Mercedes predstavil najvýkonnejšiu limuzínu

Móda chudnutia zasiahla aj zatiaľ najvýkonnejšiu top limuzínu S63 AMG z dielní Mercedes. Výkon 585 koní budú krotiť karbón-keramické brzdové kotúče. Dostupný bude aj 4Matic.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Nemecká prémiová automobilka si ťažkú hlavu z dlhého naťahovania verejnosti nerobí.

Svoj najnovší a zároveň najväčší prírastok do rodiny AMG predstavila relatívne rýchlo. Je to logické, keďže výzor vozidla je už známy.

Technika Mercedesu S63 AMG tiež nie je žiadnym prekvapením, zaslúži si však patričnú úctu.

Mercedes-Benz S63 AMG sa v porovnaní so štandardnou verziou líši len v drobnostiach. Iné bočné prahy dopĺňajú výraznejšie tvarované nárazníky.

Každý vie, že limuzína najvyššej triedy nepotrebuje byť výstredná. Všetko podstatné sa ukrýva v použitej technike.

Sme radi, že sa automobilky umúdrili a kráčajú cestou odľahčovacích kúr a chudnutí.

Inak tomu nie je ani v prípade top verzie AMG „S klasse“. Voči štandardnej verziii schudla o približne 100 kg a zásluhu na tom má napríklad aj líthium-iónová batéria (78 Ah), ktorá nahradila klasický olovený akumulátor.

Konštruktéri ušetrili hmotnosť aj vďaka karbónovej vani pre rezervné koleso a príplatkovým kovaným diskom kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 20-palcov.

Neodpruženú hmotnosť znížili aj keramicko-karbónové brzdové kotúče a tak Mercedes S63 AMG s „krátkym“ rázvorom váži 1 970 kg, čo je samo o sebe tak či tak dosť.

Verzia s predĺženým rázvorom si vyžiada približne 25 kilogramov navyše. O rovnakú hmotnosť priberie model S 63 AMG aj v prípade, že disponuje pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic, ktorý miesto vzduchového pruženia s funkciou Magic Body Control, disponuje klasickými oceľovými pružinami v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi.

Obchádzkou sa dostávame k pýche AMG a tou je pohonná jednotka. Vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 5,5-litra je prepĺňaný twin-turbodúchadlom.

Výkon 430 kW (585 k) podporuje krútiaci moment 900 Nm dostupný od 2 250 až do 3 750 ot/min.

Dynamické parametre by potrápili nejeden superšport. Mercedes S63 AMG s pohonom zadnej nápravy sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 4,4 sekundy. Pohon oboch náprav tento čas zlepší ešte o 0,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na dobre známych 250 km/h.

Na svoju prevádzku potrebuje motor AMG priemerne 10,1 l benzínu, to sú ale len sľubované papierové hodnoty. Pohonná jednotka sa však môže pochváliť emisnou normou Euro 6.

Nemecký trh privíta Mercedes S63 AMG s cenou od približne 150-tisíc eur. Verzia s pohonom oboch náprav je drahšia o zanedbateľných asi 2 500 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 177
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 267
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 579
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 904
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 740
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 192
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 057
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 175

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop