SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Jaguar si spomína na históriu štúdiou Project 7

Jaguar Project 7 je určený výhradne pre jedného človeka – pretekára. Jediný exemplár inšpirovaný historickým modelom D-Type priniesol Jaguar na Festival rýchlosti v britskom Goodwoode.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Na festival rýchlosti "Goodwood Festival of Speed", prichádzajú automobilky s tým najlepším, čo majú, a neraz v predpremiére predstavia aj autá, ktoré sme oficiálne ešte nevideli.

Automobilka Jaguar si svoju prestíž tohto roku upevnila unikátnym konceptom Project 7 postaveným na novom modeli značky Jaguare F-Type.

Inšpiráciou pre Project 7 sa stal historický model D-Type vyrábaný v roku 1954 až 1957 (pózuje na niektorých fotografiách v galérii).

Preslávil sa hlavne víťazstvom v troch po sebe nasledujúcich rokoch na vytrvalostných pretekoch Le Mans (1955, 1956 a 1957).

Z pôvodného modelu F-Type sa stalo športové náradie pre jednu osobu – pretekára. Otvorenému vozidlu dominuje ochranný oblúk hlavy, znížené čelné sklo a retro modré lakovanie s bielymi pruhmi a číslom „7“ na dverách. Sedmička nie je náhodné označenie. Práve toľko krát sa Jaguáru podarilo vytrvalostné preteky vyhrať.

Vzhľad konceptu Project 7 podporia nižšie prahy, jedinečné spätné zrkadielka, znížené čelné sklo, karbónový difúzor a hlavne pevné krídlo posadené na zadku. Celkový dojem dopĺňajú 20-palcové zliatinové disky kolies.

Jediné - kožené sedadlo interiéru je precízne obšité a posadené o tri centimetre bližšie k vozovke. Miesto spolujazdca zabral odkladací priestor na prilbu so špeciálnym držiakom.

Ani technika nie je úplne sériová. Kompresorom prepĺňaný vidlicový osemvalec s objemom päť litrov dostal 55 koní navyše a celkový výkon sa vyšplhal na 399 kW (542 k).

Krútiaci moment narástol o rovnakú hodnotu ako výkon, na exkluzívnych 680 Nm a automobilu pomôže dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastaví jeden kilometer za hodinu pred „tristovkou“.

Automobilka tvrdí, že jediný exemplár vytvorený na ukážku sa nikdy nedožije ani len malosériovej výroby. O to viac sa budú tí majetnejší snažiť aby to nebola pravda. Ak sa im Jaguar presvedčiť nepodarí, prvky štúdie Project 7 sa určite objavia na niektorej z verzií modelu F-type.

Krátke prezentačné video je podporené krásnym zvukom vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  5. Vytvor si svoju budúcnosť
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 283
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 268
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 235
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 037
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 511
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


4 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


21 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na Univerzite Komenského
  2. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  3. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  4. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  5. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  6. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  7. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  8. Štefan Vidlár: Pravota holota
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 202 478
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 816
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 929
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 404
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 098
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu