BRATISLAVA. Inžinieri Oxfordskej Univerzity v spolupráci s japonskou automobilkou Nissan vyvinuli technológiou pre autonómny pohyb vozidla a testovali ho na uzavretých cestách. Prototyp auta je postavený na základe Nissanu Leaf.
Testovanie bude ešte zaujímavejšie na jeseň, odkedy majú vozidlá povolenú prevádzku aj na verejných komunikáciách. Ide o súčasť stratégie rozvoja ciest za 28 miliárd libier.
Vedecký tím bude môcť vozidlo testovať na pokojných vidieckych cestách a prímestských komunikáciách. Podmienkou zatiaľ bude prítomnosť „bezpečnostnej zálohy“ v podobe ľudského vodiča.
Automobily bez vodičov už podstúpili rozsiahle testovania aj v iných krajinách sveta. Jednou z najznámejších spoločností, ktorá investuje nemalé prostriedky do ich rozvoja je internetový gigant Google. Jeho flotila prototypov bez vodiča, už najazdila na verejných cestách v USA takmer pol milióna kilometrov.
V podstate veľmi veľa technológií využívaných v autonómnych vozidlách je dostupných aj v bežných sériových autách. Adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, radary a pod. tvoria základné vybavenie každého autonómneho prototypu.
Britská vláda prisľúbila na vývoj elektromobility prisľúbila ďalších 500 miliónov libier a zaviazala sa strojnásobiť financovanie diaľnic a ciest prvej triedy.