Automobilky sa snažia prilákať klientov v Európe na veľké zľavy

Francúzsky dôchodca si kúpil dve nové autá za cenu jedného. Priemerná výška zľavy na najpredávanejšie modely dosiahla v máji 17 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

PARÍŽ. Elie Chauvin pôvodne nemal v pláne kúpiť si nové auto, keď sa zastavil v predajni automobilky Hyundai.

Nakoniec z nej odišiel so zmluvou na kúpu dvoch vozidiel za cenu jedného. Takej výhodnej ponuke nemohol tento stavbár na dôchodku odolať, konštatuje agentúra Reuters.

"Bola to ponuka, ktorú som si nemohol nevšimnúť," vyhlásil 63-ročný Chauvin. "Za normálnych okolností by som si nové auto nekúpil," dodal.

Z predajne tak Chauvin odišiel so zmluvou na kúpu modelu ix35 a na ďalší model i10 mini, ktoré "dostal" za symbolické 1 euro.

Dopyt po automobiloch na starom kontinente pre krízu vytrvalo klesá. Predajcovia sú tak nútení hľadať spôsob, ako prilákať klientov, vrátane znižovania cien.

Priemerná výška zľavy na najpredávanejšie modely dosiahla v máji 17 percent alebo 2518 eur na jedno vozidlo.

Okrem Nemcov majú všetci problémy

Takmer všetci producenti áut zápasia v Európe s finančnými problémami, s výnimkou nemeckých výrobcov luxusných modelov a koncernu Volkswagen.

Taliansky Fiat zaznamenal vlani v Európe stratu 704 miliónov eur, európske divízie amerických firiem Ford a General Motors vykázali každá stratu vo výške 1,8 miliardy eur a čistá strata francúzskej firmy PSA Peugeot Citroen za minulý rok sa vyšplhala na 5 miliárd eur.

Hyundai stavil teraz všetko na zľavy a výhodné ceny, Toyota zase na extra výbavu, ako sú parkovacie kamery a ďalšie lákadlá, ktoré sú v cene základného modelu prípadne za symbolické 1 euro.

Automobilky dosiahli na dno odbytu

Všetci výrobcovia však zhodne a optimisticky veria, že pokles odbytu už narazil na svoje dno.

"Neoficiálne údaje od európskych dodávateľov naznačujú, že úroveň produkcie áut dosiahla v 2. štvrťroku najnižší bod a teraz sa začína zlepšovať," uviedol Stefan Burgstaller, analytik spoločnosti Goldman Sachs.

Napríklad, v júni 2013 sa počet zaregistrovaných nových vozidiel v západnej Európe medziročne znížil o 6,1 percenta.

Ale v medzimesačnom porovnaní a po očistení od sezónnych vplyvov vzrástol na 11,7 milióna z májových 11,6 milióna áut. To bol zatiaľ najlepší výsledok v tomto roku.

Pozitívne signály o ožívaní predaja však zatieňuje fakt, že mnohí zákazníci využili obrovské zľavy a kúpili si nové auto skôr, ako mali pôvodne v pláne. To môže mať negatívny vplyv na budúci odbyt. Navyše, veľké zľavy nie sú dlhodobo udržateľné a po ich zrušení sa môže dopyt po autách znova prepadnúť.

Najveľkorysejšie zľavy ponúkol európskym klientom americký koncern GM. Konkrétnejšie, bonusy na modely Opel dosiahli v období január - máj v priemere 3301 eur na jedno vozidlo.

Pri modeloch Ford sa pohybovali okolo úrovne 2632 eur na auto a Renault ponúkol klientom priemernú zľavu 2291 eur/auto.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 572
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 743
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 086
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 066
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 180
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 631
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 625
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 441
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 432
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 049

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.