SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Zaparkované autá zúžili cestu tak, že ohrozujú cyklistov

Na sídliskovej ceste parkujú autá všelijak. Každý chce mať zaparkované auto pod domom. Na obojsmernej ceste tak ale pre premávku veľa priestoru neostáva.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

Michal: "Chcem sa opýtať na cestu, na ktorej sa často stávajú kolízne situácie. Píšem to z vlastnej skúsenosti. Na Slatinskej ulici v Bratislave dlhodobo blokujú prejazd cez túto obojsmernú ulicu zaparkované autá.

Dve autá sa tam jednoducho vedľa seba nezmestia. Úsek je dlhý asi 200 metrov, a práve preto sa tam dosť často cesta jednoducho zapchá. Či vodič z jednej alebo z druhej strany musí dať tomu druhému prednosť. Niekedy to ale nefunguje a je problém.

Ja tou cestou jazdím bicyklom a neraz sa mi stane, že som vodičom motorového vozidla prichádzajúceho z protismeru doslova pritlačený k zaparkovanému autu. Polícia tento problém nijako nerieši - že vraj tam je nedostatok parkovacích miest.

Ako sa správať v takomto prípade? Kto má prednosť?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk


Zväčšiť mapu

Podľa toho, čo nafotila spoločnosť Google pre Streetview, parkujú na ulici vozidlá v rozpore s dopravnými pravidlami.

Na obojsmernej ceste sa smie parkovať len pri pravom okraji vozovky v smere jazdy. Najmenej tri vozidlá však vodiči nechali zaparkované pre ľavom okraji cesty.

Vodiči na oboch stranách cesty porušili ešte jedno pravidlo parkovania. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 metre pre každý smer jazdy.

Na ceste, ktorá je odhadom široká najviac 4 metre, nemôže ani jeden z vodičov dodržať spomínané pravidlo.

Odfotili ste dopravný priestupok?

Je pravdou, že v mestách na sídliskách je často takmer nemožné legálne zaparkovať v blízkosti bydliska. To však nemôže byť argument, prečo takéto parkovanie tolerovať.

Môže to viesť k tomu, že aj na miestach, kde je dosť parkovacích miest, vodiči budú parkovať v rozpore s pravidlami - "lebo môžu, lebo sa im nič nemôže stať".

Príkladom je fotografia auta, ktorú vytvoril Jozef:

dsc00047_r2133.jpg

Treba ale dodať, že ak sú k sebe účastníci premávky ohľaduplní, nemôže parkovanie, ako na fotkách, ohroziť premávku. Zvyčajne. Problémy by mohli nastať s plynulosťou premávky.

Rizikom by bola situácia, keď by v okolí ulice horelo a hasičské autá by chceli ulicou prejsť. Obdobne by to platilo aj pri sanitkách. Ak by sa ocitlo iné auto v opačnom smere, záchranári by sa ťažšie dostávali k miestu zásahu.

Za neskorší príchod hasičského auta alebo sanitky do cieľa pre nesprávne zaparkované autá by sa asi nikto nechcel byť zodpovedný.

Mnohí motoristi sú sebestrední a arogantní. Pre premávku je to nebezpečnejšie na miestach, o akom napísal Michal. Dokladom toho je aj opísané správanie sa vodičov áut voči cyklistom.

Treba sa vyhnúť alebo cúvať. Alebo zosadnúť z bicykla

Predpisy počítajú s tým, ako sa vysporiadať s prejazdnosťou na úzkych miestach.

Prednosť musí dať vždy ten, na koho strane je prekážka. Prekážkou cestnej premávky je aj nesprávne zaparkované auto.

Na Slatinskej ulici v Bratislave sú však prekážky na oboch stranách cesty. Vtedy prichádza na rad vyhýbanie sa.

"Vodiči protiidúcich vozidiel sa vyhýbajú vpravo, včas a v dostatočnej miere. Ak sa nemôžu bezpečne vyhnúť, prednosť v jazde je povinný dať ten vodič, na ktorého strane jazdy je prekážka alebo zúžená vozovka. Ak jeden z nich musí cúvať, urobí to ten, pre ktorého je to ľahšie alebo menej nebezpečné," uvádza zákon.

V prípade, že sa Michal ako cyklista dostane do situácie, že na úzkej ceste pôjde oproti nemu auto a nebude sa mať kam vyhnúť ani jeden z nich, pre Michala by malo byť ľahšie zosadnúť z bicykla a umožniť prejsť autu z opačného smeru jazdy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 300
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 472
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 224
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 338
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 192
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 107
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 998
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 039
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 873
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 805
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.