BOBŠINÁ. Už prvá nedeľňajšia jazda v pretekoch automobilov do vrchu priniesla Dobšinskému kopcu nový traťový rekord. Talian Simone Faggioli zlepšil vlaňajší rekord trate o dve sekundy a na monoposte Osella FA30 dosiahol čas 2:21,898s.
Napriek tomu, že v druhej jazde sa Faggiolimu už čerstvý traťový rekord atakovať nepodarilo, o celkové víťazstvo ho už nikto pripraviť nedokázal. Navyše Faggioli dosahoval najvyššiu rýchlosť aj v časti "Roveň" kde jeho Oselle namerali 256 km/h.
Simone bol suverénne najrýchlejší aj v druhej súťažnej jazde (2:22,011s.) a v súčte časov z oboch jázd (4:43,909s.) vytvoril vlastnú ligu.
Vyhral tak jubilejný 30. ročník Dobšinského kopca, ktorý už druhý rok patrí do kalendára majstrovstiev Európy.
Slovák Krajči je stále v dobrej kondícii
Ani poradie na druhom mieste sa oproti vlaňajšku nezmenilo. Celkové druhé miesto si aj tentoraz odniesol Miloš Beneš (Osella FA30). Oproti vlaňajšku sa však výrazne zrýchlil a pozíciu potvrdil druhým miestom v oboch súťažných jazdách.
Súboj medzi starými rivalmi na monopostoch F3000 vyhral Slovák Jaro Krajči. Český pilot Otakar Krámský mal problém na štarte prvej jazdy, ktorý ho stál cenné sekundy a tie už v druhej jazde nemal šancu dobehnúť.
Rozhodne však treba povedať, že Jaro Krajči jazdil vo fantastickej pohode, čo sa prejavilo na jeho opakovanom zlepšení osobného dobšinského rekordu a Krámskemu prakticky nedal šancu.
Béreš riešil nedotáčavosť a predsa vyhral
Pozornosť na Majstrovstvách Európy v Dobšinej na seba priťahovali boje medzi najlepšími „plecháčmi“. Tu sa po celý víkend medzi sebou o desatiny sekundy naťahovali Martin Koiš a Igor Drotár.
Martinovi sa neustále vracali problémy s brzdami, čo trochu limitovalo jeho výkon, no nakoniec v konečnom súčte časov bol o tenučké štyri desatiny sekundy rýchlejší a druhý medzi plechovými vozidlami.
Jozef Béreš mladší počas celého víkendu bojoval viac s autom ako so súpermi, hoci sa mu v nedeľu dopoludnia s novými gumami podarilo výrazne vylepšiť osobný dobšinský rekord.
Popoludní však nesprávne stavil na iné (tvrdšie) pneumatiky, čo žiaľ jeho problém s nedotáčavosťou nevyriešilo. Skôr naopak. Ďodi však v konečnom súčte časov zvíťazil v hodnotení osobných automobilov a konkurentom ušiel s výrazným náskokom. Jeho Audi S1 dosiahlo na najdlhšej rovinke dobšinského kopca rýchlosť 245 km/h.
Dobšinej Európa právom patrí
Práve skončený jubilejný 30. ročník pretekov automobilov do vrchu, Dobšinský kopec 2013, dostal od divákov výbornú. Vynikajúce počasie, bohatá divácka účasť a fantastické súboje na trati.
To všetko bolo zaslúženou odmenou pre organizátorov, ktorý sa celý rok snažili, aby všetko dopadlo ako má a Dobšiná sa aj na ďalší rok mohla objaviť v medzinárodnom kalendári Majstrovstiev Európy automobilov do vrchu.
Tento rok sa na štart v Dobšinej postavilo 143 pretekárov, čo je o dvadsať viac ako vlani. Cieľ ich nakoniec videlo iba 108, no hlavné je, že nikomu sa nič vážnejšie nestalo a niekoľko problémov na trati si odniesli hlavne „plechy“.
Celkové výsledky nájdete TU.