexus IS spôsobuje radosť v zákrutách

Okrem väčšieho priestoru vzadu priniesla novinka brilantné jazdné vlastnosti. S falošným zvukom motora v reproduktoroch to prehnali.

Jazda s IS 250 vyslovene chutí. Čím viac zákrut, tým lepšie.Jazda s IS 250 vyslovene chutí. Čím viac zákrut, tým lepšie. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

VIEDEŇ. Tretia generácia luxusných sedanov je v duchu dnešných trendov dlhšia, širšia a vyššia ako jej predchodca. Konkrétne narástla o 80 milimetrov na dĺžku (4665 mm), desať milimetrov do šírky, päť milimetrov do výšky a rázvor je dlhší o 70 mm (2800 mm), z čoho viditeľne ťažia cestujúci vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu si opticky zachovala príjemný kompaktný charakter a v mnohom predstavuje evolúciu proporčne vyváženého dizajnu druhej generácie z roku 2006.

Výrazne odlišné a nápadnejšie prvky môžeme nájsť predovšetkým v prednej časti - mriežka chladiča s vretenovým dizajnom a zaujímavo riešené, nezávislé denné svetlá v tvare L.

SkryťVypnúť reklamu

Pri bočnom pohľade upúta stúpajúca línia, ktorá sa cez zadné kombinované svetlá plynulo spája so zadnou časťou auta.

Interiér vozidla a predovšetkým kokpit nesú inšpiráciu športového modelu LFA, čo musíme pochváliť, pretože posed vodiča v novom IS-ku sa blíži k dokonalosti.

Len máloktoré auto sa mu v tejto disciplíne vyrovná. Vysoká kvalita materiálov a dielenského spracovania je pri tejto značke očakávanou samozrejmosťou, stále však dokáže príjemne prekvapiť novinkami - napríklad použitím dotykových spínačov na ovládanie teploty klimatizačného systému.

Počujete tikot hodínInteriér je vynikajúco odhlučnený, pri pokojnej jazde a vypnutej audiosústave som počul tikot svojich náramkových hodiniek, čo sa mi vo vozidlách stáva skutočne výnimočne.

Uloženie batérií hybridnej verzie pod batožinovým priestorom umožňuje väčšiu variabilitu a klasické využitie sklápania zadných sedadiel v pomere 60:40.

SkryťVypnúť reklamu

Nový modelový rad ponúkajú s dvomi motorizáciami a základom v podobe verzie IS 250. Tú poháňa 2.5 litrový atmosférický šesťvalec s výkonom len 153 kW (208 k) a krútiacim momentom 252 Nm.

Šesťvalcovú klasiku spojili s tiež klasickou automatickou prevodovkou. Po prvý krát prichádza model IS aj s hybridným pohonom pod označením IS 300h.

Základom je 2.5 litrový atmosférický benzínový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle s elektromotorom a prevodovkou E-CVT. Systém ponúka spoločný výkon 164 kW/223 a krútiaci moment 221 Nm.

Pozdravujú do MníchovaJazdecky je určite zaujímavejšia čisto benzínová verzia, ktorá už v základnom vyhotovení (bez balíka F-sport s adaptívnym pružením) poskytuje neuveriteľnú radosť z jazdy.

Ľahkosť, s akou drží stopu na kľukatých cestách, by určite zaskočila aj bavorských konštruktérov BMW. Auto je fantasticky vyvážené a podvozok s riadením fungujú perfektne. Jazdecký zážitok s IS 250 bol asi najväčším prekvapením.

SkryťVypnúť reklamu

Hybrid IS 300h jazdí "štandardne dobre", neposkytne však už toľko radosti ako šesťvalcová verzia, môže za to predovšetkým hmotnosť.

Napriek tomu, že je ideálne (50:50) rozložená, vodič ju vníma ako istú príťaž. Dynamike neprospieva ani prevodovka E-CVT s možnosťou simulácie sekvenčného radenia.

Ďalší falošný zvuk motoraKonštruktéri sa pokúsili "zintenzívniť zážitok z jazdy" aj pomocou systému Active Sound Control, ktorý prostredníctvom reproduktora "vyrába" zvuk motora a simuluje preraďovanie prevodových stupňov aj s občasným odpľutím do výfuku.

Celkový dojem z tohto systému je však vďaka asynchrónnosti s poháňacou jednotkou dosť rozpačitý, lebo máte pocit, akoby ste hrali videohru alebo vás neustále prenasledoval záhadný neviditeľný motocyklista. Po chvíli sme ju s kolegom radšej vypli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V súlade s aktuálnou módou v strednej triede prestížnych áut pribudol menič voľby jazdného režimu Drive Mode Select, ktorý umožňuje zvoliť jeden z piatich režimov jazdy: Eco, Snow, Normal, Sport/Sport S a Sport+.

Režim Sport S+ majú iba autá vybavené systémom adaptívneho variabilného odpruženia AVS, ktorý je voliteľnou súčasťou balíka F Sport.

Tiež sleduje priestor za automTen je dostupný pre oba modely IS 300h aj IS 250 a zahŕňa agresívnejšie tvarovaný predný nárazník, predné hmlové LED svetlá, 18-palcové disky kolies, špeciálne naladenie podvozka a elektrického posilňovača riedenia a podstatné zmeny štylizácie interiéru.

V ňom nájdeme športovejšie sedačky a unikátny otáčkomer s pohyblivým stredovým prstencom, ktorým je vybavený aj superšport LFA. Porovnanie výbavy odchádzajúcej a novej generácie Lexusu IS nájdete TU.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímavé technologické vylepšenie prináša aj systém monitorujúci pohyblivé prekážky za vozidlom, ktorý rozširuje už existujúci systém monitorovania mŕtveho uhla v spätných zrkadlách. Pri cúvaní z parkovacieho miesta vás zvukovo a vizuálne upozorní na prichádzajúce vozidlo, ktoré kvôli vedľa stojacim autám nevidíte.

Prvý dojem Celkovo môžem nové IS-ko charakterizovať slovkom vyváženosť - či už doslovná, ktorú dá príjemne pocítiť v zákrute, ako aj obrazná - súlad dynamického dizajnu a jazdných vlastností v tom "ideálnom" pomere.

Tomáš BenedikovičLexus IS základné údaje

Značka

Lexus

Lexus

Verzia

IS 250

IS 300h

Spaľovací motor

V6 Dual VVT-i

L4 Dual VVT-i

Počet valcov/ventilov

6/24

4/16

Zdvihový objem (cm3)

2500

2494

Výkon (kw (k))

153 (208)

133 (181)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

6000

Krútiaci moment (Nm)

250

221

Pri otáčkach (ot./min)

4800

4200-5400

Elektromotor

-

AC, synchrónny

Výkon elektromotora (kW (k)

-

105 (143)

Krútiaci moment elm. (Nm)

-

300

Výkon hybridnej sústavy (kW (k))

-

164 (223)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,1

8,4

Maximálna rýchlosť (km/h)

225

200

Kombinovaná spotreba (l/100km)

8,6

4,3

Rázvor náprav (mm)

2800

Dĺžka (mm)

4665

Šírka (mm)

1810

Výška (mm)

1430

Celková hmotnosť (kg)

2090

2145

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

1620

Objem palivovej nádrže (l)

66

66

Objem batož. priestoru (l)

480

450

Cena verzie od (eur)

31.900

35.900

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 156
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 477
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 671
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 596
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 128
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 531
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 644
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  2. Štefan Šturdzík: Robo
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  4. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  5. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 642
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 326
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 162
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 018
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 313
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 9 295
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 860
  8. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 5 970
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu