Mercedes predstavil najvýkonnejšiu limuzínu

Móda chudnutia zasiahla aj zatiaľ najvýkonnejšiu top limuzínu S63 AMG z dielní Mercedes. Výkon 585 koní budú krotiť karbón-keramické brzdové kotúče. Dostupný bude aj 4Matic.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Nemecká prémiová automobilka si ťažkú hlavu z dlhého naťahovania verejnosti nerobí.

Svoj najnovší a zároveň najväčší prírastok do rodiny AMG predstavila relatívne rýchlo. Je to logické, keďže výzor vozidla je už známy.

Technika Mercedesu S63 AMG tiež nie je žiadnym prekvapením, zaslúži si však patričnú úctu.

Mercedes-Benz S63 AMG sa v porovnaní so štandardnou verziou líši len v drobnostiach. Iné bočné prahy dopĺňajú výraznejšie tvarované nárazníky.

Každý vie, že limuzína najvyššej triedy nepotrebuje byť výstredná. Všetko podstatné sa ukrýva v použitej technike.

Sme radi, že sa automobilky umúdrili a kráčajú cestou odľahčovacích kúr a chudnutí.

Inak tomu nie je ani v prípade top verzie AMG „S klasse“. Voči štandardnej verziii schudla o približne 100 kg a zásluhu na tom má napríklad aj líthium-iónová batéria (78 Ah), ktorá nahradila klasický olovený akumulátor.

Konštruktéri ušetrili hmotnosť aj vďaka karbónovej vani pre rezervné koleso a príplatkovým kovaným diskom kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 20-palcov.

Neodpruženú hmotnosť znížili aj keramicko-karbónové brzdové kotúče a tak Mercedes S63 AMG s „krátkym“ rázvorom váži 1 970 kg, čo je samo o sebe tak či tak dosť.

Verzia s predĺženým rázvorom si vyžiada približne 25 kilogramov navyše. O rovnakú hmotnosť priberie model S 63 AMG aj v prípade, že disponuje pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic, ktorý miesto vzduchového pruženia s funkciou Magic Body Control, disponuje klasickými oceľovými pružinami v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi.

Obchádzkou sa dostávame k pýche AMG a tou je pohonná jednotka. Vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 5,5-litra je prepĺňaný twin-turbodúchadlom.

Výkon 430 kW (585 k) podporuje krútiaci moment 900 Nm dostupný od 2 250 až do 3 750 ot/min.

Dynamické parametre by potrápili nejeden superšport. Mercedes S63 AMG s pohonom zadnej nápravy sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 4,4 sekundy. Pohon oboch náprav tento čas zlepší ešte o 0,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na dobre známych 250 km/h.

Na svoju prevádzku potrebuje motor AMG priemerne 10,1 l benzínu, to sú ale len sľubované papierové hodnoty. Pohonná jednotka sa však môže pochváliť emisnou normou Euro 6.

Nemecký trh privíta Mercedes S63 AMG s cenou od približne 150-tisíc eur. Verzia s pohonom oboch náprav je drahšia o zanedbateľných asi 2 500 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 966
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 17 175
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 15 801
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 995
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 763
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 460
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 617
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 498
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 952
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 013

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Advokát Pala: V slušnej krajine nemajú zmenky čo robiť

Radovan Pala navrhuje, aby štát obmedzil zmenky a nariadil ich register.

Neprehliadnite tiež

Ako sa zvyšoval výkon Golfu GTI? Najrýchlejšia verzia príde už čoskoro

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.