Rýchla Škoda Octavia RS začína na 25-tisíc eurách

Škoda predstavila novú najrýchlejšiu Octaviu na festivale rýchlosti. Poznáme už aj hmotnosť a spotrebu.

(Zdroj: Škoda)

BRATISLAVA. Pre svetovú premiéru svojho najnovšieho modelu si Škoda zvolila legendárny Festival rýchlosti v Goodwoode. Fanúšikovia značky, zákazníci, novinári i fanúšikovia motoršportu mohli včera prvýkrát vidieť naživo nový športovo ladený model značky Škoda.

S maximálnou rýchlosťou 248 km/h sa novinka chváli pomyselným titulom najrýchlejšia sériová Octavia všetkých čias. Predaj tretej generácie modelov Octavia RS a Octavia Combi RS odštartuje už tento mesiac. Napriek tomu, že o nej nepíšeme po prvý raz, do tretice zhrnieme všetky podstatné detaily na jednom mieste.

Pod kapotou novej generácie modelu Škoda Octavia RS môže byť jeden z dvoch dvojlitrových štvorvalcov preplňovaných turbodúchadlom: benzínový s výkonom 162 kW (220 k) a krútiacim momentom 350 Nm (1 500 – 4 400 ot/min), alebo naftový s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm (1 750 – 3 000 ot/min). Štart-Stop systém a rekuperácia brzdnej energie sú súčasťou štandardnej výbavy.

Každý z oboch motorov môže byť kombinovaný buď s manuálnou prevodovkou, alebo dvouspojkovým ústrojenstvom DSG, v oboch prípadoch je pre jazdu k dispozícii šesť prevodových stupňov.

S benzínovým motorom zrýchli Octavia RS z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 248 km/h, teda o šesť kilometrov za hodinu viac ako v prípade druhej generácie. V kombinovanom režime „škodovka“ sľubuje spotrebu 6,2 l benzínu na 100 km.

Vyšším výkonom a nižšou spotrebou chce zaujať aj nový vznetový motor. Z 0 na 100 km/h zrýchli naftová Octavia RS za 8,1 sekundy, ručička rýchlomeru sa zastaví na hodnote 232 km/h. S karosériou liftback a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou spotrebuje v kombinovanom cykle 4,6 l nafty na 100 km.

Škoda Octavia RS (liftback)

Typ motora

2,0 TSI (manuál)

2,0 TSI (automat)

2,0 TDI (manuál)

2,0 TDI (automat)

Maximálna rýchlosť

248 km/h

245 km/h

232 km/h

230 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,8

6,9

8,1

8,2

Spotreba

- Mesto

7,7

8,1

5,7

6,0

- Mimo mesta

5,3

5,4

3,9

4,4

- Priemer

6,2

6,4

4,6

5,0

Hmotnosť a rozmery

Pohotovostná hmotnosť s vodičom

1425 kg

1445 kg

1470 kg

1490 kg

Dĺžka

4685 mm

Šírka

1814 mm

Výška

1449 mm

Rázvor náprav

2680 mm

Orientačná cena od

24 960 eur

27 360 eur

25 660 eur

28 060 eur

Nová Škoda Octavia RS je štandardne vybavená podvozkom zníženým o 15 mm. Štandardom je aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačného programu ESC. Lepšiu ovládateľnosť by malo zabezpečiť aj riadenie po prvý krát s variabilným prevodom.

V porovnaní s predchodkyňou je nová Octavia RS dlhšia (liftback o 88 mm, kombi o 86 mm) a širšia (o 45 mm). Súčasne je o 102 mm predĺžený aj rázvor. Dizajnéri pre tretiu generáciu modelu Octavia RS navrhli štyri zliatinové disky vo veľkostiach 17, 18 a 19 palcov. V základnom prevedení prichádza nová Octavia RS na sedemnásťpalcových kolesách Dorado obutých do pneumatík rozmeru 225/45 R17.

Interiéru dominuje čierna farba aj na čalúnení stropu. Štandardom je športový trojramenný volant, potiahnutý perforovanou kožou so šedým, alebo červeným prešitím. Prešívaná koža je tiež na hlavici radiacej páky a madle ručnej brzdy. Prahové lišty a pedále sú z ušľachtilej ocele.

Združený panel prístrojov s farebným displejom má osobitý dizajn RS. Novinkou je ambientné osvetlenie vnútorných kľučiek pre otváranie predných dverí.

Zdôrazňovať, že aj Octavia s prívlastkom RS disponuje všetkými praktickými riešeniami a obrovským batožinový kufrom, určite nemusíme. Rovnako bude pre najrýchlejšiu Octaviu k dispozícii kompletná paleta elektronických bezpečnostných a asistenčných pomocníkov.

Škoda Octavia Combi RS

Typ motora

2,0 TSI (manuál)

2,0 TSI (automat)

2,0 TDI (manuál)

2,0 TDI (automat)

Maximálna rýchlosť

244 km/h

242 km/h

230 km/h

228 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,9

7,1

8,2

8,3

Spotreba

- mesto

7,7

8,1

5,7

6,0

- mimo mesta

5,3

5,4

3,9

4,4

- priemer

6,2

6,4

4,6

5,1

Hmotnosť a rozmery

Pohotovostná hmotnosť s vodičom

1442 kg

1462 kg

1487 kg

1507 kg

Dĺžka

4685 mm

Šírka

1814 mm

Výška

1452 mm

Rázvor náprav

2680 mm

Orientačná cena od

26 260 eur

28 660 eur

26 960 eur

29 360 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 641
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 780
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 770
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 651
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 847
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 761
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 304
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 257
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 196
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 805

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.