BRATISLAVA. Toyota Corolla je najpredávanejší automobil na svete.
Napriek tomu, že vo Forde by vám povedali niečo iné, nič to nezmení na tom, že od roku 1966, keď bola na trh uvedená Corolla prvej generácie, predala japonská spoločnosť na celom svete vyše 40 miliónov vozidiel s týmto názvom.
Dnes už 11. generácia dorazila aj na slovenský trh a novým zovňajškom a technikou zabojuje o svoj podiel na trhu.
Nová Toyota Corolla, dlhá 4 620 mm, široká 1 775 mm a vysoká 1 465 mm, je o 80 mm dlhšia a o 15 mm širšia, no pritom o 5 mm nižšia než predchádzajúci model. Nová Corolla je predstaviteľom najnovšieho vývojového štádia dizajnového jazyka značky Toyota.
Corolla by mala byť navrhnutá tak, aby kládla čo najmenší odpor vzduchu. Vďaka rôznym aerodynamickým „drobnostiam“ koeficient odporu vzduchu Cd klesol z hodnoty 0,29 len na 0,27.
Chce byť väčšia a priestrannejšia
Pasažieri budú profitovať zo zväčšeného rázvoru osí kolies o 100 mm z 2 600 mm na 2 700 mm. Toyota sľubuje aj kvalitne spracovaný interiér a „výnimočný vnútorný priestor“. A aj vďaka tenšej konštrukcii operadiel predných sedadiel majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii o 92 mm väčší priestor na nohy.
Aj napriek skráteniu zadného previsu karosérie novej Corolly o 25 mm, batožinový priestor narástol na slušných 452 litrov.
Konštruktéri sa pohrali aj s odhlučnením automobilu. V záujme minimalizácie prenikania hluku motora do kabíny bola zväčšená celková plocha tlmiacej vrstvy v palubnej doske a do priestoru medzi kapotou a podbehmi kolies bol pridaný ďalší materiál pohlcujúci zvuk.
Všetky prístroje a ovládače súvisiace s vedením vozidla sú rozdelené do hornej, zobrazovacej zóny a dolnej, ovládacej zóny, čo má uľahčiť obsluhu rôznych funkcií a minimalizovať rozptyľovanie pozornosti vodiča. Nová Corolla bude štandardne vybavená dvojzónovou klimatizáciou.
Sociálne siete sa nevyhli ani Corolle
Ani modelu Corolla nemusí chýbať multimediálny systém s dotykovou obrazovkou a navigáciou. Systém je schopný pripojiť sa prostredníctvom mobilného telefónu na internet a ponúknuť pridanú hodnotu napríklad v podobe bodov záujmu a využitím máp spoločnosti Google.
Okrem toho systém pomocou funkcie Touch 2 & Go Apps poskytuje prístup k on-line obsahu, sociálnym sieťam a rôznym aplikáciám na prevzatie, napríklad na sledovanie cien pohonných hmôt, počasia a informácií o parkovacích miestach.
Súčasťou výbavy novej Corolly môže byť aj parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist).
V ponuke s troma motormi a overenou technikou
Záujemcovia o novú Corollu si budú môcť vybrať z troch motorizácií a dvoch stupňov výbavy. Základom sa stane benzínový 1,33-litrový motor Dual VVT-i s výkonom 73 kW (100 k), ktorý bude v showroomoch označený cenovkou od 14 990 eur.
Silnejší, 1,6-litrový zážihový agregát Valvematic s výkonom 97 kW (131 k) ponúkne japonská značka na našom trhu od 15 690 eur.
K dispozícii bude jediný naftový motor a to štvorvalec 1,4 D-4D, ktorý v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje v priemere 4,1 litra paliva na 100 km. V nižšej výbave Active sa na náš trh dostáva s cenou 17 290 eur.
Všetky motory v ponuke sú kombinované s už spomenutou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlá s 1,4-litrovým motorom D-4D môžu byť vybavené aj automatizovanou manuálnou prevodovkou Toyota MultiMode a 1,6-litrový zážihový motor je možné kombinovať s novou automatickou prevodovkou Multimode S.
Nová Corolla, rovnako ako jej predchodkyňa, využíva osvedčenú kombináciu prednej nápravy so vzperami MacPherson a zadnej nápravy s torznou tyčou.
Automobil je vybavený celkovo 7 airbagmi, a to čelnými airbagmi vodiča a spolujazdca, kolenným airbagom vodiča, dvojkomorovými bočnými airbagmi na predných sedadlách a bočnými hlavovými airbagmi po celej dĺžke bočných okien.
Vozidlo štandardne dostalo protiblokovací systémom ABS s funkciou elektronickej distribúcie brzdnej sily (EBD) a brzdovým asistentom (BA). K dispozícii sú systémy kontroly trakcie (TRC) a regulácie stability vozidla (VSC). Vozidlá so systémom VSC sú doplnené aj o vylepšený asistent rozjazdu do kopca.