Mazda predstavila atletickú a modernú trojku

Mazda 3 prichádza s nový interiérom, pevnejšou karosériou a zástupom elektronických pomocníkov.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Cieľom Mazdy bolo vyrábať autá plné emócií. Počas rokov spoločnosť stavala na tradícii športových modelov ako Cosmo Sport, RX-7 a MX-5. S prvou generáciou modelu Mazda6 v roku 2002 prišiel do modelového radu nový vzhľad.

Dizajnová téma „KODO – Duša pohybu“ má byť ďalšou evolúciou dizajnového smeru. Ako prvá bola v roku 2010 predstavená Mazda Shinari, koncepčná štúdia štvordverového kupé. O rok neskôr nasledoval koncept crossoveru Mazda Minagi, z ktorého sa v roku 2012 stala sériovo vyrábaná Mazda CX-5.

Mazda6 nadviazala na nový štýl a na trh bola uvedené začiatkom tohto roka. Teraz automobilka prispôsobila dizajn Kodo proporciám športového kompaktného hatchbacku.

Výrazné dizajnové prvky dožičili novej Mazde 3 nižší a širší postoj a výrazne klinovitý profil. Predĺžený rázvor náprav v kombinácii so skrátenými prevismi zatraktívňujú exteriér vozidla.

Dve zóny v interiéri

Mazda v modeli Mazda3 predstavuje nový interiér, ktorý rozdeľuje kabínu do dvoch zón vymedzených stredovou konzolou: kokpit na strane vodiča a „pokojné prostredie pre spolujazdca.“

Displej Active Driving Display premieta najdôležitejšie prevádzkové informácie do zorného poľa vodiča, ktorý bude sedieť na novo navrhnutých sedadlách.

Praktickú stránku auta doplní batožinový priestor s objemom 350 litrov v základnej konfigurácii a odkladacie priestory v priamom dosahu vodiča.

Informácie súvisiace s komunikáciou a zábavou môžu byť zobrazované na sedempalcovej dotykovej obrazovke v hornej časti palubnej dosky. Multimediálny systém podporuje Bluetooth, je možné cez neho napísať e-mail, poslať SMS a ponúka aj navigačné služby. Pripojenie na internet doplní internetové rádiá, audioknihy ale aj spojenie so sociálnymi sieťami.

Systém stop-štart bude dodávaný sériovo

V ponuke sú tri zážihové motorizácie: nový Skyactiv-G 1,5 l s výkonom 74 kW (100 k) a dva varianty Skyactiv-G 2,0 l. Slabší ponúkne 88 kW (120 k) a 210 Nm krútiaceho momentu. Alternovať mu bude silnejší, 121 kW (165 k) agregát s rovnakým krútiacim momentom.

Nová Mazda3 zatiaľ dostane len jediný naftový agregát a to 2,2-ltriový motor Skyactiv-D. Radový štvorvalec s extrémnym kompresný pomerom 14:1 a výkonom 110 kW (150 k) disponuje 380 Nm krútiaceho momentu. Vynovený motor spĺňa emisné normy Euro 6.

Automobilka Mazda pripravila pre svoj nový hatchback manuálnu prevodovku so šiestimi stupňami, ktorú dopĺňa automatické prevodové ústrojenstvo s rovnakým počtom stupňov. Prevodovky sú vyrábané v štandardnom (do 270 Nm) a zosilnenom (do 460 Nm) prevedení.

Ponuka elektronických pomocníkov nezaostáva

Zvýšeným podielom vysokopevnostných ocelí v karosérii a ďalších konštrukčných prvkoch, Mazda zvýšila pevnosť karosérie údajne až o 30 %.

Znížený by mal byť aerodynamický odpor, k čomu prispieva napríklad aj aktívna maska chladiča. Tá uzavrie spodnú časť prívodu vzduchu k chladiču, keď motor nevyžaduje plný chladiaci výkon

Nová Mazda3 kombinuje arzenál najmodernejších systémov aktívnej bezpečnosti (Detektor bezpečnej vzdialenosti, Systém preventívneho brzdenia, Adaptívny tempomat, Systém upozornenia na neúmyselné opustenie jazdného pruhu, Systém monitorovania mŕtvych uhlov, Ukazovateľ bezpečnej vzdialenosti, Adaptívne svetlomety atď.), s koncepciou pasívnej bezpečnosti a predpokladá, že rovnako ako doterajšie modely Skyactiv aj nová Mazda3 získa maximálny možný počet hviezdičiek v hodnotení Euro NCAP.

Technické parametre

Vonkajšie rozmery a hmotnosť
Celková dĺžka mm 4465
Celková šírka mm 1795
Celková šírka vrátane zrkadiel mm 2053
Celková výška bez strešnej antény mm 1450
Rázvor náprav mm 2700
Svetlá výška mm 155
Prevádzková hmotnosť vrátane vodiča kg 1265 – 1405
Batožinový priestor
Objem po krycie plato so vztýčenými zadnými sedadlami (VDA)** l 350
Objem po strechu so sklopenými zadnými sedadlami (VDA)** l 1250

Dynamické parametre a hmotnosť

 

 

SKYACTIV-G 1.5 SKYACTIV-G 2.0
Standard Power
SKYACTIV-G 2.0
High Power
s i-ELOOP
SKYACTIV-D 2.2

Prevodovka   6MT 6MT 6AT 6MT 6MT 6AT
Jazdné výkony              
Najvyššia rýchlosť km/h 182 195 194 210 210 201
Akcelerácia 0-100 km/h s 10,8 8,9 10,4 8,2 8,1 9,7
             
Emisná trieda   Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 6 Euro 6
Hmotnosti              
Najnižšia pohotovostná hmotnosť (bez vodiča) kg 1190 1205 1240 1220 1320 1330

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 233
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 437
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 580
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 560
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 104
  6. Eilat: Slnko, teplo a zábava 2 185
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 060
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 737
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 718
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 619

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí a čo robiť, ak si chcem šetriť každý mesiac po troche? Denník SME sa pokúsil objasniť niektoré známejšie druhy sporenia.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne