Rallye Tatry priala turbomotorom. Vyhral Melichárek

Najstaršia automobilová súťaž u nás sa tohto roku vrátila do kalendára majstrovstiev Slovenska a divákom ponúkla zaujímavé divadlo.

Jozef Béreš junior ukázal svoje majstrovstvo a so Subaru Impreza R4 vytlačil maximum. Druhé miesto v absolútnom hodnotení je viac než úspech.(Zdroj: Daniel Hlinka (všetky foto))

POPRAD. „Konečne sa na nás usmialo šťastie. Vyhýbali sa nám problémy, a prakticky všetko vyšlo podľa našich predstáv,“ tešil sa v cieli 40. Rallye Tatry víťaz Jaroslav Melichárek.

V piatok popoludní prišli najlepší jazdci za svojimi priaznivcami priamo do jedného z popradských nákupných centier, aby im rozdali plagáty a autogramy. Neskôr predviedli svoju techniku na slávnostnom štarte v centre Popradu. Športová časť súťaže obsahovala desať rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 93 meraných kilometrov.

Víťazný Melichárek v Poprade štartoval s osvedčeným navigátorom - bratom Erikom - a vylepšeným Citroënom C4 WRC. „Je to takmer celkom iné auto a treba povedať, že fungovalo podľa našich predstáv.“

Jaro s Erikom vyhrali deväť z desiatich rýchlostných skúšok a zisk 30 bodov ich posunul do čela priebežného poradia majstrovstiev Slovenska, DMACK Rally 2013.

Trate zaváňali vysokou rýchlosťou

Rýchle trate v okolí Kežmarku a Levoče favorizovali špeciály kategórie WRC. Okrem Melichárekovcov, sa s nimi predstavil aj úradujúci slovenský šampión Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Robertom Hundlom (Ford Focus WRC) a Igor Drotár s Vladimírom Bánocim (Škoda Fabia WRC).

melico_r1875.jpg

Lenže Grzybovi auto nefungovalo a frustrovaný jazdec bol nakoniec rád, že došiel do cieľa aspoň a štvrtej priečke. „Bola to pre nás veľmi nešťastná súťaž. Od samého začiatku sme sa trápili. Čakal som, že sa to postupne zlepší, no nestalo sa. Auto bolo veľmi slabé. Dúfam, že nabudúce to bude lepšie,“ konštatoval poľský jazdec.

Drotárovi skúšky nevoňali

Igor Drotár na tom nebol o nič lepšie. Technika ho síce počúvala, ale prešovský jazdec si nepotykal s miestnymi traťami. „Tie retardéry ma celkom rozhodili.

Po celý čas som nevedel nájsť správny rytmus,“ uviedol Drotár, ktorý v závere tesne prehral súboj o piate miesto s Martinom Kočim a Petrom Starým.

koci_r6717.jpg

„Naša Škoda Fabia S2000 na týchto rýchlostkách zaostávala za vozidlami s turbomotormi. S Petrom sme sa snažili, no na viac sme asi nemali. Teší ma, že sme za sebou udržali aspoň Drotára.“

Rýchle úseky si kvôli bezpečnosti vyžiadali osadenie niekoľkých spomaľovacích retardérov, ktoré sa posádkam nie vždy podarilo prejsť v súlade s pravidlami.

Rozhodcovia penalizáciami rozhodne nešetrili. Nevyhli sa im napríklad Grzyb, Melichárek či Béreš.

Majster vyťažil zo Subaru maximum

Práve Jozef Béreš so Zoltánom Repásom dokonale využili problémy i zaváhania súperov a do cieľa 40. Rallye Tatry došli na výbornom druhom mieste.

„Do posledných chvíľ sme museli hájiť našu pozíciu pred dotierajúcim Hadikom. Ani my sme sa nevyhli chybám, ale všetko dobre dopadlo.

crash_r9207.jpg

S výsledkom sme samozrejme spokojní,“ tešil sa debradský jazdec sedlajúci Subaru Impreza R4. Maďari Andrász Hadik a Krisztián Kertész, jazdiaci v rovnakom aute, skončili tretí.

Csente potreboval rozbeh

V husto obsadenej triede 3, teda medzi produkčnými vozidlami, sa pred štartom schyľovalo k napínavému súboju. Napokon z neho nebolo nič, lebo Tomáš Kukučka si zlomil ruku a na trati chýbal, Tomáša Ondreja zastavili technické problémy a Mário Csente doplatil na absenciu testovania.

mario_r6685.jpg

„Bohužiaľ, nemal som na tréning čas a v súťaži to bolo veľmi cítiť. Lepšie časy sme začali jazdiť až keď už bolo neskoro,“ uviedol pilot Subaru Impreza.

Pre pohodlné víťazstvo si došiel skúsený Čech Josef Semerád so slovenským spolujazdcom Radovanom Moznerom jun. (Mitsubishi Lancer Evo IX) „Z nášho pohľadu nebol žiadny problém.

Súťaž sme si užívali. V závere sme ešte vyskúšali rôzne kombinácie pneumatík a boli sme rýchlejší než predtým,“ povedal Semerád.

Nagy náháňal sám seba a "myšiaky"

Druhé miesto v triede 3 obsadili Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom (Mitsubishi Lancer Evo IX). Len o deväť sekúnd za nimi zaostal Csente s Petrom Těšinským (Subaru Impreza).

Vozidlá s jednou poháňanou nápravou mali tradičných favoritov. Košičania Pavol Nagy a Pavol Kušnier sa zo svojho Citroenu C2 R2 Max vždy snažia vyžmýkať maximum.

nagy_r3390.jpg

Na Rallye Tatry to nemali ľahké. „Pre nás to bolo stále o tom istom. Trať je veľmi rýchla. Zmenou pneumatík sa nám síce podarilo zrýchliť, ale myšiaky nám stále nakladali svetelné roky,“ povedal Nagy.

40. Rallye Tatry – neoficiálne poradie:

1. Melichárek/Melichárek (SR) Citroen C4 WRC 54:49,5 min.,

2. Béreš/Repás (SR/H) Subaru Impreza R4 +1:25,1 min.,

3. Hadik/Kertész (H) Subaru Impreza R4 +1:30,6,

4. Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC +1:57,9,

5. Koči/Starý (SR/ČR) Škoda Fabia S2000 +2:24,1,

6. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +2:27,5,

7. Semerád/Mozner (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,5,

8. Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +4:18,9,

9. Csente/Těšinský (SR/ČR) Subaru Impreza +4:27,9,

10. Deák/Podobník (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX.

grzyb_r7461.jpg

Víťazi jednotlivých tried

2: Béreš/Repás (Subaru Impreza R4)

3: Semerád/Mozner (Mitsubishi Lancer Evo IX)

5: Kysucký jun./Pečner (SEAT Ibiza TDI)

6: Nagy/Kušnier (Citroen C2 R2 Max)

7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia)

8: Konečný/Molčan (Honda Civic Type-R)

9: Stoklas/Timko (VW Polo)

F3: Mizerák/Gieci (Renault Clio)

H: Kravárik/Kacvinský (VW Golf)

skoda_r4447.jpg

DMACK Rally 2013, majstrovstvá Slovenska – neoficiálne poradie po 7. podujatí:

1. Melichárek 182 bodov,

2. Grzyb 175,

3. Béreš 155,

4. Drotár 111,

5. Hadik 99.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 995
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 103
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 864
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 027
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 808
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 952
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 507
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 171
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 213

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop