Pretekársky Bentley schudol jednu tonu

Festival rýchlosti bol svedkom predstavenia pretekárskeho Bentley Continental GT3, ktorého hmotnosť zrazili na 1 300 kg. Sekvenčná prevodovka prenáša výkon 600 koní na zadné kolesá.

(Zdroj: Bentley)

BRATISLAVA. Po predstavení konceptu Continental GT3 Concept Racer na minuloročnom parížskom autosalóne priviezlo Bentley na Festival rýchlosti do britského Goodwoodu aj finálnu verziu pretekárskeho stroja.

Pohonnou jednotkou je pretekársky vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom štyri litre, produkujúci výkon 441 kW (600 k) v prípade konfigurácie “bez obmedzení”. Riadiacu jednotku si Bentley prepožičalo od spoločnosti Cosworth.

Krútiaci moment sa dostáva na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom hriadeľa z uhlíkových vlákien a šesťstupňovej sekvenčej prevodovky Xtrac. Samotné preradenie prevodových stupňov má na za úlohu pneumatický systém, kontrolovaný pádlami na volante.

O čo najlepší prenos sily na vozovku sa stará diferenciál s obmedzenou svornosťou. Základom náprav sú dvojité lichobežníkové ramená vpredu aj vzadu a nastaviteľné tlmiče. Systém riadenia disponuje hydraulickým posilňovačom.

Spoľahlivé zastavenia automobilu zabezpečujú oceľové brzdové kotúče s vnútorným chladením a šesťpiestikové brzdové strmene Brembo vpredu a štvorpiestikové vzadu.

Jedným z najzásadnejších rozdielov pretekárskej verzie GT3 a sériovému modelu Continental GT je hmotnosť. Aby mohol pretekársky Bentley GT3 skutočne plniť funkciu ostrého auta na okruhy, musel schudnúť viac ako jednu tonu. Celková hmotnosť tak nepresahuje 1 300 kilogramov a je medzi nápravy rozložená takmer v ideálnom pomere (52:48).

Continental GT3 sa zúčastní pretekov FIA Blancpain Series už od budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 334
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 149
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 621
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 411
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 043
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 012
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 898
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 613
  10. Inteligencia vo všetkom 1 549

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop