BRATISLAVA. Meno deväťnásobného majstra sveta v rely (WRC) - Sébastiena Loeba, netreba nijak zvlášť predstavovať. Jeho dominancia vo WRC v rokoch 2004 až 2012 mu vyslúžila prezývku „mimozemšťan“ a povesť žijúcej legendy potvrdil nedávnym stanovením rekordu na jedných z najslávnejších pretekov do vrchu Pikes Peak.
Rovnako nie je tajomstvom, že si Leob brúsi zuby na Formulu 1 najmä po prvých skúsenostiach z roku 2007 a 2008, kde ukázal svoje majstrovské nadanie. Vtedy však nedostal tzv. superlicenciu zrejme aj z dôvodu „slabých skúseností z okruhových pretekov“. To sa napriek jeho už zrelému veku, v porovnaní s priemerným vekom jazdcov F1, môže čoskoro zmeniť.
Francúzka značka Citroën, pod ktorej krídlami Loeb víťazil v rely, chce podporiť predaj a meno „lacného sedanu“ C-Elyseé a preto práve tento model pripravuje pre preteky WTCC od budúceho roka, ktoré hostil už aj slovenský okruh Slovakiaring.
Za volant špeciálu by sa mal posadiť práve Sébastien Loeb a presvedčiť motoristickú verejnosť, že je skutočný „multiinštrumentalista“.
Hotový automobil by sa mal objaviť na medzinárodnom autosalóne v nemeckom Frankfurte. Na jeho pohon bude slúžiť 1,6-litrový benzínový motor prepĺňaný turbodúchadlom, overený šampionátom rely. Výkon sa bude pohybovať približne na úrovni 380 konských síl pri 6 000 ot/min. s krútiacim momentom okolo 400 Nm.
Rozšírená karoséria s masívnymi blatníkmi a výraznými nárazníkmi urobila z „lacného sedanu“ razom celkom iné vozidlo.