SME

Prvá jazda: prednosťou sedanu Audi A3 je kokpit a jazdné vlastnosti

Tretia verzia karosérie modelového radu A3 vyniká tuhosťou a eleganciou predĺženého zadku. Vďaka využitiu hliníka v prednej časti dokáže ľahké auto presvedčivo vykrajovať zákruty.

Audi A3 sedan patrí do kompaktnej triedy, ktorá má dnes rozmery prvej generácie Audi A4 spred 20 rokov.Audi A3 sedan patrí do kompaktnej triedy, ktorá má dnes rozmery prvej generácie Audi A4 spred 20 rokov. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BUDAPEŠŤ. Audi oslavuje v Maďarsku dvadsať rokov výrobného závodu, ktorý vznikol v Gyóri ako najväčšia samostatná motoráreň automobilky.

Nedávno tam však spustili aj výrobu nového modelu Audi A3 sedan, ktorý sme prevetrali v okolí Budapešti. Auto koncepciou karosérie prioritne určené pre veľké trhy Severnej Ameriky a Číny, bude v Európe bojovať prevažne o firmy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedan dlhší o 24 centimetrov oproti päťdverovému Audi A3 má byť vstupnou bránou do sveta limuzín tejto značky a možno ľudovým firemným Audi.

SkryťVypnúť reklamu

Nový model napohľad nevyzerá úzky ako mnoho sedanov nižšej strednej triedy a pre porovnanie dosahuje rozmery prvej generácie Audi A4.

Tento typ karosérie vyniká vysokou tuhosťou a pomerne slušným objemom batožinového priestoru 425 litrov. Obmedzením je menší nakladací otvor do kufra a miesto nad hlavou vzadu, kde sa bude horšie sedieť vysokým postavám. Paradoxne vzadu je na nohy a nastupovanie veľa miesta.

Batožinový priestor možno prepojiť s interiérom odklopením asymetricky delených operadiel. Audi A3 je štandardne vybavené len lepiacou súpravou a kompresorom na dofúknutie kolesa po defekte. Pod dnom kufra je úzky priestor na možné vybavenie auta úzkym dojazdovým kolesom.

Príkladný kokpit lákaInteriér a prístrojová doska v Audi A3 je výkladnou skriňou automobilky, ktorá má pre výrobu častí interiéru tie najmenšie tolerancie medzier. Vysoká presnosť dýcha z každého detailu a hlavne všetky elektronické systémy majú už jednoduchšie ovládanie.

SkryťVypnúť reklamu

Jasným príkladom je nová generácia palubého systému MMI, ktorého otočný ovládač má na vrchu dotykovú plochu "touch pad" pre písanie adries a čísiel prstom. Prístrojová doska sa netlačí na šoféra, je prehľadná a v meste rozhodne poteší výborný výhľad šikmo dopredu.

Audi A3 sedan - základné údajedĺžka (mm)

4,46

výška (mm)

1420

šírka (mm)

1800

rázvor náprav (mm)

2640

objem bat. priestoru (l)

425

pohotovostná hmotnosť od (kg)

1250 (1,4 TFSI)

cena modelu A3 sedan od (eur)

22.890

Predná náprava poslúchaĽahkosť auta a výborné nastavenie podvozka vyniká najmä pri nájazde do zákruty a bezpečnom spracovaní nerovností na asfalte.

Po stránke radosti z jazdy a bezpečnosti dáva Audi A3 sedan vodičovi veľa a hlavne zaujala dobrá reakcia na volant pri zatočení do zákruty. Technici odviedli dobrú prácu na odhlučnení a komforte podvozka aj pri použití až 19 palcových kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Zrejme najzaujímavejšou alternatívou pre súkromných zákazníkov bude vydarený motor 1,4 TFSI s výkonom 103 kW a reálne aj dobrou spotrebou.

Navyše v tejto základnej verzii má Audi A3 sedan najnižšiu hmotnosť len 1250 kilogramov a tým pádom ešte lepšie jazdné vlastnosti.

Vyskúšali sme aj verziu 1,8 TFSI (132 kW) s pohonom quattro, ktorý môže byť asi jediným motívom na jej kúpu, pretože motor nám neprišiel pocitovo oveľa silnejší ako 1,4 TFSI. Oba štvorvalce majú rovnaký krútiaci moment 250 Nm a navyše 1,4 TFSI má lepšie navrhnuté prevody. V prípade benzínových motorov je menej viac.

Všetky plní turbodúchadloV krátkom čase pribudne tiež kráľovská verzia S3 s pohonom oboch náprav a s výkonom až 220 kW (300k), ktorá dosiahne stovku len za 4,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre firmy bude hlavným lákadlom diesel 1,6 TDI s neveľkým výkonom 77 kW (105k) avšak nízkou spotrebou len 3,8 litra na 100 kilometrov.

Naproti tomu ako poznáme tento motor z iných áut koncernu Volkswagen, v Audi je najlepšie odhlučnený a má aj šesťstupňovú prevodovku.

Práve vďaka prevodovke dokáže aj s nízkym výkonom prijateľne zrýchliť. Pri snahe dosiahnuť na maďarských cestách a obchvate Budapešti sľubovanú spotrebu 3,8 litra sme sa dopracovali k výsledku 4,4 litra na 100 kilometrov.

Najlacnejšia naftová verzia 1,6 TDI stojí 24.290 eur, kým najlacnejšia benzínová alternatíva prichádza s cenou 22.890 eur.

Audi aj napriek náročnejším prevádzkovým podmienkam na dominujúcom čínskom trhu verí zložitejšej konštrukcii motorov s turbodúchadlom a neponúka žiadny motor klasickej konštrukcie s atmosférickým nasávaním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Audi A3 sedan - verziemotorizácia

1,4 TFSI

1,8 TFSI

2,0 TFSI S3

1,6 TDI

2,0 TDI

palivo

benzín

benzín

benzín

diesel

diesel

výkon (kW(k))

103 (140)

132 (180)

221 (300)

77 (105)

110 (150)

krútiaci moment (Nm)

250

250

380

250

320

spotreba (l/100km)

4,7

5,8

6,9

3,8

4,7

zrýchlenie 0-100km/h (s)

8,4

7,3

4,9

10,5

8,4

poháňané kolesá

predné

predné/všetky

všetky

predné

predné/všetky

Prvý dojem Napriek jednoznačnému určeniu sedanu pre Čínu a Ameriku vyžaruje z auta istá príťažlivosť aj pre Európana.

Mnohým z nás to pripomína staré dobré časy, keď takto veľké autá patrili ešte do strednej triedy a vyznačovali sa nízkou hmotnosťou. Audi A3 sedan favorizujem ako firemné auto zamerané na šoféra a dobré pocity z jazdy.

Hodiny strávené za volantom neunavia, lebo komfort je na úrovni vyšších tried, ale vonkajšie rozmery robia Audi A3 sedan obratným. Inak povedané, majestát Audi prichádza na cenovej aj rozmerovej úrovni kompaktnej triedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na vyslovene pracovné cesty pre jedného či dvoch ľudí mi príde dokonca lepším firemným riešením než väčší Passat alebo Octavia.

Pre koncepciu karosérie sedan sa však nehodí ako rodinné auto na víkendové športové aktivity. Jednoznačnou prednosťou A3 sedan je kokpit a jazdné vlastnosti.

Rasťo Chvála

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 525
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 336
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 915
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 569
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 441
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 121
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 438
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 540
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 323
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 251
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu