Zaparkované autá zúžili cestu tak, že ohrozujú cyklistov

Na sídliskovej ceste parkujú autá všelijak. Každý chce mať zaparkované auto pod domom. Na obojsmernej ceste tak ale pre premávku veľa priestoru neostáva.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

Michal: "Chcem sa opýtať na cestu, na ktorej sa často stávajú kolízne situácie. Píšem to z vlastnej skúsenosti. Na Slatinskej ulici v Bratislave dlhodobo blokujú prejazd cez túto obojsmernú ulicu zaparkované autá.

Dve autá sa tam jednoducho vedľa seba nezmestia. Úsek je dlhý asi 200 metrov, a práve preto sa tam dosť často cesta jednoducho zapchá. Či vodič z jednej alebo z druhej strany musí dať tomu druhému prednosť. Niekedy to ale nefunguje a je problém.

Ja tou cestou jazdím bicyklom a neraz sa mi stane, že som vodičom motorového vozidla prichádzajúceho z protismeru doslova pritlačený k zaparkovanému autu. Polícia tento problém nijako nerieši - že vraj tam je nedostatok parkovacích miest.

Ako sa správať v takomto prípade? Kto má prednosť?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk


Zväčšiť mapu

Podľa toho, čo nafotila spoločnosť Google pre Streetview, parkujú na ulici vozidlá v rozpore s dopravnými pravidlami.

Na obojsmernej ceste sa smie parkovať len pri pravom okraji vozovky v smere jazdy. Najmenej tri vozidlá však vodiči nechali zaparkované pre ľavom okraji cesty.

Vodiči na oboch stranách cesty porušili ešte jedno pravidlo parkovania. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 metre pre každý smer jazdy.

Na ceste, ktorá je odhadom široká najviac 4 metre, nemôže ani jeden z vodičov dodržať spomínané pravidlo.

Odfotili ste dopravný priestupok?

Je pravdou, že v mestách na sídliskách je často takmer nemožné legálne zaparkovať v blízkosti bydliska. To však nemôže byť argument, prečo takéto parkovanie tolerovať.

Môže to viesť k tomu, že aj na miestach, kde je dosť parkovacích miest, vodiči budú parkovať v rozpore s pravidlami - "lebo môžu, lebo sa im nič nemôže stať".

Príkladom je fotografia auta, ktorú vytvoril Jozef:

dsc00047_r2133.jpg

Treba ale dodať, že ak sú k sebe účastníci premávky ohľaduplní, nemôže parkovanie, ako na fotkách, ohroziť premávku. Zvyčajne. Problémy by mohli nastať s plynulosťou premávky.

Rizikom by bola situácia, keď by v okolí ulice horelo a hasičské autá by chceli ulicou prejsť. Obdobne by to platilo aj pri sanitkách. Ak by sa ocitlo iné auto v opačnom smere, záchranári by sa ťažšie dostávali k miestu zásahu.

Za neskorší príchod hasičského auta alebo sanitky do cieľa pre nesprávne zaparkované autá by sa asi nikto nechcel byť zodpovedný.

Mnohí motoristi sú sebestrední a arogantní. Pre premávku je to nebezpečnejšie na miestach, o akom napísal Michal. Dokladom toho je aj opísané správanie sa vodičov áut voči cyklistom.

Treba sa vyhnúť alebo cúvať. Alebo zosadnúť z bicykla

Predpisy počítajú s tým, ako sa vysporiadať s prejazdnosťou na úzkych miestach.

Prednosť musí dať vždy ten, na koho strane je prekážka. Prekážkou cestnej premávky je aj nesprávne zaparkované auto.

Na Slatinskej ulici v Bratislave sú však prekážky na oboch stranách cesty. Vtedy prichádza na rad vyhýbanie sa.

"Vodiči protiidúcich vozidiel sa vyhýbajú vpravo, včas a v dostatočnej miere. Ak sa nemôžu bezpečne vyhnúť, prednosť v jazde je povinný dať ten vodič, na ktorého strane jazdy je prekážka alebo zúžená vozovka. Ak jeden z nich musí cúvať, urobí to ten, pre ktorého je to ľahšie alebo menej nebezpečné," uvádza zákon.

V prípade, že sa Michal ako cyklista dostane do situácie, že na úzkej ceste pôjde oproti nemu auto a nebude sa mať kam vyhnúť ani jeden z nich, pre Michala by malo byť ľahšie zosadnúť z bicykla a umožniť prejsť autu z opačného smeru jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 562
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 110
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 385
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 455
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 872
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 584
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 439
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop