SME

Jaguar si spomína na históriu štúdiou Project 7

Jaguar Project 7 je určený výhradne pre jedného človeka – pretekára. Jediný exemplár inšpirovaný historickým modelom D-Type priniesol Jaguar na Festival rýchlosti v britskom Goodwoode.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Na festival rýchlosti "Goodwood Festival of Speed", prichádzajú automobilky s tým najlepším, čo majú, a neraz v predpremiére predstavia aj autá, ktoré sme oficiálne ešte nevideli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka Jaguar si svoju prestíž tohto roku upevnila unikátnym konceptom Project 7 postaveným na novom modeli značky Jaguare F-Type.

Inšpiráciou pre Project 7 sa stal historický model D-Type vyrábaný v roku 1954 až 1957 (pózuje na niektorých fotografiách v galérii).

Preslávil sa hlavne víťazstvom v troch po sebe nasledujúcich rokoch na vytrvalostných pretekoch Le Mans (1955, 1956 a 1957).

SkryťVypnúť reklamu

Z pôvodného modelu F-Type sa stalo športové náradie pre jednu osobu – pretekára. Otvorenému vozidlu dominuje ochranný oblúk hlavy, znížené čelné sklo a retro modré lakovanie s bielymi pruhmi a číslom „7“ na dverách. Sedmička nie je náhodné označenie. Práve toľko krát sa Jaguáru podarilo vytrvalostné preteky vyhrať.

Vzhľad konceptu Project 7 podporia nižšie prahy, jedinečné spätné zrkadielka, znížené čelné sklo, karbónový difúzor a hlavne pevné krídlo posadené na zadku. Celkový dojem dopĺňajú 20-palcové zliatinové disky kolies.

Jediné - kožené sedadlo interiéru je precízne obšité a posadené o tri centimetre bližšie k vozovke. Miesto spolujazdca zabral odkladací priestor na prilbu so špeciálnym držiakom.

Ani technika nie je úplne sériová. Kompresorom prepĺňaný vidlicový osemvalec s objemom päť litrov dostal 55 koní navyše a celkový výkon sa vyšplhal na 399 kW (542 k).

SkryťVypnúť reklamu

Krútiaci moment narástol o rovnakú hodnotu ako výkon, na exkluzívnych 680 Nm a automobilu pomôže dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastaví jeden kilometer za hodinu pred „tristovkou“.

Automobilka tvrdí, že jediný exemplár vytvorený na ukážku sa nikdy nedožije ani len malosériovej výroby. O to viac sa budú tí majetnejší snažiť aby to nebola pravda. Ak sa im Jaguar presvedčiť nepodarí, prvky štúdie Project 7 sa určite objavia na niektorej z verzií modelu F-type.

Krátke prezentačné video je podporené krásnym zvukom vozidla.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 349
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 881
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 375
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  5. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  6. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  7. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  8. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 27 284
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 830
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 298
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 989
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 577
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 023
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 047
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 903
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Tupou Ceruzou: Smerákov
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  5. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
SkryťZatvoriť reklamu