SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Podstatne väčšia Toyota Corolla prichádza na Slovensko

Jeden z najpredávanejších automobilov na svete prichádza vo svojej 11. generácii aj na slovenský trh s dvoma výbavami a troma pohonnými jednotkami. Hybrid zatiaľ chýba.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Toyota Corolla je najpredávanejší automobil na svete.

Napriek tomu, že vo Forde by vám povedali niečo iné, nič to nezmení na tom, že od roku 1966, keď bola na trh uvedená Corolla prvej generácie, predala japonská spoločnosť na celom svete vyše 40 miliónov vozidiel s týmto názvom.

Dnes už 11. generácia dorazila aj na slovenský trh a novým zovňajškom a technikou zabojuje o svoj podiel na trhu.

Nová Toyota Corolla, dlhá 4 620 mm, široká 1 775 mm a vysoká 1 465 mm, je o 80 mm dlhšia a o 15 mm širšia, no pritom o 5 mm nižšia než predchádzajúci model. Nová Corolla je predstaviteľom najnovšieho vývojového štádia dizajnového jazyka značky Toyota.

Corolla by mala byť navrhnutá tak, aby kládla čo najmenší odpor vzduchu. Vďaka rôznym aerodynamickým „drobnostiam“ koeficient odporu vzduchu Cd klesol z hodnoty 0,29 len na 0,27.

Chce byť väčšia a priestrannejšia

Pasažieri budú profitovať zo zväčšeného rázvoru osí kolies o 100 mm z 2 600 mm na 2 700 mm. Toyota sľubuje aj kvalitne spracovaný interiér a „výnimočný vnútorný priestor“. A aj vďaka tenšej konštrukcii operadiel predných sedadiel majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii o 92 mm väčší priestor na nohy.

Aj napriek skráteniu zadného previsu karosérie novej Corolly o 25 mm, batožinový priestor narástol na slušných 452 litrov.

Konštruktéri sa pohrali aj s odhlučnením automobilu. V záujme minimalizácie prenikania hluku motora do kabíny bola zväčšená celková plocha tlmiacej vrstvy v palubnej doske a do priestoru medzi kapotou a podbehmi kolies bol pridaný ďalší materiál pohlcujúci zvuk.

Všetky prístroje a ovládače súvisiace s vedením vozidla sú rozdelené do hornej, zobrazovacej zóny a dolnej, ovládacej zóny, čo má uľahčiť obsluhu rôznych funkcií a minimalizovať rozptyľovanie pozornosti vodiča. Nová Corolla bude štandardne vybavená dvojzónovou klimatizáciou.

Sociálne siete sa nevyhli ani Corolle

Ani modelu Corolla nemusí chýbať multimediálny systém s dotykovou obrazovkou a navigáciou. Systém je schopný pripojiť sa prostredníctvom mobilného telefónu na internet a ponúknuť pridanú hodnotu napríklad v podobe bodov záujmu a využitím máp spoločnosti Google.

Okrem toho systém pomocou funkcie Touch 2 & Go Apps poskytuje prístup k on-line obsahu, sociálnym sieťam a rôznym aplikáciám na prevzatie, napríklad na sledovanie cien pohonných hmôt, počasia a informácií o parkovacích miestach.

Súčasťou výbavy novej Corolly môže byť aj parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist).

V ponuke s troma motormi a overenou technikou

Záujemcovia o novú Corollu si budú môcť vybrať z troch motorizácií a dvoch stupňov výbavy. Základom sa stane benzínový 1,33-litrový motor Dual VVT-i s výkonom 73 kW (100 k), ktorý bude v showroomoch označený cenovkou od 14 990 eur.

Silnejší, 1,6-litrový zážihový agregát Valvematic s výkonom 97 kW (131 k) ponúkne japonská značka na našom trhu od 15 690 eur.

K dispozícii bude jediný naftový motor a to štvorvalec 1,4 D-4D, ktorý v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje v priemere 4,1 litra paliva na 100 km. V nižšej výbave Active sa na náš trh dostáva s cenou 17 290 eur.

Všetky motory v ponuke sú kombinované s už spomenutou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlá s 1,4-litrovým motorom D-4D môžu byť vybavené aj automatizovanou manuálnou prevodovkou Toyota MultiMode a 1,6-litrový zážihový motor je možné kombinovať s novou automatickou prevodovkou Multimode S.

Nová Corolla, rovnako ako jej predchodkyňa, využíva osvedčenú kombináciu prednej nápravy so vzperami MacPherson a zadnej nápravy s torznou tyčou.

Automobil je vybavený celkovo 7 airbagmi, a to čelnými airbagmi vodiča a spolujazdca, kolenným airbagom vodiča, dvojkomorovými bočnými airbagmi na predných sedadlách a bočnými hlavovými airbagmi po celej dĺžke bočných okien.

Vozidlo štandardne dostalo protiblokovací systémom ABS s funkciou elektronickej distribúcie brzdnej sily (EBD) a brzdovým asistentom (BA). K dispozícii sú systémy kontroly trakcie (TRC) a regulácie stability vozidla (VSC). Vozidlá so systémom VSC sú doplnené aj o vylepšený asistent rozjazdu do kopca.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  2. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  3. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  4. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  5. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  6. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  7. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  8. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  5. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  6. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. QSI International School of Bratislava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 974
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 072
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 165
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 813
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 796
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 732
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 337
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 311
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 116
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 104
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


4 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak anebo sedm pražských zastavení. Dnes první, všehochuť bez ladu a skladu (pragomix).
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží
  3. Samuel Ivančák: Úvaha (nielen) o rozhlasových kvótach
  4. Ján Marton: Život ohrozujúce škodlivé potraviny ostávajú utajené v tabuľkách potravinovej správy. Takto môžeme pokapať ako myši.
  5. Anton Kaiser: Florencia I.
  6. Zuzana Cascino: Keď bzučí poézia.
  7. Martin Šuraba: Dvojčatá z Osvienčimu
  8. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #20 - Vyšetrenia a kontroly počas domácej liečby
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 486
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 7 011
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 927
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 662
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 548
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 373
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 195
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 563
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu