SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Novou vlajkovou loďou BMW sa stane i8

Elektrické BMW i3 už čoskoro doplní aj top model značky, i8. Kombinácia spaľovacieho benzínového trojvalca a elektromotora s dvojstupňovou prevodovkou zabezpečí celkový výkon 360 koní.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Nové elektroauto i3, ktoré BMW predstavilo pred niekoľkými týždňami, nebude jediné z dielní nemeckej automobilky, ktoré na svoj pohon využívaj (aj) elektrickú energiu. Na vrch rebríčka, nie len divízie „i“, sa postaví model i8, predstavené už v roku 2009 ako koncept Vision EfficientDynamics.

Produkčnú verziu plug-in hybridu i8 predstaví BMW verejnosti o niekoľko týždňov, už teraz sú však známe podstatné technické detaily.

Pohonné ústrojenstvo BMW i8 tvorí kombinácia spaľovacieho trojvalcového motora s priamym vstrekovaním paliva TwinPower Turbo uložený vzadu a elektromotor.

Benzínový agregát poháňa kolesá zadnej nápravy prostredníctvom automatickej šesťstupňovej prevodovky, zatiaľ čo predné kolesá roztáča elektromotor cez špeciálnu dvojstupňovú prevodovku. Oba motory vedia v prípade potreby spolupracovať a zabezpečiť tak vozidlu systém pohonu 4x4.

Spaľovací trojvalec bude produkovať výkon 170 kW a krútiaci moment 320 Nm. Elektromotor pridá ďalších 96 kW a 250 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný v podstate okamžite. Svoju energiu čerpá z akumulátorov typu Lithium-Ion umiestnených v stredovom tuneli automobilu. Na ich chladenie slúži vlastný okruh chladiacej kvapaliny.

Dynamické parametre BMW i8 hovoria o zrýchlení z pokoja na rýchlosť 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 250 km/h. V čisto elektrickom režime dokáže vozidlo prekonať vzdialenosť 35 km pri maximálnej rýchlosti 120 km/h, no elektrický režim je určený hlavne pre jazdu v meste.

Páku automatickej prevodovky je možné posunúť buď do plnoautomatického režimu „D“, alebo zvoliť režim Sport s ručnou voľbou prevodových stupňov. Športový režim ovplyvní aj nastavenie podvozka a riadenia.

Režim automatickej prevodovky dopĺňa nastavenia na stredovej konzole, kde má šofér k dispozícii dva režimy jazdy - Comfort a Eco Pro. Druhý spomenutý by mal dojazd automobilu zvýšiť o 20 %. BMW sľubuje, že vlajková loď spotrebuje priemerne len 2,7 litra paliva na 100 km jazdy, podmienkou sú však plne nabité batérie a ideálna cesta.

Rovnako ako pri vývoji BMW i3 aj pri väčšom modeli i8 bol kladený dôraz na čo najnnižšiu váhu vozidla, pri zachovaní potrebných bezpečnostných a funkčných aspektov. Automobil v sebe ukrýva diely z hliníka, karbónom vystuženého plastu, ale aj chemicky tvrdeného skla či horčíka.

Automobil dlhý 4 689 mm, široký 1 942 mm a vysoký 1 293 mm ťaží z ideálneho rozloženia hmotnosti medzi nápravy (50:50). Rázvor náprav 2 800 mm vytvoril podmienky pre štyroch pasažierov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 684
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 911
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 842
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 434
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 843
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 756
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 123
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 490
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Putin oznámil anexiu okupovaných ukrajinských území.

Získaných území sa už Rusko nechce vzdať.


4m
Talianska pravicovo-populistická politička Giorgia Meloniová.

Sme svedkami konca liberalizmu a návratu k politike druhej svetovej vojny?


28. sep
Výsledok referenda s mizivou účasťou, ktoré sa navyše konali pod hlavňami samopalov. Na snímke zľava Moskvou dosadený šéf okupačnej správy Chersonskej oblasti Vladimir Saldo, proruský dosadený líder Záporožskej oblasti Jevgenij Balickij, ruský prezident Vladimir Putin (uprostred), líder samozvanej Doneckej ľudovej republiky Denis Pušilin a vodca samozvanej Luhanskej ľudovej republiky Leonid Pasečnik mávajú počas slávnostného podpisu zmlúv o pripojení štyroch regiónov Ukrajiny k Rusku.

USA by mohli Ukrajine dodať zbrane, ktorými dokáže udrieť hlboko na území Ruska. Podľa analytika to však neurobia.


4 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 21 h

Blogy SME

  1. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  2. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  3. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  4. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  8. Ján Škerko: Za každého mobilizovaného záložníka živého barana?
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 932
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 707
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 545
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 319
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 662
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 816
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 409
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 864
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu