SME

Jaguar si spomína na históriu štúdiou Project 7

Jaguar Project 7 je určený výhradne pre jedného človeka – pretekára. Jediný exemplár inšpirovaný historickým modelom D-Type priniesol Jaguar na Festival rýchlosti v britskom Goodwoode.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Na festival rýchlosti "Goodwood Festival of Speed", prichádzajú automobilky s tým najlepším, čo majú, a neraz v predpremiére predstavia aj autá, ktoré sme oficiálne ešte nevideli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka Jaguar si svoju prestíž tohto roku upevnila unikátnym konceptom Project 7 postaveným na novom modeli značky Jaguare F-Type.

Inšpiráciou pre Project 7 sa stal historický model D-Type vyrábaný v roku 1954 až 1957 (pózuje na niektorých fotografiách v galérii).

Preslávil sa hlavne víťazstvom v troch po sebe nasledujúcich rokoch na vytrvalostných pretekoch Le Mans (1955, 1956 a 1957).

SkryťVypnúť reklamu

Z pôvodného modelu F-Type sa stalo športové náradie pre jednu osobu – pretekára. Otvorenému vozidlu dominuje ochranný oblúk hlavy, znížené čelné sklo a retro modré lakovanie s bielymi pruhmi a číslom „7“ na dverách. Sedmička nie je náhodné označenie. Práve toľko krát sa Jaguáru podarilo vytrvalostné preteky vyhrať.

Vzhľad konceptu Project 7 podporia nižšie prahy, jedinečné spätné zrkadielka, znížené čelné sklo, karbónový difúzor a hlavne pevné krídlo posadené na zadku. Celkový dojem dopĺňajú 20-palcové zliatinové disky kolies.

Jediné - kožené sedadlo interiéru je precízne obšité a posadené o tri centimetre bližšie k vozovke. Miesto spolujazdca zabral odkladací priestor na prilbu so špeciálnym držiakom.

Ani technika nie je úplne sériová. Kompresorom prepĺňaný vidlicový osemvalec s objemom päť litrov dostal 55 koní navyše a celkový výkon sa vyšplhal na 399 kW (542 k).

SkryťVypnúť reklamu

Krútiaci moment narástol o rovnakú hodnotu ako výkon, na exkluzívnych 680 Nm a automobilu pomôže dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastaví jeden kilometer za hodinu pred „tristovkou“.

Automobilka tvrdí, že jediný exemplár vytvorený na ukážku sa nikdy nedožije ani len malosériovej výroby. O to viac sa budú tí majetnejší snažiť aby to nebola pravda. Ak sa im Jaguar presvedčiť nepodarí, prvky štúdie Project 7 sa určite objavia na niektorej z verzií modelu F-type.

Krátke prezentačné video je podporené krásnym zvukom vozidla.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 196
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 100
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 358
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 030
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 775
  6. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 608
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 491
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  2. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  3. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  4. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  5. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  6. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 498
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 508
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 13 470
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 373
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 122
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 752
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 953
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 067
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu