Mazda oživí tradíciu vysokootáčkových motorov

Nová generácia modelu Mazda3 dostane ostrú verziu MPS. Prepĺňaný 2,3 litrový motor nahradí atmosferický dvojliter.

Súčasnú Mazda3 MPS poháňa prepĺňaný 2,3-litrový motor s výkonom 260 konských síl.(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Po oficiálnych predstaveniach nového radu 3 z dielní japonskej automobilky Mazda prichádza z krajiny vychádzajúceho slnka ďalšia a veľmi príjemná informácia. Značka ostane verná svojmu malému ostrému “hot-hatch” označenému ako MPS a postaví ho práve na predstavenej novej generácii Mazdy3.

Magazín Autoexpress na svojich internetových stránkach uvádza, že Mazda oživí vysokootáčkový motor a mohla by tak vrátiť späť staré zlaté časy Hondy Civic Type-R. Vďačiť za to by sme mali technológii Skyactiv, ktorej sa znížením tepelných strát v motore stále darí držať krok s prísnejšími emisnými normami.

Napriek tomu, že výkon by voči súčasnej generácii Mazdy3 MPS mal mierne klesnúť a zhoršiť by sa mal aj šprint z pokoja na “stovku”, na oplátku Mazda ponúkne dvojlitrový motor Skyactiv-G schopný vytočiť sa do 7 000 otáčok za minútu a dosiahnuť “atmosferický” výkon 200 konských síl.

Výhodou atmosferického agregátu Skyactiv-G bude aj jeho nižšia hmotnosť voči súčasnému 2,3-litrovému prepĺňanému benzínovému motoru. Mazda tým dosiahne lepšie rozloženie hmotnosti medzi nápravy a zredukuje nedotáčavosť ostrého “hot-hatch”.

Novinkou je aj oznámenie, že japonská značka sa nechala inšpirovať ostrým dieselom od Volkswagenu. Voči poslednej generácii Golfu GTD postaví naftovú Mazdu3 s vyladeným 2,2-litrovým agregátom Skyactiv-D s výkonom 110 kW (150 k).

Myslíme si však, že spomenutý motor má na viac ako “len” na 150 konských síl, no na finálny údaj si budeme musieť ešte nejaký ten čas počkať. K vyššiemu výkonu sa prikláňa aj vyjadrenie európskeho šéfa značky Jeffa Gyutona, ktorý tvrdí, že nová Mazda3 s vyladeným naftovým motorom by mala šprintovať na stovku rovnako ako súčasná Mazda3 MPS.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 984
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 783
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 256
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 764
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 433
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 842

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.