Bratislava 7.októbra (TASR) - Za prvých 9 mesiacov tohto roka sa na Slovensku predalo 52 344 osobných a malých nákladných automobilov (do 3,5 tony), čo v medziročnom porovnaní predstavuje pokles o 7,9 %.
V uvedenom období dominovala v sledovanej úžitkovej a hmotnostnej kategórii značka Škoda, ktorá umiestnila na trhu 22 268 áut a dosiahla tak na ňom 42,54-% podiel. Na 2. mieste sa s trhovým podielom 9,38 % umiestnila automobilka Renault, o vozidlá ktorej prejavilo záujem 4 911 spotrebiteľov. Na 3. priečke sa drží Volkswagen s 4 842 predanými automobilmi (9,25 %), nasledovaný francúzskym Peugeotom, ktorého sa predalo 3 499 kusov (6,68 %). Päticu najpredávanejších uzatvára Citro‰n, počet 2 589 predaných vozidiel mu vyniesol 4,95-% podiel v segmente osobných a malých nákladných áut. V druhej päťke ich nasleduje Fiat (2 056), Opel (1 966), Seat (1 838), Daewoo (1 314) a Toyota (1 214).
Najpredávanejším modelom osobného automobilu v sledovanom období bola podľa štatistiky Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR Škoda Fabia (9 606 kusov), nasledovaná Škodou Octavia (4 371), Škodou Fabia Combi (3 985), Škodou Fabia Sedan (2 337) a Renaultom Thalia (1 796). Spomedzi malých nákladných automobilov si cestu k spotrebiteľovi našli v najväčších počtoch Seat Inca (454), Fiat Ducato (343), Peugeot Boxer (284), Mercedes Sprinter (252) a Citro‰n Jumper (251).
V hmotnostnej kategórii nákladných automobilov od 3,5 do 12 ton sa ku koncu 3. štvrťroka predalo 767 vozidiel, najviac Iveco (301), Renault (142) a Mercedes (136). Vysokotonážne automobily nad 12 ton dosiahli v sledovanom období predaj 889 kusov, z toho Volvo 249, Iveco 125 a Scania 118 vozidiel. Z výrobcov autobusov sa na slovenskom trhu presadili k ultimu septembra iba Karosa (37), SOR (14), Mercedes (12) a MAN (6).