Prvá jazda: prednosťou sedanu Audi A3 je kokpit a jazdné vlastnosti

Tretia verzia karosérie modelového radu A3 vyniká tuhosťou a eleganciou predĺženého zadku. Vďaka využitiu hliníka v prednej časti dokáže ľahké auto presvedčivo vykrajovať zákruty.

Audi A3 sedan patrí do kompaktnej triedy, ktorá má dnes rozmery prvej generácie Audi A4 spred 20 rokov.(Zdroj: Tomáš Kelement)

BUDAPEŠŤ. Audi oslavuje v Maďarsku dvadsať rokov výrobného závodu, ktorý vznikol v Gyóri ako najväčšia samostatná motoráreň automobilky.

Nedávno tam však spustili aj výrobu nového modelu Audi A3 sedan, ktorý sme prevetrali v okolí Budapešti. Auto koncepciou karosérie prioritne určené pre veľké trhy Severnej Ameriky a Číny, bude v Európe bojovať prevažne o firmy.

Sedan dlhší o 24 centimetrov oproti päťdverovému Audi A3 má byť vstupnou bránou do sveta limuzín tejto značky a možno ľudovým firemným Audi.

Nový model napohľad nevyzerá úzky ako mnoho sedanov nižšej strednej triedy a pre porovnanie dosahuje rozmery prvej generácie Audi A4.

Tento typ karosérie vyniká vysokou tuhosťou a pomerne slušným objemom batožinového priestoru 425 litrov. Obmedzením je menší nakladací otvor do kufra a miesto nad hlavou vzadu, kde sa bude horšie sedieť vysokým postavám. Paradoxne vzadu je na nohy a nastupovanie veľa miesta.

bok_r1379.jpg

Batožinový priestor možno prepojiť s interiérom odklopením asymetricky delených operadiel. Audi A3 je štandardne vybavené len lepiacou súpravou a kompresorom na dofúknutie kolesa po defekte. Pod dnom kufra je úzky priestor na možné vybavenie auta úzkym dojazdovým kolesom.

Príkladný kokpit láka

Interiér a prístrojová doska v Audi A3 je výkladnou skriňou automobilky, ktorá má pre výrobu častí interiéru tie najmenšie tolerancie medzier. Vysoká presnosť dýcha z každého detailu a hlavne všetky elektronické systémy majú už jednoduchšie ovládanie.

kokpit_r5702.jpg

Jasným príkladom je nová generácia palubého systému MMI, ktorého otočný ovládač má na vrchu dotykovú plochu "touch pad" pre písanie adries a čísiel prstom. Prístrojová doska sa netlačí na šoféra, je prehľadná a v meste rozhodne poteší výborný výhľad šikmo dopredu.

Audi A3 sedan - základné údaje

dĺžka (mm)

4,46

výška (mm)

1420

šírka (mm)

1800

rázvor náprav (mm)

2640

objem bat. priestoru (l)

425

pohotovostná hmotnosť od (kg)

1250 (1,4 TFSI)

cena modelu A3 sedan od (eur)

22.890

Predná náprava poslúcha

Ľahkosť auta a výborné nastavenie podvozka vyniká najmä pri nájazde do zákruty a bezpečnom spracovaní nerovností na asfalte.

Po stránke radosti z jazdy a bezpečnosti dáva Audi A3 sedan vodičovi veľa a hlavne zaujala dobrá reakcia na volant pri zatočení do zákruty. Technici odviedli dobrú prácu na odhlučnení a komforte podvozka aj pri použití až 19 palcových kolies.

Zrejme najzaujímavejšou alternatívou pre súkromných zákazníkov bude vydarený motor 1,4 TFSI s výkonom 103 kW a reálne aj dobrou spotrebou.

zadok_r3346.jpg

Navyše v tejto základnej verzii má Audi A3 sedan najnižšiu hmotnosť len 1250 kilogramov a tým pádom ešte lepšie jazdné vlastnosti.

Vyskúšali sme aj verziu 1,8 TFSI (132 kW) s pohonom quattro, ktorý môže byť asi jediným motívom na jej kúpu, pretože motor nám neprišiel pocitovo oveľa silnejší ako 1,4 TFSI. Oba štvorvalce majú rovnaký krútiaci moment 250 Nm a navyše 1,4 TFSI má lepšie navrhnuté prevody. V prípade benzínových motorov je menej viac.

Všetky plní turbodúchadlo

V krátkom čase pribudne tiež kráľovská verzia S3 s pohonom oboch náprav a s výkonom až 220 kW (300k), ktorá dosiahne stovku len za 4,9 sekundy.

Pre firmy bude hlavným lákadlom diesel 1,6 TDI s neveľkým výkonom 77 kW (105k) avšak nízkou spotrebou len 3,8 litra na 100 kilometrov.

Naproti tomu ako poznáme tento motor z iných áut koncernu Volkswagen, v Audi je najlepšie odhlučnený a má aj šesťstupňovú prevodovku.

sedadla_r8856.jpg

Práve vďaka prevodovke dokáže aj s nízkym výkonom prijateľne zrýchliť. Pri snahe dosiahnuť na maďarských cestách a obchvate Budapešti sľubovanú spotrebu 3,8 litra sme sa dopracovali k výsledku 4,4 litra na 100 kilometrov.

Najlacnejšia naftová verzia 1,6 TDI stojí 24.290 eur, kým najlacnejšia benzínová alternatíva prichádza s cenou 22.890 eur.

Audi aj napriek náročnejším prevádzkovým podmienkam na dominujúcom čínskom trhu verí zložitejšej konštrukcii motorov s turbodúchadlom a neponúka žiadny motor klasickej konštrukcie s atmosférickým nasávaním.

Audi A3 sedan - verzie

motorizácia

1,4 TFSI

1,8 TFSI

2,0 TFSI S3

1,6 TDI

2,0 TDI

palivo

benzín

benzín

benzín

diesel

diesel

výkon (kW(k))

103 (140)

132 (180)

221 (300)

77 (105)

110 (150)

krútiaci moment (Nm)

250

250

380

250

320

spotreba (l/100km)

4,7

5,8

6,9

3,8

4,7

zrýchlenie 0-100km/h (s)

8,4

7,3

4,9

10,5

8,4

poháňané kolesá

predné

predné/všetky

všetky

predné

predné/všetky

ico

Prvý dojem

Napriek jednoznačnému určeniu sedanu pre Čínu a Ameriku vyžaruje z auta istá príťažlivosť aj pre Európana.

Mnohým z nás to pripomína staré dobré časy, keď takto veľké autá patrili ešte do strednej triedy a vyznačovali sa nízkou hmotnosťou. Audi A3 sedan favorizujem ako firemné auto zamerané na šoféra a dobré pocity z jazdy.

Hodiny strávené za volantom neunavia, lebo komfort je na úrovni vyšších tried, ale vonkajšie rozmery robia Audi A3 sedan obratným. Inak povedané, majestát Audi prichádza na cenovej aj rozmerovej úrovni kompaktnej triedy.

Na vyslovene pracovné cesty pre jedného či dvoch ľudí mi príde dokonca lepším firemným riešením než väčší Passat alebo Octavia.

Pre koncepciu karosérie sedan sa však nehodí ako rodinné auto na víkendové športové aktivity. Jednoznačnou prednosťou A3 sedan je kokpit a jazdné vlastnosti.

Rasťo Chvála

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 672
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 860
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 375
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 248
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 211
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 522
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 280
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 942
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 216
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 105

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

KOMENTÁRE

Kotlebovci nosia fašistické relikvie do parlamentu

Parlamentný preukaz nezakryje extrémistickú slamu.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.