BRATISLAVA. Nová Toyota Auris Touring Sports bude vyrábaná v britskom závode Toyota Motor Manufacturing UK. Hoci má Auris Touring Sports rovnaký rázvor kolies (2 600 mm) a priemer otáčania (10,4 m) ako verzia hatchback, jeho karoséria je o 285 mm dlhšia, a to výhradne v prospech predĺženého nákladového priestoru.
Novú Toyota Auris vo verzii kombi sme vyskúšali na prvých jazdách po zelenom ostrove Malorca.
Praktický a bezpečný
So zadnými sedadlami v polohe na sedenie má nákladový priestor kapacitu 530 litrov. Po sklopení zadných sedadiel, rozdelených v pomere 60 : 40, do roviny s podlahou, dosiahne nákladový priestor maximálnu dĺžku 2 047 mm a výšku 890 mm (760 mm s nasadenou druhou podlahou batožinového priestoru).
Celková kapacita kufra narastie na 1 658 litrov a práve tu by sme mali hľadať dôvod, prečo Toyota označuje kufor Aurisu kombi ako „najväčší“.
Vďaka umiestneniu akumulátorovej batérie pohonného systému pod zadné sedadlá majú aj hybridné modely rovnako objemný batožinový priestor ako klasicky poháňané vozidlá tohto modelového radu.
Nový Auris Touring Sports bude k dispozícii v desiatich farbách karosérie vrátane troch nových: gratinová, bronzová, a priezračne modrá. Farba Pearl White bude vyhradená pre vozidlá s hybridným pohonom. Sortiment diskov kolies bol rozšírený o nové 15- a 16-palcové disky s ozdobnými krytmi a 16- a 17-palcové disky z ľahkej zliatiny.
Na všetkých vozidlách z modelového radu Auris došlo k zmenšeniu celkovej výšky o 55 mm, svetlej výšky podvozka o 10 mm a výšky nových predných sedadiel o 40 mm, čo pre model Auris Touring Sports znamená zníženie ťažiska.
Modely s 1,33-litrovým zážihovým a 1,4-litrovým vznetovým motorom majú zadnú nápravu s torznou tyčou, kým modely s 1,6-litrovým zážihovým motorom, 2,0-litrovým vznetovým motorom alebo hybridným pohonom majú vzadu nápravu s dvomi priečnymi ramenami.
Nová Toyota Auris Touring Sports získala v testoch Euro NCAP pre rok 2013 maximálne hodnotenie päť hviezdičiek.
Pohonné jednotky pre každého
Pohon hybridného ústrojenstva tvorí kombinácia zážihového motora VVT-i s objemom 1,8 litra a elektromotora. Spolu poskytujú maximálny výkon 100 kW (136 k), vďaka čomu je Auris Hybrid Touring Sports schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Hybridná verzia je k dispozícii v dvoch výbavových stupňoch (Active, Style), prvý z nich v uvádzacej cene od 20 990 eur.
Okrem hybridného pohonu, bude Auris Touring Sports v ponuke s rovnakými zážihovými a vznetovými motormi ako Auris vo verzii hatchback, teda so zážihovými motormi 1,33 l Dual VVT-i a 1,6 l Valvematic a s vylepšenými 1,4-litrovými a 2,0-litrovými vznetovými motormi D-4D.
Automatická prevodovka MultiDrive S (CVT) je pre nový Auris Touring Sports k dispozícii v kombinácii s 1,6-litrovým zážihovým motorom Valvematic.
Najlacnejšia Toyota Auris Touring Sports bude dostupná vo výbave Power, s benzínovým štvorvalcom 1,33 Dual VVT-i a výkonom 73 kW (99 k), v cene od 14 490 eur. Automobil s naftovým motorom 1,4 D-4D s výkonom 66 kW (90 k) bude v rovnakej výbave stáť od 16 790 eur.
Ak nerátame hybridnú techniku, tak vrcholom ponuky sa stane naftová motorizácia 2,0 D-4D s výkonom 91 kW (124 k) a krútiacim momentom 310 Nm. Za vozidlo s týmto agregátom a najvyššiu výbavu si Toyota vypýta uvádzacích (od) 21 590 eur.