SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Talian Faggioli zopakoval víťazstvo v Dobšinej s novým rekordom

Úradujúci majster Európy, Talian Simone Faggioli, nenašiel premožiteľa na Dobšinskom kopci ani v tomto roku. Preteky vyšli opäť na výbornú.

Po vlaňajšom položení nového asfaltu povrch trate zjavne dozrel a aj on asi pomohol pilotom zajazdiť neraz výrazne lepšie osobné rekordy.Po vlaňajšom položení nového asfaltu povrch trate zjavne dozrel a aj on asi pomohol pilotom zajazdiť neraz výrazne lepšie osobné rekordy. (Zdroj: AUTOR)

BOBŠINÁ. Už prvá nedeľňajšia jazda v pretekoch automobilov do vrchu priniesla Dobšinskému kopcu nový traťový rekord. Talian Simone Faggioli zlepšil vlaňajší rekord trate o dve sekundy a na monoposte Osella FA30 dosiahol čas 2:21,898s.

Napriek tomu, že v druhej jazde sa Faggiolimu už čerstvý traťový rekord atakovať nepodarilo, o celkové víťazstvo ho už nikto pripraviť nedokázal. Navyše Faggioli dosahoval najvyššiu rýchlosť aj v časti "Roveň" kde jeho Oselle namerali 256 km/h.

faggioli_r5864.jpg

Simone bol suverénne najrýchlejší aj v druhej súťažnej jazde (2:22,011s.) a v súčte časov z oboch jázd (4:43,909s.) vytvoril vlastnú ligu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Vyhral tak jubilejný 30. ročník Dobšinského kopca, ktorý už druhý rok patrí do kalendára majstrovstiev Európy.

Slovák Krajči je stále v dobrej kondícii

Ani poradie na druhom mieste sa oproti vlaňajšku nezmenilo. Celkové druhé miesto si aj tentoraz odniesol Miloš Beneš (Osella FA30). Oproti vlaňajšku sa však výrazne zrýchlil a pozíciu potvrdil druhým miestom v oboch súťažných jazdách.

f3000_r9424.jpg

Súboj medzi starými rivalmi na monopostoch F3000 vyhral Slovák Jaro Krajči. Český pilot Otakar Krámský mal problém na štarte prvej jazdy, ktorý ho stál cenné sekundy a tie už v druhej jazde nemal šancu dobehnúť.

Rozhodne však treba povedať, že Jaro Krajči jazdil vo fantastickej pohode, čo sa prejavilo na jeho opakovanom zlepšení osobného dobšinského rekordu a Krámskemu prakticky nedal šancu.

Skryť Vypnúť reklamu

Béreš riešil nedotáčavosť a predsa vyhral

Pozornosť na Majstrovstvách Európy v Dobšinej na seba priťahovali boje medzi najlepšími „plecháčmi“. Tu sa po celý víkend medzi sebou o desatiny sekundy naťahovali Martin Koiš a Igor Drotár.

Martinovi sa neustále vracali problémy s brzdami, čo trochu limitovalo jeho výkon, no nakoniec v konečnom súčte časov bol o tenučké štyri desatiny sekundy rýchlejší a druhý medzi plechovými vozidlami.

beres_r9111.jpg

Jozef Béreš mladší počas celého víkendu bojoval viac s autom ako so súpermi, hoci sa mu v nedeľu dopoludnia s novými gumami podarilo výrazne vylepšiť osobný dobšinský rekord.

Popoludní však nesprávne stavil na iné (tvrdšie) pneumatiky, čo žiaľ jeho problém s nedotáčavosťou nevyriešilo. Skôr naopak. Ďodi však v konečnom súčte časov zvíťazil v hodnotení osobných automobilov a konkurentom ušiel s výrazným náskokom. Jeho Audi S1 dosiahlo na najdlhšej rovinke dobšinského kopca rýchlosť 245 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

kois_r5985.jpg

Dobšinej Európa právom patrí

Práve skončený jubilejný 30. ročník pretekov automobilov do vrchu, Dobšinský kopec 2013, dostal od divákov výbornú. Vynikajúce počasie, bohatá divácka účasť a fantastické súboje na trati.

To všetko bolo zaslúženou odmenou pre organizátorov, ktorý sa celý rok snažili, aby všetko dopadlo ako má a Dobšiná sa aj na ďalší rok mohla objaviť v medzinárodnom kalendári Majstrovstiev Európy automobilov do vrchu.

Tento rok sa na štart v Dobšinej postavilo 143 pretekárov, čo je o dvadsať viac ako vlani. Cieľ ich nakoniec videlo iba 108, no hlavné je, že nikomu sa nič vážnejšie nestalo a niekoľko problémov na trati si odniesli hlavne „plechy“.

Celkové výsledky nájdete TU.

motorka_r9187.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.