Talian Faggioli zopakoval víťazstvo v Dobšinej s novým rekordom

Úradujúci majster Európy, Talian Simone Faggioli, nenašiel premožiteľa na Dobšinskom kopci ani v tomto roku. Preteky vyšli opäť na výbornú.

Po vlaňajšom položení nového asfaltu povrch trate zjavne dozrel a aj on asi pomohol pilotom zajazdiť neraz výrazne lepšie osobné rekordy.(Zdroj: AUTOR)

BOBŠINÁ. Už prvá nedeľňajšia jazda v pretekoch automobilov do vrchu priniesla Dobšinskému kopcu nový traťový rekord. Talian Simone Faggioli zlepšil vlaňajší rekord trate o dve sekundy a na monoposte Osella FA30 dosiahol čas 2:21,898s.

Napriek tomu, že v druhej jazde sa Faggiolimu už čerstvý traťový rekord atakovať nepodarilo, o celkové víťazstvo ho už nikto pripraviť nedokázal. Navyše Faggioli dosahoval najvyššiu rýchlosť aj v časti "Roveň" kde jeho Oselle namerali 256 km/h.

faggioli_r5864.jpg

Simone bol suverénne najrýchlejší aj v druhej súťažnej jazde (2:22,011s.) a v súčte časov z oboch jázd (4:43,909s.) vytvoril vlastnú ligu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vyhral tak jubilejný 30. ročník Dobšinského kopca, ktorý už druhý rok patrí do kalendára majstrovstiev Európy.

Slovák Krajči je stále v dobrej kondícii

Ani poradie na druhom mieste sa oproti vlaňajšku nezmenilo. Celkové druhé miesto si aj tentoraz odniesol Miloš Beneš (Osella FA30). Oproti vlaňajšku sa však výrazne zrýchlil a pozíciu potvrdil druhým miestom v oboch súťažných jazdách.

f3000_r9424.jpg

Súboj medzi starými rivalmi na monopostoch F3000 vyhral Slovák Jaro Krajči. Český pilot Otakar Krámský mal problém na štarte prvej jazdy, ktorý ho stál cenné sekundy a tie už v druhej jazde nemal šancu dobehnúť.

Rozhodne však treba povedať, že Jaro Krajči jazdil vo fantastickej pohode, čo sa prejavilo na jeho opakovanom zlepšení osobného dobšinského rekordu a Krámskemu prakticky nedal šancu.

Béreš riešil nedotáčavosť a predsa vyhral

Pozornosť na Majstrovstvách Európy v Dobšinej na seba priťahovali boje medzi najlepšími „plecháčmi“. Tu sa po celý víkend medzi sebou o desatiny sekundy naťahovali Martin Koiš a Igor Drotár.

Martinovi sa neustále vracali problémy s brzdami, čo trochu limitovalo jeho výkon, no nakoniec v konečnom súčte časov bol o tenučké štyri desatiny sekundy rýchlejší a druhý medzi plechovými vozidlami.

beres_r9111.jpg

Jozef Béreš mladší počas celého víkendu bojoval viac s autom ako so súpermi, hoci sa mu v nedeľu dopoludnia s novými gumami podarilo výrazne vylepšiť osobný dobšinský rekord.

Popoludní však nesprávne stavil na iné (tvrdšie) pneumatiky, čo žiaľ jeho problém s nedotáčavosťou nevyriešilo. Skôr naopak. Ďodi však v konečnom súčte časov zvíťazil v hodnotení osobných automobilov a konkurentom ušiel s výrazným náskokom. Jeho Audi S1 dosiahlo na najdlhšej rovinke dobšinského kopca rýchlosť 245 km/h.

kois_r5985.jpg

Dobšinej Európa právom patrí

Práve skončený jubilejný 30. ročník pretekov automobilov do vrchu, Dobšinský kopec 2013, dostal od divákov výbornú. Vynikajúce počasie, bohatá divácka účasť a fantastické súboje na trati.

To všetko bolo zaslúženou odmenou pre organizátorov, ktorý sa celý rok snažili, aby všetko dopadlo ako má a Dobšiná sa aj na ďalší rok mohla objaviť v medzinárodnom kalendári Majstrovstiev Európy automobilov do vrchu.

Tento rok sa na štart v Dobšinej postavilo 143 pretekárov, čo je o dvadsať viac ako vlani. Cieľ ich nakoniec videlo iba 108, no hlavné je, že nikomu sa nič vážnejšie nestalo a niekoľko problémov na trati si odniesli hlavne „plechy“.

Celkové výsledky nájdete TU.

motorka_r9187.jpg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 049
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 914
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 297
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 709
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 516