Na bicykli po diaľnici uháňal takmer 100 kilometrov za hodinu

Britský konštruktér bicyklov chce dosiahnuť rýchlosť sto míľ za hodinu výhradne svojou vlastnou silou.

(Zdroj: Tom Donhou)

BRATISLAVA. Brit Tom Donhou, výrobca bicyklov na zákazku, sa inšpiroval rýchlostnými rekordmi pozemných vozidiel.

Pripravuje sa prekonať rýchlosť 100 míľ za hodinu (cca 161 km/h) na bicykli. Na dosiahnutie svojho cieľa chce využiť len silu svojich nôh.

Po stavbe špeciálneho rámu a použití v podstate bežne dostupných komponentov, si nechal na zákazku vyrobiť predné ozubené koleso stáleho prevodu so 104 zubami, ktoré doplnil zadným - malým ozubeným kolesom s 13 zubami.

Prototyp bicykla dokončil a po niekoľkých cestných skúškach sa postavil na merné valce, podobné dynamometru, ktoré umožňujú odmerať maximálnu rýchlosť v „laboratórnych“ podmienkach. Bez zbytočného aerodynamického odporu vzduchu dosiahol rýchlosť až 102 míľ za hodinu (164 km/h).

Počas prvých testov na bežnej komunikácii dosiahol Tom Donhou bez väčších problémov rýchlosť 60 míľ za hodinu, čo je v prepočte teste pod hranicou 100 km/h.

Samozrejme, jazda do kopca či proti vetru s takýmto bicyklom nie je možná, no ukrytý v „aerodynamickom tuneli“ za seniorom Fordom Zephyr 6, dosiahol Donhou na pristávacej dráhe dlhej dve míle rýchlosť 80 míľ za hodinu (128,7 km/h). Prekážkou sa nakoniec stala neschopnosť starého Fordu ešte viac zrýchliť a dĺžka dráhy.

Pre ďalší experiment si vyberie výkonnejšie vozidlo Ford Capri Coswort a dúfa, že sa mu podarí priblížiť sa rýchlosti dosiahnutej na testovacích valcoch. Dovtedy si pozrite pekne spracované video (v angličtine).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  2. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  3. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  6. Slovensko spieva koledy
  7. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  8. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  9. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 55 221
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 873
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 027
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 967
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 513
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 770
  7. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 5 673
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 135
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 451
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 060