Prvá jazda: Hybridná Toyota Auris kombi nestojí viac ako konkurenti s automatmi

Toyota uvádza na slovenský trh praktickejšiu verziu modelu Auris. Kombi ukrýva veľký kufor, rovnaký bez ohľadu na typ pohonu.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Nová Toyota Auris Touring Sports bude vyrábaná v britskom závode Toyota Motor Manufacturing UK. Hoci má Auris Touring Sports rovnaký rázvor kolies (2 600 mm) a priemer otáčania (10,4 m) ako verzia hatchback, jeho karoséria je o 285 mm dlhšia, a to výhradne v prospech predĺženého nákladového priestoru.

Novú Toyota Auris vo verzii kombi sme vyskúšali na prvých jazdách po zelenom ostrove Malorca.

Praktický a bezpečný

So zadnými sedadlami v polohe na sedenie má nákladový priestor kapacitu 530 litrov. Po sklopení zadných sedadiel, rozdelených v pomere 60 : 40, do roviny s podlahou, dosiahne nákladový priestor maximálnu dĺžku 2 047 mm a výšku 890 mm (760 mm s nasadenou druhou podlahou batožinového priestoru).

Celková kapacita kufra narastie na 1 658 litrov a práve tu by sme mali hľadať dôvod, prečo Toyota označuje kufor Aurisu kombi ako „najväčší“.

Vďaka umiestneniu akumulátorovej batérie pohonného systému pod zadné sedadlá majú aj hybridné modely rovnako objemný batožinový priestor ako klasicky poháňané vozidlá tohto modelového radu.

Nový Auris Touring Sports bude k dispozícii v desiatich farbách karosérie vrátane troch nových: gratinová, bronzová, a priezračne modrá. Farba Pearl White bude vyhradená pre vozidlá s hybridným pohonom. Sortiment diskov kolies bol rozšírený o nové 15- a 16-palcové disky s ozdobnými krytmi a 16- a 17-palcové disky z ľahkej zliatiny.

Na všetkých vozidlách z modelového radu Auris došlo k zmenšeniu celkovej výšky o 55 mm, svetlej výšky podvozka o 10 mm a výšky nových predných sedadiel o 40 mm, čo pre model Auris Touring Sports znamená zníženie ťažiska.

Modely s 1,33-litrovým zážihovým a 1,4-litrovým vznetovým motorom majú zadnú nápravu s torznou tyčou, kým modely s 1,6-litrovým zážihovým motorom, 2,0-litrovým vznetovým motorom alebo hybridným pohonom majú vzadu nápravu s dvomi priečnymi ramenami.

Nová Toyota Auris Touring Sports získala v testoch Euro NCAP pre rok 2013 maximálne hodnotenie päť hviezdičiek.

Pohonné jednotky pre každého

Pohon hybridného ústrojenstva tvorí kombinácia zážihového motora VVT-i s objemom 1,8 litra a elektromotora. Spolu poskytujú maximálny výkon 100 kW (136 k), vďaka čomu je Auris Hybrid Touring Sports schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Hybridná verzia je k dispozícii v dvoch výbavových stupňoch (Active, Style), prvý z nich v uvádzacej cene od 20 990 eur.

Okrem hybridného pohonu, bude Auris Touring Sports v ponuke s rovnakými zážihovými a vznetovými motormi ako Auris vo verzii hatchback, teda so zážihovými motormi 1,33 l Dual VVT-i a 1,6 l Valvematic a s vylepšenými 1,4-litrovými a 2,0-litrovými vznetovými motormi D-4D.

Automatická prevodovka MultiDrive S (CVT) je pre nový Auris Touring Sports k dispozícii v kombinácii s 1,6-litrovým zážihovým motorom Valvematic.

Najlacnejšia Toyota Auris Touring Sports bude dostupná vo výbave Power, s benzínovým štvorvalcom 1,33 Dual VVT-i a výkonom 73 kW (99 k), v cene od 14 490 eur. Automobil s naftovým motorom 1,4 D-4D s výkonom 66 kW (90 k) bude v rovnakej výbave stáť od 16 790 eur.

Ak nerátame hybridnú techniku, tak vrcholom ponuky sa stane naftová motorizácia 2,0 D-4D s výkonom 91 kW (124 k) a krútiacim momentom 310 Nm. Za vozidlo s týmto agregátom a najvyššiu výbavu si Toyota vypýta uvádzacích (od) 21 590 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 985
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 849
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 091
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 329
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 246
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 956
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 670
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 661
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 484
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 869

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Za hladomorom nie je len príroda, ale najmä ľudia

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor. Okrem Juhosudáncov môže byť v ohrození až dvadsať miliónov ľudí.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop