BRATISLAVA. Vysoká hmotnosť a športové jazdné vlastnosti nie je kombinácia, ktorou sa zvyčajne chvália nekompromisné športové vozidlá. Existujú však aj výnimky a napriek tomu, že ich nemožno označiť za výsostne športové, aspoň sa tak snažia tváriť.
Je všetkým jasné, že SUV vozidlá typu BMW X5 M nie sú práve okruhový šampióni, no po úprave oddelením BMW M, si ani na okruhu hanbu nespravia. Z popularity veľkých a extrémne výkonných automobilov by rád vyťažil aj Land Rover a tak pripravuje, písmenami RS, okorenené verzie svojich úspešných modelov – menší Range Rover Evoque a už aj tak výkonný Range Rover Sport.
Úspech modelu oddialil verziu RS
Range Rover Evoque RS bude ťažiť z dvojlitrového zážihového turbomotora, ktorého výkon by sme mali hľadať niekde na hranici 300 konských síl. Automobil zvýrazní ľahko modifikovaný vzhľad s jemne väčšími otvormi pre prívod vzduchu a decentnými doplnkami.
Prípad väčšieho a už v základne rozhodne výkonnejšieho modelu Range Rover Sport RS je trochu odlišný. Pod štandardne dodávané 21-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, sa dostanú výrazne účinnejšie brzdy. A verte, že budú opodstatnené, pretože pod kapotou vidlicový osemvalec produkuje minimálne 405 kW (550 k).
Očakávať by sme mali šprint z pokoja na 100 km/h za nie viac ako 4,5 sekundy. Pri veľkosti a hmotnosti vozidla, je celkom pochopiteľné elektronické obmedzenie maximálnej rýchlosti na 250 km/h.
Techniku vozidla podporí aj viac agresívny vzhľad, ktorý ho odlíši od „bežnej“ verzie Sport. Počítať by sme mohli s väčším predným nárazníkom viac pritlačeným k zemi, alebo širšími prahmi dverí.
Dôkazom toho, že automobilke na úspechu najostrejšej verzie Range Rover Sport RS záleží, je prebiehajúce testovanie na známom nemeckom okruhu Nürburgring.