SME

Volkswagen vyrobil v Bratislave 700-tisíc Touaregov

Z výrobných liniek Volkswagen Slovakia zišlo už 700-tisíc vozidiel Volkswagen Touareg. Jubilejné SUV bolo vyrobené na objednávku zákazníka z Veľkej Británie.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Model Volkswagen Touareg je vyrábaný len v bratislavskom závode VW SK. Zo Slovenska smeruje zákazníkom do 148 krajín sveta, pričom každé vozidlo je vyrobené špeciálne na objednávku.

Jednotlivé automobily musia spĺňať zákaznícke aj technické požiadavky a normy jednotlivých trhov. Rôzne trhy majú rôzne špecifikácie, auto pre amerického zákazníka sa preto odlišuje od vozidla pre európskeho, či čínskeho zákazníka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Touareg sa v Bratislave vyrába vo viac ako milión variáciách. Medzi krajiny, kam smeroval najväčší počet Touaregov, patrí Nemecko, Čína, USA a Rusko. Existujú však aj krajiny, kam putoval len jeden jediný Touareg, napríklad ostrovný štát Maurícius v Indickom oceáne.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen Touareg na trhy vstúpil po prvýkrát v roku 2002. Jeho modernizovaná verzia bola vyrábaná v rokoch 2006 až 2010. V roku 2010 prišiel nástup druhej generácie Touarega. Odľahčený o 200 kilogramov a vybavený novými technológiami, sa údajne stal najinovatívnejším vozidlom značky Volkswagen od jej vzniku.

Bratislavský závod VW SK sa v apríli 2010 stal vôbec prvým zo závodov koncernu Volkswagen, ktorý začal aj so sériovou výrobou hybridného vozidla. Jeho výroba výrazne zmenila tvár bratislavského závodu VW SK.

V roku 2002 pribudli nová montážna hala a nová karosáreň s laserovými automatickými zváracími stanicami. V areáli bola vybudovaná aj lanovka, skonštruovaná ako prototyp špeciálne pre VW SK, ktorá preváža vozidlá z montážnej haly na testovaciu dráhu a späť.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen favorizuje hybridy

Súkromné osoby sa podľa šéfa správnej rady Wolkswagenu Martina Winterkorna v dohľadnom čase budú iba zriedka rozhodovať pre kúpu auta výhradne s elektrickým pohonom. Nízky záujem o elektroautá bude súvisieť s ich podstatne vyššou cenou voči autám s klasickým motorom a s nízkym akčným rádiom.

Volkswagen sa zameriava na stratégiu osobných áut s hybridným pohonom. Winterkorn označil malý model up! za ďalšieho kandidáta na hybridný pohon. Volkswagen sľubuje spotrebu len 1,5 litra paliva na 100 km. Reálne podmienky však tento údaj zrejme isto o niečo zhoršia.

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 597
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 330
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 720
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 153
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 357
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 860
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 889
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 367
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  5. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  6. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  7. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  8. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 26 504
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 847
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 332
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 990
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 577
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 052
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 054
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 944
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Tupou Ceruzou: Smerákov
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  5. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
reklama
SkryťZatvoriť reklamu