SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Volkswagen vyrobil v Bratislave 700-tisíc Touaregov

Z výrobných liniek Volkswagen Slovakia zišlo už 700-tisíc vozidiel Volkswagen Touareg. Jubilejné SUV bolo vyrobené na objednávku zákazníka z Veľkej Británie.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Model Volkswagen Touareg je vyrábaný len v bratislavskom závode VW SK. Zo Slovenska smeruje zákazníkom do 148 krajín sveta, pričom každé vozidlo je vyrobené špeciálne na objednávku.

Jednotlivé automobily musia spĺňať zákaznícke aj technické požiadavky a normy jednotlivých trhov. Rôzne trhy majú rôzne špecifikácie, auto pre amerického zákazníka sa preto odlišuje od vozidla pre európskeho, či čínskeho zákazníka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Touareg sa v Bratislave vyrába vo viac ako milión variáciách. Medzi krajiny, kam smeroval najväčší počet Touaregov, patrí Nemecko, Čína, USA a Rusko. Existujú však aj krajiny, kam putoval len jeden jediný Touareg, napríklad ostrovný štát Maurícius v Indickom oceáne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen Touareg na trhy vstúpil po prvýkrát v roku 2002. Jeho modernizovaná verzia bola vyrábaná v rokoch 2006 až 2010. V roku 2010 prišiel nástup druhej generácie Touarega. Odľahčený o 200 kilogramov a vybavený novými technológiami, sa údajne stal najinovatívnejším vozidlom značky Volkswagen od jej vzniku.

Bratislavský závod VW SK sa v apríli 2010 stal vôbec prvým zo závodov koncernu Volkswagen, ktorý začal aj so sériovou výrobou hybridného vozidla. Jeho výroba výrazne zmenila tvár bratislavského závodu VW SK.

V roku 2002 pribudli nová montážna hala a nová karosáreň s laserovými automatickými zváracími stanicami. V areáli bola vybudovaná aj lanovka, skonštruovaná ako prototyp špeciálne pre VW SK, ktorá preváža vozidlá z montážnej haly na testovaciu dráhu a späť.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen favorizuje hybridy

Súkromné osoby sa podľa šéfa správnej rady Wolkswagenu Martina Winterkorna v dohľadnom čase budú iba zriedka rozhodovať pre kúpu auta výhradne s elektrickým pohonom. Nízky záujem o elektroautá bude súvisieť s ich podstatne vyššou cenou voči autám s klasickým motorom a s nízkym akčným rádiom.

Volkswagen sa zameriava na stratégiu osobných áut s hybridným pohonom. Winterkorn označil malý model up! za ďalšieho kandidáta na hybridný pohon. Volkswagen sľubuje spotrebu len 1,5 litra paliva na 100 km. Reálne podmienky však tento údaj zrejme isto o niečo zhoršia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 283
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 117
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 418
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 316
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 316
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 2 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


17 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


21 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  3. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  8. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 086
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 288
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 704
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 626
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 546
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 2 940
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 893
  8. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 2 661
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu