Chaos pre kolabujúce maďarské mýto mierne ustúpil

Dopravcovia nestihli pre kolóny na maďarských hraniciach doviezť tovar do cieľa načas. Škodu si budú možno pýtať preplatiť od prevádzkovateľa maďarského mýta.

Takto to vyzeralo v pondelok v Rajke.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Keď susedné Maďarsko spustilo v pondelok elektronické mýto pre autá nad 3,5 tony, začali sa na hraničných priechodoch tvoriť kolóny. Systém u našich susedov totiž skolaboval a nákladní dopravcovia nevedeli zohnať ani palubné jednotky, aby sa do mýta registrovali.

V utorok popoludní už niekde vyzerala situácia priaznivejšie než v pondelok. Platí to pre hraničný priechod v Šahách, kde v pondelok čakalo asi 100 kamiónov. V utorok to bolo asi 35, povedala Renáta Čuháková, hovorkyňa krajského riaditeľstva policajného zboru v Nitre.

Počas utorka ale pokračoval chaos na diaľnici čislo 2. Slovenská Národná diaľničná spoločnosť hovorí o kolónach až do troch kilometrov.

Maďari sa ospravedlňujú

Naše ministerstvo dopravy v pondelok vyzvalo maďarské úrady, aby našich dopravcov nepokutovali za nezaplatené mýto keďže nemôžu za to, že nefunguje.

"Maďarská strana reagovala na požiadavku neoficiálne e-mailom, kde informovala, že s našimi požiadavkami boli oboznámení kompetentní pracovníci a že sa ospravedlňujú za spôsobené nepríjemnosti," povedal hovorca rezortu Martin Kóňa.

Nedodržali just in time

Situáciu sa snažia v Maďarsku vyriešiť cez možnosť dočasnej registrácie do systému. Medzičasom ale dopravcom vznikli škody.

"Môže ísť o škody za oneskorené dodanie tovaru, nakoľko všetky kamióny, ako vieme, stáli na hraniciach niekoľko hodín v niekoľkokilometrových kolónach a tým pádom nemohli dodržať just in time," vysvetľuje Pavol Reich, generálny tajomník združenia dopravcov Česmad. Podľa jeho slov si dopravcovia možno budú pýtať tieto škody preplatiť od prevádzkovateľa maďarského mýta.

Tým mala byť pôvodne firma Getronics, ktorá vyhrala tamojší mýtny tender. Tá ale cúvla zo súťaže pre "nátlak, ktorý vytvoril neistú situáciu". Na to maďarský premiér Viktor Orbán vyhlásil, že si s mýtom poradí štát aj sám.

Ak by Maďarsko nezaviedlo mýto od júla, čelilo by zrejme sankciám zo strany Bruselu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 622
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 667
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 194
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 511
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 847
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 525
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 192
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 771
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 738

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.