Europoslanci sú za prísnejšie kontroly motoriek, prívesov a karavanov

V Európskej únii chcú revíziu predpisov pre kontroly vozidiel. Malo by to zvýšiť bezpečnosť na cestách.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Peter Žákovič)

Pravidelným kontrolám by sa od roku 2016 mali podrobiť aj motocykle a neskôr aj niektoré prípojné vozidlá a karavany.

Cestné kontroly úžitkových vozidiel by podľa europoslancov mali byť účinnejšie a naviazané na mieru rizika. Poslanci zároveň presadzujú zjednodušenie pravidiel v oblasti registračných dokladov vozidiel.

"Technické požiadavky, ktoré zavádzame, sú na veľmi vysokej úrovni," uviedol spravodajca legislatívy o pravidelných kontrolách automobilov a prípojných vozidiel, nemecký poslanec Werner Kuhn.

Len štúdia môže zabrániť povinným kontrolám mopedov

Poslanci odsúhlasili povinné prehliadky motocyklov vo všetkých členských štátoch od roku 2016.

Od roku 2018 by sa táto povinnosť mala vzťahovať aj na mopedy, pokiaľ štúdia Európskej komisie nepreukáže, že tieto predpisy sú z pohľadu snahy o zvýšenie bezpečnosti na cestách neefektívne.

Minimálne predpisy v oblasti povinných prehliadok na úrovni EÚ by sa podľa poslancov mali rozšíriť aj na prípojné vozidlá s hmotnosťou nad dve tony a na karavany vážiace viac ako 750 kilogramov. Pravidlá pre prívesy s hmotnosťou nad 3,5 tony sa meniť nebudú.

EP zároveň schválil zachovanie minimálnych požiadaviek v oblasti prvotných prehliadok pre automobily. Tie by mali byť vykonávané štyri roky po dátume prvého prihlásenia vozidla do evidencie a následne každé dva roky.

Mal by vzniknúť systém hodnotenia rizikovosti

S cieľom zvýšiť účinnosť cestných kontrol by mal byť podľa europarlamentu zavedený systém hodnotenia rizikovosti.

Podniky by mali byť klasifikované podľa rizikových profilov na základe toho, aké nedostatky vykazujú ich vozidlá pri technických prehliadkach. Pri určovaní vozidiel, ktoré sa musia podrobiť technickej kontrole, by sa tak vnútroštátni kontrolóri mohli zamerať na vozidlá, ktoré prevádzkujú spoločnosti s vysokým rizikovým profilom.

"Cestné kontroly sa v rôznych členských štátoch značne odlišujú, preto potrebujeme harmonizované pravidlá na úrovni EÚ," uviedla spravodajkyňa pravidiel v oblasti cestných technických kontrol úžitkových vozidiel, česká poslankyňa Olga Sehnalová (ČSSD).

Podľa poslancov EP by členské štáty únie by mali uchovávať údaje o všetkých vozidlách registrovaných na ich území v elektronických databázach. Tie by mali uľahčiť výmenu informácií medzi jednotlivými štátmi, čo by pomohlo v boji proti obchodu s kradnutými vozidlami a uľahčilo overovanie platnosti osvedčení o kontrole technického stavu vozidiel z iných členských štátov.

Pozmeňovacie návrhy k textu predloženému Európskou komisiou, ktoré dnes schválil europarlament, by mali byť základom pre vyjednávania s Radou EÚ o konečnom znení novej legislatívy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  4. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  5. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  6. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  7. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  8. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  9. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 679
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 501
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 813
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 673
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 813
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 344
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 132
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 644
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 028
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 671

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

KOMENTÁRE

Mihál a jeho kontext

Malichernosť a oproti princípu, má svoj étos – Slovensko oslobodené od Fica.

Neprehliadnite tiež

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.

Nový Hyundai i30 kombi sa ukázal na prvých obrázkoch

Základným objemom batožinového priestoru sa približuje ku konkurenčnej Octavii Combi.

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop