SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Podstatne väčšia Toyota Corolla prichádza na Slovensko

Jeden z najpredávanejších automobilov na svete prichádza vo svojej 11. generácii aj na slovenský trh s dvoma výbavami a troma pohonnými jednotkami. Hybrid zatiaľ chýba.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Toyota Corolla je najpredávanejší automobil na svete.

Napriek tomu, že vo Forde by vám povedali niečo iné, nič to nezmení na tom, že od roku 1966, keď bola na trh uvedená Corolla prvej generácie, predala japonská spoločnosť na celom svete vyše 40 miliónov vozidiel s týmto názvom.

Dnes už 11. generácia dorazila aj na slovenský trh a novým zovňajškom a technikou zabojuje o svoj podiel na trhu.

Nová Toyota Corolla, dlhá 4 620 mm, široká 1 775 mm a vysoká 1 465 mm, je o 80 mm dlhšia a o 15 mm širšia, no pritom o 5 mm nižšia než predchádzajúci model. Nová Corolla je predstaviteľom najnovšieho vývojového štádia dizajnového jazyka značky Toyota.

Corolla by mala byť navrhnutá tak, aby kládla čo najmenší odpor vzduchu. Vďaka rôznym aerodynamickým „drobnostiam“ koeficient odporu vzduchu Cd klesol z hodnoty 0,29 len na 0,27.

Chce byť väčšia a priestrannejšia

Pasažieri budú profitovať zo zväčšeného rázvoru osí kolies o 100 mm z 2 600 mm na 2 700 mm. Toyota sľubuje aj kvalitne spracovaný interiér a „výnimočný vnútorný priestor“. A aj vďaka tenšej konštrukcii operadiel predných sedadiel majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii o 92 mm väčší priestor na nohy.

Aj napriek skráteniu zadného previsu karosérie novej Corolly o 25 mm, batožinový priestor narástol na slušných 452 litrov.

Konštruktéri sa pohrali aj s odhlučnením automobilu. V záujme minimalizácie prenikania hluku motora do kabíny bola zväčšená celková plocha tlmiacej vrstvy v palubnej doske a do priestoru medzi kapotou a podbehmi kolies bol pridaný ďalší materiál pohlcujúci zvuk.

Všetky prístroje a ovládače súvisiace s vedením vozidla sú rozdelené do hornej, zobrazovacej zóny a dolnej, ovládacej zóny, čo má uľahčiť obsluhu rôznych funkcií a minimalizovať rozptyľovanie pozornosti vodiča. Nová Corolla bude štandardne vybavená dvojzónovou klimatizáciou.

Sociálne siete sa nevyhli ani Corolle

Ani modelu Corolla nemusí chýbať multimediálny systém s dotykovou obrazovkou a navigáciou. Systém je schopný pripojiť sa prostredníctvom mobilného telefónu na internet a ponúknuť pridanú hodnotu napríklad v podobe bodov záujmu a využitím máp spoločnosti Google.

Okrem toho systém pomocou funkcie Touch 2 & Go Apps poskytuje prístup k on-line obsahu, sociálnym sieťam a rôznym aplikáciám na prevzatie, napríklad na sledovanie cien pohonných hmôt, počasia a informácií o parkovacích miestach.

Súčasťou výbavy novej Corolly môže byť aj parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist).

V ponuke s troma motormi a overenou technikou

Záujemcovia o novú Corollu si budú môcť vybrať z troch motorizácií a dvoch stupňov výbavy. Základom sa stane benzínový 1,33-litrový motor Dual VVT-i s výkonom 73 kW (100 k), ktorý bude v showroomoch označený cenovkou od 14 990 eur.

Silnejší, 1,6-litrový zážihový agregát Valvematic s výkonom 97 kW (131 k) ponúkne japonská značka na našom trhu od 15 690 eur.

K dispozícii bude jediný naftový motor a to štvorvalec 1,4 D-4D, ktorý v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje v priemere 4,1 litra paliva na 100 km. V nižšej výbave Active sa na náš trh dostáva s cenou 17 290 eur.

Všetky motory v ponuke sú kombinované s už spomenutou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlá s 1,4-litrovým motorom D-4D môžu byť vybavené aj automatizovanou manuálnou prevodovkou Toyota MultiMode a 1,6-litrový zážihový motor je možné kombinovať s novou automatickou prevodovkou Multimode S.

Nová Corolla, rovnako ako jej predchodkyňa, využíva osvedčenú kombináciu prednej nápravy so vzperami MacPherson a zadnej nápravy s torznou tyčou.

Automobil je vybavený celkovo 7 airbagmi, a to čelnými airbagmi vodiča a spolujazdca, kolenným airbagom vodiča, dvojkomorovými bočnými airbagmi na predných sedadlách a bočnými hlavovými airbagmi po celej dĺžke bočných okien.

Vozidlo štandardne dostalo protiblokovací systémom ABS s funkciou elektronickej distribúcie brzdnej sily (EBD) a brzdovým asistentom (BA). K dispozícii sú systémy kontroly trakcie (TRC) a regulácie stability vozidla (VSC). Vozidlá so systémom VSC sú doplnené aj o vylepšený asistent rozjazdu do kopca.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  8. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 684
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 598
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 788
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 968
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 255
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 132
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


16 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  2. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  3. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  4. Samuel Ivančák: Gitara, ktorá hrala budúcnosť
  5. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  6. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  7. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  8. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 47 963
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 283
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 427
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 338
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 259
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 897
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 483
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 171
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu