Štúdia realizovateľnosti je technická dokumentácia, ktorá posudzuje pripravovanú stavbu. Jej cieľom je vyhľadať a posúdiť technické a dopravné riešenie, ktoré by bolo ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie v požadovaných parametroch, informoval hovorca NDS, Marcel Jánošík.
Štúdie vyžaduje Európska komisia, ak majú byť diaľničné úseky financované prostredníctvom eurofondov. Samotné vypracovanie štúdie realizovateľnosti trvá približne 4 až 6 mesiacov.
NDS chce posudzovať
- napojenie diaľnice D1 na ukrajinskú hranicu,
- skapacitnenie diaľnice D2 smerujúcej do Českej republiky,
- prepojenie diaľnice D1 v smere Žilina – Poľsko,
- spojenie Hornej Nitry s diaľnicou D1 pri Trenčíne,
- pokračovanie západo – východného ťahu od Zvolena do Košíc a
- výstavbu rýchlostnej cesty od Zvolena južne na Šahy.
konkrétne ide o úseky R4 Kapušany – št. hr. SK/PL, D1 Bidovce – št. hr. SK/UA, R2 Kriváň – Tornaľa, D3 Žilina, Strážov – št. hr. SK/PR, R2 Včeláre – Košické Olšany, D2 Bratislava, Lamač – št. hr. SK/CZ, R2 Križovatka D1– Nováky a R2 Tornaľa – Včeláre.