Diaľnica D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile podľa NDS stačí

Vzhľadom na intenzitu dopravy je čiastočne polovičný profil diaľnice vraj dostatočný.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Peter Žákovič)

BRATISLAVA. Výstavba 12,3-kilometrovej diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile v kombinácii s úsekmi v plnom profile je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti zatiaľ dostatočná.

NDS to zdôvodnila súčasnou a predpokladanou intenzitou dopravy.

"Výhľadovo je možné dobudovať plný profil," informoval agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.

Intenzita dopravy na spomínanom úseku diaľnice na Kysuciach pri hranici s Poľskom a Českou republikou by podľa predpokladov NDS mala v roku 2045 dosiahnuť spolu 13 028 automobilov za 24 hodín. Diaľnicu by vtedy malo využívať denne 8 099 ľahkých a 4 927 ťažkých vozidiel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Diaľnica D3 má podľa ministerstva dopravy potenciál

Štátny tajomník ministerstva dopravy František Palko rokoval v stredu hlavne o projekte D3 Svrčinovec - Skalité s veľvyslancom Poľska v SR Tamaszom Chlonom.

Dobudovanie tohto úseku diaľnice má podľa Palka veľký potenciál zlepšiť konkurencieschopnosť celého regiónu v trojuholníku miest Žilina, Ostrava a Katovice, v ktorom žije osem miliónov ľudí.

"Prehlbovanie našej vzájomnej spolupráce bez zlepšenia dopravného spojenia je veľmi ťažké," poznamenal poľský veľvyslanec.

Úsek bude stáť takmer 330 milónov bez DPH

NDS uzavrela 28. júna zmluvu o dielo na výstavbu D3 Svrčinovec - Skalité so Združením D3 v zložení Doprastav, Strabag, Váhostav - SK a Metrostav.

Uvedené stavebné firmy uspeli vo verejnej súťaži s najlacnejšou ponukou za dodanie projektu a uskutočnenie stavebných prác vo výške 329,88 mil. eur bez DPH. Predstavuje to okolo 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur.

Výstavba diaľnice má trvať 1 095 dní, čiže tri roky a financovaná má byť z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava.

Zmluvná cena za stavbu neúplnej D3 Svrčinovec - Skalité bez DPH, vrátane dodania projektovej dokumentácie, predstavuje v prepočte 26,82 mil. eur na jeden kilometer.

24 mostov a dva tunely

Na diaľnici má byť 24 mostov a dva tunely Svrčinovec (445 metrov) a Poľana (898 metrov). Predpokladaná cena výstavby D3 Svrčinovec - Skalité bola podľa NDS za kombináciu polovičného a plného profilu.

"Z hľadiska organizácie dopravy bude plný profil od začiatku úseku po vstup do tunela Svrčinovec, vrátane plného využívania križovatky Svrčinovec. Od tunela Svrčinovec až po koniec úseku bude využívaný len pravý jazdný pás pre obojsmernú premávku," spresnil Jánošík.

Úseky D1 budú na kilometer lacnejšie

Zmluvná cena za výstavbu D1 Dubná Skala - Turany v okolí Martina v dĺžke 16,4 kilometrov a so štyrmi pruhmi je 137,75 mil. eur bez DPH. Priemerná cena na kilometer diaľnice vychádza 8,4 mil. eur.

Úsek D1 Fričovce - Svinia (11,2 km) pri Prešove majú postaviť za 114,59 mil. eur, pričom vysúťažená cena predstavuje priemerne 10,23 mil. eur na kilometer.

Výstavba prvého úseku D1 Jánovce - Jablonov v dĺžke 9 km má podľa zmluvy s dodávateľom stáť 59,94 mil. eur, v prepočte na kilometer 6,66 mil. eur. Druhý úsek tejto diaľnice pri Levoči dlhý 9,5 km má zmluvnú cenu 126,26 mil. eur, čiže 13,29 mil. eur na kilometer.

Vysúťažené ceny v týchto štyroch prípadoch, počas bývalého ministra dopravy Jána Figeľa (KDH), boli oproti pôvodným odhadovaným nákladom výrazne nižšie ako v prípade D3 Svrčinovec - Skalité. Tender na stavbu tejto diaľnice začal už pri ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi (Smer).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  5. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  6. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  7. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  8. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  9. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  10. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 278
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 096
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 462
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 010
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 652
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 813
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 202
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 187
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 546
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 048

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdošovi úradníci vybrali stíhačky F-16, čakajú na vládu

Ponuku na kúpu stíhačiek F-16 za 2,91 miliardy dolárov schválil americký kongres. Švédske gripeny by boli lacnejšie.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Minister obrany klamal, dôvodom sú nové stíhačky

Ako SNS vyberá nové slovenské stíhačky.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

V SNS opäť vymenili hodnoty za peniaze

Už Mečiar o Slotovi povedal, že jeho hrdosť sa končí v Slovenskej poisťovni.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.