SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Rýchla Škoda Octavia RS začína na 25-tisíc eurách

Škoda predstavila novú najrýchlejšiu Octaviu na festivale rýchlosti. Poznáme už aj hmotnosť a spotrebu.

(Zdroj: Škoda)

BRATISLAVA. Pre svetovú premiéru svojho najnovšieho modelu si Škoda zvolila legendárny Festival rýchlosti v Goodwoode. Fanúšikovia značky, zákazníci, novinári i fanúšikovia motoršportu mohli včera prvýkrát vidieť naživo nový športovo ladený model značky Škoda.

S maximálnou rýchlosťou 248 km/h sa novinka chváli pomyselným titulom najrýchlejšia sériová Octavia všetkých čias. Predaj tretej generácie modelov Octavia RS a Octavia Combi RS odštartuje už tento mesiac. Napriek tomu, že o nej nepíšeme po prvý raz, do tretice zhrnieme všetky podstatné detaily na jednom mieste.

Pod kapotou novej generácie modelu Škoda Octavia RS môže byť jeden z dvoch dvojlitrových štvorvalcov preplňovaných turbodúchadlom: benzínový s výkonom 162 kW (220 k) a krútiacim momentom 350 Nm (1 500 – 4 400 ot/min), alebo naftový s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm (1 750 – 3 000 ot/min). Štart-Stop systém a rekuperácia brzdnej energie sú súčasťou štandardnej výbavy.

Každý z oboch motorov môže byť kombinovaný buď s manuálnou prevodovkou, alebo dvouspojkovým ústrojenstvom DSG, v oboch prípadoch je pre jazdu k dispozícii šesť prevodových stupňov.

S benzínovým motorom zrýchli Octavia RS z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 248 km/h, teda o šesť kilometrov za hodinu viac ako v prípade druhej generácie. V kombinovanom režime „škodovka“ sľubuje spotrebu 6,2 l benzínu na 100 km.

Vyšším výkonom a nižšou spotrebou chce zaujať aj nový vznetový motor. Z 0 na 100 km/h zrýchli naftová Octavia RS za 8,1 sekundy, ručička rýchlomeru sa zastaví na hodnote 232 km/h. S karosériou liftback a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou spotrebuje v kombinovanom cykle 4,6 l nafty na 100 km.

Škoda Octavia RS (liftback)

Typ motora

2,0 TSI (manuál)

2,0 TSI (automat)

2,0 TDI (manuál)

2,0 TDI (automat)

Maximálna rýchlosť

248 km/h

245 km/h

232 km/h

230 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,8

6,9

8,1

8,2

Spotreba

- Mesto

7,7

8,1

5,7

6,0

- Mimo mesta

5,3

5,4

3,9

4,4

- Priemer

6,2

6,4

4,6

5,0

Hmotnosť a rozmery

Pohotovostná hmotnosť s vodičom

1425 kg

1445 kg

1470 kg

1490 kg

Dĺžka

4685 mm

Šírka

1814 mm

Výška

1449 mm

Rázvor náprav

2680 mm

Orientačná cena od

24 960 eur

27 360 eur

25 660 eur

28 060 eur

Nová Škoda Octavia RS je štandardne vybavená podvozkom zníženým o 15 mm. Štandardom je aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačného programu ESC. Lepšiu ovládateľnosť by malo zabezpečiť aj riadenie po prvý krát s variabilným prevodom.

V porovnaní s predchodkyňou je nová Octavia RS dlhšia (liftback o 88 mm, kombi o 86 mm) a širšia (o 45 mm). Súčasne je o 102 mm predĺžený aj rázvor. Dizajnéri pre tretiu generáciu modelu Octavia RS navrhli štyri zliatinové disky vo veľkostiach 17, 18 a 19 palcov. V základnom prevedení prichádza nová Octavia RS na sedemnásťpalcových kolesách Dorado obutých do pneumatík rozmeru 225/45 R17.

Interiéru dominuje čierna farba aj na čalúnení stropu. Štandardom je športový trojramenný volant, potiahnutý perforovanou kožou so šedým, alebo červeným prešitím. Prešívaná koža je tiež na hlavici radiacej páky a madle ručnej brzdy. Prahové lišty a pedále sú z ušľachtilej ocele.

Združený panel prístrojov s farebným displejom má osobitý dizajn RS. Novinkou je ambientné osvetlenie vnútorných kľučiek pre otváranie predných dverí.

Zdôrazňovať, že aj Octavia s prívlastkom RS disponuje všetkými praktickými riešeniami a obrovským batožinový kufrom, určite nemusíme. Rovnako bude pre najrýchlejšiu Octaviu k dispozícii kompletná paleta elektronických bezpečnostných a asistenčných pomocníkov.

Škoda Octavia Combi RS

Typ motora

2,0 TSI (manuál)

2,0 TSI (automat)

2,0 TDI (manuál)

2,0 TDI (automat)

Maximálna rýchlosť

244 km/h

242 km/h

230 km/h

228 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,9

7,1

8,2

8,3

Spotreba

- mesto

7,7

8,1

5,7

6,0

- mimo mesta

5,3

5,4

3,9

4,4

- priemer

6,2

6,4

4,6

5,1

Hmotnosť a rozmery

Pohotovostná hmotnosť s vodičom

1442 kg

1462 kg

1487 kg

1507 kg

Dĺžka

4685 mm

Šírka

1814 mm

Výška

1452 mm

Rázvor náprav

2680 mm

Orientačná cena od

26 260 eur

28 660 eur

26 960 eur

29 360 eur

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  2. Vytvor si svoju budúcnosť
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 129
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 910
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 125
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 551
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 076
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 043
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 500
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 144
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


6 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


23 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  3. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 206 765
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 813
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 138
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 437
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 029
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 956
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 590
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 815
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu