SME

Volkswagen Passat oslavuje 40. narodeniny. Pozrite si, ako sa menil

V júli 1973 začal Volkswagen produkovať prvú generáciu modelu Passat a do dnešného dňa bolo do celého sveta dodaných viac ako 20 miliónov kusov tohto modelu.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Pred 40 rokmi debutoval nový model značky Volkswagen, ktorý prišiel s vtedy novou technikou a nadčasovým dizajnom. Verejnosti bol predstavený v máji 1973. V júli, presne pred štyridsiatimi rokmi, začala automobilka model Passat vyrábať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verzia Fastback navrhnutá Giorgiom Giugiarom, po ktorom nasledovalo kombi s označením Variant, presvedčila zákazníkov už ako nováčik strednej triedy. Prvý Passat, ktorý vychádzal z modelu Audi 80, zostal na programe do roku 1980. Vyrobených bolo 2,5 milióna vozidiel s interným označením B1.

SkryťVypnúť reklamu

Nástupca modelu B1 bol tiež vyrábaný vo verziách Fastback a kombi; v ponuke zostal až do roku 1987. Tento model dostal nové technológie: pohon všetkých kolies, turbodiesel, päťvalcový benzínový motor a skratku E pre technológie prispievajúce k zníženiu spotreby paliva, ktorá bola predchodcom súčasnej BlueMotion.

Automobil osemdesiatych rokov bol vyrábaný nielen v Emdene (Nemecko), ale aj v Belgicku, Španielsku, Brazílii, Mexiku, Južnej Afrike a Japonsku. Volkswagen ale zaznamenal s Passatom úspech hlavne v Číne. Model Santana B2 sa tam vyrábal až do roku 2012, upravená dlhšia verzia, Vista, sa stále vyrába.

S takmer 5,5 milióna vyrobených vozidiel predstavuje druhá generácia modelu Passat vrátane všetkých jeho verzií najprodukovanejší modelový rad z celej rodiny Passat.

SkryťVypnúť reklamu

Modely Passat tretej (1987-1993) a štvrtej generácie (1993-1997) sa vyrábali výhradne ako verzie sedan a kombi, Fastback už viac v rodine Passat nefiguroval. Nové aerodynamickejšie modely prišli s priečne uloženým motorom a zároveň s väčšou ponukou vnútorného priestoru.

Do ponuky sa dostali motory s technikou TDI, prepĺňaný benzínový motor a dokonca jeden kompaktný šesťvalec. Z tretej generácie modelového radu Passat sa predalo 1,6 milióna vozidiel.

Piata generácia (1996-2005) už dostala aj plne pozinkovanú karosériu, ale napríklad aj osemvalcový motor dostupný vtedy len v luxusných vozidlách vyššie triedy. V Číne, kde sa dokonca predávala aj jeho predĺžená verzia, sa vyrábal do roku 2009. Celkovo automobilka predala na celom svete viac ako štyri milióny vozidiel piatej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatkom roka 2006 nemecká značka predstavila Passat B6, do roku 2009 bolo vyrobených okolo 1,7 milióna vozidiel a priniesol so sebou nový typ karosérie, verziu CC – tzv. štvordverové kupé. Prvýkrát sa do ponuky modelu Passat dostala aj dvojspojková prevodovka DSG.

Passat B7 priniesol na scénu okrem v podstate samostatnej verzie CC ďalší derivát, Alltrack s vyššie uloženou karosériou a na želanie dodávaným pohonom všetkých kolies.

Do konca roka 2012 vyrobil Volkswagen celkovo viac ako 20 miliónov modelov Passat po celom svete.

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 391
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 8 964
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 894
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 240
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 354
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 703
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 523
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 326
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  2. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Martin Pollák: Hra o záchranu
  5. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  6. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  8. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 34 174
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 054
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 531
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 940
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 913
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 065
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 745
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 389
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
reklama
SkryťZatvoriť reklamu