SME

Aj Opel dostane trojvalcový motor

Opel predstaví vo Frankfurte nový benzínový trojvalec prepĺňaný turbom kombinovaný s novým typom šesťstupňovej prevodovky. Do roku 2016 Opel pripraví 13 nových motorov.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Čoraz viac automobiliek ponúka vo svojich vozidlách aj trojvalcové benzínové motory prepĺňané turbom. Agregáty, nad ktorými sme sa pred časom len pousmiali, sa však dostávajú čoraz do vyššej triedy automobilov. Vyhrávajú dokonca medzinárodnú súťaž o motor roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom prechodu na nižší objem s menším počtom valcov však nie je len nižsia deklarovaná spotreba paliva, ale hlavne prísne emisné limity a poplatky za motory, ktoré ich prekračujú.

Ani nemecká autombilka Opel nechce ostať pozadu v tomto, nie pre všetkých príjemnom trende a na medzinárodný autosalón do nemeckého Frankfurtu prinesie svoj nový trojvalcový benzínový motor SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection).

SkryťVypnúť reklamu

Jednolitrový agregát sa objaví najprv v štýlovom modeli Adam.

Nová pohonná jednotka bude disponovať už štandardným priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov. Celohliníkový motor bude vážiť len 37 kilogramov, čo je menej o 30 percent voči 1,6-litrovému atmosférickému agregátu.

Prepĺňaný motor príde na trh najprv vo verzii s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 166 Nm dostupným od 1 800 do 4 700 otáčok za minútu.

Konštruktéri automobilky Opel sľubujú mimoriadne kultivovaný chod motora a mieru hluku na úrovni štvorvalcových motorov. Vysokotlakové vstrekovače paliva sú konštrukčne oddelené od hlavy valcov a izoláciu proti vibráciám a hluku dostalo napríklad aj palivové čerpadlo.

Trojvalcový agregát bude kombinovaný s novou šesťstupňovou prevodovkou, určenou práve pre motory s krútiacim momentom do 220 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Nová prevodovka bude k dispozícii v 12 sadách prevodových pomerov a so šiestimi možnými stálymi prevodmi.

Benzínový trojvalec 1.0 Sidi Turbo je prvým z troch nových motorov. Portofólio pohonných jednotiek bude do roku 2016 nahradené celkovo 13 motormi a nový radom prevodoviek. Väčšinou agregátov bude vyrábať maďarský závod GM Szentgotthard.

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 751
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 863
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 374
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 302
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 828
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 752
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 445
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 904
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 540
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 173
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 900
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 495
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 946
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 289
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu