Z lacného Citroenu bude pretekársky špeciál pre Loeba

Citroën sa s modelom C-Elyseé chystá od budúceho roka zamiešať karty v pretekoch cestných automobilov WTCC. Za volant sa posadí deväťnásobný šampión WRC Sébastien Loeb.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Meno deväťnásobného majstra sveta v rely (WRC) - Sébastiena Loeba, netreba nijak zvlášť predstavovať. Jeho dominancia vo WRC v rokoch 2004 až 2012 mu vyslúžila prezývku „mimozemšťan“ a povesť žijúcej legendy potvrdil nedávnym stanovením rekordu na jedných z najslávnejších pretekov do vrchu Pikes Peak.

Rovnako nie je tajomstvom, že si Leob brúsi zuby na Formulu 1 najmä po prvých skúsenostiach z roku 2007 a 2008, kde ukázal svoje majstrovské nadanie. Vtedy však nedostal tzv. superlicenciu zrejme aj z dôvodu „slabých skúseností z okruhových pretekov“. To sa napriek jeho už zrelému veku, v porovnaní s priemerným vekom jazdcov F1, môže čoskoro zmeniť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzka značka Citroën, pod ktorej krídlami Loeb víťazil v rely, chce podporiť predaj a meno „lacného sedanu“ C-Elyseé a preto práve tento model pripravuje pre preteky WTCC od budúceho roka, ktoré hostil už aj slovenský okruh Slovakiaring.

Za volant špeciálu by sa mal posadiť práve Sébastien Loeb a presvedčiť motoristickú verejnosť, že je skutočný „multiinštrumentalista“.

Hotový automobil by sa mal objaviť na medzinárodnom autosalóne v nemeckom Frankfurte. Na jeho pohon bude slúžiť 1,6-litrový benzínový motor prepĺňaný turbodúchadlom, overený šampionátom rely. Výkon sa bude pohybovať približne na úrovni 380 konských síl pri 6 000 ot/min. s krútiacim momentom okolo 400 Nm.

Rozšírená karoséria s masívnymi blatníkmi a výraznými nárazníkmi urobila z „lacného sedanu“ razom celkom iné vozidlo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 28 178
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 22 005
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 990
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 592
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 050
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 644

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

DOMOV

Návrat do čias mečiarizmu. Reakcie redakcií na sledovanie novinárov

Reagujú Aktuality.sk i týždenník .týždeň.

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.