SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Prvá jazda: prednosťou sedanu Audi A3 je kokpit a jazdné vlastnosti

Tretia verzia karosérie modelového radu A3 vyniká tuhosťou a eleganciou predĺženého zadku. Vďaka využitiu hliníka v prednej časti dokáže ľahké auto presvedčivo vykrajovať zákruty.

Audi A3 sedan patrí do kompaktnej triedy, ktorá má dnes rozmery prvej generácie Audi A4 spred 20 rokov.Audi A3 sedan patrí do kompaktnej triedy, ktorá má dnes rozmery prvej generácie Audi A4 spred 20 rokov. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BUDAPEŠŤ. Audi oslavuje v Maďarsku dvadsať rokov výrobného závodu, ktorý vznikol v Gyóri ako najväčšia samostatná motoráreň automobilky.

Nedávno tam však spustili aj výrobu nového modelu Audi A3 sedan, ktorý sme prevetrali v okolí Budapešti. Auto koncepciou karosérie prioritne určené pre veľké trhy Severnej Ameriky a Číny, bude v Európe bojovať prevažne o firmy.

Sedan dlhší o 24 centimetrov oproti päťdverovému Audi A3 má byť vstupnou bránou do sveta limuzín tejto značky a možno ľudovým firemným Audi.

Nový model napohľad nevyzerá úzky ako mnoho sedanov nižšej strednej triedy a pre porovnanie dosahuje rozmery prvej generácie Audi A4.

Tento typ karosérie vyniká vysokou tuhosťou a pomerne slušným objemom batožinového priestoru 425 litrov. Obmedzením je menší nakladací otvor do kufra a miesto nad hlavou vzadu, kde sa bude horšie sedieť vysokým postavám. Paradoxne vzadu je na nohy a nastupovanie veľa miesta.

bok_r1379.jpg

Batožinový priestor možno prepojiť s interiérom odklopením asymetricky delených operadiel. Audi A3 je štandardne vybavené len lepiacou súpravou a kompresorom na dofúknutie kolesa po defekte. Pod dnom kufra je úzky priestor na možné vybavenie auta úzkym dojazdovým kolesom.

Príkladný kokpit láka

Interiér a prístrojová doska v Audi A3 je výkladnou skriňou automobilky, ktorá má pre výrobu častí interiéru tie najmenšie tolerancie medzier. Vysoká presnosť dýcha z každého detailu a hlavne všetky elektronické systémy majú už jednoduchšie ovládanie.

kokpit_r5702.jpg

Jasným príkladom je nová generácia palubého systému MMI, ktorého otočný ovládač má na vrchu dotykovú plochu "touch pad" pre písanie adries a čísiel prstom. Prístrojová doska sa netlačí na šoféra, je prehľadná a v meste rozhodne poteší výborný výhľad šikmo dopredu.

Audi A3 sedan - základné údaje

dĺžka (mm)

4,46

výška (mm)

1420

šírka (mm)

1800

rázvor náprav (mm)

2640

objem bat. priestoru (l)

425

pohotovostná hmotnosť od (kg)

1250 (1,4 TFSI)

cena modelu A3 sedan od (eur)

22.890

Predná náprava poslúcha

Ľahkosť auta a výborné nastavenie podvozka vyniká najmä pri nájazde do zákruty a bezpečnom spracovaní nerovností na asfalte.

Po stránke radosti z jazdy a bezpečnosti dáva Audi A3 sedan vodičovi veľa a hlavne zaujala dobrá reakcia na volant pri zatočení do zákruty. Technici odviedli dobrú prácu na odhlučnení a komforte podvozka aj pri použití až 19 palcových kolies.

Zrejme najzaujímavejšou alternatívou pre súkromných zákazníkov bude vydarený motor 1,4 TFSI s výkonom 103 kW a reálne aj dobrou spotrebou.

zadok_r3346.jpg

Navyše v tejto základnej verzii má Audi A3 sedan najnižšiu hmotnosť len 1250 kilogramov a tým pádom ešte lepšie jazdné vlastnosti.

Vyskúšali sme aj verziu 1,8 TFSI (132 kW) s pohonom quattro, ktorý môže byť asi jediným motívom na jej kúpu, pretože motor nám neprišiel pocitovo oveľa silnejší ako 1,4 TFSI. Oba štvorvalce majú rovnaký krútiaci moment 250 Nm a navyše 1,4 TFSI má lepšie navrhnuté prevody. V prípade benzínových motorov je menej viac.

Všetky plní turbodúchadlo

V krátkom čase pribudne tiež kráľovská verzia S3 s pohonom oboch náprav a s výkonom až 220 kW (300k), ktorá dosiahne stovku len za 4,9 sekundy.

Pre firmy bude hlavným lákadlom diesel 1,6 TDI s neveľkým výkonom 77 kW (105k) avšak nízkou spotrebou len 3,8 litra na 100 kilometrov.

Naproti tomu ako poznáme tento motor z iných áut koncernu Volkswagen, v Audi je najlepšie odhlučnený a má aj šesťstupňovú prevodovku.

sedadla_r8856.jpg

Práve vďaka prevodovke dokáže aj s nízkym výkonom prijateľne zrýchliť. Pri snahe dosiahnuť na maďarských cestách a obchvate Budapešti sľubovanú spotrebu 3,8 litra sme sa dopracovali k výsledku 4,4 litra na 100 kilometrov.

Najlacnejšia naftová verzia 1,6 TDI stojí 24.290 eur, kým najlacnejšia benzínová alternatíva prichádza s cenou 22.890 eur.

Audi aj napriek náročnejším prevádzkovým podmienkam na dominujúcom čínskom trhu verí zložitejšej konštrukcii motorov s turbodúchadlom a neponúka žiadny motor klasickej konštrukcie s atmosférickým nasávaním.

Audi A3 sedan - verzie

motorizácia

1,4 TFSI

1,8 TFSI

2,0 TFSI S3

1,6 TDI

2,0 TDI

palivo

benzín

benzín

benzín

diesel

diesel

výkon (kW(k))

103 (140)

132 (180)

221 (300)

77 (105)

110 (150)

krútiaci moment (Nm)

250

250

380

250

320

spotreba (l/100km)

4,7

5,8

6,9

3,8

4,7

zrýchlenie 0-100km/h (s)

8,4

7,3

4,9

10,5

8,4

poháňané kolesá

predné

predné/všetky

všetky

predné

predné/všetky

ico

Prvý dojem

Napriek jednoznačnému určeniu sedanu pre Čínu a Ameriku vyžaruje z auta istá príťažlivosť aj pre Európana.

Mnohým z nás to pripomína staré dobré časy, keď takto veľké autá patrili ešte do strednej triedy a vyznačovali sa nízkou hmotnosťou. Audi A3 sedan favorizujem ako firemné auto zamerané na šoféra a dobré pocity z jazdy.

Hodiny strávené za volantom neunavia, lebo komfort je na úrovni vyšších tried, ale vonkajšie rozmery robia Audi A3 sedan obratným. Inak povedané, majestát Audi prichádza na cenovej aj rozmerovej úrovni kompaktnej triedy.

Na vyslovene pracovné cesty pre jedného či dvoch ľudí mi príde dokonca lepším firemným riešením než väčší Passat alebo Octavia.

Pre koncepciu karosérie sedan sa však nehodí ako rodinné auto na víkendové športové aktivity. Jednoznačnou prednosťou A3 sedan je kokpit a jazdné vlastnosti.

Rasťo Chvála

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 769
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 6 515
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 435
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 618
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 012
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 823
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 788
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 304
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička Mária Krýslová

Mária Krýslová tvrdí, že ideálny je nízkostresový rozvod.


26. máj
McDonald's v Rusku končí.

McDonald nám nič dobré nepriniesol, hovoria Rusi a chystajú sa otvoriť jeho kópiu.


27. máj
Ľuboš Bartečko

V Nashville trénuje juniorský tím a riadi klub.


Nikola Baďová 7 h
Žena s ukrajinskou vlajkou sleduje z diaľky ruské jednotky zhromaždené v Chersone.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 21 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


24 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  2. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  3. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  4. Věra Tepličková: Revolúcia zamatová versus za/Matovičová
  5. Miriam Studeničová: Nepremeškajme jedinečný deň – 30. máj!
  6. Kristína Behúňová: Bikepacking po španielsky: Z Valencie cez Castilla-La Mancha
  7. Štefan Vidlár: Navrácený syn
  8. Jano Richter: Motoristické hody tohoto víkendu - Indy500, Monako, Nordschleife24 ...
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 10 048
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 654
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 796
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 158
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 823
  6. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 773
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 673
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 596
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu