SME

Automobilky sa snažia prilákať klientov v Európe na veľké zľavy

Francúzsky dôchodca si kúpil dve nové autá za cenu jedného. Priemerná výška zľavy na najpredávanejšie modely dosiahla v máji 17 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

PARÍŽ. Elie Chauvin pôvodne nemal v pláne kúpiť si nové auto, keď sa zastavil v predajni automobilky Hyundai.

Nakoniec z nej odišiel so zmluvou na kúpu dvoch vozidiel za cenu jedného. Takej výhodnej ponuke nemohol tento stavbár na dôchodku odolať, konštatuje agentúra Reuters.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Bola to ponuka, ktorú som si nemohol nevšimnúť," vyhlásil 63-ročný Chauvin. "Za normálnych okolností by som si nové auto nekúpil," dodal.

Z predajne tak Chauvin odišiel so zmluvou na kúpu modelu ix35 a na ďalší model i10 mini, ktoré "dostal" za symbolické 1 euro.

SkryťVypnúť reklamu

Dopyt po automobiloch na starom kontinente pre krízu vytrvalo klesá. Predajcovia sú tak nútení hľadať spôsob, ako prilákať klientov, vrátane znižovania cien.

Priemerná výška zľavy na najpredávanejšie modely dosiahla v máji 17 percent alebo 2518 eur na jedno vozidlo.

Okrem Nemcov majú všetci problémy

Takmer všetci producenti áut zápasia v Európe s finančnými problémami, s výnimkou nemeckých výrobcov luxusných modelov a koncernu Volkswagen.

Taliansky Fiat zaznamenal vlani v Európe stratu 704 miliónov eur, európske divízie amerických firiem Ford a General Motors vykázali každá stratu vo výške 1,8 miliardy eur a čistá strata francúzskej firmy PSA Peugeot Citroen za minulý rok sa vyšplhala na 5 miliárd eur.

Hyundai stavil teraz všetko na zľavy a výhodné ceny, Toyota zase na extra výbavu, ako sú parkovacie kamery a ďalšie lákadlá, ktoré sú v cene základného modelu prípadne za symbolické 1 euro.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilky dosiahli na dno odbytu

Všetci výrobcovia však zhodne a optimisticky veria, že pokles odbytu už narazil na svoje dno.

"Neoficiálne údaje od európskych dodávateľov naznačujú, že úroveň produkcie áut dosiahla v 2. štvrťroku najnižší bod a teraz sa začína zlepšovať," uviedol Stefan Burgstaller, analytik spoločnosti Goldman Sachs.

Napríklad, v júni 2013 sa počet zaregistrovaných nových vozidiel v západnej Európe medziročne znížil o 6,1 percenta.

Ale v medzimesačnom porovnaní a po očistení od sezónnych vplyvov vzrástol na 11,7 milióna z májových 11,6 milióna áut. To bol zatiaľ najlepší výsledok v tomto roku.

Pozitívne signály o ožívaní predaja však zatieňuje fakt, že mnohí zákazníci využili obrovské zľavy a kúpili si nové auto skôr, ako mali pôvodne v pláne. To môže mať negatívny vplyv na budúci odbyt. Navyše, veľké zľavy nie sú dlhodobo udržateľné a po ich zrušení sa môže dopyt po autách znova prepadnúť.

SkryťVypnúť reklamu

Najveľkorysejšie zľavy ponúkol európskym klientom americký koncern GM. Konkrétnejšie, bonusy na modely Opel dosiahli v období január - máj v priemere 3301 eur na jedno vozidlo.

Pri modeloch Ford sa pohybovali okolo úrovne 2632 eur na auto a Renault ponúkol klientom priemernú zľavu 2291 eur/auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 231
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 979
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 991
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 951
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 821
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 454
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  2. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  3. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  4. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  5. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  6. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  7. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  8. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 332
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 714
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 854
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 911
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 565
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 590
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 906
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu