SME

Nemci majú vysvetliť nelegálnu chladiacu zmes v Daimleroch

O vyvodení dôsledkov pre výrobcu automobilov Mercedes-Benz za používanie nelegálnej chladiacej zmesi sa dohodli štáty s Európskou komisiou.

Nemecká kancelárka, minister dopravy a šéf Daimleru (vľavo).Nemecká kancelárka, minister dopravy a šéf Daimleru (vľavo). (Zdroj: SITA)

Nemecká vláda má do 20. augusta vysvetliť, prečo povolila automobilke používať chladivo pre klimatizácie, ktoré je v Únii zakázané.

BRUSEL. Viaceré členské štáty Európskej únie by sa mohli pripojiť k Francúzsku, ktoré zablokovalo nové registrácie vozidiel výrobcu Daimler AG používajúce zakázané chladiace médium v klimatizácii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O vyvodení dôsledkov voči automobilke na stretnutí s Európskou komisiou (EK) v stredu rozhodli zástupcovia európskych vlád.

Predávajú, aj keď porušujú pravidlá

Niektoré modely spoločnosť Daimler predáva, hoci porušujú pravidlá EÚ, píše sa v stanovisku EK.

SkryťVypnúť reklamu

"Členské štáty súhlasili, že v prípade vozidiel, ktoré nie sú v súlade s legislatívou EÚ, je potrebné vykonať nápravné opatrenia vedúce k ich zosúladeniu s ňou, a to vrátane stiahnutia vozidiel, ktoré sa už predávajú na (národných) trhoch, tak, ako to už jeden členský štát urobil," informuje ďalej komisia.

Odvoláva sa pritom na Francúzsko, ktoré pozastavilo registrácie vozidiel Mercedes-Benz tried A, B a SL vyrobených od júna 2013, pretože výrobca Daimler odmietol prestať používať chladiacu zmes R134a. Tú EÚ zakázala používať od začiatku roka.

Spor okolo chladiacich zmesí vznikol po tom, ako Berlín umožnil spoločnosti Daimler pokračovať v používaní zakázanej látky silne škodlivej pre životné prostredie, hoci všetky ostatné európske automobilky prestúpili na alternatívnu zmes z dielne spoločností Honeywell a Dupont.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobca nesúhlasí

Podľa spoločnosti Daimler však látka s označením R1234yf môže prostredie pri horení znečisťovať toxickým plynom fluoridu vodíka.

Výrobca Honeywell oponuje, že z jeho chladiacej zmesi nehrozí žiadne relevantné riziko a ide o najekonomickejšiu aj najekologickejšiu alternatívu.

EK dala nemeckej vláde čas na vysvetlenie rozhodnutia do 20. augusta, čo je prvý krok pred prípadným správnym konaním pre porušenie pravidiel únie.

Francúzsky zákaz registrácií by podľa informácií spoločnosti Daimler založených na dodávkach v roku 2012 mohol ovplyvniť približne 2 % jej celosvetového predaja, čiže asi 29 tis. vozidiel.

Európska únia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 496
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 173
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 786
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 992
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 529
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 772
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 505
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 413
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 635
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 311
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 798
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 541
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 566
  7. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 953
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 861
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu