SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Mercedes predstavil najvýkonnejšiu limuzínu

Móda chudnutia zasiahla aj zatiaľ najvýkonnejšiu top limuzínu S63 AMG z dielní Mercedes. Výkon 585 koní budú krotiť karbón-keramické brzdové kotúče. Dostupný bude aj 4Matic.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Nemecká prémiová automobilka si ťažkú hlavu z dlhého naťahovania verejnosti nerobí.

Svoj najnovší a zároveň najväčší prírastok do rodiny AMG predstavila relatívne rýchlo. Je to logické, keďže výzor vozidla je už známy.

Technika Mercedesu S63 AMG tiež nie je žiadnym prekvapením, zaslúži si však patričnú úctu.

Mercedes-Benz S63 AMG sa v porovnaní so štandardnou verziou líši len v drobnostiach. Iné bočné prahy dopĺňajú výraznejšie tvarované nárazníky.

Každý vie, že limuzína najvyššej triedy nepotrebuje byť výstredná. Všetko podstatné sa ukrýva v použitej technike.

Sme radi, že sa automobilky umúdrili a kráčajú cestou odľahčovacích kúr a chudnutí.

Inak tomu nie je ani v prípade top verzie AMG „S klasse“. Voči štandardnej verziii schudla o približne 100 kg a zásluhu na tom má napríklad aj líthium-iónová batéria (78 Ah), ktorá nahradila klasický olovený akumulátor.

Konštruktéri ušetrili hmotnosť aj vďaka karbónovej vani pre rezervné koleso a príplatkovým kovaným diskom kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 20-palcov.

Neodpruženú hmotnosť znížili aj keramicko-karbónové brzdové kotúče a tak Mercedes S63 AMG s „krátkym“ rázvorom váži 1 970 kg, čo je samo o sebe tak či tak dosť.

Verzia s predĺženým rázvorom si vyžiada približne 25 kilogramov navyše. O rovnakú hmotnosť priberie model S 63 AMG aj v prípade, že disponuje pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic, ktorý miesto vzduchového pruženia s funkciou Magic Body Control, disponuje klasickými oceľovými pružinami v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi.

Obchádzkou sa dostávame k pýche AMG a tou je pohonná jednotka. Vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 5,5-litra je prepĺňaný twin-turbodúchadlom.

Výkon 430 kW (585 k) podporuje krútiaci moment 900 Nm dostupný od 2 250 až do 3 750 ot/min.

Dynamické parametre by potrápili nejeden superšport. Mercedes S63 AMG s pohonom zadnej nápravy sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 4,4 sekundy. Pohon oboch náprav tento čas zlepší ešte o 0,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na dobre známych 250 km/h.

Na svoju prevádzku potrebuje motor AMG priemerne 10,1 l benzínu, to sú ale len sľubované papierové hodnoty. Pohonná jednotka sa však môže pochváliť emisnou normou Euro 6.

Nemecký trh privíta Mercedes S63 AMG s cenou od približne 150-tisíc eur. Verzia s pohonom oboch náprav je drahšia o zanedbateľných asi 2 500 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  2. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  3. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  4. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  5. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  6. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  7. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  8. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 317
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 287
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 505
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 4 848
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 565
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 006
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 740
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Alex Molčan.

Spoluprácu s Mariánom Vajdom si Molčan pochvaľuje.


2 h
Vojtech Kavečanský na okresnom súde pri rozhodovaní o väzbe po podaní obžaloby.

Jeho trestné stíhanie pokračuje.


12 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


13 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


19 h
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj
Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


24. máj

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  2. Ján Škerko: Viktor Orbán je rozbíjač európskej jednoty a trieska pod nechtom
  3. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  4. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  5. Aliancia NIE RAKOVINE: Spájame sa, aby sme porazili rakovinu
  6. Marián Kozák: Moje pozitívne zážitky s hipoterapiou
  7. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  8. Martin Pekár: Príbeh s priveľa háčikmi, alebo ako táto vláda nepostaví sľubované nemocnice
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 457
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 6 775
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 783
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 132
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 459
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 826
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 784
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 660
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu