SME

Pozrite si Toyotu Corollu na nových fotkách

Toyota pripomína, že už čoskoro sa do predaja dostane ďalšia generácia najúspešnejšieho modelu značky.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. V nadväznosti na prvú oficiálnu správu a fotografie zverejnila japonská automobilka Toyota ďalšiu galériu obrázkov, na ktorých hlavnú úlohu hrá nová generácia celosvetového „bestselleru“, model Corolla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V poradí už jedenásta generácia úspešného modelu je postavená na rázvore náprav dlhšom o 100 mm voči predošlej generácii. Zmenili sa aj ostatné rozmery, najviac celková dĺžka o 80 mm na 4 620 mm.

Corolla bude nižšia o 5 mm (1 465 mm) a širšia o 15 mm (1 775 mm).

Automobil dostal aj väčší objem batožinového priestoru. 452 litrov by napriek koncepcii sedan malo byť dostatočne praktických.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon novej Corolly bude na začiatku slúžiť len jeden naftový motor a štyri benzínové pohonné jednotky.

Naftu bude využívať motor 1,4 D-4D s výkonom 66 kW (90 k) a maximálnym krútiacim momentom 205 Nm dostupný od 1 800 do 2 800 ot/min. Hlavnou devízou tohto agregátu by mala byť jeho spotreba – priemer stanovila automobilka na 3,8 l/100 km, čo je zlepšenie voči tomu istému motoru v modeli Auris o 0,4 litra.

Z benzínových motorov najmenším bude 1,33 Dual VVT-i s výkonom 73 kW (100 k) a krútiacim momentom 128 Nm. Spolu so štandardne dodávanou manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami sa uspokojí priemerne s 5,6 litrami benzínu na 100 km.

Na niektorých trhoch by mali byť k dispozícii aj dve pohonné jednotky s objemom 1,6 litra. V našich končinách je viac pravdepodobnejšia nová 1,6 Valvematic s výkonom 97 kW (132 k) a krútiacim momentom 160 Nm od 4 400 ot/min. Priemerne by si motor mal vystačiť so šiestimi litrami paliva na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najsilnejším benzínovým zástupcom sa stane 1,8 Dual VVT-i dodávaný štandardne s automatickou prevodovkou Multidrive-S. Motor vyprodukuje výkon 103 kW (140 k) a poskytne 173 Nm krútiaceho momentu od 4 000 ot/min.

Z už spomenutých pohonných jednotiek bude najsmädnejší a v kombinovanej prevádzke si vypýta 6,4 litra paliva na 100 km jazdy.

Nikde sa nehovorí o použití hybridného pohonného ústrojenstva. Filozofia Toyoty je postupne dodávať hybrid do takmer všetkých modelov, a preto nevidíme dôvod aby ním časom nebol vybavený aj najpredávanejší model značky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 952
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 826
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 738
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 934
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 165
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 608
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  2. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  3. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  4. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  5. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  6. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  7. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 012
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 820
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 627
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 289
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 15 613
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 614
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 631
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 585
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu