SME

Insignia Country Tourer je kombi s génmi SUV

Opel doplnil modelový rad Insignia Tourer o zvýšenú a viac „obrnenú“ verziu Country. Pohon zadnej nápravy zabezpečuje spojka Haldex. Automobil príde na trh s troma motorizáciami.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Nový modelový rad Opel Insignia onedlho doplní model Country Tourer, ktorý bude mať svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne v septembri. Automobil so zvýšenou svetlou výškou poskytne pridanú hodnotu nad rámec mestských ulíc a asfaltovaných ciest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vizuálnymi rozlišujúcimi prvkami sú ochranné štíty pod predným a zadným nárazníkom kombinované s nápadnými plastovými lemami blatníkov a ochrannými obkladmi spodnej časti karosérie, doplnenými dvoma výraznými koncovkami výfuku.

Tmavo tónované predné reflektory so zabudovanými chrómovanými akcentmi obsahujú integrované denné svetlá v profile krídla zo svietiacich diód LED (podľa verzie vybavenia).

SkryťVypnúť reklamu

Základom elektronicky ovládaného systému pohonu 4x4 je hydraulická spojka systému Haldex montovaná v spoločnej skrini s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy eLSD. Svetlá výška je zväčšená o 20 mm oproti štandardnému modelu.

Na špičke ponuky troch motorov je benzínový štvorvalec 2.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo s výkonom 184 kW (250 k) s priamym vstrekovaním paliva. Agregát dosahuje maximálny krútiaci moment 400 Nm.

Turbodiesel 2.0 BiTurbo CDTI poskytuje rovnaký krútiaci moment 400 Nm. Štvorvalec s výkonom 143 kW (195 k) disponuje sekvenčným prepĺňaním dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti.

Základnou pohonnou jednotkou sa stáva turbodiesel 2.0 CDTI (navonok rozoznateľný podľa jednej koncovky výfuku) s výkonom 120 kW (163 k). Tento motor dosahuje maximálny krútiaci moment 350 Nm, krátkodobo 380 Nm vďaka funkcii overboost.

SkryťVypnúť reklamu

Motory 2.0 SIDI Turbo a 2.0 CDTI sú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok aj s automatickou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov. Pre motor 2.0 BiTurbo CDTI je vyhradená šesťstupňová automatická prevodovka.

Ceny a detaily vybavenia budú oznámené v čase otvorenia príjmu objednávok – od svetovej premiéry 10. septembra 2013 na medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 252
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 671
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 199
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 581
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 383
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 204
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 825
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 760
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Fico a Masaryk
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  3. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  4. Ida Tittelová: Islandské príbehy
  5. Ivan Beňovič: Zákon o nepriateľoch ľudu
  6. Seniori v pohybe: Domov je tam, kde je babička
  7. Martin Sústrik: Čím viac prisťahovalcov, tým lepšie
  8. Jozef Černek: List mojim dramaťáčkam: To najdôležitejšie, čo sme si ešte nepovedali
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 549
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 387
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 345
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 169
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 122
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 609
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 877
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 283
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  2. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  3. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  4. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  7. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
SkryťZatvoriť reklamu