Dobšinský kopec pozýva na veľkolepé preteky už tento víkend

Po minuloročnej úspešnej premiére sa na preteky majstrovstiev Európy prihlásilo až stošesťdesiatšesť jazdcov.

(Zdroj: www.dobsinskykopec.sk)

BRATISLAVA. Medzi menami prihlásených figurujú okrem množstva domácich a zahraničných jazdcov aj favoriti na celkové víťazstvo.

Medzi nimi nechýba ani držiteľ aktuálneho traťového rekordu a zároveň minuloročný víťaz Talian Simone Faggioli, ktorý práve na Dobšinskom kopci oslávi svoje okrúhle tridsiate piate narodeniny.

Príde aj Jaro Krajči

Prihlášku na Dobšinský kopec 2013 zaslali už aj Simoneho minuloroční prenasledovatelia na stupňoch víťazov, Česi Miloš Beneš a Otakar Krámský.

Miestenku na preteky má vypísanú aj štvrtý Dušan Nevěřil a fanúšikovia rozhodne privítajú "reštart" Jaroslava Krajčiho, ktorý v minulosti posúval latky rekordov na starej trati.

Impulzívny Slovák osedlá svoju starú známu formulu Lola B02/50 a na trať vyrazí so štartovým číslom štyri. V novej podobe majstrovstiev Európy na najkrajšom slovenskom kopci pretekov do vrchu stanovuje rekordy Talian Simone Faggioli.

Vlani jeho účasť priniesla napohľad pomerne ľahké a výrazné prekonanie doterajších rekordov, avšak v pretekoch, ktoré budú 20. – 21.7.2013 musí prekonať sám seba. Na suchej trati bude o najvyššie priečky bojovať až neuveriteľná dvadsiatka formulových a otvorených monopostov.

Béreš zabojuje s legendárnym Audi S1

Spomedzi 166 prihlásených jazdcov z ôsmich krajín Európy patria medzi kandidátov na absolútne prvenstvo Slováci Martin Koiš na Forde Fiesta a päťnásobný majster Slovenska v rely Jozef Béreš junior s Audi Quattro S1.

Doteraz najvyšší počet prihlásených jazdcov dokazuje to, čo sa vlani šepkalo v depe pretekárskych strojov. Dobšiná totiž organizačne predbehla všetky doterajšie preteky automobilov do vrchu na Slovensku od zabezpečenia trate až po servis pre pretekárske tímy.

Vlani prišlo zo slušnosti len niekoľko jazdcov na prvý ročník majstrovstiev Európy v Dobšinej. Tohto roku odštartuje v hodnotení Európy až 43 pretekárov. Ostatní sa zúčastnia národných šampionátov alebo vypísaných pohárových súťaží.

Kde a kedy na Dobšinský kopec?

Program pretekárskeho víkendu na Dobšinskom kopci začína už v piatok podvečer 19. júla na námestí pred radnicou, kde bude predstavenie vybratých posádok a krst knihy „Tridsať rokov Dobšinského kopca".Po oficiálnom úvode vystúpi IMT SMILE a rockový večer v Dobšinej bude pokračovať veľkou Oldies Párty.

V sobotu 20. júla štartuje prvá tréningová jazda o 9.00 a druhá o 13.30. Vyvrcholením dňa bude tanečná sobota na námestí v Dobšinej s vystúpeniami slovenských umelcov - KALI & PETER PANN, SUVERENO, RAKBY & DOMINIKA MIRGOVÁ, EGO & DJ POPPER, GAMBA a koncert zavŕši DJ a producent Róbert Burian.

Do prvej zákruty a do podkovy

Samozrejme vrcholom pretekárskeho víkendu budú dve nedeľné súťažné jazdy 21. júla so štartom o 9.00 a o 13.30. Podľa organizátora a tiež nášho odporúčania sa rozhodne oplatí navštíviť pretekárske depo a sledovať preteky aj v prvej zákrute hneď po štarte.

Tam budú navyše v tomto roku osadené aj veľkoplošné obrazovky, pričom celý prejazd prvou zákrutou je možné sledovať aj naživo z bezpečia lúky nachádzajúcej sa oproti priestoru štartu.

ciel_r4395.jpg

Ďalším obľúbeným miestom je takzvaná Roveň. Tu je možné sledovať maximálnu rýchlosť jednotlivých vozidiel, keďže dlhá rovina umožňuje vyťažiť z nich maximum. Za pohľad však stojí aj sledovať, ako jazdec dobrzdí po rovinke do zákruty, ktorá nasleduje.

Asi najpopulárnejším a bezpochyby najkrajším diváckym priestorom sú posledné dva kilometre trate pred cieľom s povestnou zákrutou "podkova".

Organizátor pretekov sľubuje veľkoplošné obrazovky aj v priestore cieľa. Ak bude v tomto roku organizačne zabezpečený Dobšinský kopec ako vlani, diváci sa majú naozaj na čo tešiť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 658
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 744
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 578
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 133
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 660
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 170
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 099
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 653

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.