SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Peugeot 208 FE je hybrid so spotrebou 2 litre na 100 km

Peugeot uvoľnil informácie o novej verzii modelu 208, ktorá si má vystačiť s dvoma litrami paliva na 100 km a ponúknuť šprint na stovku za 8 sekúnd. Je to hybrid.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Už autosalón vo švajčiarskej Ženeve bol svedkom statickej prezentácie Peugeotu 208 FE, ktorý v tomto období naberá svoje reálne kontúry a na svet by mal prísť ako „ultraúsporný“ malý hybridný hatchback s technológiami vytrvalostných pretekov.

Cieľom oddelenia Peugeot Sport, zodpovedného aj za vývoj a úspech špeciálu Peugeot 208 T16 Pikes Peak a spoločnosti Total, je pripraviť vozidlo „zábavné a ekonomické“ s ambíciami neprodukovať viac emisií CO2 ako je 50 g na jeden kilometer, no zároveň ponúknuť podobnú dynamiku ako súčasný Peugeot 208 GTi.

Vozidlo by mal Peugeot priniesť na autosalón vo Frankfurte už na jeseň a oficiálne mu na 100 km jazdy má stačiť len 2,09 litra paliva.

Aby to dosiahol, musel obyčajný Peugeot 208 schudnúť z pôvodných 975 kg (verzia 1,0 VTi) až 200 kg. Pôvodné plechy vozidla boli nahradené ľahším karbónom a ich tvar dôsledne ladený v aerodynamickom tuneli.

Ušetriť hmotnosť pomohla aj palivová nádrž zmenšená len na objem 20 litrov. Celkom vymenený je aj podvozok, ktorý aj vďaka pružinám vytvorených z kombinácie karbónu a skleneného vlákna ušetril na každej náprave 15 kg hmotnosti. Pneumatiky sú užšie ako zvyčajne, no kolesá veľké až 19 palcov umožnili použitie veľkých brzdových kotúčov.

Na pohon vozidla bude slúžiť 1,2-litrový spaľovací motor, pracujúci v Atkinsonovom cykle s účinnejším spaľovaním, osadený pretekárskou hlavou valcov s povlakom z tvrdeného uhlíka pre ešte hladší chod.

Samozrejme nemôže chýbať hybridná technika. Peugeot si ju vrátane batérií požičal priamo zo špeciálu určeného pre vytrvalostné preteky - Peugeotu 908 HYbrid4 Le Mans a jej výkon znížil na 40 koní z pôvodných 100 kW (136 k).

Elektromotor, umiestený na zadnej náprave vozidla a spaľovací motor, budú spolupracovať s modifikovanou päťstupňovou poloautomatickou prevodovkou EGC. Vďaka 90-článkovej Li-ion batérii, zatiaľ bez označenia kapacity, sa vozidlo môže v čisto elektrickom režime pohybovať do vzdialenosti od 14 do približne 20 kilometrov.

Koncepčné vozidlo bude disponovať troma režimami jazdy: čisto elektrickým módom, „eco“ hybridným módom a športovým režimom pre maximálny výkon. Po dokončení vozidla si s ním na jeseň budú môcť zajazdiť novinári. Či sa dostane do produkčného štádia zatiaľ rozhodnuté nie je.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 152
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 113
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 452
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 344
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 272
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 35m
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


15 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


19 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  3. Ľuboš Vodička: Jaskyniarstvo aj ochrana prírody v Liptovskom Mikuláši
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  5. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  6. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  7. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 089
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 246
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 700
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 528
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 520
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 132
  7. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 3 062
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 999
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
SkryťZatvoriť reklamu