SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Volkswagen Passat oslavuje 40. narodeniny. Pozrite si, ako sa menil

V júli 1973 začal Volkswagen produkovať prvú generáciu modelu Passat a do dnešného dňa bolo do celého sveta dodaných viac ako 20 miliónov kusov tohto modelu.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Pred 40 rokmi debutoval nový model značky Volkswagen, ktorý prišiel s vtedy novou technikou a nadčasovým dizajnom. Verejnosti bol predstavený v máji 1973. V júli, presne pred štyridsiatimi rokmi, začala automobilka model Passat vyrábať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verzia Fastback navrhnutá Giorgiom Giugiarom, po ktorom nasledovalo kombi s označením Variant, presvedčila zákazníkov už ako nováčik strednej triedy. Prvý Passat, ktorý vychádzal z modelu Audi 80, zostal na programe do roku 1980. Vyrobených bolo 2,5 milióna vozidiel s interným označením B1.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nástupca modelu B1 bol tiež vyrábaný vo verziách Fastback a kombi; v ponuke zostal až do roku 1987. Tento model dostal nové technológie: pohon všetkých kolies, turbodiesel, päťvalcový benzínový motor a skratku E pre technológie prispievajúce k zníženiu spotreby paliva, ktorá bola predchodcom súčasnej BlueMotion.

Automobil osemdesiatych rokov bol vyrábaný nielen v Emdene (Nemecko), ale aj v Belgicku, Španielsku, Brazílii, Mexiku, Južnej Afrike a Japonsku. Volkswagen ale zaznamenal s Passatom úspech hlavne v Číne. Model Santana B2 sa tam vyrábal až do roku 2012, upravená dlhšia verzia, Vista, sa stále vyrába.

S takmer 5,5 milióna vyrobených vozidiel predstavuje druhá generácia modelu Passat vrátane všetkých jeho verzií najprodukovanejší modelový rad z celej rodiny Passat.

SkryťVypnúť reklamu

Modely Passat tretej (1987-1993) a štvrtej generácie (1993-1997) sa vyrábali výhradne ako verzie sedan a kombi, Fastback už viac v rodine Passat nefiguroval. Nové aerodynamickejšie modely prišli s priečne uloženým motorom a zároveň s väčšou ponukou vnútorného priestoru.

Do ponuky sa dostali motory s technikou TDI, prepĺňaný benzínový motor a dokonca jeden kompaktný šesťvalec. Z tretej generácie modelového radu Passat sa predalo 1,6 milióna vozidiel.

Piata generácia (1996-2005) už dostala aj plne pozinkovanú karosériu, ale napríklad aj osemvalcový motor dostupný vtedy len v luxusných vozidlách vyššie triedy. V Číne, kde sa dokonca predávala aj jeho predĺžená verzia, sa vyrábal do roku 2009. Celkovo automobilka predala na celom svete viac ako štyri milióny vozidiel piatej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatkom roka 2006 nemecká značka predstavila Passat B6, do roku 2009 bolo vyrobených okolo 1,7 milióna vozidiel a priniesol so sebou nový typ karosérie, verziu CC – tzv. štvordverové kupé. Prvýkrát sa do ponuky modelu Passat dostala aj dvojspojková prevodovka DSG.

Passat B7 priniesol na scénu okrem v podstate samostatnej verzie CC ďalší derivát, Alltrack s vyššie uloženou karosériou a na želanie dodávaným pohonom všetkých kolies.

Do konca roka 2012 vyrobil Volkswagen celkovo viac ako 20 miliónov modelov Passat po celom svete.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 690
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 135
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 157
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 734
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 683
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 021
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


13 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  5. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 656
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 256
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 657
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 959
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 826
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu