SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Peugeot 208 FE je hybrid so spotrebou 2 litre na 100 km

Peugeot uvoľnil informácie o novej verzii modelu 208, ktorá si má vystačiť s dvoma litrami paliva na 100 km a ponúknuť šprint na stovku za 8 sekúnd. Je to hybrid.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Už autosalón vo švajčiarskej Ženeve bol svedkom statickej prezentácie Peugeotu 208 FE, ktorý v tomto období naberá svoje reálne kontúry a na svet by mal prísť ako „ultraúsporný“ malý hybridný hatchback s technológiami vytrvalostných pretekov.

Cieľom oddelenia Peugeot Sport, zodpovedného aj za vývoj a úspech špeciálu Peugeot 208 T16 Pikes Peak a spoločnosti Total, je pripraviť vozidlo „zábavné a ekonomické“ s ambíciami neprodukovať viac emisií CO2 ako je 50 g na jeden kilometer, no zároveň ponúknuť podobnú dynamiku ako súčasný Peugeot 208 GTi.

Vozidlo by mal Peugeot priniesť na autosalón vo Frankfurte už na jeseň a oficiálne mu na 100 km jazdy má stačiť len 2,09 litra paliva.

Aby to dosiahol, musel obyčajný Peugeot 208 schudnúť z pôvodných 975 kg (verzia 1,0 VTi) až 200 kg. Pôvodné plechy vozidla boli nahradené ľahším karbónom a ich tvar dôsledne ladený v aerodynamickom tuneli.

Ušetriť hmotnosť pomohla aj palivová nádrž zmenšená len na objem 20 litrov. Celkom vymenený je aj podvozok, ktorý aj vďaka pružinám vytvorených z kombinácie karbónu a skleneného vlákna ušetril na každej náprave 15 kg hmotnosti. Pneumatiky sú užšie ako zvyčajne, no kolesá veľké až 19 palcov umožnili použitie veľkých brzdových kotúčov.

Na pohon vozidla bude slúžiť 1,2-litrový spaľovací motor, pracujúci v Atkinsonovom cykle s účinnejším spaľovaním, osadený pretekárskou hlavou valcov s povlakom z tvrdeného uhlíka pre ešte hladší chod.

Samozrejme nemôže chýbať hybridná technika. Peugeot si ju vrátane batérií požičal priamo zo špeciálu určeného pre vytrvalostné preteky - Peugeotu 908 HYbrid4 Le Mans a jej výkon znížil na 40 koní z pôvodných 100 kW (136 k).

Elektromotor, umiestený na zadnej náprave vozidla a spaľovací motor, budú spolupracovať s modifikovanou päťstupňovou poloautomatickou prevodovkou EGC. Vďaka 90-článkovej Li-ion batérii, zatiaľ bez označenia kapacity, sa vozidlo môže v čisto elektrickom režime pohybovať do vzdialenosti od 14 do približne 20 kilometrov.

Koncepčné vozidlo bude disponovať troma režimami jazdy: čisto elektrickým módom, „eco“ hybridným módom a športovým režimom pre maximálny výkon. Po dokončení vozidla si s ním na jeseň budú môcť zajazdiť novinári. Či sa dostane do produkčného štádia zatiaľ rozhodnuté nie je.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 144
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 851
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 036
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 020
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 874
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 893
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 418
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 683
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 579
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 547
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.