BRATISLAVA. V nadväznosti na prvú oficiálnu správu a fotografie zverejnila japonská automobilka Toyota ďalšiu galériu obrázkov, na ktorých hlavnú úlohu hrá nová generácia celosvetového „bestselleru“, model Corolla.
V poradí už jedenásta generácia úspešného modelu je postavená na rázvore náprav dlhšom o 100 mm voči predošlej generácii. Zmenili sa aj ostatné rozmery, najviac celková dĺžka o 80 mm na 4 620 mm.
Corolla bude nižšia o 5 mm (1 465 mm) a širšia o 15 mm (1 775 mm).
Automobil dostal aj väčší objem batožinového priestoru. 452 litrov by napriek koncepcii sedan malo byť dostatočne praktických.
Na pohon novej Corolly bude na začiatku slúžiť len jeden naftový motor a štyri benzínové pohonné jednotky.
Naftu bude využívať motor 1,4 D-4D s výkonom 66 kW (90 k) a maximálnym krútiacim momentom 205 Nm dostupný od 1 800 do 2 800 ot/min. Hlavnou devízou tohto agregátu by mala byť jeho spotreba – priemer stanovila automobilka na 3,8 l/100 km, čo je zlepšenie voči tomu istému motoru v modeli Auris o 0,4 litra.
Z benzínových motorov najmenším bude 1,33 Dual VVT-i s výkonom 73 kW (100 k) a krútiacim momentom 128 Nm. Spolu so štandardne dodávanou manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami sa uspokojí priemerne s 5,6 litrami benzínu na 100 km.
Na niektorých trhoch by mali byť k dispozícii aj dve pohonné jednotky s objemom 1,6 litra. V našich končinách je viac pravdepodobnejšia nová 1,6 Valvematic s výkonom 97 kW (132 k) a krútiacim momentom 160 Nm od 4 400 ot/min. Priemerne by si motor mal vystačiť so šiestimi litrami paliva na 100 km.
Najsilnejším benzínovým zástupcom sa stane 1,8 Dual VVT-i dodávaný štandardne s automatickou prevodovkou Multidrive-S. Motor vyprodukuje výkon 103 kW (140 k) a poskytne 173 Nm krútiaceho momentu od 4 000 ot/min.
Z už spomenutých pohonných jednotiek bude najsmädnejší a v kombinovanej prevádzke si vypýta 6,4 litra paliva na 100 km jazdy.
Nikde sa nehovorí o použití hybridného pohonného ústrojenstva. Filozofia Toyoty je postupne dodávať hybrid do takmer všetkých modelov, a preto nevidíme dôvod aby ním časom nebol vybavený aj najpredávanejší model značky.