SME

Test: Toyota Yaris Trend provokuje ozdobami a výbavou

Šikovné auto vyzerá vďaka doplnkom ako hybrid, dobre brzdí, v meste veľa nespotrebuje, ale vo výbave nemá úplne všetko.

Yaris Trend vďaka originálnym doplnkom vytŕča z radu. Merania ukázali dobré brzdy a prijateľnú spotrebu v meste. V zrýchlení na stovku bol Yaris o sekundu horší, ako sľubuje výrobca.Yaris Trend vďaka originálnym doplnkom vytŕča z radu. Merania ukázali dobré brzdy a prijateľnú spotrebu v meste. V zrýchlení na stovku bol Yaris o sekundu horší, ako sľubuje výrobca. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BREZNO. Toyota vstúpila do nového roka s predsavzatím urobiť model Yaris atraktívnejším a obyčajnú verziu priblížiť vyzdobenému hybridu, ktorý sa ujal nad očakávanie dobre.

Len na Slovensku je každý šiesty predaný Yaris hybrid. Nebyť automatickej prevodovky CVT s honosným označením Multidrive S, nebol by dôvod testovať auto s výbavou, ktorej zoznam si každý môže prezrieť na internete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napokon, virtuálne nemožno "vnímať" vyššiu vnímanú kvalitu plastov, o ktorú sa Toyota modelom Yaris snaží. V tomto ohľade má byť Trend ešte o stupienok vyššie a "trendová" záležitosť do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Peniaze rozhodujú vždyNapriek akejkoľvek emocionálnej náklonnosti k autu, dnes musí byť trendom hlavne cena. Výbava Trend v akcii prischla len najsilnejšiemu benzínovému motoru 1,33 Dual VVT-i s výkonom 73 kW a na výber sú dve prevodovky.

Šesťstupňová manuálna a Multidrive S, ktorú sme mali v testovanom vozidle. Mimo akciových cien môže mať výbava Trend aj diesel 1,4 D-4D s 66 kW. Verzia Trend je odhliadnuc od Yaris Hybridu najdrahšou výbavou za 13.190 eur (manuál) a 14.440 eur (Multidrive S) čiže najdrahšia cesta k modelu Yaris.

Vylepšenia a pridaná hodnota však majú zaručiť, že Yaris Trend je najlacnejšia najdrahšia voľba. Hoci výbava Trend má vzhľadom na cenu slušnú váhu, nerobte si nádeje, že jej patrí všetko v cenníku od vrchu po spodok.

SkryťVypnúť reklamu

Za alarm si zaplatíte 230 eur a za povinnú výbavu 22 eur. Ak chcete automatickú dvojzónovú klimatizáciu testovanej verzie namiesto manuálnej, Trend ju ponúka za zvýhodnených 290 eur.

V Yarise však dostanete tempomat, športový posilňovač riadenia, dvojfarebné zliatinové disky, zadné svetlá s LED, chrómované spätné zrkadlá, zadnú parkovaciu kameru, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá a zatmavené bočné sklá.

Chrómované rámčeky nájdete vždy a takmer všade, navyše dostanete kožený volant, hlavicu radiacej páky so zvýrazneným prešívaním, špeciálne čalúnenie, samozrejme kompletnú bezpečnostnú výbavu a LED denné svetlá. Rozšírenie systému Toyota Touch na Toyota Touch&Go s navigáciou stojí v Trende 600 eur.

Tuning od výrobyZa dané peniaze je Trend celkom dobrá ponuka v prípade, ak chcete mať iný a krajší Yaris pred domom. Zovňajšok výrobca trochu prezdobil, ale tuning navonok nevyzerá úplne lacno. Navyše máte istotu, že sú to všetko originálne doplnky od výroby. Viac ako karoséria zaujalo precízne skrášlenie interiéru bielou a oranžovou.

SkryťVypnúť reklamu

Kým v štandardnom Yarise sa vyššia vnímaná kvalita vníma obtiažnejšie, tu to trafilo do čierneho. Najmä volant padne do ruky ako uliaty. Celý čas testu sa nám zdalo, akoby bolo to auto spracovaním o triedu vyššie.

Veľa bielej bije periférne do očí na slnku alebo pri podvečernej jazde. Do mesta je to pekná kombinácia a také sú aj sedadlá. Špeciálna tkanina strednej časti pomáha odvetrávať a znižovať potenie na chrbte aj pod zadkom.

Akurát sedáky majú tvarovanie ako pohovka u starej mamy. Ich plytkosť vyhovuje ľahkému nastupovaniu v meste ale nie zákrutám horských priechodov.

Paradoxy športového režimuVďaka akciovej výbave Trend sme aspoň spoznali, ako jazdí Toyota Yaris s automatickou CVT prevodovkou Multidrive S a ,zároveň nám meracia technika vyvrátila klamlivé pocity. Prevodovka v plne automatickom režime mení prevod kontinuálne a preto sa môže stať, že otáčky motora si držia jednu úroveň a mení sa iba rýchlosť auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V meste je to príjemné a dokonca aj úsporné, lebo ak netreba veľké zrýchlenie, motor točí ideálnych 2100 otáčok za minútu a prevod kolíše podľa potreby. Dokonca v uliciach mesta hravo zvládnete jazdu pod šesť litrov.

Pohotovosť prevodovky a extrémne jednoduchá obsluha mestu doslova lahodia. Dokonalý súlad benzínového motora 1,33 Dual VVT-i a prevodovky Multidrive S vie narušiť diaľnica a najmä kopce. Vtedy si motor poskočí do vysokých otáčok a spieva vysoké tóny. Potom nečudo, že v diaľničnom tempe motor atakuje sedemlitrovú spotrebu.

Na kľukatých cestách sme nadobudli predstavu, že je lepšie zvoliť manuálny režim a využívať predvolené pozície variátora prevodovky. Zdanlivo dynamickejšiu jazdu vyvrátilo meranie.

V pružnosti zo 70 na 100 km/h zvíťazil plne automatický režim so zavíjajúcim motorom o štyri desatiny sekundy pred manuálnym, v ktorom po plnom stlačení plynu prevodovka "podradila" a potom menila prevod skokovito s jemným poklesom ťahu. To bolo pomalšie ako kontinuálna zmena prevodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Yaris Trend 1,33 Multidrive S bude dobrá voľba do mesta pre ľudí, čo chcú výbavu, automatickú prevodovku a vylepšenie vzhľadu nechajú na automobilku.

Kupujem - nekupujem Interiér mi doslova ulahodil a Yaris Trend nie je na zahodenie ani zvonku, hoci nie som fanúšikom trblietavých vylepšení.

Aj do mesta je s ľahkým nastupovaním a bezkľúčovýnm vstupom veľmi praktické. Dokonca nie som proti automatickým prevodovkám, ale chcem lepšiu odozvu medzi kolesami a motorom. Nekupujem.

Rasťo ChválaTechnické parametre

Značka

Toyota

Model

Yaris Trend

Motor

1,33 Dual VVT-i

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1329

Výkon (kw(k))

73 (99)

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

Krútiaci moment (Nm)

125

Pri otáčkach (ot./min)

4000

Emisie CO2 (g/km)

118

Prevodovka

automatická

Pneumatiky

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bridgestone Ecopia

Rozmer pneumatík

195/50 R16

Rázvor náprav (mm)

2510

Dĺžka (mm)

3885

Šírka (mm)

1695

Výška (mm)

1510

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1110

Objem palivovej nádrže (l)

42

Objem batož. priestoru (l)

286

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

12,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

Spotreba mesto(l/100 km)

6,3

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,6

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,3

Spotreba v teste (l/100km)

6,1

Cena modelu od (eur)

8.990

Cena test. modelu od (eur)

13.190

Cena verzie Multidrive S TREND modelu od (eur)

14.440

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 952
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 826
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 738
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 934
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 165
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 608
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  2. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  3. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  4. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  5. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  6. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  7. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 009
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 802
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 627
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 288
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 15 534
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 815
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 628
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 584
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu