Test: Toyota Yaris Trend provokuje ozdobami a výbavou

Šikovné auto vyzerá vďaka doplnkom ako hybrid, dobre brzdí, v meste veľa nespotrebuje, ale vo výbave nemá úplne všetko.

Yaris Trend vďaka originálnym doplnkom vytŕča z radu. Merania ukázali dobré brzdy a prijateľnú spotrebu v meste. V zrýchlení na stovku bol Yaris o sekundu horší, ako sľubuje výrobca.(Zdroj: Tomáš Kelement)

BREZNO. Toyota vstúpila do nového roka s predsavzatím urobiť model Yaris atraktívnejším a obyčajnú verziu priblížiť vyzdobenému hybridu, ktorý sa ujal nad očakávanie dobre.

Len na Slovensku je každý šiesty predaný Yaris hybrid. Nebyť automatickej prevodovky CVT s honosným označením Multidrive S, nebol by dôvod testovať auto s výbavou, ktorej zoznam si každý môže prezrieť na internete.

Napokon, virtuálne nemožno "vnímať" vyššiu vnímanú kvalitu plastov, o ktorú sa Toyota modelom Yaris snaží. V tomto ohľade má byť Trend ešte o stupienok vyššie a "trendová" záležitosť do mesta.

nalepka_r7364.jpg

Peniaze rozhodujú vždy

Napriek akejkoľvek emocionálnej náklonnosti k autu, dnes musí byť trendom hlavne cena. Výbava Trend v akcii prischla len najsilnejšiemu benzínovému motoru 1,33 Dual VVT-i s výkonom 73 kW a na výber sú dve prevodovky.

Šesťstupňová manuálna a Multidrive S, ktorú sme mali v testovanom vozidle. Mimo akciových cien môže mať výbava Trend aj diesel 1,4 D-4D s 66 kW. Verzia Trend je odhliadnuc od Yaris Hybridu najdrahšou výbavou za 13.190 eur (manuál) a 14.440 eur (Multidrive S) čiže najdrahšia cesta k modelu Yaris.

svetlo_r2777.jpg

Vylepšenia a pridaná hodnota však majú zaručiť, že Yaris Trend je najlacnejšia najdrahšia voľba. Hoci výbava Trend má vzhľadom na cenu slušnú váhu, nerobte si nádeje, že jej patrí všetko v cenníku od vrchu po spodok.

Za alarm si zaplatíte 230 eur a za povinnú výbavu 22 eur. Ak chcete automatickú dvojzónovú klimatizáciu testovanej verzie namiesto manuálnej, Trend ju ponúka za zvýhodnených 290 eur.

V Yarise však dostanete tempomat, športový posilňovač riadenia, dvojfarebné zliatinové disky, zadné svetlá s LED, chrómované spätné zrkadlá, zadnú parkovaciu kameru, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá a zatmavené bočné sklá.

Chrómované rámčeky nájdete vždy a takmer všade, navyše dostanete kožený volant, hlavicu radiacej páky so zvýrazneným prešívaním, špeciálne čalúnenie, samozrejme kompletnú bezpečnostnú výbavu a LED denné svetlá. Rozšírenie systému Toyota Touch na Toyota Touch&Go s navigáciou stojí v Trende 600 eur.

Tuning od výroby

Za dané peniaze je Trend celkom dobrá ponuka v prípade, ak chcete mať iný a krajší Yaris pred domom. Zovňajšok výrobca trochu prezdobil, ale tuning navonok nevyzerá úplne lacno. Navyše máte istotu, že sú to všetko originálne doplnky od výroby. Viac ako karoséria zaujalo precízne skrášlenie interiéru bielou a oranžovou.

Kým v štandardnom Yarise sa vyššia vnímaná kvalita vníma obtiažnejšie, tu to trafilo do čierneho. Najmä volant padne do ruky ako uliaty. Celý čas testu sa nám zdalo, akoby bolo to auto spracovaním o triedu vyššie.

kokpit_r6911.jpg

Veľa bielej bije periférne do očí na slnku alebo pri podvečernej jazde. Do mesta je to pekná kombinácia a také sú aj sedadlá. Špeciálna tkanina strednej časti pomáha odvetrávať a znižovať potenie na chrbte aj pod zadkom.

Akurát sedáky majú tvarovanie ako pohovka u starej mamy. Ich plytkosť vyhovuje ľahkému nastupovaniu v meste ale nie zákrutám horských priechodov.

Paradoxy športového režimu

Vďaka akciovej výbave Trend sme aspoň spoznali, ako jazdí Toyota Yaris s automatickou CVT prevodovkou Multidrive S a ,zároveň nám meracia technika vyvrátila klamlivé pocity. Prevodovka v plne automatickom režime mení prevod kontinuálne a preto sa môže stať, že otáčky motora si držia jednu úroveň a mení sa iba rýchlosť auta.

V meste je to príjemné a dokonca aj úsporné, lebo ak netreba veľké zrýchlenie, motor točí ideálnych 2100 otáčok za minútu a prevod kolíše podľa potreby. Dokonca v uliciach mesta hravo zvládnete jazdu pod šesť litrov.

Pohotovosť prevodovky a extrémne jednoduchá obsluha mestu doslova lahodia. Dokonalý súlad benzínového motora 1,33 Dual VVT-i a prevodovky Multidrive S vie narušiť diaľnica a najmä kopce. Vtedy si motor poskočí do vysokých otáčok a spieva vysoké tóny. Potom nečudo, že v diaľničnom tempe motor atakuje sedemlitrovú spotrebu.

pristroje_r6919.jpg

Na kľukatých cestách sme nadobudli predstavu, že je lepšie zvoliť manuálny režim a využívať predvolené pozície variátora prevodovky. Zdanlivo dynamickejšiu jazdu vyvrátilo meranie.

V pružnosti zo 70 na 100 km/h zvíťazil plne automatický režim so zavíjajúcim motorom o štyri desatiny sekundy pred manuálnym, v ktorom po plnom stlačení plynu prevodovka "podradila" a potom menila prevod skokovito s jemným poklesom ťahu. To bolo pomalšie ako kontinuálna zmena prevodu.

Yaris Trend 1,33 Multidrive S bude dobrá voľba do mesta pre ľudí, čo chcú výbavu, automatickú prevodovku a vylepšenie vzhľadu nechajú na automobilku.

ico

Kupujem - nekupujem

Interiér mi doslova ulahodil a Yaris Trend nie je na zahodenie ani zvonku, hoci nie som fanúšikom trblietavých vylepšení.

Aj do mesta je s ľahkým nastupovaním a bezkľúčovýnm vstupom veľmi praktické. Dokonca nie som proti automatickým prevodovkám, ale chcem lepšiu odozvu medzi kolesami a motorom. Nekupujem.

Rasťo Chvála

Technické parametre

Značka

Toyota

Model

Yaris Trend

Motor

1,33 Dual VVT-i

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1329

Výkon (kw(k))

73 (99)

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

Krútiaci moment (Nm)

125

Pri otáčkach (ot./min)

4000

Emisie CO2 (g/km)

118

Prevodovka

automatická

Pneumatiky

Bridgestone Ecopia

Rozmer pneumatík 195/50 R16

Rázvor náprav (mm)

2510

Dĺžka (mm)

3885

Šírka (mm)

1695

Výška (mm)

1510

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1110

Objem palivovej nádrže (l)

42

Objem batož. priestoru (l)

286

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

12,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

Spotreba mesto(l/100 km)

6,3

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,6

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,3

Spotreba v teste (l/100km)

6,1

Cena modelu od (eur)

8.990

Cena test. modelu od (eur)

13.190

Cena verzie Multidrive S TREND modelu od (eur)

14.440

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 572
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 743
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 086
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 066
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 180
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 631
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 625
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 441
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 432
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 049

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.