SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Prvá jazda: Lexus IS spôsobuje radosť v zákrutách

Okrem väčšieho priestoru vzadu priniesla novinka brilantné jazdné vlastnosti. S falošným zvukom motora v reproduktoroch to prehnali.

Jazda s IS 250 vyslovene chutí. Čím viac zákrut, tým lepšie.Jazda s IS 250 vyslovene chutí. Čím viac zákrut, tým lepšie. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

VIEDEŇ. Tretia generácia luxusných sedanov je v duchu dnešných trendov dlhšia, širšia a vyššia ako jej predchodca. Konkrétne narástla o 80 milimetrov na dĺžku (4665 mm), desať milimetrov do šírky, päť milimetrov do výšky a rázvor je dlhší o 70 mm (2800 mm), z čoho viditeľne ťažia cestujúci vzadu.

Napriek tomu si opticky zachovala príjemný kompaktný charakter a v mnohom predstavuje evolúciu proporčne vyváženého dizajnu druhej generácie z roku 2006.

Výrazne odlišné a nápadnejšie prvky môžeme nájsť predovšetkým v prednej časti - mriežka chladiča s vretenovým dizajnom a zaujímavo riešené, nezávislé denné svetlá v tvare L.

Pri bočnom pohľade upúta stúpajúca línia, ktorá sa cez zadné kombinované svetlá plynulo spája so zadnou časťou auta.

Interiér vozidla a predovšetkým kokpit nesú inšpiráciu športového modelu LFA, čo musíme pochváliť, pretože posed vodiča v novom IS-ku sa blíži k dokonalosti.

zadok.jpg

Len máloktoré auto sa mu v tejto disciplíne vyrovná. Vysoká kvalita materiálov a dielenského spracovania je pri tejto značke očakávanou samozrejmosťou, stále však dokáže príjemne prekvapiť novinkami - napríklad použitím dotykových spínačov na ovládanie teploty klimatizačného systému.

Počujete tikot hodín

Interiér je vynikajúco odhlučnený, pri pokojnej jazde a vypnutej audiosústave som počul tikot svojich náramkových hodiniek, čo sa mi vo vozidlách stáva skutočne výnimočne.

Uloženie batérií hybridnej verzie pod batožinovým priestorom umožňuje väčšiu variabilitu a klasické využitie sklápania zadných sedadiel v pomere 60:40.

Nový modelový rad ponúkajú s dvomi motorizáciami a základom v podobe verzie IS 250. Tú poháňa 2.5 litrový atmosférický šesťvalec s výkonom len 153 kW (208 k) a krútiacim momentom 252 Nm.

kokpitik2.jpg

Šesťvalcovú klasiku spojili s tiež klasickou automatickou prevodovkou. Po prvý krát prichádza model IS aj s hybridným pohonom pod označením IS 300h.

Základom je 2.5 litrový atmosférický benzínový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle s elektromotorom a prevodovkou E-CVT. Systém ponúka spoločný výkon 164 kW/223 a krútiaci moment 221 Nm.

Pozdravujú do Mníchova

Jazdecky je určite zaujímavejšia čisto benzínová verzia, ktorá už v základnom vyhotovení (bez balíka F-sport s adaptívnym pružením) poskytuje neuveriteľnú radosť z jazdy.

Ľahkosť, s akou drží stopu na kľukatých cestách, by určite zaskočila aj bavorských konštruktérov BMW. Auto je fantasticky vyvážené a podvozok s riadením fungujú perfektne. Jazdecký zážitok s IS 250 bol asi najväčším prekvapením.

budik.jpg

Hybrid IS 300h jazdí "štandardne dobre", neposkytne však už toľko radosti ako šesťvalcová verzia, môže za to predovšetkým hmotnosť.

Napriek tomu, že je ideálne (50:50) rozložená, vodič ju vníma ako istú príťaž. Dynamike neprospieva ani prevodovka E-CVT s možnosťou simulácie sekvenčného radenia.

Ďalší falošný zvuk motora

Konštruktéri sa pokúsili "zintenzívniť zážitok z jazdy" aj pomocou systému Active Sound Control, ktorý prostredníctvom reproduktora "vyrába" zvuk motora a simuluje preraďovanie prevodových stupňov aj s občasným odpľutím do výfuku.

Celkový dojem z tohto systému je však vďaka asynchrónnosti s poháňacou jednotkou dosť rozpačitý, lebo máte pocit, akoby ste hrali videohru alebo vás neustále prenasledoval záhadný neviditeľný motocyklista. Po chvíli sme ju s kolegom radšej vypli.

klima.jpg

V súlade s aktuálnou módou v strednej triede prestížnych áut pribudol menič voľby jazdného režimu Drive Mode Select, ktorý umožňuje zvoliť jeden z piatich režimov jazdy: Eco, Snow, Normal, Sport/Sport S a Sport+.

Režim Sport S+ majú iba autá vybavené systémom adaptívneho variabilného odpruženia AVS, ktorý je voliteľnou súčasťou balíka F Sport.

Tiež sleduje priestor za autom

Ten je dostupný pre oba modely IS 300h aj IS 250 a zahŕňa agresívnejšie tvarovaný predný nárazník, predné hmlové LED svetlá, 18-palcové disky kolies, špeciálne naladenie podvozka a elektrického posilňovača riedenia a podstatné zmeny štylizácie interiéru.

V ňom nájdeme športovejšie sedačky a unikátny otáčkomer s pohyblivým stredovým prstencom, ktorým je vybavený aj superšport LFA. Porovnanie výbavy odchádzajúcej a novej generácie Lexusu IS nájdete TU.

kokpitik.jpg

Zaujímavé technologické vylepšenie prináša aj systém monitorujúci pohyblivé prekážky za vozidlom, ktorý rozširuje už existujúci systém monitorovania mŕtveho uhla v spätných zrkadlách. Pri cúvaní z parkovacieho miesta vás zvukovo a vizuálne upozorní na prichádzajúce vozidlo, ktoré kvôli vedľa stojacim autám nevidíte.

ico

Prvý dojem

Celkovo môžem nové IS-ko charakterizovať slovkom vyváženosť - či už doslovná, ktorú dá príjemne pocítiť v zákrute, ako aj obrazná - súlad dynamického dizajnu a jazdných vlastností v tom "ideálnom" pomere.

Tomáš Benedikovič

Lexus IS základné údaje

Značka

Lexus

Lexus

Verzia

IS 250

IS 300h

Spaľovací motor

V6 Dual VVT-i

L4 Dual VVT-i

Počet valcov/ventilov

6/24

4/16

Zdvihový objem (cm3)

2500

2494

Výkon (kw (k))

153 (208)

133 (181)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

6000

Krútiaci moment (Nm)

250

221

Pri otáčkach (ot./min)

4800

4200-5400

Elektromotor

-

AC, synchrónny

Výkon elektromotora (kW (k)

-

105 (143)

Krútiaci moment elm. (Nm)

-

300

Výkon hybridnej sústavy (kW (k))

-

164 (223)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,1

8,4

Maximálna rýchlosť (km/h)

225

200

Kombinovaná spotreba (l/100km)

8,6

4,3

Rázvor náprav (mm)

2800

Dĺžka (mm)

4665

Šírka (mm)

1810

Výška (mm)

1430

Celková hmotnosť (kg)

2090

2145

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

1620

Objem palivovej nádrže (l)

66

66

Objem batož. priestoru (l)

480

450

Cena verzie od (eur)

31.900

35.900

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 680
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 598
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 736
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 958
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 255
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 095
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


14 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  2. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  3. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  4. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  5. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  6. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  7. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  8. Stano Kočiš: A riekol majster
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 54 799
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 857
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 118
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 646
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 231
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 886
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 150
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu