Autobusári pomalou jazdou predpisy neporušujú

Na miestach, kde by vodiči mohli jazdiť 90 km/h, jazdia autobusy polovičnou rýchlosťou.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Miroslava Cibulková)

Miro: "Chcem sa opýtať, či vodiči autobusov neporušujú pravidlá cestnej premávky bezdôvodne pomalou jazdou.

Konkrétne medzi Tvrdošínom a Nižnou, kde sa bežne jazdí 90 km/h a v zákrute 70 km/h, išiel autobus priemernou rýchlosťou cca 46 km/h. Maximálne to vytiahol na 54 km/h. A aj to len raz, aby potom mohol ísť na voľnobehu.

Takto jazdí väčšina autobusov na spomínanom úseku. Nebezpečné je to najmä ráno, keď sa mnohí ponáhľajú do práce. Je to úsek, kde je problém predbiehať, ale nájde sa dosť nedisciplinovaných, ktorí to risknú a vznikajú nebezpečné situácie."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Predpisy vyžadujú od vodičov prispôsobiť rýchlosť vozidla najmä

  • svojim schopnostiam,
  • vlastnostiam vozidla a nákladu,
  • poveternostným podmienkam,
  • stavu a povahe vozovky a
  • iným okolnostiam, ktoré možno predvídať.

To, že mimo obce smieme jazdiť na cestách najviac 90 km/h, neznamená, že vodiči majú zakázané jazdiť pomalšie. Vo väčšine prípadov.

Diaľnice a rýchlostné cesty sú výnimkou, pretože na nich zákon predpisuje jazdiť mimo obce najmenej 80 km/h a v obci najmenej 65 km/h.

Šoféri autobusov a aj ďalších vozidiel, ktorých prípustná celková hmotnosť prevyšuje 3,5 tony, smú jazdiť aj tak pomaly, ako napísal Miro.

Nesmú ale zabúdať na nasledovné pravidlo: "Vodič pri jazde do svahu je povinný umožniť prejazd rýchlejších vozidiel idúcich za ním; ak si to situácia vyžaduje, je povinný aj odstaviť vozidlo na najbližšom parkovisku, a to až do prejazdu týchto vozidiel."

Pomalá jazda nie je rizikom

Nebezpečenstvom nie sú vodiči, ktorí jazdia pomaly. Pomalá jazda, ak sa do toho nezapojilo iné porušenie pravidiel, sa na rozdiel od predchádzania ešte nestala príčinou dopravnej nehody.

Rizikoví sú predovšetkým tí, ktorí podľahnú panike z neskorého príchodu do cieľa alebo z nenaplnenia pocitu šťastia z rýchlej jazdy a riskujú predbiehanie v nebezpečných situáciách.

Predpisy umožňujú vodičom predbiehať len vtedy, ak máte pred sebou dostatočný rozhľad na bezpečné predchádzanie, ak sa môžete bezpečne zaradiť pred predchádzané vozidlo, ak pritom nikoho neohrozíte a tak ďalej.

Možnosti, ako zrýchliť premávku

Vodiči v úseku, kde často jazdia pomalé vozidlá, majú len tri možnosti, ako zvýšiť rýchlosť premávky v úseku.

Buď budú volať na úsek políciu, ktorá má oprávnenie zastaviť pomalé vozidlo, riadiť v úseku premávku a umožniť rýchlejším vozidlám dostať sa bezpečne pred autobus, alebo požiadajú správcu cesty, aby na úsek osadil dopravnú značku predpisujúcu minimálnu rýchlosť jazdy.

Treťou možnosťou je tolerovať autobusárov a buď si privstať alebo využívať bezpečnú možnosť predchádzania. Šoféri autobusov, z toho čo napísal Miro, pravdepodobne sa snažia svojou jazdou ušetriť palivo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 560
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 205
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 816
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 545
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 123
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 119
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 025
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 564
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 481

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop