SME

Peugeot RCZ R je poriadny športiak

Po roku od predstavenia konceptu prichádza Peugeot so sériovou verziou ostrého modelu RCZ R.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Oddelenie Peugeot Sport zdá sa pracuje na plné obrátky. Marketingová kampaň, ktorá vyústila víťazstvom v zrejme najnáročnejších Pretekoch do vrchu na vrchol americkej hory Pikes Peak pokračuje reálnym produkčným športovým náradím Peugeot.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na festivale rýchlosti (Goodwood Festival of Speed) v britskom Goodwoode nikdy nie je núdza o horúce novinky a predpremiéry. Peugeot ukázal verejnosti zrejme najvýkonnejší sériový Peugeot v histórii značky. Zoznámte sa s „levom“ RCZ R.

Už aj tak poctivo spracovaný model RCZ dostal pevné zadné krídlo, nový masívnejší difúzor, dvojicu koncoviek výfuku a štyri kombinácie dvojfarebného lakovania karosérie. Kolesá s priemerom 19 palcov podporia celkový vzhľad auta, ktoré je voči štandardnému modelu bližšie k vozovke o 10 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny by sme našli aj v vo vnútri verzie R, hoci nie sú ohurujúce. Hlavnou z nich sú nové, výraznejšie tvarované sedadlá, menší volant, kratšia radiaca páka a pár emblémov označenia modelu „R“.

Dôležitejšia je však technika pod kapotou, ktorá veľmi príjemne prekvapila aj tých, ktorí očakávali to najlepšie. Ľahký benzínový štvorvalec 1,6 THP prepĺňaný turbom, vyvinutý spoločne s BMW, už ukázal svoj potenciál, no až model RCZ R využíva jeho skutočné nadanie.

Výkon 199 kW (271 k) prevýšil aj optimistické očakávania a jeho litrový výkon sa blíži k 170 koňom. To už poriadne dýcha na päty aj momentálne „litrovo“ najvýkonnejšiemu sériovo montovanému motoru z dielní Mercedes, ktorý využíva napríklad model A45 AMG.

Agregát sa nemusí hanbiť ani za svoj krútiaci moment 330 Nm, ktorý je k dispozícii od 1900 otáčok za minútu a poháňa kolesá prednej nápravy. Samozrejmosťou je mechanický samosvorný diferenciál Torsen.

SkryťVypnúť reklamu

Pochváliť musíme Peugeot aj za ďalšie zníženie váhy modelu RCZ. Automobil váži 1280 kg čo je menej o 17kg voči štandardnému modelu. Postarali sa o to napríklad aj kované piesty Mahle, osadené piestnymi krúžkami so špeciálnym polymérovým lakom. Pohonná jednotka by mala spĺňať nároky na pretekársky motor a vďaka viacerým vylepšenia dostala aj samostatné označenie EP6CDTR.

Na záver sme si nechali dynamické parametre vozidla približujúce sa k podstatne drahším športovým vozidlám. Šprint z pokoja na rýchlosť 100 km/h zvládne RCZ R tesne pod šesť sekúnd a elektronika dovolí vozidlu rozbeh na elektronicky obmedzených 250 km/h.

Peugeot odmeral aj čas dosiahnutý na štvrť míle (14,2 s) alebo jeden kilometer s pevným štartom (25,4 s).

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 478
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 138
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 703
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 013
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 305
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 749
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 531
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  2. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  3. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  5. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  6. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  7. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  8. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 391
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 615
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 128
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 722
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 7 765
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 533
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 854
  8. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 728
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu