BRATISLAVA. Automobilka Honda nepočkala s oficiálnym odhalením kombi verzie modelu Civic do otvorenia autosalónu v nemeckom Frankfurte a svetu ukázala svoju predstavu o praktickom kombi.
Už pri ukážke konceptu sa automobilka pochválila veľkosťou batožinového priestoru, čo potvrdili aj prvé čísla produkčného modelu.
Objemom 624 litrov prekonáva dokonca aj väčší Accord Tourer a po sklopení sedadiel musí sklopiť uši väčšina konkurentov.
V základnom usporiadaní sedadiel prekonáva dokonca aj lídra „rodinnej triedy“ Škodu Octaviu (610 l), no tá vzápätí vracia úder a po sklopení sedadiel nestačí Civicu Tourer objem 1 688 litrov na ‚mladoboleslavských‘ 1 740 litrov.
Nový Civic Tourer na výšku a šírku neprerástol verziu hatchback a je postavený na rovnakom rázvore náprav. Rovnako preberá vzhľad a to od prednej masky až po stĺpik „B“, no do dĺžky dopriali dizajnéri kombi verzii o 235 mm viac.
Nakladacia hrana klesla
Nová Honda Civic Tourer bude ťažiť nie len z objemu batožinového priestoru, ale aj z nízkej nakladacej hrany, ktorá je voči krátkemu päťdverovému modelu nižšia o 137 mm.
Pod podlahou batožinového priestoru si svoje miesto nájde nevyužité plató a prídavných 120 litrov, napríklad pre tašky s nákupom. Súčasťou ponuky bude rozsiahly sieťový program na fixáciu batožiny.
Napriek tomu, že operadlá druhého radu sedadiel nie je možné sklopiť z priestoru kufra, Civic Tourer disponuje sedadlami „Magic Seats“, čo umožňuje zdvihnúť sedák zadných sedadiel a využiť priestor druhého radu na výšku, napríklad pre prevoz bicykla alebo invalidného vozíka.
Plný kufor vadiť nebude
Po uvedení na trh by na pohon mali slúžiť dva agregáty. Benzínový 1,8-litrový motor i-VTEC s výkonom 104 kW (142 k) doplní moderný diesel 1,6 i-DTEC s výkonom 88 kW (120 k). Ten vyprodukuje rovnaké množstvo CO2 ako krátka verzia, tzn. mala by priemerne spotrebovať rovnaké množstvo nafty na 100 km jazdy (3,7 l).
Absolútnou novinkou je ponuka nového adaptívneho pruženia ADS na zadnej náprave, ktoré by malo zabezpečiť slušný jazdný komfort i šoférsky zážitok aj pri plne naloženom kufri. Zároveň si šofér môže zvoliť jeden z troch ponúkaných režimov – Comfort, Normal, Dynamic.
Prvé kusy praktickej Hondy Civic Tourer dorazia k svojim zákazníkom už vo februári budúceho roka. Vyrobí ich anglická továreň vo Swindone. Oficiálnu cenu ešte nestanovili.