BRATISLAVA. Po predstavení konceptu Continental GT3 Concept Racer na minuloročnom parížskom autosalóne priviezlo Bentley na Festival rýchlosti do britského Goodwoodu aj finálnu verziu pretekárskeho stroja.
Pohonnou jednotkou je pretekársky vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom štyri litre, produkujúci výkon 441 kW (600 k) v prípade konfigurácie “bez obmedzení”. Riadiacu jednotku si Bentley prepožičalo od spoločnosti Cosworth.
Krútiaci moment sa dostáva na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom hriadeľa z uhlíkových vlákien a šesťstupňovej sekvenčej prevodovky Xtrac. Samotné preradenie prevodových stupňov má na za úlohu pneumatický systém, kontrolovaný pádlami na volante.
O čo najlepší prenos sily na vozovku sa stará diferenciál s obmedzenou svornosťou. Základom náprav sú dvojité lichobežníkové ramená vpredu aj vzadu a nastaviteľné tlmiče. Systém riadenia disponuje hydraulickým posilňovačom.
Spoľahlivé zastavenia automobilu zabezpečujú oceľové brzdové kotúče s vnútorným chladením a šesťpiestikové brzdové strmene Brembo vpredu a štvorpiestikové vzadu.
Jedným z najzásadnejších rozdielov pretekárskej verzie GT3 a sériovému modelu Continental GT je hmotnosť. Aby mohol pretekársky Bentley GT3 skutočne plniť funkciu ostrého auta na okruhy, musel schudnúť viac ako jednu tonu. Celková hmotnosť tak nepresahuje 1 300 kilogramov a je medzi nápravy rozložená takmer v ideálnom pomere (52:48).
Continental GT3 sa zúčastní pretekov FIA Blancpain Series už od budúceho roka.