Na bicykli po diaľnici uháňal takmer 100 kilometrov za hodinu

Britský konštruktér bicyklov chce dosiahnuť rýchlosť sto míľ za hodinu výhradne svojou vlastnou silou.

(Zdroj: Tom Donhou)

BRATISLAVA. Brit Tom Donhou, výrobca bicyklov na zákazku, sa inšpiroval rýchlostnými rekordmi pozemných vozidiel.

Pripravuje sa prekonať rýchlosť 100 míľ za hodinu (cca 161 km/h) na bicykli. Na dosiahnutie svojho cieľa chce využiť len silu svojich nôh.

Po stavbe špeciálneho rámu a použití v podstate bežne dostupných komponentov, si nechal na zákazku vyrobiť predné ozubené koleso stáleho prevodu so 104 zubami, ktoré doplnil zadným - malým ozubeným kolesom s 13 zubami.

Prototyp bicykla dokončil a po niekoľkých cestných skúškach sa postavil na merné valce, podobné dynamometru, ktoré umožňujú odmerať maximálnu rýchlosť v „laboratórnych“ podmienkach. Bez zbytočného aerodynamického odporu vzduchu dosiahol rýchlosť až 102 míľ za hodinu (164 km/h).

Počas prvých testov na bežnej komunikácii dosiahol Tom Donhou bez väčších problémov rýchlosť 60 míľ za hodinu, čo je v prepočte teste pod hranicou 100 km/h.

Samozrejme, jazda do kopca či proti vetru s takýmto bicyklom nie je možná, no ukrytý v „aerodynamickom tuneli“ za seniorom Fordom Zephyr 6, dosiahol Donhou na pristávacej dráhe dlhej dve míle rýchlosť 80 míľ za hodinu (128,7 km/h). Prekážkou sa nakoniec stala neschopnosť starého Fordu ešte viac zrýchliť a dĺžka dráhy.

Pre ďalší experiment si vyberie výkonnejšie vozidlo Ford Capri Coswort a dúfa, že sa mu podarí priblížiť sa rýchlosti dosiahnutej na testovacích valcoch. Dovtedy si pozrite pekne spracované video (v angličtine).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 482
  2. Vizuálny smog je problém 10 542
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 476
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 197
  5. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 3 353
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 130
  7. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 125
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 695
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 333
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 143

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Hotel Šport poslúžil Kočnerovi dvakrát, za vratku DPH je obvinený

Polícia vyčíslila škodu na 8,3 milióna eur.

Investigatíva Adama Valčeka

Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov

Riaditeľ Unipharmy ukazuje na Pentu.

Neprehliadnite tiež

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.