SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Japonci si budú môcť kúpiť ako prví hybridné Subaru XV

Japonské Subaru predstavilo svoj prvý sériový hybridný systém v útrobách kompaktného SUV XV. V kombinácii s prevodovkou typu CVT sľubuje spotrebu päť litrov benzínu na 100 km.

(Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Dlhá cesta automobilky Subaru k hybridnému pohonnému ústrojenstvu je, zdá sa, na konci. Japonská značka oficiálne predstavila hybridný systém poháňajúci model XV so začiatkom predaja na domácom trhu.

Spojené štáty dostanú najúspornejšiu „symetrickú štvorkolku“ na jeseň tohto roka. Do Európy zrejme dorazí až na jar roku budúceho, potvrdené to však ešte nie je.

300.jpgSubaru sa spolieha na kombináciu benzínového dvojlitrového motora produkujúci výkon 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom 13,6 konskej sily.

Energia bude uložená v akumulátoroch typu nikel-metal-hydrid, ktoré si svoje miesto našli pod podlahou batožinového priestoru.

O prenos krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá sa stará automatická prevodovka Lineartronic (CVT) upravená pre potreby hybridného systému.

Systém pohonu je teda rovnaký, alebo veľmi podobný ako u klasických konvenčných pohonov.

Modely so základnou výbavou by sa mali uspokojiť s piatimi litrami benzínu na 100 km jazdy. Verzia vybavená množstvom elektronických pomocníkov (Eye Sight), vrátane adaptívneho automatu by mala mať spotrebu o dva decilitre vyššiu – 5,2 l/100 km.

Hybridný systém nebude jedinou zmenou tohto špeciálneho modelu. Spoločnosť Subaru mu dopriala špeciálne zelené lakovanie karosérie, 17-palcové zliatinové disky kolies alebo kožené čalúnenie z Alcantary.

Subaru XV hybrid na japonskom trhu označili cenovkou približne od 19 555 do 21 700 eur. Predpokladáme však, že ceny v Európe môžu byť o niečo vyššie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon