Podstatne väčšia Toyota Corolla prichádza na Slovensko

Jeden z najpredávanejších automobilov na svete prichádza vo svojej 11. generácii aj na slovenský trh s dvoma výbavami a troma pohonnými jednotkami. Hybrid zatiaľ chýba.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Toyota Corolla je najpredávanejší automobil na svete.

Napriek tomu, že vo Forde by vám povedali niečo iné, nič to nezmení na tom, že od roku 1966, keď bola na trh uvedená Corolla prvej generácie, predala japonská spoločnosť na celom svete vyše 40 miliónov vozidiel s týmto názvom.

Dnes už 11. generácia dorazila aj na slovenský trh a novým zovňajškom a technikou zabojuje o svoj podiel na trhu.

Nová Toyota Corolla, dlhá 4 620 mm, široká 1 775 mm a vysoká 1 465 mm, je o 80 mm dlhšia a o 15 mm širšia, no pritom o 5 mm nižšia než predchádzajúci model. Nová Corolla je predstaviteľom najnovšieho vývojového štádia dizajnového jazyka značky Toyota.

Corolla by mala byť navrhnutá tak, aby kládla čo najmenší odpor vzduchu. Vďaka rôznym aerodynamickým „drobnostiam“ koeficient odporu vzduchu Cd klesol z hodnoty 0,29 len na 0,27.

Chce byť väčšia a priestrannejšia

Pasažieri budú profitovať zo zväčšeného rázvoru osí kolies o 100 mm z 2 600 mm na 2 700 mm. Toyota sľubuje aj kvalitne spracovaný interiér a „výnimočný vnútorný priestor“. A aj vďaka tenšej konštrukcii operadiel predných sedadiel majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii o 92 mm väčší priestor na nohy.

Aj napriek skráteniu zadného previsu karosérie novej Corolly o 25 mm, batožinový priestor narástol na slušných 452 litrov.

Konštruktéri sa pohrali aj s odhlučnením automobilu. V záujme minimalizácie prenikania hluku motora do kabíny bola zväčšená celková plocha tlmiacej vrstvy v palubnej doske a do priestoru medzi kapotou a podbehmi kolies bol pridaný ďalší materiál pohlcujúci zvuk.

Všetky prístroje a ovládače súvisiace s vedením vozidla sú rozdelené do hornej, zobrazovacej zóny a dolnej, ovládacej zóny, čo má uľahčiť obsluhu rôznych funkcií a minimalizovať rozptyľovanie pozornosti vodiča. Nová Corolla bude štandardne vybavená dvojzónovou klimatizáciou.

Sociálne siete sa nevyhli ani Corolle

Ani modelu Corolla nemusí chýbať multimediálny systém s dotykovou obrazovkou a navigáciou. Systém je schopný pripojiť sa prostredníctvom mobilného telefónu na internet a ponúknuť pridanú hodnotu napríklad v podobe bodov záujmu a využitím máp spoločnosti Google.

Okrem toho systém pomocou funkcie Touch 2 & Go Apps poskytuje prístup k on-line obsahu, sociálnym sieťam a rôznym aplikáciám na prevzatie, napríklad na sledovanie cien pohonných hmôt, počasia a informácií o parkovacích miestach.

Súčasťou výbavy novej Corolly môže byť aj parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist).

V ponuke s troma motormi a overenou technikou

Záujemcovia o novú Corollu si budú môcť vybrať z troch motorizácií a dvoch stupňov výbavy. Základom sa stane benzínový 1,33-litrový motor Dual VVT-i s výkonom 73 kW (100 k), ktorý bude v showroomoch označený cenovkou od 14 990 eur.

Silnejší, 1,6-litrový zážihový agregát Valvematic s výkonom 97 kW (131 k) ponúkne japonská značka na našom trhu od 15 690 eur.

K dispozícii bude jediný naftový motor a to štvorvalec 1,4 D-4D, ktorý v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje v priemere 4,1 litra paliva na 100 km. V nižšej výbave Active sa na náš trh dostáva s cenou 17 290 eur.

Všetky motory v ponuke sú kombinované s už spomenutou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlá s 1,4-litrovým motorom D-4D môžu byť vybavené aj automatizovanou manuálnou prevodovkou Toyota MultiMode a 1,6-litrový zážihový motor je možné kombinovať s novou automatickou prevodovkou Multimode S.

Nová Corolla, rovnako ako jej predchodkyňa, využíva osvedčenú kombináciu prednej nápravy so vzperami MacPherson a zadnej nápravy s torznou tyčou.

Automobil je vybavený celkovo 7 airbagmi, a to čelnými airbagmi vodiča a spolujazdca, kolenným airbagom vodiča, dvojkomorovými bočnými airbagmi na predných sedadlách a bočnými hlavovými airbagmi po celej dĺžke bočných okien.

Vozidlo štandardne dostalo protiblokovací systémom ABS s funkciou elektronickej distribúcie brzdnej sily (EBD) a brzdovým asistentom (BA). K dispozícii sú systémy kontroly trakcie (TRC) a regulácie stability vozidla (VSC). Vozidlá so systémom VSC sú doplnené aj o vylepšený asistent rozjazdu do kopca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 629
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 420
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 972
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 247
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 706
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 922
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 345
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 016
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 613
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

DOMOV

Danko: Ak nedáme energetiku do poriadku, v koalícii radšej nebudem

Šéf SNS hovoril v súvislosti s Holjenčíkom o trestnoprávnom dopade.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop