EuroNCAP rozbíjalo rodinné autá a skúšalo radar Fiatu

Nový snímač Fiatu zabráni zrážke aj v noci, avšak len v malej rýchlosti. Honda CR-V a Citroen C4 Picasso dostali päť hviezdičiek.

(Zdroj: FIAT)

BRATISLAVA. Nezávislá skúšobňa bezpečnosti automobilov EuroNCAP venuje čoraz väčšiu pozornosť prvkom aktívnej bezpečnosti - takým, ktoré majú nehode zabrániť.

Tento trend zohľadňuje aj samotné hodnotenie s výrazným podielom elektronických systémov na celkovom zisku hviezdičiek.

V ostatnom čase prešli testom bezpečnosti dve autá rodinného charakteru a s výborným výsledkom v oblasti bezpečnosti pri náraze. Športovo úžitková Honda C-RV dostala za ochranu cestujúcich 93 percent a za ochranu detí v autosedačkách tiež slušných 74 percent.

Honde vytkli sériovú výbavu

Samozrejme ohľaduplnosť voči chodcom limituje vysoký predok SUV, avšak 68-percentnú ochranu možno považovať za úspech.

Honda síce už pred rokmi predstavila predkolízny systém, ktorý zabraňuje zrážke s nečakanou prekážkou, lenže tento a mnohé iné prvky sú záležitosťou príplatkového vybavenia.

Honda dostala len 6 bodov za pripomínače pásov a stabilizačný systém VSA. Z pohľadu celkového hodnotenia dostala ledva päť hviezdičiek.

Technici v správe vyzdvihli stabilnú konštrukciu pri čelnom náraze a ochranu hlavy pri bočnom náraze do stĺpa.

C4 Picasso dobre chráni deti

Rodinný van a horúca novinka značky Citroen ponúka vysoký stupeň ochrany detí v autosedačkách so ziskom 88 percent.

Popri dobrom výsledku za ochranu dospelých na úrovni 88 percent a priemernej ochrane chodcov si Citroen vyslúžil lepšie hodnotenie za asistenčné systémy ako Honda.

Okrem pripomínačov nezapnutých pásov a ESP má v štandardnej výbave aj asistent dodržania limitu rýchlosti.

Práve limitér rýchlosti dodávaný štandardne splnil požiadavky testu. Rodinné auto dostalo podobne ako Honda maximálne hodnotenie za predný nárazník poskytujúci výraznú mäkkosť pri náraze do nôh chodca.

Tradične problémy s ohľaduplnosťou sú v oblasti hlavy, pretože na dolnej hrane okna je viacero problematických miest.

Na rozdiel od výborných opierok hlavy s vysokou účinnosťou ochrany pri zadnom náraze si vyslúžila kritiku ochrana hrudníka pri bočnom náraze.

V globále však Citroen udržal vysokú latku bezpečnosti svojich rodinných áut a získal dnes už nutných päť hviezdičiek.

Radar Fiatu dodržal, čo sľúbil

EuroNCAP po overovaní funkcie stabilizačného systému v praxi pristupuje už aj k samostatným testom prvkov aktívnej bezpečnosti.

Napríklad naposledy si posvietilo na City Brake Control značky Fiat, ktorý má zabrániť malým nehodám v meste. Čiže ide o nízke rýchlosti a zabránenie najčastejšiemu typu reťazových havárií v kolóne.

Fiat deklaruje, že jeho City Brake Control zasahuje pri vodičovej nepozornosti a hroziacej zrážke v rýchlosti od 5 do 30 kilometrov za hodinu.

Laboratórne skúšky EuroNCAP potvrdili vlastnosti deklarované značkou Fiat a reakcia radaru na stojace autá alebo autá idúce v tom istom smere bola adekvátna. Rovnako nebol problém s funkciou v tme a za zhoršených poveternostných podmienok.

Výhodou v zlom počasí je umiestnenie radaru za čelným sklom, ktorý utierajú stierače. Skúšobni sa akurát nepáči malý rýchlostný rozsah radaru, ktorý je nepoužiteľný na diaľnici.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 143
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 296
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 829
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 305
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 061
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 047
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 637
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 566
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 246
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 020

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú v hlavnom meste dopravné obmedzenia kvôli konferencii GLOBSEC

V sobotu dočasne vylúčia aj električkovú dopravu z okolia Reduty.

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.