Volkswagen Passat oslavuje 40. narodeniny. Pozrite si, ako sa menil

V júli 1973 začal Volkswagen produkovať prvú generáciu modelu Passat a do dnešného dňa bolo do celého sveta dodaných viac ako 20 miliónov kusov tohto modelu.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Pred 40 rokmi debutoval nový model značky Volkswagen, ktorý prišiel s vtedy novou technikou a nadčasovým dizajnom. Verejnosti bol predstavený v máji 1973. V júli, presne pred štyridsiatimi rokmi, začala automobilka model Passat vyrábať.

Verzia Fastback navrhnutá Giorgiom Giugiarom, po ktorom nasledovalo kombi s označením Variant, presvedčila zákazníkov už ako nováčik strednej triedy. Prvý Passat, ktorý vychádzal z modelu Audi 80, zostal na programe do roku 1980. Vyrobených bolo 2,5 milióna vozidiel s interným označením B1.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nástupca modelu B1 bol tiež vyrábaný vo verziách Fastback a kombi; v ponuke zostal až do roku 1987. Tento model dostal nové technológie: pohon všetkých kolies, turbodiesel, päťvalcový benzínový motor a skratku E pre technológie prispievajúce k zníženiu spotreby paliva, ktorá bola predchodcom súčasnej BlueMotion.

Automobil osemdesiatych rokov bol vyrábaný nielen v Emdene (Nemecko), ale aj v Belgicku, Španielsku, Brazílii, Mexiku, Južnej Afrike a Japonsku. Volkswagen ale zaznamenal s Passatom úspech hlavne v Číne. Model Santana B2 sa tam vyrábal až do roku 2012, upravená dlhšia verzia, Vista, sa stále vyrába.

S takmer 5,5 milióna vyrobených vozidiel predstavuje druhá generácia modelu Passat vrátane všetkých jeho verzií najprodukovanejší modelový rad z celej rodiny Passat.

Modely Passat tretej (1987-1993) a štvrtej generácie (1993-1997) sa vyrábali výhradne ako verzie sedan a kombi, Fastback už viac v rodine Passat nefiguroval. Nové aerodynamickejšie modely prišli s priečne uloženým motorom a zároveň s väčšou ponukou vnútorného priestoru.

Do ponuky sa dostali motory s technikou TDI, prepĺňaný benzínový motor a dokonca jeden kompaktný šesťvalec. Z tretej generácie modelového radu Passat sa predalo 1,6 milióna vozidiel.

Piata generácia (1996-2005) už dostala aj plne pozinkovanú karosériu, ale napríklad aj osemvalcový motor dostupný vtedy len v luxusných vozidlách vyššie triedy. V Číne, kde sa dokonca predávala aj jeho predĺžená verzia, sa vyrábal do roku 2009. Celkovo automobilka predala na celom svete viac ako štyri milióny vozidiel piatej generácie.

Začiatkom roka 2006 nemecká značka predstavila Passat B6, do roku 2009 bolo vyrobených okolo 1,7 milióna vozidiel a priniesol so sebou nový typ karosérie, verziu CC – tzv. štvordverové kupé. Prvýkrát sa do ponuky modelu Passat dostala aj dvojspojková prevodovka DSG.

Passat B7 priniesol na scénu okrem v podstate samostatnej verzie CC ďalší derivát, Alltrack s vyššie uloženou karosériou a na želanie dodávaným pohonom všetkých kolies.

Do konca roka 2012 vyrobil Volkswagen celkovo viac ako 20 miliónov modelov Passat po celom svete.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 079
  2. Vizuálny smog je problém 10 324
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 831
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 540
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 398
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 358
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 233
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 061
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 709
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 445

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Autorská strana Beaty Balogovej

Kedy vyberieme Nagyiku z truhly? Nevieme hovoriť o smrti

Na príchod dieťaťa sa systematicky pripravujeme, ale umieranie ukrývame ako nejaké zlyhanie.

Neprehliadnite tiež

Do dražby putuje ikonické Lamborghini

Countach LP400 S patrí do 105-kusovej série.

S elektrickým BMW i3s REX sme sa vybrali na výlet do Brna (test)

Pre dosiahnutie reálneho dojazdu treba počítať s kompromismi.