Rallye Tatry priala turbomotorom. Vyhral Melichárek

Najstaršia automobilová súťaž u nás sa tohto roku vrátila do kalendára majstrovstiev Slovenska a divákom ponúkla zaujímavé divadlo.

Jozef Béreš junior ukázal svoje majstrovstvo a so Subaru Impreza R4 vytlačil maximum. Druhé miesto v absolútnom hodnotení je viac než úspech.(Zdroj: Daniel Hlinka (všetky foto))

POPRAD. „Konečne sa na nás usmialo šťastie. Vyhýbali sa nám problémy, a prakticky všetko vyšlo podľa našich predstáv,“ tešil sa v cieli 40. Rallye Tatry víťaz Jaroslav Melichárek.

V piatok popoludní prišli najlepší jazdci za svojimi priaznivcami priamo do jedného z popradských nákupných centier, aby im rozdali plagáty a autogramy. Neskôr predviedli svoju techniku na slávnostnom štarte v centre Popradu. Športová časť súťaže obsahovala desať rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 93 meraných kilometrov.

Víťazný Melichárek v Poprade štartoval s osvedčeným navigátorom - bratom Erikom - a vylepšeným Citroënom C4 WRC. „Je to takmer celkom iné auto a treba povedať, že fungovalo podľa našich predstáv.“

Jaro s Erikom vyhrali deväť z desiatich rýchlostných skúšok a zisk 30 bodov ich posunul do čela priebežného poradia majstrovstiev Slovenska, DMACK Rally 2013.

Trate zaváňali vysokou rýchlosťou

Rýchle trate v okolí Kežmarku a Levoče favorizovali špeciály kategórie WRC. Okrem Melichárekovcov, sa s nimi predstavil aj úradujúci slovenský šampión Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Robertom Hundlom (Ford Focus WRC) a Igor Drotár s Vladimírom Bánocim (Škoda Fabia WRC).

melico_r1875.jpg

Lenže Grzybovi auto nefungovalo a frustrovaný jazdec bol nakoniec rád, že došiel do cieľa aspoň a štvrtej priečke. „Bola to pre nás veľmi nešťastná súťaž. Od samého začiatku sme sa trápili. Čakal som, že sa to postupne zlepší, no nestalo sa. Auto bolo veľmi slabé. Dúfam, že nabudúce to bude lepšie,“ konštatoval poľský jazdec.

Drotárovi skúšky nevoňali

Igor Drotár na tom nebol o nič lepšie. Technika ho síce počúvala, ale prešovský jazdec si nepotykal s miestnymi traťami. „Tie retardéry ma celkom rozhodili.

Po celý čas som nevedel nájsť správny rytmus,“ uviedol Drotár, ktorý v závere tesne prehral súboj o piate miesto s Martinom Kočim a Petrom Starým.

koci_r6717.jpg

„Naša Škoda Fabia S2000 na týchto rýchlostkách zaostávala za vozidlami s turbomotormi. S Petrom sme sa snažili, no na viac sme asi nemali. Teší ma, že sme za sebou udržali aspoň Drotára.“

Rýchle úseky si kvôli bezpečnosti vyžiadali osadenie niekoľkých spomaľovacích retardérov, ktoré sa posádkam nie vždy podarilo prejsť v súlade s pravidlami.

Rozhodcovia penalizáciami rozhodne nešetrili. Nevyhli sa im napríklad Grzyb, Melichárek či Béreš.

Majster vyťažil zo Subaru maximum

Práve Jozef Béreš so Zoltánom Repásom dokonale využili problémy i zaváhania súperov a do cieľa 40. Rallye Tatry došli na výbornom druhom mieste.

„Do posledných chvíľ sme museli hájiť našu pozíciu pred dotierajúcim Hadikom. Ani my sme sa nevyhli chybám, ale všetko dobre dopadlo.

crash_r9207.jpg

S výsledkom sme samozrejme spokojní,“ tešil sa debradský jazdec sedlajúci Subaru Impreza R4. Maďari Andrász Hadik a Krisztián Kertész, jazdiaci v rovnakom aute, skončili tretí.

Csente potreboval rozbeh

V husto obsadenej triede 3, teda medzi produkčnými vozidlami, sa pred štartom schyľovalo k napínavému súboju. Napokon z neho nebolo nič, lebo Tomáš Kukučka si zlomil ruku a na trati chýbal, Tomáša Ondreja zastavili technické problémy a Mário Csente doplatil na absenciu testovania.

mario_r6685.jpg

„Bohužiaľ, nemal som na tréning čas a v súťaži to bolo veľmi cítiť. Lepšie časy sme začali jazdiť až keď už bolo neskoro,“ uviedol pilot Subaru Impreza.

Pre pohodlné víťazstvo si došiel skúsený Čech Josef Semerád so slovenským spolujazdcom Radovanom Moznerom jun. (Mitsubishi Lancer Evo IX) „Z nášho pohľadu nebol žiadny problém.

Súťaž sme si užívali. V závere sme ešte vyskúšali rôzne kombinácie pneumatík a boli sme rýchlejší než predtým,“ povedal Semerád.

Nagy náháňal sám seba a "myšiaky"

Druhé miesto v triede 3 obsadili Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom (Mitsubishi Lancer Evo IX). Len o deväť sekúnd za nimi zaostal Csente s Petrom Těšinským (Subaru Impreza).

Vozidlá s jednou poháňanou nápravou mali tradičných favoritov. Košičania Pavol Nagy a Pavol Kušnier sa zo svojho Citroenu C2 R2 Max vždy snažia vyžmýkať maximum.

nagy_r3390.jpg

Na Rallye Tatry to nemali ľahké. „Pre nás to bolo stále o tom istom. Trať je veľmi rýchla. Zmenou pneumatík sa nám síce podarilo zrýchliť, ale myšiaky nám stále nakladali svetelné roky,“ povedal Nagy.

40. Rallye Tatry – neoficiálne poradie:

1. Melichárek/Melichárek (SR) Citroen C4 WRC 54:49,5 min.,

2. Béreš/Repás (SR/H) Subaru Impreza R4 +1:25,1 min.,

3. Hadik/Kertész (H) Subaru Impreza R4 +1:30,6,

4. Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC +1:57,9,

5. Koči/Starý (SR/ČR) Škoda Fabia S2000 +2:24,1,

6. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +2:27,5,

7. Semerád/Mozner (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,5,

8. Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +4:18,9,

9. Csente/Těšinský (SR/ČR) Subaru Impreza +4:27,9,

10. Deák/Podobník (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX.

grzyb_r7461.jpg

Víťazi jednotlivých tried

2: Béreš/Repás (Subaru Impreza R4)

3: Semerád/Mozner (Mitsubishi Lancer Evo IX)

5: Kysucký jun./Pečner (SEAT Ibiza TDI)

6: Nagy/Kušnier (Citroen C2 R2 Max)

7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia)

8: Konečný/Molčan (Honda Civic Type-R)

9: Stoklas/Timko (VW Polo)

F3: Mizerák/Gieci (Renault Clio)

H: Kravárik/Kacvinský (VW Golf)

skoda_r4447.jpg

DMACK Rally 2013, majstrovstvá Slovenska – neoficiálne poradie po 7. podujatí:

1. Melichárek 182 bodov,

2. Grzyb 175,

3. Béreš 155,

4. Drotár 111,

5. Hadik 99.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  4. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  8. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  9. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 62 717
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 692
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 902
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 488
  5. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 8 722
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 6 488
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 801
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 902
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 424
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 413