SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Talian Faggioli zopakoval víťazstvo v Dobšinej s novým rekordom

Úradujúci majster Európy, Talian Simone Faggioli, nenašiel premožiteľa na Dobšinskom kopci ani v tomto roku. Preteky vyšli opäť na výbornú.

Po vlaňajšom položení nového asfaltu povrch trate zjavne dozrel a aj on asi pomohol pilotom zajazdiť neraz výrazne lepšie osobné rekordy.Po vlaňajšom položení nového asfaltu povrch trate zjavne dozrel a aj on asi pomohol pilotom zajazdiť neraz výrazne lepšie osobné rekordy. (Zdroj: AUTOR)

BOBŠINÁ. Už prvá nedeľňajšia jazda v pretekoch automobilov do vrchu priniesla Dobšinskému kopcu nový traťový rekord. Talian Simone Faggioli zlepšil vlaňajší rekord trate o dve sekundy a na monoposte Osella FA30 dosiahol čas 2:21,898s.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že v druhej jazde sa Faggiolimu už čerstvý traťový rekord atakovať nepodarilo, o celkové víťazstvo ho už nikto pripraviť nedokázal. Navyše Faggioli dosahoval najvyššiu rýchlosť aj v časti "Roveň" kde jeho Oselle namerali 256 km/h.

faggioli_r5864.jpg

Simone bol suverénne najrýchlejší aj v druhej súťažnej jazde (2:22,011s.) a v súčte časov z oboch jázd (4:43,909s.) vytvoril vlastnú ligu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vyhral tak jubilejný 30. ročník Dobšinského kopca, ktorý už druhý rok patrí do kalendára majstrovstiev Európy.

Slovák Krajči je stále v dobrej kondícii

Ani poradie na druhom mieste sa oproti vlaňajšku nezmenilo. Celkové druhé miesto si aj tentoraz odniesol Miloš Beneš (Osella FA30). Oproti vlaňajšku sa však výrazne zrýchlil a pozíciu potvrdil druhým miestom v oboch súťažných jazdách.

f3000_r9424.jpg

Súboj medzi starými rivalmi na monopostoch F3000 vyhral Slovák Jaro Krajči. Český pilot Otakar Krámský mal problém na štarte prvej jazdy, ktorý ho stál cenné sekundy a tie už v druhej jazde nemal šancu dobehnúť.

Rozhodne však treba povedať, že Jaro Krajči jazdil vo fantastickej pohode, čo sa prejavilo na jeho opakovanom zlepšení osobného dobšinského rekordu a Krámskemu prakticky nedal šancu.

SkryťVypnúť reklamu

Béreš riešil nedotáčavosť a predsa vyhral

Pozornosť na Majstrovstvách Európy v Dobšinej na seba priťahovali boje medzi najlepšími „plecháčmi“. Tu sa po celý víkend medzi sebou o desatiny sekundy naťahovali Martin Koiš a Igor Drotár.

Martinovi sa neustále vracali problémy s brzdami, čo trochu limitovalo jeho výkon, no nakoniec v konečnom súčte časov bol o tenučké štyri desatiny sekundy rýchlejší a druhý medzi plechovými vozidlami.

beres_r9111.jpg

Jozef Béreš mladší počas celého víkendu bojoval viac s autom ako so súpermi, hoci sa mu v nedeľu dopoludnia s novými gumami podarilo výrazne vylepšiť osobný dobšinský rekord.

Popoludní však nesprávne stavil na iné (tvrdšie) pneumatiky, čo žiaľ jeho problém s nedotáčavosťou nevyriešilo. Skôr naopak. Ďodi však v konečnom súčte časov zvíťazil v hodnotení osobných automobilov a konkurentom ušiel s výrazným náskokom. Jeho Audi S1 dosiahlo na najdlhšej rovinke dobšinského kopca rýchlosť 245 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

kois_r5985.jpg

Dobšinej Európa právom patrí

Práve skončený jubilejný 30. ročník pretekov automobilov do vrchu, Dobšinský kopec 2013, dostal od divákov výbornú. Vynikajúce počasie, bohatá divácka účasť a fantastické súboje na trati.

To všetko bolo zaslúženou odmenou pre organizátorov, ktorý sa celý rok snažili, aby všetko dopadlo ako má a Dobšiná sa aj na ďalší rok mohla objaviť v medzinárodnom kalendári Majstrovstiev Európy automobilov do vrchu.

Tento rok sa na štart v Dobšinej postavilo 143 pretekárov, čo je o dvadsať viac ako vlani. Cieľ ich nakoniec videlo iba 108, no hlavné je, že nikomu sa nič vážnejšie nestalo a niekoľko problémov na trati si odniesli hlavne „plechy“.

Celkové výsledky nájdete TU.

motorka_r9187.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 318
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 592
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 123
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 952
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 290
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 713
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 572
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


20 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  8. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 410
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 5 883
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 277
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 795
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 015
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 854
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 697
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu