SME
Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

Seat Leon sa pokúša presadiť sa praktickým kombi ST

Tretí člen modelového radu Leon by sa vzhľadom na typ a praktickosť karosérie mohol stať úspešným predajným artiklom. Seat Leon Sport Tourer (ST) bude dostupný aj v športových verziách FR.

(Zdroj: Seat)

BRATISLAVA. Nový SEAT Leon ST kombinuje dynamický dizajn a športový charakter svojich súrodencov s výrazne vyššou úžitkovou hodnotou. Jeho variabilný batožinový má základný objem 587 litrov, ktorý sa sklopením operadiel zadných sedadiel zväčší na 1470 litrov.

Dizajn modelu Leon ST ďalej rozvíja typické – nové prvky Seat. Automobilka sľubuje, že jazdné vlastnosti a ovládateľnosť budú rovnako presvedčivé ako pri modeloch Leon a Leon SC. Bohatú ponuku hi-tech prvkov ako sú napríklad SEAT Full LED – svetlá tvorené LED diódami, dopĺňa adaptívny radarový tempomat ACC a adaptívne tlmiče s možnosťou ich nastavenia.

Základom úspechu by pre nový Leon ST – kombi, mohla byť hmotnosť, ktorá sa v základnej verzii vyšplhala len na 1 233 kg. Tým je iba o 45 kilogramov ťažší ako päťdverový Leon a údajne najľahším kombi vo svojej triede.

Pohonné ústrojenstvo nového modelu Sport Tourer je prakticky zhodné s modelmi Leon a Leon SC. Základný štvorvalec 1.2 TSI je k dispozícii v dvoch verziách s výkonmi 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). So systémom štart/stop a rekuperáciou energie pri brzdení má mať verzia s výkonom 77 kW (105 k) kombinovanú spotrebu 4,9 litra na 100 km.

Motory 1.4 TSI s výkonom 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) patria k najmodernejším pohonným jednotkám súčasnosti nie len v koncerne Volkswagen. Najsilnejšou benzínovou pohonnou jednotkou je motor 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, vyhradený pre športovú verziu FR.

Výkonové spektrum turbodieslov TDI pre nový Leon ST začína od 66 kW (90 k) a vyšplhá sa do 135 kW (184 k). Základným motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 66 kW (90 k) a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm.

Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), maximálnym krútiacim momentom 320 Nm, so systémom štart/stop a rekuperáciou má priemernú papierovú spotrebu 4,1 litra nafty na 100 km. Vrcholom je motor 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim modelom 380 Nm, montovaný exkluzívne do verzie FR. Napriek vysokému výkonu by mal svoj apetít udržať v priemere na 4,3 litra nafty na 100 km jazdy.

Pre nový Seat Leon ST je k dispozícii široká ponuka asistenčných systémov. Okrem štandardne dodávanej multikolíznej brzdy pomáhajúcej predchádzať sekundárnym nárazom je to systém monitorovania únavy vodiča a dva systémy na báze kamery – asistent diaľkových svetiel a asistent kontroly neúmyselného opustenia jazdného pruhu „Lane assist“.

Základom ponuky infotainmentu je systém Seat Easy Connect na ovládanie multimediálnych a komunikačných funkcií, ako aj rozličných funkcií vozidla prostredníctvom dotykového displeja s uhlopriečkou 14,7 cm.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 505
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 934
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 919
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 013
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 593
  7. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 410
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 359
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  2. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  3. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  4. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  5. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  6. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  7. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  8. Štefan Bukovan: Najnovšia a najvyššia na Kysuciach
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 598
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 176
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 042
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 899
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 299
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 902
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu