SME
Nedeľa, 24. október, 2021 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Peugeot 208 FE je hybrid so spotrebou 2 litre na 100 km

Peugeot uvoľnil informácie o novej verzii modelu 208, ktorá si má vystačiť s dvoma litrami paliva na 100 km a ponúknuť šprint na stovku za 8 sekúnd. Je to hybrid.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Už autosalón vo švajčiarskej Ženeve bol svedkom statickej prezentácie Peugeotu 208 FE, ktorý v tomto období naberá svoje reálne kontúry a na svet by mal prísť ako „ultraúsporný“ malý hybridný hatchback s technológiami vytrvalostných pretekov.

Cieľom oddelenia Peugeot Sport, zodpovedného aj za vývoj a úspech špeciálu Peugeot 208 T16 Pikes Peak a spoločnosti Total, je pripraviť vozidlo „zábavné a ekonomické“ s ambíciami neprodukovať viac emisií CO2 ako je 50 g na jeden kilometer, no zároveň ponúknuť podobnú dynamiku ako súčasný Peugeot 208 GTi.

Vozidlo by mal Peugeot priniesť na autosalón vo Frankfurte už na jeseň a oficiálne mu na 100 km jazdy má stačiť len 2,09 litra paliva.

Aby to dosiahol, musel obyčajný Peugeot 208 schudnúť z pôvodných 975 kg (verzia 1,0 VTi) až 200 kg. Pôvodné plechy vozidla boli nahradené ľahším karbónom a ich tvar dôsledne ladený v aerodynamickom tuneli.

Ušetriť hmotnosť pomohla aj palivová nádrž zmenšená len na objem 20 litrov. Celkom vymenený je aj podvozok, ktorý aj vďaka pružinám vytvorených z kombinácie karbónu a skleneného vlákna ušetril na každej náprave 15 kg hmotnosti. Pneumatiky sú užšie ako zvyčajne, no kolesá veľké až 19 palcov umožnili použitie veľkých brzdových kotúčov.

Na pohon vozidla bude slúžiť 1,2-litrový spaľovací motor, pracujúci v Atkinsonovom cykle s účinnejším spaľovaním, osadený pretekárskou hlavou valcov s povlakom z tvrdeného uhlíka pre ešte hladší chod.

Samozrejme nemôže chýbať hybridná technika. Peugeot si ju vrátane batérií požičal priamo zo špeciálu určeného pre vytrvalostné preteky - Peugeotu 908 HYbrid4 Le Mans a jej výkon znížil na 40 koní z pôvodných 100 kW (136 k).

Elektromotor, umiestený na zadnej náprave vozidla a spaľovací motor, budú spolupracovať s modifikovanou päťstupňovou poloautomatickou prevodovkou EGC. Vďaka 90-článkovej Li-ion batérii, zatiaľ bez označenia kapacity, sa vozidlo môže v čisto elektrickom režime pohybovať do vzdialenosti od 14 do približne 20 kilometrov.

Koncepčné vozidlo bude disponovať troma režimami jazdy: čisto elektrickým módom, „eco“ hybridným módom a športovým režimom pre maximálny výkon. Po dokončení vozidla si s ním na jeseň budú môcť zajazdiť novinári. Či sa dostane do produkčného štádia zatiaľ rozhodnuté nie je.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  6. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 933
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 7 564
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 258
  4. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 4 851
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 582
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 328
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 293
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 2 911
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 787
  10. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 437
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Protestov proti reforme národných parkov sa zúčastňujú extrémisti, poľovníci, lesníci aj nespokojní občania.

Vezú sa na vlne nenávisti a strachu a zbierajú nové hlasy.


22. okt
Keď naposledy prešiel sprísňujúci návrh do druhého čítania, ženy v Bratislave protestovali.

Myslel som na svoje žiačky zo Šarišských Bohdanoviec, ako sa ich predkladaný interrupčný zákon dotkne.


Juraj Čokyna 19. okt
Barbora Jakobsen

Barbora Jakobsen je psychoterapeutkou v Nórsku.


19. okt
Skúsený rozhodca Štefan Molitoris v zápase Giraltovce - Lipany.

Sťažnosti klubov sa týkajú najmä dvoch typov previnení, vraví.


23. okt

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Ladislav Halász: Najstarší slovenský greenwashing
  2. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: ako som to prežila
  3. Štefan Vidlár: The Last Yesterday Evening Folk Song
  4. Július Kovács: Adrian Jenčo šéf verejnej štátnej správy, poskok Kaliňáka a dnes poskok Mikulca
  5. Peter Kollega: Súdruh Fico vnímam ťa ako vlastizradcu a vraha
  6. Miroslava Moncmanová: Exotické leto Gauguina - láska, múza, tajný život,...
  7. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (17.diel) - Jesenná Kršlenica a Jelenia hora
  8. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes třetí, Vyšehradský hřbitov, místo odpočinku významných českých osobností.
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 572
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 15 852
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 11 218
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 601
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 045
  6. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 5 138
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 4 944
  8. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora) 4 728
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu