Prvá jazda: Nové BMW radu 5 spotrebuje menej paliva

Iba pár dizajnových zmien, nové prvky výbavy, úpravy v multimediálnom systéme, či dva nové motory. Viac noviniek facelift päťky nepriniesol.

Zmeny na novej päťke vidieť hlavne pri tankovaní na čerpacej stanici. BMW sľubuje úspornejšiu jazdu.(Zdroj: Tomáš Kelement)

MNÍCHOV. Žiadne veľkolepé prezentácie, exotické testovacie destinácie či hodinové prednášky. Skôr posedenie pri kávičke "doma" priamo pri továrni s debatou čo sa vlastne pomenilo.

BMW sa rozhodlo pre skromné predstavenie zľahka omladenej celej modelovej palety radu 5. Veľa na nej zrejme meniť ani nemuseli, keďže zákazníci sú s aktuálnou generáciou zjavne spokojní.

Okrem toho, že päťkový rad je momentálne najpredávanejší vo svojom segmente, súčasná šiesta generácia je zo všetkých najúspešnejšia.

Iba uhladenie vrások

Hoci dizajnových úprav nie je vôbec veľa, sú asi najmarkantnejšími zmenami na "novej" päťke. Verzie sedan a touring dostali novo tvarované predné a sčasti aj zadné nárazníky s väčším množstvom chrómových prvkov, nie veľmi obľúbenému zadku modelu GT sa pokúsili tiež pomôcť viacerými úpravami, aby vyzeral dlhší a opticky nižšie k zemi.

Vnútri je zmien ešte menej, pribudlo chrómové lemovanie okolo displeja navigácie a zväčšili sa úložné priestory v stredovom tuneli. Najväčšia a najpraktickejšia úprava sa opäť týka verzie GT, ktorá vďaka inému tvarovaniu zväčšila objem batožinového priestoru o 60 litrov.

Okrem toho ešte pribudli väčšie možnosti individualizácie vďaka novým dostupným farbám, diskom a balíkom výbav Luxury a Modern line.

Nové prvky výbavy a motory

Drobné zmeny sa dotkli aj niektorých prvkov výbavy. Napríklad veko batožinového priestoru, ktoré ste doteraz vedeli s plnými rukami otvoriť iba mávnutím nohy pod zadným nárazníkom, dokážete takýmto úkonom po novom aj zavrieť.

Pasažieri vzadu sa môžu tešiť z nových obrazoviek multimediálneho systému pripomínajúcich tablet a ak požadujete kvalitnejší zvuk, môžete si priplatiť okrem drahšieho systému Bang&Olufsen aj za reprosústavu s priestorovým zvukom od firmy Harman Kardon.

Pribudlo dotykové ovládanie

Manažérov na cestách poteší zdokonalený systém BMW ConnectedDrive, za príplatok môžete otočný ovládač iDrive obohatiť aj o funkciu ovládania dotykom.

Od novembra si k bohatej doterajšej ponuke asistenčných systémov môžete doobjednať aj plne automatický parkovací asistent či asistent pre autonómnu jazdu v kolónach.

Škoda len, že kvôli zákonným obmedzeniam bude fungovať iba pokiaľ bude vodič držať volant v rukách. Inak sa po 10 sekundách deaktivuje.

Sľubujú menšiu spotrebu

Všetky motory spĺňajú normu EU6 a menší apetít má zabezpečiť okrem bežných eko režimov, indikátorov radenia, rekuperácie brzdnej energie či systému stop-štart po novom aj režim plachtenia.

Vylepšená aerodynamika, navigácia vie vypočítať čo najekonomickejšiu trasu alebo asistent, ktorý vie predvídať blížiace sa obmedzenie rýchlosti a vopred upozorní vodiča, aby plynulo upravil rýchlosť jazdy.

Malý nafťák pre nenáročných

Pribudli aj dva nové prírastky v palete motorov. Naftový základ sa rozšíril o model 518d. Dostupný bude iba pre verzie sedan a touring, ponúka výkon 105kW/143 koní a spotrebuje v priemere papierových 4,5 litrov nafty.

Naopak benzínový vrchol (ak nerátame M5) predstavuje verzia 550i s 330kW/450 koňovým osemvalcom.

Jazdí rovnako

Hoci za jednu z najväčších noviniek by sa dali považovať nové motory, na prezentácii sme si mali možnosť vyskúšať iba osvedčené verzie 535i v modeli GT a 530d v sedane.

Hoci v BMW tvrdili, že upravili aj podvozok a poháňacie ústrojenstvo, zmeny boli zrejme až také drobné, že sme ich na jazde necítili. Päťka teda jazdí stále rovnako ako jej predchodca, ľahko, presvedčivo a s ideálnym pomerom medzi dynamikou a komfortom. Čo ale vôbec nie je na škodu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 037
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 881
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 489
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 685
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 458
  6. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 454
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 992
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 874
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 568
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 333

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

DOMOV

Únos, ktorý prispel k zrušeniu amnestií, prekonal očakávania

Od marca ho videlo vyše 275-tisíc divákov.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému? (riešenie)

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému?

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.