SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Pretekársky Bentley schudol jednu tonu

Festival rýchlosti bol svedkom predstavenia pretekárskeho Bentley Continental GT3, ktorého hmotnosť zrazili na 1 300 kg. Sekvenčná prevodovka prenáša výkon 600 koní na zadné kolesá.

(Zdroj: Bentley)

BRATISLAVA. Po predstavení konceptu Continental GT3 Concept Racer na minuloročnom parížskom autosalóne priviezlo Bentley na Festival rýchlosti do britského Goodwoodu aj finálnu verziu pretekárskeho stroja.

Pohonnou jednotkou je pretekársky vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom štyri litre, produkujúci výkon 441 kW (600 k) v prípade konfigurácie “bez obmedzení”. Riadiacu jednotku si Bentley prepožičalo od spoločnosti Cosworth.

Krútiaci moment sa dostáva na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom hriadeľa z uhlíkových vlákien a šesťstupňovej sekvenčej prevodovky Xtrac. Samotné preradenie prevodových stupňov má na za úlohu pneumatický systém, kontrolovaný pádlami na volante.

O čo najlepší prenos sily na vozovku sa stará diferenciál s obmedzenou svornosťou. Základom náprav sú dvojité lichobežníkové ramená vpredu aj vzadu a nastaviteľné tlmiče. Systém riadenia disponuje hydraulickým posilňovačom.

Spoľahlivé zastavenia automobilu zabezpečujú oceľové brzdové kotúče s vnútorným chladením a šesťpiestikové brzdové strmene Brembo vpredu a štvorpiestikové vzadu.

Jedným z najzásadnejších rozdielov pretekárskej verzie GT3 a sériovému modelu Continental GT je hmotnosť. Aby mohol pretekársky Bentley GT3 skutočne plniť funkciu ostrého auta na okruhy, musel schudnúť viac ako jednu tonu. Celková hmotnosť tak nepresahuje 1 300 kilogramov a je medzi nápravy rozložená takmer v ideálnom pomere (52:48).

Continental GT3 sa zúčastní pretekov FIA Blancpain Series už od budúceho roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 006
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 410
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 293
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 536
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 12 258
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 130
  7. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 768
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 665
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 107
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 9 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Michala Havrana

Kvôli strachu z tajomstva nedokážeme vnímať realitu (píše Michal Havran)

Od UFO k strachu z tajomstva.

Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.