Automobilky sa snažia prilákať klientov v Európe na veľké zľavy

Francúzsky dôchodca si kúpil dve nové autá za cenu jedného. Priemerná výška zľavy na najpredávanejšie modely dosiahla v máji 17 percent.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

PARÍŽ. Elie Chauvin pôvodne nemal v pláne kúpiť si nové auto, keď sa zastavil v predajni automobilky Hyundai.

Nakoniec z nej odišiel so zmluvou na kúpu dvoch vozidiel za cenu jedného. Takej výhodnej ponuke nemohol tento stavbár na dôchodku odolať, konštatuje agentúra Reuters.

"Bola to ponuka, ktorú som si nemohol nevšimnúť," vyhlásil 63-ročný Chauvin. "Za normálnych okolností by som si nové auto nekúpil," dodal.

Z predajne tak Chauvin odišiel so zmluvou na kúpu modelu ix35 a na ďalší model i10 mini, ktoré "dostal" za symbolické 1 euro.

Dopyt po automobiloch na starom kontinente pre krízu vytrvalo klesá. Predajcovia sú tak nútení hľadať spôsob, ako prilákať klientov, vrátane znižovania cien.

Priemerná výška zľavy na najpredávanejšie modely dosiahla v máji 17 percent alebo 2518 eur na jedno vozidlo.

Okrem Nemcov majú všetci problémy

Takmer všetci producenti áut zápasia v Európe s finančnými problémami, s výnimkou nemeckých výrobcov luxusných modelov a koncernu Volkswagen.

Taliansky Fiat zaznamenal vlani v Európe stratu 704 miliónov eur, európske divízie amerických firiem Ford a General Motors vykázali každá stratu vo výške 1,8 miliardy eur a čistá strata francúzskej firmy PSA Peugeot Citroen za minulý rok sa vyšplhala na 5 miliárd eur.

Hyundai stavil teraz všetko na zľavy a výhodné ceny, Toyota zase na extra výbavu, ako sú parkovacie kamery a ďalšie lákadlá, ktoré sú v cene základného modelu prípadne za symbolické 1 euro.

Automobilky dosiahli na dno odbytu

Všetci výrobcovia však zhodne a optimisticky veria, že pokles odbytu už narazil na svoje dno.

"Neoficiálne údaje od európskych dodávateľov naznačujú, že úroveň produkcie áut dosiahla v 2. štvrťroku najnižší bod a teraz sa začína zlepšovať," uviedol Stefan Burgstaller, analytik spoločnosti Goldman Sachs.

Napríklad, v júni 2013 sa počet zaregistrovaných nových vozidiel v západnej Európe medziročne znížil o 6,1 percenta.

Ale v medzimesačnom porovnaní a po očistení od sezónnych vplyvov vzrástol na 11,7 milióna z májových 11,6 milióna áut. To bol zatiaľ najlepší výsledok v tomto roku.

Pozitívne signály o ožívaní predaja však zatieňuje fakt, že mnohí zákazníci využili obrovské zľavy a kúpili si nové auto skôr, ako mali pôvodne v pláne. To môže mať negatívny vplyv na budúci odbyt. Navyše, veľké zľavy nie sú dlhodobo udržateľné a po ich zrušení sa môže dopyt po autách znova prepadnúť.

Najveľkorysejšie zľavy ponúkol európskym klientom americký koncern GM. Konkrétnejšie, bonusy na modely Opel dosiahli v období január - máj v priemere 3301 eur na jedno vozidlo.

Pri modeloch Ford sa pohybovali okolo úrovne 2632 eur na auto a Renault ponúkol klientom priemernú zľavu 2291 eur/auto.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 943
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 848
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 297
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 071
  5. Kam do tepla v januári? 1 753
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 406
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 397
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 092
  9. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 071
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 900

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

DOMOV

Manžela jej zatkli komunisti, pracovala pod cudzími menami

Marte Ličkovej udelil prezident Andrej Kiska Rad Ľudovíta Štúra II. triedy.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.