BRATISLAVA. Na domácom japonskom trhu privíta Honda novú generáciu malého mestského automobilu Fit, v našich končinách známeho ako Jazz. Ukončila tak špekulácie o reálnosti vzhľadu vozidla, ktoré sa objavilo v japonskom časopise a ako jeho sken na internetových stránkach motoristických magazínov.
Tretia generácia modelu Jazz sa dizajnovo vzdialila od svojich dvoch predchodcov a pýši sa zložitejšími líniami karosérie, ostrejším pohľadom a zadnou časťou pripomínajúcou niektoré modely automobilky Volvo.
Nový interiér sa tiež teší modernizácii a bol doplnený o dotykovú obrazovku a materiály, ktoré sa objavili vo väčšom modeli Civic.
V septembri, po príchode na domáci japonský trh, bude Honda Jazz (Fit) k dispozícii s troma motorizáciami. Základom sa stane 1,3-litrový benzínový motor s výkonom 74 kW (100 k). Sekundovať mu bude silnejší, 1,5-litrový zážihový motor s výkonom 96 kW (130 k).
Na vrchol posadila Honda hybridnú pohonnú sústavu kombinujúcu 1,5-litrový benzínový motor, pracujúci v upravenom Atkinsonovom cykle a elektromotor. Výkon celej sústavy zatiaľ nepoznáme.
Honda Jazz hybrid bude prvým modelom vybavený novým systémom prevodovky a dvojspojky „Sport Hybrid Intellingent Dual Clutch Drive“ (i-DCD) určený pre malé vozidlá. Základom je sedemstupňová dvojspojková prevodovka DCT so vstavaným elektromotorom, inteligentnou riadiacou jednotkou (IPU) a akumulátormi typu Lithium-Ion.
Automobilka tvrdí, že vďaka spomenutej kombinácii je schopná zabezpečiť aby si vozidlo vystačilo v priemere s 2,7 litrami paliva v kombinovanej prevádzke. Malo by to byť zlepšenie voči súčasnému IMA hybridu o 35 %.
Sport Hybrid i-DCD disponuje troma režimami jazdy z ktorých prvým je EV Drive Mode pre jazdu v čisto elektrickom móde, Hybrid Drive Mode pre jazdu kombinujúcu oba typy motorov a Engine Drive Mode pre automatické riadenie pohonných jednotiek.
Presné detaily novej Hondy Jazz, vrátane jej hybridného systému, by mali byť k dispozícii v priebehu niekoľkých týždňov.