Prvá jazda: Lexus IS spôsobuje radosť v zákrutách

Okrem väčšieho priestoru vzadu priniesla novinka brilantné jazdné vlastnosti. S falošným zvukom motora v reproduktoroch to prehnali.

Jazda s IS 250 vyslovene chutí. Čím viac zákrut, tým lepšie.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

VIEDEŇ. Tretia generácia luxusných sedanov je v duchu dnešných trendov dlhšia, širšia a vyššia ako jej predchodca. Konkrétne narástla o 80 milimetrov na dĺžku (4665 mm), desať milimetrov do šírky, päť milimetrov do výšky a rázvor je dlhší o 70 mm (2800 mm), z čoho viditeľne ťažia cestujúci vzadu.

Napriek tomu si opticky zachovala príjemný kompaktný charakter a v mnohom predstavuje evolúciu proporčne vyváženého dizajnu druhej generácie z roku 2006.

Výrazne odlišné a nápadnejšie prvky môžeme nájsť predovšetkým v prednej časti - mriežka chladiča s vretenovým dizajnom a zaujímavo riešené, nezávislé denné svetlá v tvare L.

Pri bočnom pohľade upúta stúpajúca línia, ktorá sa cez zadné kombinované svetlá plynulo spája so zadnou časťou auta.

Interiér vozidla a predovšetkým kokpit nesú inšpiráciu športového modelu LFA, čo musíme pochváliť, pretože posed vodiča v novom IS-ku sa blíži k dokonalosti.

zadok.jpg

Len máloktoré auto sa mu v tejto disciplíne vyrovná. Vysoká kvalita materiálov a dielenského spracovania je pri tejto značke očakávanou samozrejmosťou, stále však dokáže príjemne prekvapiť novinkami - napríklad použitím dotykových spínačov na ovládanie teploty klimatizačného systému.

Počujete tikot hodín

Interiér je vynikajúco odhlučnený, pri pokojnej jazde a vypnutej audiosústave som počul tikot svojich náramkových hodiniek, čo sa mi vo vozidlách stáva skutočne výnimočne.

Uloženie batérií hybridnej verzie pod batožinovým priestorom umožňuje väčšiu variabilitu a klasické využitie sklápania zadných sedadiel v pomere 60:40.

Nový modelový rad ponúkajú s dvomi motorizáciami a základom v podobe verzie IS 250. Tú poháňa 2.5 litrový atmosférický šesťvalec s výkonom len 153 kW (208 k) a krútiacim momentom 252 Nm.

kokpitik2.jpg

Šesťvalcovú klasiku spojili s tiež klasickou automatickou prevodovkou. Po prvý krát prichádza model IS aj s hybridným pohonom pod označením IS 300h.

Základom je 2.5 litrový atmosférický benzínový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle s elektromotorom a prevodovkou E-CVT. Systém ponúka spoločný výkon 164 kW/223 a krútiaci moment 221 Nm.

Pozdravujú do Mníchova

Jazdecky je určite zaujímavejšia čisto benzínová verzia, ktorá už v základnom vyhotovení (bez balíka F-sport s adaptívnym pružením) poskytuje neuveriteľnú radosť z jazdy.

Ľahkosť, s akou drží stopu na kľukatých cestách, by určite zaskočila aj bavorských konštruktérov BMW. Auto je fantasticky vyvážené a podvozok s riadením fungujú perfektne. Jazdecký zážitok s IS 250 bol asi najväčším prekvapením.

budik.jpg

Hybrid IS 300h jazdí "štandardne dobre", neposkytne však už toľko radosti ako šesťvalcová verzia, môže za to predovšetkým hmotnosť.

Napriek tomu, že je ideálne (50:50) rozložená, vodič ju vníma ako istú príťaž. Dynamike neprospieva ani prevodovka E-CVT s možnosťou simulácie sekvenčného radenia.

Ďalší falošný zvuk motora

Konštruktéri sa pokúsili "zintenzívniť zážitok z jazdy" aj pomocou systému Active Sound Control, ktorý prostredníctvom reproduktora "vyrába" zvuk motora a simuluje preraďovanie prevodových stupňov aj s občasným odpľutím do výfuku.

Celkový dojem z tohto systému je však vďaka asynchrónnosti s poháňacou jednotkou dosť rozpačitý, lebo máte pocit, akoby ste hrali videohru alebo vás neustále prenasledoval záhadný neviditeľný motocyklista. Po chvíli sme ju s kolegom radšej vypli.

klima.jpg

V súlade s aktuálnou módou v strednej triede prestížnych áut pribudol menič voľby jazdného režimu Drive Mode Select, ktorý umožňuje zvoliť jeden z piatich režimov jazdy: Eco, Snow, Normal, Sport/Sport S a Sport+.

Režim Sport S+ majú iba autá vybavené systémom adaptívneho variabilného odpruženia AVS, ktorý je voliteľnou súčasťou balíka F Sport.

Tiež sleduje priestor za autom

Ten je dostupný pre oba modely IS 300h aj IS 250 a zahŕňa agresívnejšie tvarovaný predný nárazník, predné hmlové LED svetlá, 18-palcové disky kolies, špeciálne naladenie podvozka a elektrického posilňovača riedenia a podstatné zmeny štylizácie interiéru.

V ňom nájdeme športovejšie sedačky a unikátny otáčkomer s pohyblivým stredovým prstencom, ktorým je vybavený aj superšport LFA. Porovnanie výbavy odchádzajúcej a novej generácie Lexusu IS nájdete TU.

kokpitik.jpg

Zaujímavé technologické vylepšenie prináša aj systém monitorujúci pohyblivé prekážky za vozidlom, ktorý rozširuje už existujúci systém monitorovania mŕtveho uhla v spätných zrkadlách. Pri cúvaní z parkovacieho miesta vás zvukovo a vizuálne upozorní na prichádzajúce vozidlo, ktoré kvôli vedľa stojacim autám nevidíte.

ico

Prvý dojem

Celkovo môžem nové IS-ko charakterizovať slovkom vyváženosť - či už doslovná, ktorú dá príjemne pocítiť v zákrute, ako aj obrazná - súlad dynamického dizajnu a jazdných vlastností v tom "ideálnom" pomere.

Tomáš Benedikovič

Lexus IS základné údaje

Značka

Lexus

Lexus

Verzia

IS 250

IS 300h

Spaľovací motor

V6 Dual VVT-i

L4 Dual VVT-i

Počet valcov/ventilov

6/24

4/16

Zdvihový objem (cm3)

2500

2494

Výkon (kw (k))

153 (208)

133 (181)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

6000

Krútiaci moment (Nm)

250

221

Pri otáčkach (ot./min)

4800

4200-5400

Elektromotor

-

AC, synchrónny

Výkon elektromotora (kW (k)

-

105 (143)

Krútiaci moment elm. (Nm)

-

300

Výkon hybridnej sústavy (kW (k))

-

164 (223)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,1

8,4

Maximálna rýchlosť (km/h)

225

200

Kombinovaná spotreba (l/100km)

8,6

4,3

Rázvor náprav (mm)

2800

Dĺžka (mm)

4665

Šírka (mm)

1810

Výška (mm)

1430

Celková hmotnosť (kg)

2090

2145

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

1620

Objem palivovej nádrže (l)

66

66

Objem batož. priestoru (l)

480

450

Cena verzie od (eur)

31.900

35.900

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 14 894
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 371
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 261
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 084
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 272
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 074
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 973
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 922
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 359
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.