Mercedes predstavil najvýkonnejšiu limuzínu

Móda chudnutia zasiahla aj zatiaľ najvýkonnejšiu top limuzínu S63 AMG z dielní Mercedes. Výkon 585 koní budú krotiť karbón-keramické brzdové kotúče. Dostupný bude aj 4Matic.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Nemecká prémiová automobilka si ťažkú hlavu z dlhého naťahovania verejnosti nerobí.

Svoj najnovší a zároveň najväčší prírastok do rodiny AMG predstavila relatívne rýchlo. Je to logické, keďže výzor vozidla je už známy.

Technika Mercedesu S63 AMG tiež nie je žiadnym prekvapením, zaslúži si však patričnú úctu.

Mercedes-Benz S63 AMG sa v porovnaní so štandardnou verziou líši len v drobnostiach. Iné bočné prahy dopĺňajú výraznejšie tvarované nárazníky.

Každý vie, že limuzína najvyššej triedy nepotrebuje byť výstredná. Všetko podstatné sa ukrýva v použitej technike.

Sme radi, že sa automobilky umúdrili a kráčajú cestou odľahčovacích kúr a chudnutí.

Inak tomu nie je ani v prípade top verzie AMG „S klasse“. Voči štandardnej verziii schudla o približne 100 kg a zásluhu na tom má napríklad aj líthium-iónová batéria (78 Ah), ktorá nahradila klasický olovený akumulátor.

Konštruktéri ušetrili hmotnosť aj vďaka karbónovej vani pre rezervné koleso a príplatkovým kovaným diskom kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 20-palcov.

Neodpruženú hmotnosť znížili aj keramicko-karbónové brzdové kotúče a tak Mercedes S63 AMG s „krátkym“ rázvorom váži 1 970 kg, čo je samo o sebe tak či tak dosť.

Verzia s predĺženým rázvorom si vyžiada približne 25 kilogramov navyše. O rovnakú hmotnosť priberie model S 63 AMG aj v prípade, že disponuje pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic, ktorý miesto vzduchového pruženia s funkciou Magic Body Control, disponuje klasickými oceľovými pružinami v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi.

Obchádzkou sa dostávame k pýche AMG a tou je pohonná jednotka. Vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 5,5-litra je prepĺňaný twin-turbodúchadlom.

Výkon 430 kW (585 k) podporuje krútiaci moment 900 Nm dostupný od 2 250 až do 3 750 ot/min.

Dynamické parametre by potrápili nejeden superšport. Mercedes S63 AMG s pohonom zadnej nápravy sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 4,4 sekundy. Pohon oboch náprav tento čas zlepší ešte o 0,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na dobre známych 250 km/h.

Na svoju prevádzku potrebuje motor AMG priemerne 10,1 l benzínu, to sú ale len sľubované papierové hodnoty. Pohonná jednotka sa však môže pochváliť emisnou normou Euro 6.

Nemecký trh privíta Mercedes S63 AMG s cenou od približne 150-tisíc eur. Verzia s pohonom oboch náprav je drahšia o zanedbateľných asi 2 500 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  5. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Všetko, čo rodiny milujú
  5. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 437
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 225
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 11 793
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 9 214
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 4 772
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 4 587
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 360
  8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 468
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 2 518
  10. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 2 358

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Nová ochrana osobných údajov umožní, aby na vás internet zabudol

Osobné údaje sú veľkou témou nielen pre firmy, ale aj pre ľudí.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Európska komisia vrhla granát, ktorý mení situáciu

Zbytočná administratíva bude zrejme údelom mnohých firiem.

DOMOV

Opozícia neuspela, ministerka Matečná zostáva vo funkcii

Za vyslovenie nedôvery hlasovalo len 60 poslancov zo 134 prítomných.

Neprehliadnite tiež

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan (test)

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.

Problémy s STK pokračujú, Érsek čiastočne ustúpi vodičom

Ministerstvo dopravy zmenilo pravidlá pre stanice technickej kontroly.

Z Dacie Duster sa stala praktická dodávka do terénu

Dacia Duster Fiskal sa vracia aj v druhej generácii modelu, vymenila zadné sedadlá za nákladný priestor.