BRATISLAVA. Audi pri príležitosti uvedenia Audi A3 sedan na trh zverejnilo údaje, nad ktorými sa bežne nestihneme zamýšľať. Napokon výroba aj prevádzka auta je hlavne o číslach a presných údajoch. Povedali by ste, že dĺžka švov dielcov karosérie spojených bodovými zvarmi má až 83 metrov?
0,005 - nastaviteľná charakteristika pruženia Audi Magnetic Ride využíva kovové čiastočky s veľkosťou päť tisícin milimetra rozptýlené v oleji tlmičov, ktoré menia svoju orientáciu zmenou magnetického poľa
0,01 - stotina milimetra je maximálna povolená tolerancia medzi drvivou väčšinou dielcov interiéru a je desaťnásobne prísnejšia ako u konkurenčných značiek
1,4 - kilogramu ušetrili konštruktéri na medzinápravovej spojke Haldex, ktorá je srdcom pohonu všetkých kolies v Audi S3
3,53 - obrovský lis Servo PXL na plechové dielce karosérie zatlačí na plech 17 krát za minútu, čiže každej 3,53 sekundy a môže vylisovať až 24 000 dielcov denne
4,8 - sekundy trvá kým Audi S3 dosiahne stokilometrovú rýchlosť z pokojového stavu
4,9 - sekundy potrebuje Audi A3 Sportback e-tron na dosiahnutie 60 kilometrovej rýchlosti.
7 - palcov má farebný informačný displej systému MMI s rozlíšením 800x480 bodov, je podsvietený LED technológiou, grafickú kartu systému vyvinula spoločnosť Nvidia
9 - LED zabezpečuje stretávacie svetlo a desať vysokovýkonných LED v diere z lešteného hliníka svieti na cestu ako diaľkové svetlo
23 - pracovných staníc v karosárni využíva laserové zváranie a sedem ultrazvukových staníc kontroluje zvary karosérie
30 - kilometrov za hodinu je hraničná rýchlosť, od ktorej sa aktivuje asistent mŕtveho uhla
50 - kamera systému na kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu umiestnená za čelným sklom sníma biele čiary vo vzdialenosti 50 metrov pred autom a v 40 stupňovom uhle
76,5 - radar aktívneho tempomatu vysiela na frekvencii 76,5 GHz vlny v priestore pred vozidlom a na základe ich odrazu si počítač vytvára obraz o dianí pred autom
83 - metrov majú švy jednotlivých dielcov karosérie "pozošívané" bodovými zvarmi
85 - percent z obrovských kotúčov plechu dokáže lisovňa využiť programovaným vystrihovaním jednotlivých dielcov
93 - lis na plechové dielce karosérie je 93 metrov dlhý, 22 metrov široký a dvanásť metrov vysoký
125 - kilogramov vážia batérie v Audi e-tron s kapacitou 8,8 kWh
390 - kilowattov je výkon každého zo 14 elektromotorov, ktoré poháňajú obrovský lis
425 - litrov má batožinový priestor, ktorý objemom prekonáva koncepciu hatchback
600 - robotov pracuje na kompletizácii karosérie a z toho 400 zvára
705- wattov je hudobný výkon koncového zosilňovača audiosústavy Bang&Olufsen umiestneného pod vodičovým sedadlom
1000 - ľudí pracuje vo finálnej montáži na 146 pracovných krokoch, pričom motážny krok trvá približne dve minúty
2100 - ton tlačí v lise Servo-PXL na rovné plechy, z ktorých sa ťahaním stanú dielce
2637 - milimetrov má rázvor náprav pomerne slušný na kompaktnú triedu a nevyhnutný pre dostatok miesta na nohy vzadu
5467 - bodových zvarov vytvorených rôznymi technikami zvárania má celá karoséria
5500 - kelvinov má teplotu farba celoživotného svetla LED v Audi A3, pretože sa najviac približuje dennému svetlu a očiam vodiča nespôsobuje šok