SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Hybridná Toyota Auris kombi nestojí viac ako konkurenti s automatmi

Toyota uvádza na slovenský trh praktickejšiu verziu modelu Auris. Kombi ukrýva veľký kufor, rovnaký bez ohľadu na typ pohonu.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Nová Toyota Auris Touring Sports bude vyrábaná v britskom závode Toyota Motor Manufacturing UK. Hoci má Auris Touring Sports rovnaký rázvor kolies (2 600 mm) a priemer otáčania (10,4 m) ako verzia hatchback, jeho karoséria je o 285 mm dlhšia, a to výhradne v prospech predĺženého nákladového priestoru.

Novú Toyota Auris vo verzii kombi sme vyskúšali na prvých jazdách po zelenom ostrove Malorca.

Praktický a bezpečný

So zadnými sedadlami v polohe na sedenie má nákladový priestor kapacitu 530 litrov. Po sklopení zadných sedadiel, rozdelených v pomere 60 : 40, do roviny s podlahou, dosiahne nákladový priestor maximálnu dĺžku 2 047 mm a výšku 890 mm (760 mm s nasadenou druhou podlahou batožinového priestoru).

Celková kapacita kufra narastie na 1 658 litrov a práve tu by sme mali hľadať dôvod, prečo Toyota označuje kufor Aurisu kombi ako „najväčší“.

Vďaka umiestneniu akumulátorovej batérie pohonného systému pod zadné sedadlá majú aj hybridné modely rovnako objemný batožinový priestor ako klasicky poháňané vozidlá tohto modelového radu.

Nový Auris Touring Sports bude k dispozícii v desiatich farbách karosérie vrátane troch nových: gratinová, bronzová, a priezračne modrá. Farba Pearl White bude vyhradená pre vozidlá s hybridným pohonom. Sortiment diskov kolies bol rozšírený o nové 15- a 16-palcové disky s ozdobnými krytmi a 16- a 17-palcové disky z ľahkej zliatiny.

Na všetkých vozidlách z modelového radu Auris došlo k zmenšeniu celkovej výšky o 55 mm, svetlej výšky podvozka o 10 mm a výšky nových predných sedadiel o 40 mm, čo pre model Auris Touring Sports znamená zníženie ťažiska.

Modely s 1,33-litrovým zážihovým a 1,4-litrovým vznetovým motorom majú zadnú nápravu s torznou tyčou, kým modely s 1,6-litrovým zážihovým motorom, 2,0-litrovým vznetovým motorom alebo hybridným pohonom majú vzadu nápravu s dvomi priečnymi ramenami.

Nová Toyota Auris Touring Sports získala v testoch Euro NCAP pre rok 2013 maximálne hodnotenie päť hviezdičiek.

Pohonné jednotky pre každého

Pohon hybridného ústrojenstva tvorí kombinácia zážihového motora VVT-i s objemom 1,8 litra a elektromotora. Spolu poskytujú maximálny výkon 100 kW (136 k), vďaka čomu je Auris Hybrid Touring Sports schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Hybridná verzia je k dispozícii v dvoch výbavových stupňoch (Active, Style), prvý z nich v uvádzacej cene od 20 990 eur.

Okrem hybridného pohonu, bude Auris Touring Sports v ponuke s rovnakými zážihovými a vznetovými motormi ako Auris vo verzii hatchback, teda so zážihovými motormi 1,33 l Dual VVT-i a 1,6 l Valvematic a s vylepšenými 1,4-litrovými a 2,0-litrovými vznetovými motormi D-4D.

Automatická prevodovka MultiDrive S (CVT) je pre nový Auris Touring Sports k dispozícii v kombinácii s 1,6-litrovým zážihovým motorom Valvematic.

Najlacnejšia Toyota Auris Touring Sports bude dostupná vo výbave Power, s benzínovým štvorvalcom 1,33 Dual VVT-i a výkonom 73 kW (99 k), v cene od 14 490 eur. Automobil s naftovým motorom 1,4 D-4D s výkonom 66 kW (90 k) bude v rovnakej výbave stáť od 16 790 eur.

Ak nerátame hybridnú techniku, tak vrcholom ponuky sa stane naftová motorizácia 2,0 D-4D s výkonom 91 kW (124 k) a krútiacim momentom 310 Nm. Za vozidlo s týmto agregátom a najvyššiu výbavu si Toyota vypýta uvádzacích (od) 21 590 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  3. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  4. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  5. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  6. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  7. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  5. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  6. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. QSI International School of Bratislava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 973
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 072
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 165
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 813
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 795
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 732
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 337
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 313
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 118
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 103
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


4 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak anebo sedm pražských zastavení. Dnes první, všehochuť bez ladu a skladu (pragomix).
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží
  3. Samuel Ivančák: Úvaha (nielen) o rozhlasových kvótach
  4. Ján Marton: Život ohrozujúce škodlivé potraviny ostávajú utajené v tabuľkách potravinovej správy. Takto môžeme pokapať ako myši.
  5. Anton Kaiser: Florencia I.
  6. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #20 - Vyšetrenia a kontroly počas domácej liečby
  7. Zuzana Cascino: Keď bzučí poézia.
  8. Martin Šuraba: Dvojčatá z Osvienčimu
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 485
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 7 011
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 927
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 662
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 548
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 371
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 195
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 563
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu