Automobilky sa snažia prilákať klientov v Európe na veľké zľavy

Francúzsky dôchodca si kúpil dve nové autá za cenu jedného. Priemerná výška zľavy na najpredávanejšie modely dosiahla v máji 17 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

PARÍŽ. Elie Chauvin pôvodne nemal v pláne kúpiť si nové auto, keď sa zastavil v predajni automobilky Hyundai.

Nakoniec z nej odišiel so zmluvou na kúpu dvoch vozidiel za cenu jedného. Takej výhodnej ponuke nemohol tento stavbár na dôchodku odolať, konštatuje agentúra Reuters.

"Bola to ponuka, ktorú som si nemohol nevšimnúť," vyhlásil 63-ročný Chauvin. "Za normálnych okolností by som si nové auto nekúpil," dodal.

Z predajne tak Chauvin odišiel so zmluvou na kúpu modelu ix35 a na ďalší model i10 mini, ktoré "dostal" za symbolické 1 euro.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dopyt po automobiloch na starom kontinente pre krízu vytrvalo klesá. Predajcovia sú tak nútení hľadať spôsob, ako prilákať klientov, vrátane znižovania cien.

Priemerná výška zľavy na najpredávanejšie modely dosiahla v máji 17 percent alebo 2518 eur na jedno vozidlo.

Okrem Nemcov majú všetci problémy

Takmer všetci producenti áut zápasia v Európe s finančnými problémami, s výnimkou nemeckých výrobcov luxusných modelov a koncernu Volkswagen.

Taliansky Fiat zaznamenal vlani v Európe stratu 704 miliónov eur, európske divízie amerických firiem Ford a General Motors vykázali každá stratu vo výške 1,8 miliardy eur a čistá strata francúzskej firmy PSA Peugeot Citroen za minulý rok sa vyšplhala na 5 miliárd eur.

Hyundai stavil teraz všetko na zľavy a výhodné ceny, Toyota zase na extra výbavu, ako sú parkovacie kamery a ďalšie lákadlá, ktoré sú v cene základného modelu prípadne za symbolické 1 euro.

Automobilky dosiahli na dno odbytu

Všetci výrobcovia však zhodne a optimisticky veria, že pokles odbytu už narazil na svoje dno.

"Neoficiálne údaje od európskych dodávateľov naznačujú, že úroveň produkcie áut dosiahla v 2. štvrťroku najnižší bod a teraz sa začína zlepšovať," uviedol Stefan Burgstaller, analytik spoločnosti Goldman Sachs.

Napríklad, v júni 2013 sa počet zaregistrovaných nových vozidiel v západnej Európe medziročne znížil o 6,1 percenta.

Ale v medzimesačnom porovnaní a po očistení od sezónnych vplyvov vzrástol na 11,7 milióna z májových 11,6 milióna áut. To bol zatiaľ najlepší výsledok v tomto roku.

Pozitívne signály o ožívaní predaja však zatieňuje fakt, že mnohí zákazníci využili obrovské zľavy a kúpili si nové auto skôr, ako mali pôvodne v pláne. To môže mať negatívny vplyv na budúci odbyt. Navyše, veľké zľavy nie sú dlhodobo udržateľné a po ich zrušení sa môže dopyt po autách znova prepadnúť.

Najveľkorysejšie zľavy ponúkol európskym klientom americký koncern GM. Konkrétnejšie, bonusy na modely Opel dosiahli v období január - máj v priemere 3301 eur na jedno vozidlo.

Pri modeloch Ford sa pohybovali okolo úrovne 2632 eur na auto a Renault ponúkol klientom priemernú zľavu 2291 eur/auto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 978
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 406
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 002
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 920
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 820
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 422
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 480
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 228
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 760
  10. Kreditná karta – áno alebo nie 3 513

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S vraždou Kuciaka nevedia pohnúť a čas beží

Politici po vražde novinára odmietali odstúpiť, polícia čelila kritike za postup pri vyšetrovaní.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočner skončil. Aj keby ho pustili na slobodu

Čo znamená zadržanie Kočnera a Ruska.

Stĺpček Jakuba Fila

Verejnosť dosiahla veľa, politikom to treba stále pripomínať

Netreba hneď prepadať skepse.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.