SME

Podstatne väčšia Toyota Corolla prichádza na Slovensko

Jeden z najpredávanejších automobilov na svete prichádza vo svojej 11. generácii aj na slovenský trh s dvoma výbavami a troma pohonnými jednotkami. Hybrid zatiaľ chýba.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Toyota Corolla je najpredávanejší automobil na svete.

Napriek tomu, že vo Forde by vám povedali niečo iné, nič to nezmení na tom, že od roku 1966, keď bola na trh uvedená Corolla prvej generácie, predala japonská spoločnosť na celom svete vyše 40 miliónov vozidiel s týmto názvom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes už 11. generácia dorazila aj na slovenský trh a novým zovňajškom a technikou zabojuje o svoj podiel na trhu.

Nová Toyota Corolla, dlhá 4 620 mm, široká 1 775 mm a vysoká 1 465 mm, je o 80 mm dlhšia a o 15 mm širšia, no pritom o 5 mm nižšia než predchádzajúci model. Nová Corolla je predstaviteľom najnovšieho vývojového štádia dizajnového jazyka značky Toyota.

SkryťVypnúť reklamu

Corolla by mala byť navrhnutá tak, aby kládla čo najmenší odpor vzduchu. Vďaka rôznym aerodynamickým „drobnostiam“ koeficient odporu vzduchu Cd klesol z hodnoty 0,29 len na 0,27.

Chce byť väčšia a priestrannejšia

Pasažieri budú profitovať zo zväčšeného rázvoru osí kolies o 100 mm z 2 600 mm na 2 700 mm. Toyota sľubuje aj kvalitne spracovaný interiér a „výnimočný vnútorný priestor“. A aj vďaka tenšej konštrukcii operadiel predných sedadiel majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii o 92 mm väčší priestor na nohy.

Aj napriek skráteniu zadného previsu karosérie novej Corolly o 25 mm, batožinový priestor narástol na slušných 452 litrov.

Konštruktéri sa pohrali aj s odhlučnením automobilu. V záujme minimalizácie prenikania hluku motora do kabíny bola zväčšená celková plocha tlmiacej vrstvy v palubnej doske a do priestoru medzi kapotou a podbehmi kolies bol pridaný ďalší materiál pohlcujúci zvuk.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky prístroje a ovládače súvisiace s vedením vozidla sú rozdelené do hornej, zobrazovacej zóny a dolnej, ovládacej zóny, čo má uľahčiť obsluhu rôznych funkcií a minimalizovať rozptyľovanie pozornosti vodiča. Nová Corolla bude štandardne vybavená dvojzónovou klimatizáciou.

Sociálne siete sa nevyhli ani Corolle

Ani modelu Corolla nemusí chýbať multimediálny systém s dotykovou obrazovkou a navigáciou. Systém je schopný pripojiť sa prostredníctvom mobilného telefónu na internet a ponúknuť pridanú hodnotu napríklad v podobe bodov záujmu a využitím máp spoločnosti Google.

Okrem toho systém pomocou funkcie Touch 2 & Go Apps poskytuje prístup k on-line obsahu, sociálnym sieťam a rôznym aplikáciám na prevzatie, napríklad na sledovanie cien pohonných hmôt, počasia a informácií o parkovacích miestach.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou výbavy novej Corolly môže byť aj parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist).

V ponuke s troma motormi a overenou technikou

Záujemcovia o novú Corollu si budú môcť vybrať z troch motorizácií a dvoch stupňov výbavy. Základom sa stane benzínový 1,33-litrový motor Dual VVT-i s výkonom 73 kW (100 k), ktorý bude v showroomoch označený cenovkou od 14 990 eur.

Silnejší, 1,6-litrový zážihový agregát Valvematic s výkonom 97 kW (131 k) ponúkne japonská značka na našom trhu od 15 690 eur.

K dispozícii bude jediný naftový motor a to štvorvalec 1,4 D-4D, ktorý v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje v priemere 4,1 litra paliva na 100 km. V nižšej výbave Active sa na náš trh dostáva s cenou 17 290 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky motory v ponuke sú kombinované s už spomenutou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlá s 1,4-litrovým motorom D-4D môžu byť vybavené aj automatizovanou manuálnou prevodovkou Toyota MultiMode a 1,6-litrový zážihový motor je možné kombinovať s novou automatickou prevodovkou Multimode S.

Nová Corolla, rovnako ako jej predchodkyňa, využíva osvedčenú kombináciu prednej nápravy so vzperami MacPherson a zadnej nápravy s torznou tyčou.

Automobil je vybavený celkovo 7 airbagmi, a to čelnými airbagmi vodiča a spolujazdca, kolenným airbagom vodiča, dvojkomorovými bočnými airbagmi na predných sedadlách a bočnými hlavovými airbagmi po celej dĺžke bočných okien.

Vozidlo štandardne dostalo protiblokovací systémom ABS s funkciou elektronickej distribúcie brzdnej sily (EBD) a brzdovým asistentom (BA). K dispozícii sú systémy kontroly trakcie (TRC) a regulácie stability vozidla (VSC). Vozidlá so systémom VSC sú doplnené aj o vylepšený asistent rozjazdu do kopca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 832
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 531
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 075
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 256
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 743
  7. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 506
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 313
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  2. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  4. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  5. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  6. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  7. Štefan Šturdzík: Rakovina
  8. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 946
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 566
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 394
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 074
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 457
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 10 692
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 547
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 487
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu