Na bicykli po diaľnici uháňal takmer 100 kilometrov za hodinu

Britský konštruktér bicyklov chce dosiahnuť rýchlosť sto míľ za hodinu výhradne svojou vlastnou silou.

(Zdroj: Tom Donhou)

BRATISLAVA. Brit Tom Donhou, výrobca bicyklov na zákazku, sa inšpiroval rýchlostnými rekordmi pozemných vozidiel.

Pripravuje sa prekonať rýchlosť 100 míľ za hodinu (cca 161 km/h) na bicykli. Na dosiahnutie svojho cieľa chce využiť len silu svojich nôh.

Po stavbe špeciálneho rámu a použití v podstate bežne dostupných komponentov, si nechal na zákazku vyrobiť predné ozubené koleso stáleho prevodu so 104 zubami, ktoré doplnil zadným - malým ozubeným kolesom s 13 zubami.

Prototyp bicykla dokončil a po niekoľkých cestných skúškach sa postavil na merné valce, podobné dynamometru, ktoré umožňujú odmerať maximálnu rýchlosť v „laboratórnych“ podmienkach. Bez zbytočného aerodynamického odporu vzduchu dosiahol rýchlosť až 102 míľ za hodinu (164 km/h).

Počas prvých testov na bežnej komunikácii dosiahol Tom Donhou bez väčších problémov rýchlosť 60 míľ za hodinu, čo je v prepočte teste pod hranicou 100 km/h.

Samozrejme, jazda do kopca či proti vetru s takýmto bicyklom nie je možná, no ukrytý v „aerodynamickom tuneli“ za seniorom Fordom Zephyr 6, dosiahol Donhou na pristávacej dráhe dlhej dve míle rýchlosť 80 míľ za hodinu (128,7 km/h). Prekážkou sa nakoniec stala neschopnosť starého Fordu ešte viac zrýchliť a dĺžka dráhy.

Pre ďalší experiment si vyberie výkonnejšie vozidlo Ford Capri Coswort a dúfa, že sa mu podarí priblížiť sa rýchlosti dosiahnutej na testovacích valcoch. Dovtedy si pozrite pekne spracované video (v angličtine).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.