EuroNCAP rozbíjalo rodinné autá a skúšalo radar Fiatu

Nový snímač Fiatu zabráni zrážke aj v noci, avšak len v malej rýchlosti. Honda CR-V a Citroen C4 Picasso dostali päť hviezdičiek.

(Zdroj: FIAT)

BRATISLAVA. Nezávislá skúšobňa bezpečnosti automobilov EuroNCAP venuje čoraz väčšiu pozornosť prvkom aktívnej bezpečnosti - takým, ktoré majú nehode zabrániť.

Tento trend zohľadňuje aj samotné hodnotenie s výrazným podielom elektronických systémov na celkovom zisku hviezdičiek.

V ostatnom čase prešli testom bezpečnosti dve autá rodinného charakteru a s výborným výsledkom v oblasti bezpečnosti pri náraze. Športovo úžitková Honda C-RV dostala za ochranu cestujúcich 93 percent a za ochranu detí v autosedačkách tiež slušných 74 percent.

Honde vytkli sériovú výbavu

Samozrejme ohľaduplnosť voči chodcom limituje vysoký predok SUV, avšak 68-percentnú ochranu možno považovať za úspech.

Honda síce už pred rokmi predstavila predkolízny systém, ktorý zabraňuje zrážke s nečakanou prekážkou, lenže tento a mnohé iné prvky sú záležitosťou príplatkového vybavenia.

Honda dostala len 6 bodov za pripomínače pásov a stabilizačný systém VSA. Z pohľadu celkového hodnotenia dostala ledva päť hviezdičiek.

Technici v správe vyzdvihli stabilnú konštrukciu pri čelnom náraze a ochranu hlavy pri bočnom náraze do stĺpa.

C4 Picasso dobre chráni deti

Rodinný van a horúca novinka značky Citroen ponúka vysoký stupeň ochrany detí v autosedačkách so ziskom 88 percent.

Popri dobrom výsledku za ochranu dospelých na úrovni 88 percent a priemernej ochrane chodcov si Citroen vyslúžil lepšie hodnotenie za asistenčné systémy ako Honda.

Okrem pripomínačov nezapnutých pásov a ESP má v štandardnej výbave aj asistent dodržania limitu rýchlosti.

Práve limitér rýchlosti dodávaný štandardne splnil požiadavky testu. Rodinné auto dostalo podobne ako Honda maximálne hodnotenie za predný nárazník poskytujúci výraznú mäkkosť pri náraze do nôh chodca.

Tradične problémy s ohľaduplnosťou sú v oblasti hlavy, pretože na dolnej hrane okna je viacero problematických miest.

Na rozdiel od výborných opierok hlavy s vysokou účinnosťou ochrany pri zadnom náraze si vyslúžila kritiku ochrana hrudníka pri bočnom náraze.

V globále však Citroen udržal vysokú latku bezpečnosti svojich rodinných áut a získal dnes už nutných päť hviezdičiek.

Radar Fiatu dodržal, čo sľúbil

EuroNCAP po overovaní funkcie stabilizačného systému v praxi pristupuje už aj k samostatným testom prvkov aktívnej bezpečnosti.

Napríklad naposledy si posvietilo na City Brake Control značky Fiat, ktorý má zabrániť malým nehodám v meste. Čiže ide o nízke rýchlosti a zabránenie najčastejšiemu typu reťazových havárií v kolóne.

Fiat deklaruje, že jeho City Brake Control zasahuje pri vodičovej nepozornosti a hroziacej zrážke v rýchlosti od 5 do 30 kilometrov za hodinu.

Laboratórne skúšky EuroNCAP potvrdili vlastnosti deklarované značkou Fiat a reakcia radaru na stojace autá alebo autá idúce v tom istom smere bola adekvátna. Rovnako nebol problém s funkciou v tme a za zhoršených poveternostných podmienok.

Výhodou v zlom počasí je umiestnenie radaru za čelným sklom, ktorý utierajú stierače. Skúšobni sa akurát nepáči malý rýchlostný rozsah radaru, ktorý je nepoužiteľný na diaľnici.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 754
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 131
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 296
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 254
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 035
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 990
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 823
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 766

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.