SME

Peugeot 208 FE je hybrid so spotrebou 2 litre na 100 km

Peugeot uvoľnil informácie o novej verzii modelu 208, ktorá si má vystačiť s dvoma litrami paliva na 100 km a ponúknuť šprint na stovku za 8 sekúnd. Je to hybrid.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Už autosalón vo švajčiarskej Ženeve bol svedkom statickej prezentácie Peugeotu 208 FE, ktorý v tomto období naberá svoje reálne kontúry a na svet by mal prísť ako „ultraúsporný“ malý hybridný hatchback s technológiami vytrvalostných pretekov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľom oddelenia Peugeot Sport, zodpovedného aj za vývoj a úspech špeciálu Peugeot 208 T16 Pikes Peak a spoločnosti Total, je pripraviť vozidlo „zábavné a ekonomické“ s ambíciami neprodukovať viac emisií CO2 ako je 50 g na jeden kilometer, no zároveň ponúknuť podobnú dynamiku ako súčasný Peugeot 208 GTi.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo by mal Peugeot priniesť na autosalón vo Frankfurte už na jeseň a oficiálne mu na 100 km jazdy má stačiť len 2,09 litra paliva.

Aby to dosiahol, musel obyčajný Peugeot 208 schudnúť z pôvodných 975 kg (verzia 1,0 VTi) až 200 kg. Pôvodné plechy vozidla boli nahradené ľahším karbónom a ich tvar dôsledne ladený v aerodynamickom tuneli.

Ušetriť hmotnosť pomohla aj palivová nádrž zmenšená len na objem 20 litrov. Celkom vymenený je aj podvozok, ktorý aj vďaka pružinám vytvorených z kombinácie karbónu a skleneného vlákna ušetril na každej náprave 15 kg hmotnosti. Pneumatiky sú užšie ako zvyčajne, no kolesá veľké až 19 palcov umožnili použitie veľkých brzdových kotúčov.

Na pohon vozidla bude slúžiť 1,2-litrový spaľovací motor, pracujúci v Atkinsonovom cykle s účinnejším spaľovaním, osadený pretekárskou hlavou valcov s povlakom z tvrdeného uhlíka pre ešte hladší chod.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme nemôže chýbať hybridná technika. Peugeot si ju vrátane batérií požičal priamo zo špeciálu určeného pre vytrvalostné preteky - Peugeotu 908 HYbrid4 Le Mans a jej výkon znížil na 40 koní z pôvodných 100 kW (136 k).

Elektromotor, umiestený na zadnej náprave vozidla a spaľovací motor, budú spolupracovať s modifikovanou päťstupňovou poloautomatickou prevodovkou EGC. Vďaka 90-článkovej Li-ion batérii, zatiaľ bez označenia kapacity, sa vozidlo môže v čisto elektrickom režime pohybovať do vzdialenosti od 14 do približne 20 kilometrov.

Koncepčné vozidlo bude disponovať troma režimami jazdy: čisto elektrickým módom, „eco“ hybridným módom a športovým režimom pre maximálny výkon. Po dokončení vozidla si s ním na jeseň budú môcť zajazdiť novinári. Či sa dostane do produkčného štádia zatiaľ rozhodnuté nie je.

SkryťVypnúť reklamu

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  1. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  4. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  6. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  8. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 580
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 550
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 537
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 283
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 712
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 654
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 788
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 645
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Vám musí jeΩať chalani, vám musí jeΩať .
  2. Pavol Kéri: Lietavská Lúčka 2025
  3. Ľudmila Križanovská: Milí ukrajinskí spoluobčania, nie je to Vaša vina, že jeden z Vás zlyhal a niekoho napadol nožom.
  4. Mária Romaňáková: Dvor kráľovnej Ester
  5. Viktor Pamula: Agent Kremľa zablokoval sankcie proti Rusku
  6. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  7. Dušan Piršel: Ako socializovať ego? – to je otázka…
  8. Jaroslav Liptak: Prečo AI a udržateľnosť patria k sebe (a prečo bez toho dnes biznis neprežije)
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 267
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 285
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 154
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 015
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 800
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 913
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 644
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 484
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
SkryťZatvoriť reklamu