SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Mercedes predstavil najvýkonnejšiu limuzínu

Móda chudnutia zasiahla aj zatiaľ najvýkonnejšiu top limuzínu S63 AMG z dielní Mercedes. Výkon 585 koní budú krotiť karbón-keramické brzdové kotúče. Dostupný bude aj 4Matic.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Nemecká prémiová automobilka si ťažkú hlavu z dlhého naťahovania verejnosti nerobí.

Svoj najnovší a zároveň najväčší prírastok do rodiny AMG predstavila relatívne rýchlo. Je to logické, keďže výzor vozidla je už známy.

Technika Mercedesu S63 AMG tiež nie je žiadnym prekvapením, zaslúži si však patričnú úctu.

Mercedes-Benz S63 AMG sa v porovnaní so štandardnou verziou líši len v drobnostiach. Iné bočné prahy dopĺňajú výraznejšie tvarované nárazníky.

Každý vie, že limuzína najvyššej triedy nepotrebuje byť výstredná. Všetko podstatné sa ukrýva v použitej technike.

Sme radi, že sa automobilky umúdrili a kráčajú cestou odľahčovacích kúr a chudnutí.

Inak tomu nie je ani v prípade top verzie AMG „S klasse“. Voči štandardnej verziii schudla o približne 100 kg a zásluhu na tom má napríklad aj líthium-iónová batéria (78 Ah), ktorá nahradila klasický olovený akumulátor.

Konštruktéri ušetrili hmotnosť aj vďaka karbónovej vani pre rezervné koleso a príplatkovým kovaným diskom kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 20-palcov.

Neodpruženú hmotnosť znížili aj keramicko-karbónové brzdové kotúče a tak Mercedes S63 AMG s „krátkym“ rázvorom váži 1 970 kg, čo je samo o sebe tak či tak dosť.

Verzia s predĺženým rázvorom si vyžiada približne 25 kilogramov navyše. O rovnakú hmotnosť priberie model S 63 AMG aj v prípade, že disponuje pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic, ktorý miesto vzduchového pruženia s funkciou Magic Body Control, disponuje klasickými oceľovými pružinami v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi.

Obchádzkou sa dostávame k pýche AMG a tou je pohonná jednotka. Vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 5,5-litra je prepĺňaný twin-turbodúchadlom.

Výkon 430 kW (585 k) podporuje krútiaci moment 900 Nm dostupný od 2 250 až do 3 750 ot/min.

Dynamické parametre by potrápili nejeden superšport. Mercedes S63 AMG s pohonom zadnej nápravy sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 4,4 sekundy. Pohon oboch náprav tento čas zlepší ešte o 0,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na dobre známych 250 km/h.

Na svoju prevádzku potrebuje motor AMG priemerne 10,1 l benzínu, to sú ale len sľubované papierové hodnoty. Pohonná jednotka sa však môže pochváliť emisnou normou Euro 6.

Nemecký trh privíta Mercedes S63 AMG s cenou od približne 150-tisíc eur. Verzia s pohonom oboch náprav je drahšia o zanedbateľných asi 2 500 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 381
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 590
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 856
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 244
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 078
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 324
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 403
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 082
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 358
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 271
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Píše Janka Debrecéniová

„Spoločná zodpovednosť“ je ukážkou nezodpovednosti

Uznesenie vlády fakticky porušuje viacero základných práv a slobôd.

Testovanie na nový koronavírus v Bánovciach nad Bebravou.
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N