SME

Rýchla Škoda Octavia RS začína na 25-tisíc eurách

Škoda predstavila novú najrýchlejšiu Octaviu na festivale rýchlosti. Poznáme už aj hmotnosť a spotrebu.

(Zdroj: Škoda)

BRATISLAVA. Pre svetovú premiéru svojho najnovšieho modelu si Škoda zvolila legendárny Festival rýchlosti v Goodwoode. Fanúšikovia značky, zákazníci, novinári i fanúšikovia motoršportu mohli včera prvýkrát vidieť naživo nový športovo ladený model značky Škoda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S maximálnou rýchlosťou 248 km/h sa novinka chváli pomyselným titulom najrýchlejšia sériová Octavia všetkých čias. Predaj tretej generácie modelov Octavia RS a Octavia Combi RS odštartuje už tento mesiac. Napriek tomu, že o nej nepíšeme po prvý raz, do tretice zhrnieme všetky podstatné detaily na jednom mieste.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou novej generácie modelu Škoda Octavia RS môže byť jeden z dvoch dvojlitrových štvorvalcov preplňovaných turbodúchadlom: benzínový s výkonom 162 kW (220 k) a krútiacim momentom 350 Nm (1 500 – 4 400 ot/min), alebo naftový s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm (1 750 – 3 000 ot/min). Štart-Stop systém a rekuperácia brzdnej energie sú súčasťou štandardnej výbavy.

Každý z oboch motorov môže byť kombinovaný buď s manuálnou prevodovkou, alebo dvouspojkovým ústrojenstvom DSG, v oboch prípadoch je pre jazdu k dispozícii šesť prevodových stupňov.

S benzínovým motorom zrýchli Octavia RS z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 248 km/h, teda o šesť kilometrov za hodinu viac ako v prípade druhej generácie. V kombinovanom režime „škodovka“ sľubuje spotrebu 6,2 l benzínu na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Vyšším výkonom a nižšou spotrebou chce zaujať aj nový vznetový motor. Z 0 na 100 km/h zrýchli naftová Octavia RS za 8,1 sekundy, ručička rýchlomeru sa zastaví na hodnote 232 km/h. S karosériou liftback a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou spotrebuje v kombinovanom cykle 4,6 l nafty na 100 km.

Škoda Octavia RS (liftback)

Typ motora

2,0 TSI (manuál)

2,0 TSI (automat)

2,0 TDI (manuál)

2,0 TDI (automat)

Maximálna rýchlosť

248 km/h

245 km/h

232 km/h

230 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,8

6,9

8,1

8,2

Spotreba

- Mesto

7,7

8,1

5,7

6,0

- Mimo mesta

5,3

5,4

3,9

4,4

- Priemer

6,2

6,4

4,6

5,0

Hmotnosť a rozmery

Pohotovostná hmotnosť s vodičom

1425 kg

1445 kg

1470 kg

1490 kg

Dĺžka

4685 mm

Šírka

1814 mm

Výška

1449 mm

Rázvor náprav

2680 mm

Orientačná cena od

24 960 eur

27 360 eur

25 660 eur

28 060 eur

Nová Škoda Octavia RS je štandardne vybavená podvozkom zníženým o 15 mm. Štandardom je aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačného programu ESC. Lepšiu ovládateľnosť by malo zabezpečiť aj riadenie po prvý krát s variabilným prevodom.

V porovnaní s predchodkyňou je nová Octavia RS dlhšia (liftback o 88 mm, kombi o 86 mm) a širšia (o 45 mm). Súčasne je o 102 mm predĺžený aj rázvor. Dizajnéri pre tretiu generáciu modelu Octavia RS navrhli štyri zliatinové disky vo veľkostiach 17, 18 a 19 palcov. V základnom prevedení prichádza nová Octavia RS na sedemnásťpalcových kolesách Dorado obutých do pneumatík rozmeru 225/45 R17.

SkryťVypnúť reklamu

Interiéru dominuje čierna farba aj na čalúnení stropu. Štandardom je športový trojramenný volant, potiahnutý perforovanou kožou so šedým, alebo červeným prešitím. Prešívaná koža je tiež na hlavici radiacej páky a madle ručnej brzdy. Prahové lišty a pedále sú z ušľachtilej ocele.

Združený panel prístrojov s farebným displejom má osobitý dizajn RS. Novinkou je ambientné osvetlenie vnútorných kľučiek pre otváranie predných dverí.

Zdôrazňovať, že aj Octavia s prívlastkom RS disponuje všetkými praktickými riešeniami a obrovským batožinový kufrom, určite nemusíme. Rovnako bude pre najrýchlejšiu Octaviu k dispozícii kompletná paleta elektronických bezpečnostných a asistenčných pomocníkov.

Škoda Octavia Combi RS

Typ motora

2,0 TSI (manuál)

2,0 TSI (automat)

2,0 TDI (manuál)

2,0 TDI (automat)

Maximálna rýchlosť

244 km/h

242 km/h

230 km/h

228 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,9

7,1

8,2

8,3

Spotreba

- mesto

7,7

8,1

5,7

6,0

- mimo mesta

5,3

5,4

3,9

4,4

- priemer

6,2

6,4

4,6

5,1

Hmotnosť a rozmery

Pohotovostná hmotnosť s vodičom

1442 kg

1462 kg

1487 kg

1507 kg

Dĺžka

4685 mm

Šírka

1814 mm

Výška

1452 mm

Rázvor náprav

2680 mm

Orientačná cena od

26 260 eur

28 660 eur

26 960 eur

29 360 eur

Škoda
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 069
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 735
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 248
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 197
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 163
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 036
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 945
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


15
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


6
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


reklama
  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 781
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 879
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 614
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 172
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 790
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 633
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 156
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 826
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťZatvoriť reklamu