Talian Faggioli zopakoval víťazstvo v Dobšinej s novým rekordom

Úradujúci majster Európy, Talian Simone Faggioli, nenašiel premožiteľa na Dobšinskom kopci ani v tomto roku. Preteky vyšli opäť na výbornú.

Po vlaňajšom položení nového asfaltu povrch trate zjavne dozrel a aj on asi pomohol pilotom zajazdiť neraz výrazne lepšie osobné rekordy.Po vlaňajšom položení nového asfaltu povrch trate zjavne dozrel a aj on asi pomohol pilotom zajazdiť neraz výrazne lepšie osobné rekordy.(Zdroj: AUTOR)

BOBŠINÁ. Už prvá nedeľňajšia jazda v pretekoch automobilov do vrchu priniesla Dobšinskému kopcu nový traťový rekord. Talian Simone Faggioli zlepšil vlaňajší rekord trate o dve sekundy a na monoposte Osella FA30 dosiahol čas 2:21,898s.

Napriek tomu, že v druhej jazde sa Faggiolimu už čerstvý traťový rekord atakovať nepodarilo, o celkové víťazstvo ho už nikto pripraviť nedokázal. Navyše Faggioli dosahoval najvyššiu rýchlosť aj v časti "Roveň" kde jeho Oselle namerali 256 km/h.

faggioli_r5864.jpg

Simone bol suverénne najrýchlejší aj v druhej súťažnej jazde (2:22,011s.) a v súčte časov z oboch jázd (4:43,909s.) vytvoril vlastnú ligu.

Vyhral tak jubilejný 30. ročník Dobšinského kopca, ktorý už druhý rok patrí do kalendára majstrovstiev Európy.

Slovák Krajči je stále v dobrej kondícii

Ani poradie na druhom mieste sa oproti vlaňajšku nezmenilo. Celkové druhé miesto si aj tentoraz odniesol Miloš Beneš (Osella FA30). Oproti vlaňajšku sa však výrazne zrýchlil a pozíciu potvrdil druhým miestom v oboch súťažných jazdách.

f3000_r9424.jpg

Súboj medzi starými rivalmi na monopostoch F3000 vyhral Slovák Jaro Krajči. Český pilot Otakar Krámský mal problém na štarte prvej jazdy, ktorý ho stál cenné sekundy a tie už v druhej jazde nemal šancu dobehnúť.

Rozhodne však treba povedať, že Jaro Krajči jazdil vo fantastickej pohode, čo sa prejavilo na jeho opakovanom zlepšení osobného dobšinského rekordu a Krámskemu prakticky nedal šancu.

Béreš riešil nedotáčavosť a predsa vyhral

Pozornosť na Majstrovstvách Európy v Dobšinej na seba priťahovali boje medzi najlepšími „plecháčmi“. Tu sa po celý víkend medzi sebou o desatiny sekundy naťahovali Martin Koiš a Igor Drotár.

Martinovi sa neustále vracali problémy s brzdami, čo trochu limitovalo jeho výkon, no nakoniec v konečnom súčte časov bol o tenučké štyri desatiny sekundy rýchlejší a druhý medzi plechovými vozidlami.

beres_r9111.jpg

Jozef Béreš mladší počas celého víkendu bojoval viac s autom ako so súpermi, hoci sa mu v nedeľu dopoludnia s novými gumami podarilo výrazne vylepšiť osobný dobšinský rekord.

Popoludní však nesprávne stavil na iné (tvrdšie) pneumatiky, čo žiaľ jeho problém s nedotáčavosťou nevyriešilo. Skôr naopak. Ďodi však v konečnom súčte časov zvíťazil v hodnotení osobných automobilov a konkurentom ušiel s výrazným náskokom. Jeho Audi S1 dosiahlo na najdlhšej rovinke dobšinského kopca rýchlosť 245 km/h.

kois_r5985.jpg

Dobšinej Európa právom patrí

Práve skončený jubilejný 30. ročník pretekov automobilov do vrchu, Dobšinský kopec 2013, dostal od divákov výbornú. Vynikajúce počasie, bohatá divácka účasť a fantastické súboje na trati.

To všetko bolo zaslúženou odmenou pre organizátorov, ktorý sa celý rok snažili, aby všetko dopadlo ako má a Dobšiná sa aj na ďalší rok mohla objaviť v medzinárodnom kalendári Majstrovstiev Európy automobilov do vrchu.

Tento rok sa na štart v Dobšinej postavilo 143 pretekárov, čo je o dvadsať viac ako vlani. Cieľ ich nakoniec videlo iba 108, no hlavné je, že nikomu sa nič vážnejšie nestalo a niekoľko problémov na trati si odniesli hlavne „plechy“.

Celkové výsledky nájdete TU.

motorka_r9187.jpg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  4. Konferencia - EU support for research
  5. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  6. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  10. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 17 798
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 188
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 102
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 10 006
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 339
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 874
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 114
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 081
  9. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 3 868
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 425

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok po vražde: Toto je obraz, akou sme krajinou

Ako sa zmenilo Slovensko. A zmenilo sa vôbec nejako?

Dobré ráno

Dobré ráno: Pred rokom zavraždili Jána a Martinu

Špeciálne vydanie podcastu k roku po vražde.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

V starých koľajach toho zostáva a beží priveľa

Obísť Smer sa stále zdá nemožné.

TRENČÍN

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Koncept Citroen Ami One ukazuje, že autá budúcnosti nemusia byť drahé

Pokročilé technológie ustúpili priaznivej cene vozidla.

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.