Všetky tri natočené situácie majú jednu vec spoločnú: ohrozenie bezpečnosti cestnej premávky.
*Kameru do auta nám zapožičala spoločnosť Prestigio
Cyklista na chodníku a v protismere
Chodník je určený predovšetkým chodcom. Môžu na ňom parkovať vozidlá, ak na ňom nechajú chodcom voľnú 1,5 metra širokú časť. Jazda po chodníku však žiadnemu vozidlu dovolená nie je. Ani cyklistom.
Cyklistu, ktorého sme natočili, šiel po chodníku, pristavil sa pri aute stojacom na stopke a po chvíli znovu vyštartoval po chodníku v protismere.
"Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky," uvádza zákon.
Otestujte sa zo znalostí z dopravných predpisov
Autá na červenú
Ďalší videozáber ukazuje, ako si niektorí vodiči predstavujú zvyšovanie plynulosti cestnej premávky. Dvaja sa vybrali cez križovatku na červenú, aby si ušetrili pár minút čakania na ďalšiu zelenú.
Plynulosť zvýšili na úkor bezpečnosti cestnej premávky.
Už vodič autobusu mal pred križovatkou zastaviť. Šiel dostatočne pomaly, aby to zvládol. Žltý signál nedovoľuje prejsť cez križovatku. Výnimkou je len situácia, keď už nedokážete pred semaforom bezpečne zastaviť.
Osobné auto a dodávka za autobusom už prechádzali cez križovatku na červenú. Ak by ich pritom prichytili policajti, riskovali by pokutu do 300 eur a zákaz šoférovania až na dva roky.
Štvorkolky vedľa seba
Na záver uvidíte dve štvorkolky, ktorých vodiči jazdili vedľa seba približne tou istou rýchlosťou. Nepredbiehali sa.
V predpisoch sa pritom píše: "Vodič je povinný na vozovke alebo v jazdnom pruhu jazdiť vpravo pri pravom okraji vozovky alebo jazdného pruhu."
Vodič ľavej štvorkolky to nerešpektoval. Okrem toho ohrozil bezpečnosť premávky tým, že sa nesústredil na jazdu. Rozptyľoval sa komunikáciou so susedným vodičom.