Autobusári pomalou jazdou predpisy neporušujú

Na miestach, kde by vodiči mohli jazdiť 90 km/h, jazdia autobusy polovičnou rýchlosťou.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Miroslava Cibulková)

Miro: "Chcem sa opýtať, či vodiči autobusov neporušujú pravidlá cestnej premávky bezdôvodne pomalou jazdou.

Konkrétne medzi Tvrdošínom a Nižnou, kde sa bežne jazdí 90 km/h a v zákrute 70 km/h, išiel autobus priemernou rýchlosťou cca 46 km/h. Maximálne to vytiahol na 54 km/h. A aj to len raz, aby potom mohol ísť na voľnobehu.

Takto jazdí väčšina autobusov na spomínanom úseku. Nebezpečné je to najmä ráno, keď sa mnohí ponáhľajú do práce. Je to úsek, kde je problém predbiehať, ale nájde sa dosť nedisciplinovaných, ktorí to risknú a vznikajú nebezpečné situácie."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Predpisy vyžadujú od vodičov prispôsobiť rýchlosť vozidla najmä

  • svojim schopnostiam,
  • vlastnostiam vozidla a nákladu,
  • poveternostným podmienkam,
  • stavu a povahe vozovky a
  • iným okolnostiam, ktoré možno predvídať.

To, že mimo obce smieme jazdiť na cestách najviac 90 km/h, neznamená, že vodiči majú zakázané jazdiť pomalšie. Vo väčšine prípadov.

Diaľnice a rýchlostné cesty sú výnimkou, pretože na nich zákon predpisuje jazdiť mimo obce najmenej 80 km/h a v obci najmenej 65 km/h.

Šoféri autobusov a aj ďalších vozidiel, ktorých prípustná celková hmotnosť prevyšuje 3,5 tony, smú jazdiť aj tak pomaly, ako napísal Miro.

Nesmú ale zabúdať na nasledovné pravidlo: "Vodič pri jazde do svahu je povinný umožniť prejazd rýchlejších vozidiel idúcich za ním; ak si to situácia vyžaduje, je povinný aj odstaviť vozidlo na najbližšom parkovisku, a to až do prejazdu týchto vozidiel."

Pomalá jazda nie je rizikom

Nebezpečenstvom nie sú vodiči, ktorí jazdia pomaly. Pomalá jazda, ak sa do toho nezapojilo iné porušenie pravidiel, sa na rozdiel od predchádzania ešte nestala príčinou dopravnej nehody.

Rizikoví sú predovšetkým tí, ktorí podľahnú panike z neskorého príchodu do cieľa alebo z nenaplnenia pocitu šťastia z rýchlej jazdy a riskujú predbiehanie v nebezpečných situáciách.

Predpisy umožňujú vodičom predbiehať len vtedy, ak máte pred sebou dostatočný rozhľad na bezpečné predchádzanie, ak sa môžete bezpečne zaradiť pred predchádzané vozidlo, ak pritom nikoho neohrozíte a tak ďalej.

Možnosti, ako zrýchliť premávku

Vodiči v úseku, kde často jazdia pomalé vozidlá, majú len tri možnosti, ako zvýšiť rýchlosť premávky v úseku.

Buď budú volať na úsek políciu, ktorá má oprávnenie zastaviť pomalé vozidlo, riadiť v úseku premávku a umožniť rýchlejším vozidlám dostať sa bezpečne pred autobus, alebo požiadajú správcu cesty, aby na úsek osadil dopravnú značku predpisujúcu minimálnu rýchlosť jazdy.

Treťou možnosťou je tolerovať autobusárov a buď si privstať alebo využívať bezpečnú možnosť predchádzania. Šoféri autobusov, z toho čo napísal Miro, pravdepodobne sa snažia svojou jazdou ušetriť palivo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 468
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 870
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 088
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 780
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 485
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 531
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 518
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 364
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 345
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 992

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Robert Roth: Označili ma za potetovaného feťáka. Ako to mám vysvetliť dcére?

Film Nina hovorí o rozvode, v úlohe rodiča hrá on.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.