SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Rallye Tatry priala turbomotorom. Vyhral Melichárek

Najstaršia automobilová súťaž u nás sa tohto roku vrátila do kalendára majstrovstiev Slovenska a divákom ponúkla zaujímavé divadlo.

Jozef Béreš junior ukázal svoje majstrovstvo a so Subaru Impreza R4 vytlačil maximum. Druhé miesto v absolútnom hodnotení je viac než úspech.Jozef Béreš junior ukázal svoje majstrovstvo a so Subaru Impreza R4 vytlačil maximum. Druhé miesto v absolútnom hodnotení je viac než úspech. (Zdroj: Daniel Hlinka (všetky foto))

POPRAD. „Konečne sa na nás usmialo šťastie. Vyhýbali sa nám problémy, a prakticky všetko vyšlo podľa našich predstáv,“ tešil sa v cieli 40. Rallye Tatry víťaz Jaroslav Melichárek.

V piatok popoludní prišli najlepší jazdci za svojimi priaznivcami priamo do jedného z popradských nákupných centier, aby im rozdali plagáty a autogramy. Neskôr predviedli svoju techniku na slávnostnom štarte v centre Popradu. Športová časť súťaže obsahovala desať rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 93 meraných kilometrov.

Víťazný Melichárek v Poprade štartoval s osvedčeným navigátorom - bratom Erikom - a vylepšeným Citroënom C4 WRC. „Je to takmer celkom iné auto a treba povedať, že fungovalo podľa našich predstáv.“

Jaro s Erikom vyhrali deväť z desiatich rýchlostných skúšok a zisk 30 bodov ich posunul do čela priebežného poradia majstrovstiev Slovenska, DMACK Rally 2013.

Trate zaváňali vysokou rýchlosťou

Rýchle trate v okolí Kežmarku a Levoče favorizovali špeciály kategórie WRC. Okrem Melichárekovcov, sa s nimi predstavil aj úradujúci slovenský šampión Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Robertom Hundlom (Ford Focus WRC) a Igor Drotár s Vladimírom Bánocim (Škoda Fabia WRC).

melico_r1875.jpg

Lenže Grzybovi auto nefungovalo a frustrovaný jazdec bol nakoniec rád, že došiel do cieľa aspoň a štvrtej priečke. „Bola to pre nás veľmi nešťastná súťaž. Od samého začiatku sme sa trápili. Čakal som, že sa to postupne zlepší, no nestalo sa. Auto bolo veľmi slabé. Dúfam, že nabudúce to bude lepšie,“ konštatoval poľský jazdec.

Drotárovi skúšky nevoňali

Igor Drotár na tom nebol o nič lepšie. Technika ho síce počúvala, ale prešovský jazdec si nepotykal s miestnymi traťami. „Tie retardéry ma celkom rozhodili.

Po celý čas som nevedel nájsť správny rytmus,“ uviedol Drotár, ktorý v závere tesne prehral súboj o piate miesto s Martinom Kočim a Petrom Starým.

koci_r6717.jpg

„Naša Škoda Fabia S2000 na týchto rýchlostkách zaostávala za vozidlami s turbomotormi. S Petrom sme sa snažili, no na viac sme asi nemali. Teší ma, že sme za sebou udržali aspoň Drotára.“

Rýchle úseky si kvôli bezpečnosti vyžiadali osadenie niekoľkých spomaľovacích retardérov, ktoré sa posádkam nie vždy podarilo prejsť v súlade s pravidlami.

Rozhodcovia penalizáciami rozhodne nešetrili. Nevyhli sa im napríklad Grzyb, Melichárek či Béreš.

Majster vyťažil zo Subaru maximum

Práve Jozef Béreš so Zoltánom Repásom dokonale využili problémy i zaváhania súperov a do cieľa 40. Rallye Tatry došli na výbornom druhom mieste.

„Do posledných chvíľ sme museli hájiť našu pozíciu pred dotierajúcim Hadikom. Ani my sme sa nevyhli chybám, ale všetko dobre dopadlo.

crash_r9207.jpg

S výsledkom sme samozrejme spokojní,“ tešil sa debradský jazdec sedlajúci Subaru Impreza R4. Maďari Andrász Hadik a Krisztián Kertész, jazdiaci v rovnakom aute, skončili tretí.

Csente potreboval rozbeh

V husto obsadenej triede 3, teda medzi produkčnými vozidlami, sa pred štartom schyľovalo k napínavému súboju. Napokon z neho nebolo nič, lebo Tomáš Kukučka si zlomil ruku a na trati chýbal, Tomáša Ondreja zastavili technické problémy a Mário Csente doplatil na absenciu testovania.

mario_r6685.jpg

„Bohužiaľ, nemal som na tréning čas a v súťaži to bolo veľmi cítiť. Lepšie časy sme začali jazdiť až keď už bolo neskoro,“ uviedol pilot Subaru Impreza.

Pre pohodlné víťazstvo si došiel skúsený Čech Josef Semerád so slovenským spolujazdcom Radovanom Moznerom jun. (Mitsubishi Lancer Evo IX) „Z nášho pohľadu nebol žiadny problém.

Súťaž sme si užívali. V závere sme ešte vyskúšali rôzne kombinácie pneumatík a boli sme rýchlejší než predtým,“ povedal Semerád.

Nagy náháňal sám seba a "myšiaky"

Druhé miesto v triede 3 obsadili Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom (Mitsubishi Lancer Evo IX). Len o deväť sekúnd za nimi zaostal Csente s Petrom Těšinským (Subaru Impreza).

Vozidlá s jednou poháňanou nápravou mali tradičných favoritov. Košičania Pavol Nagy a Pavol Kušnier sa zo svojho Citroenu C2 R2 Max vždy snažia vyžmýkať maximum.

nagy_r3390.jpg

Na Rallye Tatry to nemali ľahké. „Pre nás to bolo stále o tom istom. Trať je veľmi rýchla. Zmenou pneumatík sa nám síce podarilo zrýchliť, ale myšiaky nám stále nakladali svetelné roky,“ povedal Nagy.

40. Rallye Tatry – neoficiálne poradie:

1. Melichárek/Melichárek (SR) Citroen C4 WRC 54:49,5 min.,

2. Béreš/Repás (SR/H) Subaru Impreza R4 +1:25,1 min.,

3. Hadik/Kertész (H) Subaru Impreza R4 +1:30,6,

4. Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC +1:57,9,

5. Koči/Starý (SR/ČR) Škoda Fabia S2000 +2:24,1,

6. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +2:27,5,

7. Semerád/Mozner (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,5,

8. Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +4:18,9,

9. Csente/Těšinský (SR/ČR) Subaru Impreza +4:27,9,

10. Deák/Podobník (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX.

grzyb_r7461.jpg

Víťazi jednotlivých tried

2: Béreš/Repás (Subaru Impreza R4)

3: Semerád/Mozner (Mitsubishi Lancer Evo IX)

5: Kysucký jun./Pečner (SEAT Ibiza TDI)

6: Nagy/Kušnier (Citroen C2 R2 Max)

7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia)

8: Konečný/Molčan (Honda Civic Type-R)

9: Stoklas/Timko (VW Polo)

F3: Mizerák/Gieci (Renault Clio)

H: Kravárik/Kacvinský (VW Golf)

skoda_r4447.jpg

DMACK Rally 2013, majstrovstvá Slovenska – neoficiálne poradie po 7. podujatí:

1. Melichárek 182 bodov,

2. Grzyb 175,

3. Béreš 155,

4. Drotár 111,

5. Hadik 99.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  6. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 666
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 9 266
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 370
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 129
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 841
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 504
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 461
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 767
  9. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 2 461
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 459
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  2. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  3. Štefan Vidlár: 613 a 363
  4. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  5. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  6. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  7. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  8. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 401
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 651
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 040
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 019
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 467
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 457
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 188
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 186
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu