Seat Leon sa pokúša presadiť sa praktickým kombi ST

Tretí člen modelového radu Leon by sa vzhľadom na typ a praktickosť karosérie mohol stať úspešným predajným artiklom. Seat Leon Sport Tourer (ST) bude dostupný aj v športových verziách FR.

(Zdroj: Seat)

BRATISLAVA. Nový SEAT Leon ST kombinuje dynamický dizajn a športový charakter svojich súrodencov s výrazne vyššou úžitkovou hodnotou. Jeho variabilný batožinový má základný objem 587 litrov, ktorý sa sklopením operadiel zadných sedadiel zväčší na 1470 litrov.

Dizajn modelu Leon ST ďalej rozvíja typické – nové prvky Seat. Automobilka sľubuje, že jazdné vlastnosti a ovládateľnosť budú rovnako presvedčivé ako pri modeloch Leon a Leon SC. Bohatú ponuku hi-tech prvkov ako sú napríklad SEAT Full LED – svetlá tvorené LED diódami, dopĺňa adaptívny radarový tempomat ACC a adaptívne tlmiče s možnosťou ich nastavenia.

Základom úspechu by pre nový Leon ST – kombi, mohla byť hmotnosť, ktorá sa v základnej verzii vyšplhala len na 1 233 kg. Tým je iba o 45 kilogramov ťažší ako päťdverový Leon a údajne najľahším kombi vo svojej triede.

Pohonné ústrojenstvo nového modelu Sport Tourer je prakticky zhodné s modelmi Leon a Leon SC. Základný štvorvalec 1.2 TSI je k dispozícii v dvoch verziách s výkonmi 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). So systémom štart/stop a rekuperáciou energie pri brzdení má mať verzia s výkonom 77 kW (105 k) kombinovanú spotrebu 4,9 litra na 100 km.

Motory 1.4 TSI s výkonom 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) patria k najmodernejším pohonným jednotkám súčasnosti nie len v koncerne Volkswagen. Najsilnejšou benzínovou pohonnou jednotkou je motor 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, vyhradený pre športovú verziu FR.

Výkonové spektrum turbodieslov TDI pre nový Leon ST začína od 66 kW (90 k) a vyšplhá sa do 135 kW (184 k). Základným motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 66 kW (90 k) a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm.

Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), maximálnym krútiacim momentom 320 Nm, so systémom štart/stop a rekuperáciou má priemernú papierovú spotrebu 4,1 litra nafty na 100 km. Vrcholom je motor 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim modelom 380 Nm, montovaný exkluzívne do verzie FR. Napriek vysokému výkonu by mal svoj apetít udržať v priemere na 4,3 litra nafty na 100 km jazdy.

Pre nový Seat Leon ST je k dispozícii široká ponuka asistenčných systémov. Okrem štandardne dodávanej multikolíznej brzdy pomáhajúcej predchádzať sekundárnym nárazom je to systém monitorovania únavy vodiča a dva systémy na báze kamery – asistent diaľkových svetiel a asistent kontroly neúmyselného opustenia jazdného pruhu „Lane assist“.

Základom ponuky infotainmentu je systém Seat Easy Connect na ovládanie multimediálnych a komunikačných funkcií, ako aj rozličných funkcií vozidla prostredníctvom dotykového displeja s uhlopriečkou 14,7 cm.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 043
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 520
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 281
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 050
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 974
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 913
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 760
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 494
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 055
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 753

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo by Plavčan nemal byť ministrom

Peter Plavčan, ktorého si vybrala SNS, mal za sebou kauzy, už keď sa stal členom vlády. Aj keď ďalšie pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

ŠPORT

Ružomberok potrápil favorita, s Evertonom prehral iba o gól

Jediný gól stretnutia strelil kapitán domácich Leighton Baines.

TECH

Vedci ukázali, aké majú ľudia nezvyčajné sexuálne túžby

Štúdia naznačila, že rozdiel medzi mužmi a ženami nie je veľký.

Neprehliadnite tiež

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.

Záujemcovia o Teslu Model 3 sú nedočkaví, vadí im slabá výbava aj Musk

Ani niekoľko mesiacov po zložení zálohy 1 000 dolárov nemajú žiadne informácie o termíne dodania alebo výbave.

Moderné autá majú príliš utesnenú kabínu, vydýchaný vzduch je nebezpečný

Pri dlhšej jazde môže oxid uhličitý predstavovať zdravotné riziko, či dokonca prispieť k havárii.

Viete, čo všetko môžete šoférovať s vodičákom na auto?

Vyskúšať môžete skúter, štvorkolku aj malotraktor.