EuroNCAP rozbíjalo rodinné autá a skúšalo radar Fiatu

Nový snímač Fiatu zabráni zrážke aj v noci, avšak len v malej rýchlosti. Honda CR-V a Citroen C4 Picasso dostali päť hviezdičiek.

(Zdroj: FIAT)

BRATISLAVA. Nezávislá skúšobňa bezpečnosti automobilov EuroNCAP venuje čoraz väčšiu pozornosť prvkom aktívnej bezpečnosti - takým, ktoré majú nehode zabrániť.

Tento trend zohľadňuje aj samotné hodnotenie s výrazným podielom elektronických systémov na celkovom zisku hviezdičiek.

V ostatnom čase prešli testom bezpečnosti dve autá rodinného charakteru a s výborným výsledkom v oblasti bezpečnosti pri náraze. Športovo úžitková Honda C-RV dostala za ochranu cestujúcich 93 percent a za ochranu detí v autosedačkách tiež slušných 74 percent.

Článok pokračuje pod video reklamou

Honde vytkli sériovú výbavu

Samozrejme ohľaduplnosť voči chodcom limituje vysoký predok SUV, avšak 68-percentnú ochranu možno považovať za úspech.

Honda síce už pred rokmi predstavila predkolízny systém, ktorý zabraňuje zrážke s nečakanou prekážkou, lenže tento a mnohé iné prvky sú záležitosťou príplatkového vybavenia.

Honda dostala len 6 bodov za pripomínače pásov a stabilizačný systém VSA. Z pohľadu celkového hodnotenia dostala ledva päť hviezdičiek.

Technici v správe vyzdvihli stabilnú konštrukciu pri čelnom náraze a ochranu hlavy pri bočnom náraze do stĺpa.

C4 Picasso dobre chráni deti

Rodinný van a horúca novinka značky Citroen ponúka vysoký stupeň ochrany detí v autosedačkách so ziskom 88 percent.

Popri dobrom výsledku za ochranu dospelých na úrovni 88 percent a priemernej ochrane chodcov si Citroen vyslúžil lepšie hodnotenie za asistenčné systémy ako Honda.

Okrem pripomínačov nezapnutých pásov a ESP má v štandardnej výbave aj asistent dodržania limitu rýchlosti.

Práve limitér rýchlosti dodávaný štandardne splnil požiadavky testu. Rodinné auto dostalo podobne ako Honda maximálne hodnotenie za predný nárazník poskytujúci výraznú mäkkosť pri náraze do nôh chodca.

Tradične problémy s ohľaduplnosťou sú v oblasti hlavy, pretože na dolnej hrane okna je viacero problematických miest.

Na rozdiel od výborných opierok hlavy s vysokou účinnosťou ochrany pri zadnom náraze si vyslúžila kritiku ochrana hrudníka pri bočnom náraze.

V globále však Citroen udržal vysokú latku bezpečnosti svojich rodinných áut a získal dnes už nutných päť hviezdičiek.

Radar Fiatu dodržal, čo sľúbil

EuroNCAP po overovaní funkcie stabilizačného systému v praxi pristupuje už aj k samostatným testom prvkov aktívnej bezpečnosti.

Napríklad naposledy si posvietilo na City Brake Control značky Fiat, ktorý má zabrániť malým nehodám v meste. Čiže ide o nízke rýchlosti a zabránenie najčastejšiemu typu reťazových havárií v kolóne.

Fiat deklaruje, že jeho City Brake Control zasahuje pri vodičovej nepozornosti a hroziacej zrážke v rýchlosti od 5 do 30 kilometrov za hodinu.

Laboratórne skúšky EuroNCAP potvrdili vlastnosti deklarované značkou Fiat a reakcia radaru na stojace autá alebo autá idúce v tom istom smere bola adekvátna. Rovnako nebol problém s funkciou v tme a za zhoršených poveternostných podmienok.

Výhodou v zlom počasí je umiestnenie radaru za čelným sklom, ktorý utierajú stierače. Skúšobni sa akurát nepáči malý rýchlostný rozsah radaru, ktorý je nepoužiteľný na diaľnici.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 931
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 221
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 752
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 945
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 840
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 344
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 110
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 520
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 777
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 685

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.