SME

Honda pripravila nový Jazz hybrid s dvojspojkou

V septembri na japonský trh dorazí nová generácia Hondy Jazz. Ťahákom bude nielen nový dizajn, ale aj „športová“ hybridná technológia s dvojspojkovou prevodovkou.

(Zdroj: Honda)

BRATISLAVA. Na domácom japonskom trhu privíta Honda novú generáciu malého mestského automobilu Fit, v našich končinách známeho ako Jazz. Ukončila tak špekulácie o reálnosti vzhľadu vozidla, ktoré sa objavilo v japonskom časopise a ako jeho sken na internetových stránkach motoristických magazínov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tretia generácia modelu Jazz sa dizajnovo vzdialila od svojich dvoch predchodcov a pýši sa zložitejšími líniami karosérie, ostrejším pohľadom a zadnou časťou pripomínajúcou niektoré modely automobilky Volvo.

SkryťVypnúť reklamu

Nový interiér sa tiež teší modernizácii a bol doplnený o dotykovú obrazovku a materiály, ktoré sa objavili vo väčšom modeli Civic.

V septembri, po príchode na domáci japonský trh, bude Honda Jazz (Fit) k dispozícii s troma motorizáciami. Základom sa stane 1,3-litrový benzínový motor s výkonom 74 kW (100 k). Sekundovať mu bude silnejší, 1,5-litrový zážihový motor s výkonom 96 kW (130 k).

Na vrchol posadila Honda hybridnú pohonnú sústavu kombinujúcu 1,5-litrový benzínový motor, pracujúci v upravenom Atkinsonovom cykle a elektromotor. Výkon celej sústavy zatiaľ nepoznáme.

Honda Jazz hybrid bude prvým modelom vybavený novým systémom prevodovky a dvojspojky „Sport Hybrid Intellingent Dual Clutch Drive“ (i-DCD) určený pre malé vozidlá. Základom je sedemstupňová dvojspojková prevodovka DCT so vstavaným elektromotorom, inteligentnou riadiacou jednotkou (IPU) a akumulátormi typu Lithium-Ion.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka tvrdí, že vďaka spomenutej kombinácii je schopná zabezpečiť aby si vozidlo vystačilo v priemere s 2,7 litrami paliva v kombinovanej prevádzke. Malo by to byť zlepšenie voči súčasnému IMA hybridu o 35 %.

Sport Hybrid i-DCD disponuje troma režimami jazdy z ktorých prvým je EV Drive Mode pre jazdu v čisto elektrickom móde, Hybrid Drive Mode pre jazdu kombinujúcu oba typy motorov a Engine Drive Mode pre automatické riadenie pohonných jednotiek.

Presné detaily novej Hondy Jazz, vrátane jej hybridného systému, by mali byť k dispozícii v priebehu niekoľkých týždňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 432
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 281
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 501
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 899
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 553
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 379
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 109
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  2. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  3. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  4. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  5. Irena Šimuneková: Makové políčka
  6. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  7. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  8. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 500
  2. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 12 872
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 048
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 012
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 962
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 222
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 140
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 764
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu