BRATISLAVA. Po oficiálnych predstaveniach nového radu 3 z dielní japonskej automobilky Mazda prichádza z krajiny vychádzajúceho slnka ďalšia a veľmi príjemná informácia. Značka ostane verná svojmu malému ostrému “hot-hatch” označenému ako MPS a postaví ho práve na predstavenej novej generácii Mazdy3.
Magazín Autoexpress na svojich internetových stránkach uvádza, že Mazda oživí vysokootáčkový motor a mohla by tak vrátiť späť staré zlaté časy Hondy Civic Type-R. Vďačiť za to by sme mali technológii Skyactiv, ktorej sa znížením tepelných strát v motore stále darí držať krok s prísnejšími emisnými normami.
Napriek tomu, že výkon by voči súčasnej generácii Mazdy3 MPS mal mierne klesnúť a zhoršiť by sa mal aj šprint z pokoja na “stovku”, na oplátku Mazda ponúkne dvojlitrový motor Skyactiv-G schopný vytočiť sa do 7 000 otáčok za minútu a dosiahnuť “atmosferický” výkon 200 konských síl.
Výhodou atmosferického agregátu Skyactiv-G bude aj jeho nižšia hmotnosť voči súčasnému 2,3-litrovému prepĺňanému benzínovému motoru. Mazda tým dosiahne lepšie rozloženie hmotnosti medzi nápravy a zredukuje nedotáčavosť ostrého “hot-hatch”.
Novinkou je aj oznámenie, že japonská značka sa nechala inšpirovať ostrým dieselom od Volkswagenu. Voči poslednej generácii Golfu GTD postaví naftovú Mazdu3 s vyladeným 2,2-litrovým agregátom Skyactiv-D s výkonom 110 kW (150 k).
Myslíme si však, že spomenutý motor má na viac ako “len” na 150 konských síl, no na finálny údaj si budeme musieť ešte nejaký ten čas počkať. K vyššiemu výkonu sa prikláňa aj vyjadrenie európskeho šéfa značky Jeffa Gyutona, ktorý tvrdí, že nová Mazda3 s vyladeným naftovým motorom by mala šprintovať na stovku rovnako ako súčasná Mazda3 MPS.