BRATISLAVA. Na festival rýchlosti "Goodwood Festival of Speed", prichádzajú automobilky s tým najlepším, čo majú, a neraz v predpremiére predstavia aj autá, ktoré sme oficiálne ešte nevideli.
Automobilka Jaguar si svoju prestíž tohto roku upevnila unikátnym konceptom Project 7 postaveným na novom modeli značky Jaguare F-Type.
Inšpiráciou pre Project 7 sa stal historický model D-Type vyrábaný v roku 1954 až 1957 (pózuje na niektorých fotografiách v galérii).
Preslávil sa hlavne víťazstvom v troch po sebe nasledujúcich rokoch na vytrvalostných pretekoch Le Mans (1955, 1956 a 1957).
Z pôvodného modelu F-Type sa stalo športové náradie pre jednu osobu – pretekára. Otvorenému vozidlu dominuje ochranný oblúk hlavy, znížené čelné sklo a retro modré lakovanie s bielymi pruhmi a číslom „7“ na dverách. Sedmička nie je náhodné označenie. Práve toľko krát sa Jaguáru podarilo vytrvalostné preteky vyhrať.
Vzhľad konceptu Project 7 podporia nižšie prahy, jedinečné spätné zrkadielka, znížené čelné sklo, karbónový difúzor a hlavne pevné krídlo posadené na zadku. Celkový dojem dopĺňajú 20-palcové zliatinové disky kolies.
Jediné - kožené sedadlo interiéru je precízne obšité a posadené o tri centimetre bližšie k vozovke. Miesto spolujazdca zabral odkladací priestor na prilbu so špeciálnym držiakom.
Ani technika nie je úplne sériová. Kompresorom prepĺňaný vidlicový osemvalec s objemom päť litrov dostal 55 koní navyše a celkový výkon sa vyšplhal na 399 kW (542 k).
Krútiaci moment narástol o rovnakú hodnotu ako výkon, na exkluzívnych 680 Nm a automobilu pomôže dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastaví jeden kilometer za hodinu pred „tristovkou“.
Automobilka tvrdí, že jediný exemplár vytvorený na ukážku sa nikdy nedožije ani len malosériovej výroby. O to viac sa budú tí majetnejší snažiť aby to nebola pravda. Ak sa im Jaguar presvedčiť nepodarí, prvky štúdie Project 7 sa určite objavia na niektorej z verzií modelu F-type.
Krátke prezentačné video je podporené krásnym zvukom vozidla.