SME

Test: Toyota Yaris Trend provokuje ozdobami a výbavou

Šikovné auto vyzerá vďaka doplnkom ako hybrid, dobre brzdí, v meste veľa nespotrebuje, ale vo výbave nemá úplne všetko.

Yaris Trend vďaka originálnym doplnkom vytŕča z radu. Merania ukázali dobré brzdy a prijateľnú spotrebu v meste. V zrýchlení na stovku bol Yaris o sekundu horší, ako sľubuje výrobca.Yaris Trend vďaka originálnym doplnkom vytŕča z radu. Merania ukázali dobré brzdy a prijateľnú spotrebu v meste. V zrýchlení na stovku bol Yaris o sekundu horší, ako sľubuje výrobca. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BREZNO. Toyota vstúpila do nového roka s predsavzatím urobiť model Yaris atraktívnejším a obyčajnú verziu priblížiť vyzdobenému hybridu, ktorý sa ujal nad očakávanie dobre.

Len na Slovensku je každý šiesty predaný Yaris hybrid. Nebyť automatickej prevodovky CVT s honosným označením Multidrive S, nebol by dôvod testovať auto s výbavou, ktorej zoznam si každý môže prezrieť na internete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napokon, virtuálne nemožno "vnímať" vyššiu vnímanú kvalitu plastov, o ktorú sa Toyota modelom Yaris snaží. V tomto ohľade má byť Trend ešte o stupienok vyššie a "trendová" záležitosť do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Peniaze rozhodujú vždyNapriek akejkoľvek emocionálnej náklonnosti k autu, dnes musí byť trendom hlavne cena. Výbava Trend v akcii prischla len najsilnejšiemu benzínovému motoru 1,33 Dual VVT-i s výkonom 73 kW a na výber sú dve prevodovky.

Šesťstupňová manuálna a Multidrive S, ktorú sme mali v testovanom vozidle. Mimo akciových cien môže mať výbava Trend aj diesel 1,4 D-4D s 66 kW. Verzia Trend je odhliadnuc od Yaris Hybridu najdrahšou výbavou za 13.190 eur (manuál) a 14.440 eur (Multidrive S) čiže najdrahšia cesta k modelu Yaris.

Vylepšenia a pridaná hodnota však majú zaručiť, že Yaris Trend je najlacnejšia najdrahšia voľba. Hoci výbava Trend má vzhľadom na cenu slušnú váhu, nerobte si nádeje, že jej patrí všetko v cenníku od vrchu po spodok.

SkryťVypnúť reklamu

Za alarm si zaplatíte 230 eur a za povinnú výbavu 22 eur. Ak chcete automatickú dvojzónovú klimatizáciu testovanej verzie namiesto manuálnej, Trend ju ponúka za zvýhodnených 290 eur.

V Yarise však dostanete tempomat, športový posilňovač riadenia, dvojfarebné zliatinové disky, zadné svetlá s LED, chrómované spätné zrkadlá, zadnú parkovaciu kameru, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá a zatmavené bočné sklá.

Chrómované rámčeky nájdete vždy a takmer všade, navyše dostanete kožený volant, hlavicu radiacej páky so zvýrazneným prešívaním, špeciálne čalúnenie, samozrejme kompletnú bezpečnostnú výbavu a LED denné svetlá. Rozšírenie systému Toyota Touch na Toyota Touch&Go s navigáciou stojí v Trende 600 eur.

Tuning od výrobyZa dané peniaze je Trend celkom dobrá ponuka v prípade, ak chcete mať iný a krajší Yaris pred domom. Zovňajšok výrobca trochu prezdobil, ale tuning navonok nevyzerá úplne lacno. Navyše máte istotu, že sú to všetko originálne doplnky od výroby. Viac ako karoséria zaujalo precízne skrášlenie interiéru bielou a oranžovou.

SkryťVypnúť reklamu

Kým v štandardnom Yarise sa vyššia vnímaná kvalita vníma obtiažnejšie, tu to trafilo do čierneho. Najmä volant padne do ruky ako uliaty. Celý čas testu sa nám zdalo, akoby bolo to auto spracovaním o triedu vyššie.

Veľa bielej bije periférne do očí na slnku alebo pri podvečernej jazde. Do mesta je to pekná kombinácia a také sú aj sedadlá. Špeciálna tkanina strednej časti pomáha odvetrávať a znižovať potenie na chrbte aj pod zadkom.

Akurát sedáky majú tvarovanie ako pohovka u starej mamy. Ich plytkosť vyhovuje ľahkému nastupovaniu v meste ale nie zákrutám horských priechodov.

Paradoxy športového režimuVďaka akciovej výbave Trend sme aspoň spoznali, ako jazdí Toyota Yaris s automatickou CVT prevodovkou Multidrive S a ,zároveň nám meracia technika vyvrátila klamlivé pocity. Prevodovka v plne automatickom režime mení prevod kontinuálne a preto sa môže stať, že otáčky motora si držia jednu úroveň a mení sa iba rýchlosť auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V meste je to príjemné a dokonca aj úsporné, lebo ak netreba veľké zrýchlenie, motor točí ideálnych 2100 otáčok za minútu a prevod kolíše podľa potreby. Dokonca v uliciach mesta hravo zvládnete jazdu pod šesť litrov.

Pohotovosť prevodovky a extrémne jednoduchá obsluha mestu doslova lahodia. Dokonalý súlad benzínového motora 1,33 Dual VVT-i a prevodovky Multidrive S vie narušiť diaľnica a najmä kopce. Vtedy si motor poskočí do vysokých otáčok a spieva vysoké tóny. Potom nečudo, že v diaľničnom tempe motor atakuje sedemlitrovú spotrebu.

Na kľukatých cestách sme nadobudli predstavu, že je lepšie zvoliť manuálny režim a využívať predvolené pozície variátora prevodovky. Zdanlivo dynamickejšiu jazdu vyvrátilo meranie.

V pružnosti zo 70 na 100 km/h zvíťazil plne automatický režim so zavíjajúcim motorom o štyri desatiny sekundy pred manuálnym, v ktorom po plnom stlačení plynu prevodovka "podradila" a potom menila prevod skokovito s jemným poklesom ťahu. To bolo pomalšie ako kontinuálna zmena prevodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Yaris Trend 1,33 Multidrive S bude dobrá voľba do mesta pre ľudí, čo chcú výbavu, automatickú prevodovku a vylepšenie vzhľadu nechajú na automobilku.

Kupujem - nekupujem Interiér mi doslova ulahodil a Yaris Trend nie je na zahodenie ani zvonku, hoci nie som fanúšikom trblietavých vylepšení.

Aj do mesta je s ľahkým nastupovaním a bezkľúčovýnm vstupom veľmi praktické. Dokonca nie som proti automatickým prevodovkám, ale chcem lepšiu odozvu medzi kolesami a motorom. Nekupujem.

Rasťo ChválaTechnické parametre

Značka

Toyota

Model

Yaris Trend

Motor

1,33 Dual VVT-i

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1329

Výkon (kw(k))

73 (99)

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

Krútiaci moment (Nm)

125

Pri otáčkach (ot./min)

4000

Emisie CO2 (g/km)

118

Prevodovka

automatická

Pneumatiky

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bridgestone Ecopia

Rozmer pneumatík

195/50 R16

Rázvor náprav (mm)

2510

Dĺžka (mm)

3885

Šírka (mm)

1695

Výška (mm)

1510

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1110

Objem palivovej nádrže (l)

42

Objem batož. priestoru (l)

286

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

12,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

Spotreba mesto(l/100 km)

6,3

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,6

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,3

Spotreba v teste (l/100km)

6,1

Cena modelu od (eur)

8.990

Cena test. modelu od (eur)

13.190

Cena verzie Multidrive S TREND modelu od (eur)

14.440

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Plátené tašky a opakované použitie
  2. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  3. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  4. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  5. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  6. Takto chutí zlato
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 783
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 7 221
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 3 864
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 775
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 699
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 652
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 459
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 439
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Ficovci zatĺkli ďalší klinec do rakvy demokracie
  2. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti.
  3. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 9
  4. Martin Fronk: Rodinný klub, štátny úväzok: Keď verejná inštitúcia patrí len „našim“
  5. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe?
  6. Veronika Mešková: O biznise s intuíciou, adopcii a zdravotných ťažkostiach
  7. Irena Šimuneková: Hadviga, v zeleni ukrytá...
  8. Ján Šeďo: "Po úraze ma skladali 2 mesiace, potom som si zlomil stehennú kosť".
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 624
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 537
  3. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 11 519
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 144
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 9 251
  6. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 871
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 739
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 560
  1. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  2. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  3. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  4. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  5. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  6. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  8. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
SkryťZatvoriť reklamu