SME

Brabus ukázal svoje umenie na pýche Mercedesu

Výkonu nemusí byť nikdy dosť. Brabus posunul najsilnejšiu verziu S63 AMG až na 730 konských síl, ktoré podporuje 1 065 Nm. Úprava zahŕňa zovňajšok aj interiér.

(Zdroj: Brabus)

BRATISLAVA. Len niekoľko týždňov po predstavení špičkovej verzie luxusnej limuzíny Mercedes Benz S63 AMG sa dvorný úpravca Brabus pustil do vlastnej úpravy tohto sedanu.

Prvým krokom je zásah do verzie s motormi V8 Biturbo, konkrétne sa dotkol modelu S500. Nové mapovanie riadiacej jednotky, upravené zapaľovanie a o niečo vyšší plniaci tlak turba zabezpečil o 65 koní viac zo 4,7-litrového benzínového motora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkový výkon pohonnej jednotky Brabus posunul z pôvodných 335 kW (455 k) na 382 kW (520 k). Veľmi dobrú dynamickú oporu poskytne aj krútiaci moment 820 Nm. Takto upravená verzia S500 Brabus si zlepšila aj svoje dynamické parametre. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa dostane za 4,2 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Brabus môže za príplatok posunúť elektronicky limitovanú hranicu maximálnej rýchlosti z 250 km/h na 275 alebo 300 km/h.

Špičkovou verziou sa stane model Brabus B63S s upraveným vidlicovým osemvalcom. Pôvodné turbá nahradili väčšie, s vyšším plniacim tlakom, a tak sa výkon razom vyšplhal z pôvodných 430 kW (585 k) na 537 kW (730 k) pri 5 300 ot/min.

Krútiaci moment prekračuje hranicu 1 000 Nm o 65 Nm a je dostupný od 1 750 do 5 000 ot./min.

Brabus okrem iného ponúka aj športový výfukový systém prinášajúci agresívnejší zvukový prejav. Modely disponujúce vzduchovým pružením Airmatic, alebo Active Body Control, profitujú zo zníženia svetlej výšky o 15 mm.

Úprava vzhľadu zahŕňa výraznejšie aerodynamické prvky a nové disky kolies z ľahkej zliatiny vo veľkosti 21-palcov. Interiér vonia špeciálnou kožou Brabus Mastik a Alcantarou. V ponuke príplatkovej výbavy nechýba multimediálny systém Brabus.

SkryťVypnúť reklamu

Mercedes-Benz

Amazon

Vyše polovicu vozidiel plánuje Amazon nasadiť v Nemecku.


TASR
Igor Matovič.

Auto v podobnej hodnote má podľa Matoviča v našej krajine len prezident.


SITA 16
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 8 206
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 907
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 931
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 745
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 397
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 795
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 373
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 102
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  2. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  3. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  4. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  5. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  6. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  8. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 929
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 404
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 062
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 527
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 428
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 323
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 016
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu