SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Prvá jazda: Hybridná Toyota Auris kombi nestojí viac ako konkurenti s automatmi

Toyota uvádza na slovenský trh praktickejšiu verziu modelu Auris. Kombi ukrýva veľký kufor, rovnaký bez ohľadu na typ pohonu.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Nová Toyota Auris Touring Sports bude vyrábaná v britskom závode Toyota Motor Manufacturing UK. Hoci má Auris Touring Sports rovnaký rázvor kolies (2 600 mm) a priemer otáčania (10,4 m) ako verzia hatchback, jeho karoséria je o 285 mm dlhšia, a to výhradne v prospech predĺženého nákladového priestoru.

Novú Toyota Auris vo verzii kombi sme vyskúšali na prvých jazdách po zelenom ostrove Malorca.

Praktický a bezpečný

So zadnými sedadlami v polohe na sedenie má nákladový priestor kapacitu 530 litrov. Po sklopení zadných sedadiel, rozdelených v pomere 60 : 40, do roviny s podlahou, dosiahne nákladový priestor maximálnu dĺžku 2 047 mm a výšku 890 mm (760 mm s nasadenou druhou podlahou batožinového priestoru).

Celková kapacita kufra narastie na 1 658 litrov a práve tu by sme mali hľadať dôvod, prečo Toyota označuje kufor Aurisu kombi ako „najväčší“.

Vďaka umiestneniu akumulátorovej batérie pohonného systému pod zadné sedadlá majú aj hybridné modely rovnako objemný batožinový priestor ako klasicky poháňané vozidlá tohto modelového radu.

Nový Auris Touring Sports bude k dispozícii v desiatich farbách karosérie vrátane troch nových: gratinová, bronzová, a priezračne modrá. Farba Pearl White bude vyhradená pre vozidlá s hybridným pohonom. Sortiment diskov kolies bol rozšírený o nové 15- a 16-palcové disky s ozdobnými krytmi a 16- a 17-palcové disky z ľahkej zliatiny.

Na všetkých vozidlách z modelového radu Auris došlo k zmenšeniu celkovej výšky o 55 mm, svetlej výšky podvozka o 10 mm a výšky nových predných sedadiel o 40 mm, čo pre model Auris Touring Sports znamená zníženie ťažiska.

Modely s 1,33-litrovým zážihovým a 1,4-litrovým vznetovým motorom majú zadnú nápravu s torznou tyčou, kým modely s 1,6-litrovým zážihovým motorom, 2,0-litrovým vznetovým motorom alebo hybridným pohonom majú vzadu nápravu s dvomi priečnymi ramenami.

Nová Toyota Auris Touring Sports získala v testoch Euro NCAP pre rok 2013 maximálne hodnotenie päť hviezdičiek.

Pohonné jednotky pre každého

Pohon hybridného ústrojenstva tvorí kombinácia zážihového motora VVT-i s objemom 1,8 litra a elektromotora. Spolu poskytujú maximálny výkon 100 kW (136 k), vďaka čomu je Auris Hybrid Touring Sports schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Hybridná verzia je k dispozícii v dvoch výbavových stupňoch (Active, Style), prvý z nich v uvádzacej cene od 20 990 eur.

Okrem hybridného pohonu, bude Auris Touring Sports v ponuke s rovnakými zážihovými a vznetovými motormi ako Auris vo verzii hatchback, teda so zážihovými motormi 1,33 l Dual VVT-i a 1,6 l Valvematic a s vylepšenými 1,4-litrovými a 2,0-litrovými vznetovými motormi D-4D.

Automatická prevodovka MultiDrive S (CVT) je pre nový Auris Touring Sports k dispozícii v kombinácii s 1,6-litrovým zážihovým motorom Valvematic.

Najlacnejšia Toyota Auris Touring Sports bude dostupná vo výbave Power, s benzínovým štvorvalcom 1,33 Dual VVT-i a výkonom 73 kW (99 k), v cene od 14 490 eur. Automobil s naftovým motorom 1,4 D-4D s výkonom 66 kW (90 k) bude v rovnakej výbave stáť od 16 790 eur.

Ak nerátame hybridnú techniku, tak vrcholom ponuky sa stane naftová motorizácia 2,0 D-4D s výkonom 91 kW (124 k) a krútiacim momentom 310 Nm. Za vozidlo s týmto agregátom a najvyššiu výbavu si Toyota vypýta uvádzacích (od) 21 590 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 684
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 598
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 788
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 968
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 255
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 132
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


16 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  2. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  3. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  4. Samuel Ivančák: Gitara, ktorá hrala budúcnosť
  5. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  6. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  7. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  8. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 47 961
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 243
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 410
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 338
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 253
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 896
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 483
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 169
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu