SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Pretekársky Bentley schudol jednu tonu

Festival rýchlosti bol svedkom predstavenia pretekárskeho Bentley Continental GT3, ktorého hmotnosť zrazili na 1 300 kg. Sekvenčná prevodovka prenáša výkon 600 koní na zadné kolesá.

(Zdroj: Bentley)

BRATISLAVA. Po predstavení konceptu Continental GT3 Concept Racer na minuloročnom parížskom autosalóne priviezlo Bentley na Festival rýchlosti do britského Goodwoodu aj finálnu verziu pretekárskeho stroja.

Pohonnou jednotkou je pretekársky vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom štyri litre, produkujúci výkon 441 kW (600 k) v prípade konfigurácie “bez obmedzení”. Riadiacu jednotku si Bentley prepožičalo od spoločnosti Cosworth.

Krútiaci moment sa dostáva na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom hriadeľa z uhlíkových vlákien a šesťstupňovej sekvenčej prevodovky Xtrac. Samotné preradenie prevodových stupňov má na za úlohu pneumatický systém, kontrolovaný pádlami na volante.

O čo najlepší prenos sily na vozovku sa stará diferenciál s obmedzenou svornosťou. Základom náprav sú dvojité lichobežníkové ramená vpredu aj vzadu a nastaviteľné tlmiče. Systém riadenia disponuje hydraulickým posilňovačom.

Spoľahlivé zastavenia automobilu zabezpečujú oceľové brzdové kotúče s vnútorným chladením a šesťpiestikové brzdové strmene Brembo vpredu a štvorpiestikové vzadu.

Jedným z najzásadnejších rozdielov pretekárskej verzie GT3 a sériovému modelu Continental GT je hmotnosť. Aby mohol pretekársky Bentley GT3 skutočne plniť funkciu ostrého auta na okruhy, musel schudnúť viac ako jednu tonu. Celková hmotnosť tak nepresahuje 1 300 kilogramov a je medzi nápravy rozložená takmer v ideálnom pomere (52:48).

Continental GT3 sa zúčastní pretekov FIA Blancpain Series už od budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 152
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 113
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 452
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 344
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 272
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 35m
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


15 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


19 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  3. Ľuboš Vodička: Jaskyniarstvo aj ochrana prírody v Liptovskom Mikuláši
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  5. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  6. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  7. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 089
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 246
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 700
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 528
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 520
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 132
  7. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 3 062
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 999
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
SkryťZatvoriť reklamu