Po svete jazdí už 1,5 milióna dvojsedadlových Smartov

Francúzska továreň Daimler sa postarala o výrobu 1,5-miliónteho modelu „smart fortwo“. Od roku 2014 bude automobilka dodávať smart tiež so štyrmi sedadlami.

(Zdroj: Daimler)

BRATISLAVA. Závod Daimleru vo francúzskom Hambachu (sprevádzkovaný v roku 1998) už vyrobil 1,5-miliónty dvojsedadlový smart fortwo. Jubilejným vozidlom sa stal biely smart fortwo electric drive kabriolet. Následne začal závod rozsiahle úpravy, aby sa optimálne pripravil pre budúce požiadavky výroby.

Počas zhruba dvoch mesiacov letnej celozávodnej prestávky sa pritom v závode inštalujú nové moderné časti výrobných liniek. Na rozšírenie a úpravy výrobnej základne závodu (vrátane novej lakovne ohľaduplnej k životnému prostrediu) vynaloží Daimler cez 200 miliónov eur.

V uplynulom roku 2012 zišlo z pásu závodu viac ako 104-tisíc dvojsedadlových smartov dodávaných do 46 krajín. Na výrobe smartov sa zúčastňuje takmer 1 500 zamestnancov.

Súbežne s rastom problémov dopravy a parkovania vo veľkých aglomeráciách nachádza smart, ako malé mestské vozidlo, stále širšie uplatnenie. Nielen so spaľovacím motorom ale aj s čisto elektrickým pohonom. Či už ako súkromné auto alebo súčasť flotily a tiež ako na mieru ušité vozidlo systému car2go.

Automobilka zároveň pripravuje novú generáciu dvoj a štvorsedadlového modelu, ktoré by mala ukázať na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte. Na trhu sa objavia už na budúci rok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 672
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 860
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 375
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 248
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 211
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 522
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 280
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 942
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 216
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 105

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

KOMENTÁRE

Kotlebovci nosia fašistické relikvie do parlamentu

Parlamentný preukaz nezakryje extrémistickú slamu.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.