SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Prvá jazda: Nové BMW radu 5 spotrebuje menej paliva

Iba pár dizajnových zmien, nové prvky výbavy, úpravy v multimediálnom systéme, či dva nové motory. Viac noviniek facelift päťky nepriniesol.

Zmeny na novej päťke vidieť hlavne pri tankovaní na čerpacej stanici. BMW sľubuje úspornejšiu jazdu.Zmeny na novej päťke vidieť hlavne pri tankovaní na čerpacej stanici. BMW sľubuje úspornejšiu jazdu. (Zdroj: Tomáš Kelement)

MNÍCHOV. Žiadne veľkolepé prezentácie, exotické testovacie destinácie či hodinové prednášky. Skôr posedenie pri kávičke "doma" priamo pri továrni s debatou čo sa vlastne pomenilo.

BMW sa rozhodlo pre skromné predstavenie zľahka omladenej celej modelovej palety radu 5. Veľa na nej zrejme meniť ani nemuseli, keďže zákazníci sú s aktuálnou generáciou zjavne spokojní.

Okrem toho, že päťkový rad je momentálne najpredávanejší vo svojom segmente, súčasná šiesta generácia je zo všetkých najúspešnejšia.

Iba uhladenie vrások

Hoci dizajnových úprav nie je vôbec veľa, sú asi najmarkantnejšími zmenami na "novej" päťke. Verzie sedan a touring dostali novo tvarované predné a sčasti aj zadné nárazníky s väčším množstvom chrómových prvkov, nie veľmi obľúbenému zadku modelu GT sa pokúsili tiež pomôcť viacerými úpravami, aby vyzeral dlhší a opticky nižšie k zemi.

Vnútri je zmien ešte menej, pribudlo chrómové lemovanie okolo displeja navigácie a zväčšili sa úložné priestory v stredovom tuneli. Najväčšia a najpraktickejšia úprava sa opäť týka verzie GT, ktorá vďaka inému tvarovaniu zväčšila objem batožinového priestoru o 60 litrov.

Okrem toho ešte pribudli väčšie možnosti individualizácie vďaka novým dostupným farbám, diskom a balíkom výbav Luxury a Modern line.

Nové prvky výbavy a motory

Drobné zmeny sa dotkli aj niektorých prvkov výbavy. Napríklad veko batožinového priestoru, ktoré ste doteraz vedeli s plnými rukami otvoriť iba mávnutím nohy pod zadným nárazníkom, dokážete takýmto úkonom po novom aj zavrieť.

Pasažieri vzadu sa môžu tešiť z nových obrazoviek multimediálneho systému pripomínajúcich tablet a ak požadujete kvalitnejší zvuk, môžete si priplatiť okrem drahšieho systému Bang&Olufsen aj za reprosústavu s priestorovým zvukom od firmy Harman Kardon.

Pribudlo dotykové ovládanie

Manažérov na cestách poteší zdokonalený systém BMW ConnectedDrive, za príplatok môžete otočný ovládač iDrive obohatiť aj o funkciu ovládania dotykom.

Od novembra si k bohatej doterajšej ponuke asistenčných systémov môžete doobjednať aj plne automatický parkovací asistent či asistent pre autonómnu jazdu v kolónach.

Škoda len, že kvôli zákonným obmedzeniam bude fungovať iba pokiaľ bude vodič držať volant v rukách. Inak sa po 10 sekundách deaktivuje.

Sľubujú menšiu spotrebu

Všetky motory spĺňajú normu EU6 a menší apetít má zabezpečiť okrem bežných eko režimov, indikátorov radenia, rekuperácie brzdnej energie či systému stop-štart po novom aj režim plachtenia.

Vylepšená aerodynamika, navigácia vie vypočítať čo najekonomickejšiu trasu alebo asistent, ktorý vie predvídať blížiace sa obmedzenie rýchlosti a vopred upozorní vodiča, aby plynulo upravil rýchlosť jazdy.

Malý nafťák pre nenáročných

Pribudli aj dva nové prírastky v palete motorov. Naftový základ sa rozšíril o model 518d. Dostupný bude iba pre verzie sedan a touring, ponúka výkon 105kW/143 koní a spotrebuje v priemere papierových 4,5 litrov nafty.

Naopak benzínový vrchol (ak nerátame M5) predstavuje verzia 550i s 330kW/450 koňovým osemvalcom.

Jazdí rovnako

Hoci za jednu z najväčších noviniek by sa dali považovať nové motory, na prezentácii sme si mali možnosť vyskúšať iba osvedčené verzie 535i v modeli GT a 530d v sedane.

Hoci v BMW tvrdili, že upravili aj podvozok a poháňacie ústrojenstvo, zmeny boli zrejme až také drobné, že sme ich na jazde necítili. Päťka teda jazdí stále rovnako ako jej predchodca, ľahko, presvedčivo a s ideálnym pomerom medzi dynamikou a komfortom. Čo ale vôbec nie je na škodu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 057
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 324
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 623
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 663
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 101
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


4 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


5 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


7 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  2. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  3. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  4. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  5. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Ján Šeďo: Trojročného syna som musel od seba odtrhnúť násilím.
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 642
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 955
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 883
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 757
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 687
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 930
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 751
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu