SME
reklama

Novou vlajkovou loďou BMW sa stane i8

Elektrické BMW i3 už čoskoro doplní aj top model značky, i8. Kombinácia spaľovacieho benzínového trojvalca a elektromotora s dvojstupňovou prevodovkou zabezpečí celkový výkon 360 koní.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Nové elektroauto i3, ktoré BMW predstavilo pred niekoľkými týždňami, nebude jediné z dielní nemeckej automobilky, ktoré na svoj pohon využívaj (aj) elektrickú energiu. Na vrch rebríčka, nie len divízie „i“, sa postaví model i8, predstavené už v roku 2009 ako koncept Vision EfficientDynamics.

Produkčnú verziu plug-in hybridu i8 predstaví BMW verejnosti o niekoľko týždňov, už teraz sú však známe podstatné technické detaily.

Pohonné ústrojenstvo BMW i8 tvorí kombinácia spaľovacieho trojvalcového motora s priamym vstrekovaním paliva TwinPower Turbo uložený vzadu a elektromotor.

Benzínový agregát poháňa kolesá zadnej nápravy prostredníctvom automatickej šesťstupňovej prevodovky, zatiaľ čo predné kolesá roztáča elektromotor cez špeciálnu dvojstupňovú prevodovku. Oba motory vedia v prípade potreby spolupracovať a zabezpečiť tak vozidlu systém pohonu 4x4.

Spaľovací trojvalec bude produkovať výkon 170 kW a krútiaci moment 320 Nm. Elektromotor pridá ďalších 96 kW a 250 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný v podstate okamžite. Svoju energiu čerpá z akumulátorov typu Lithium-Ion umiestnených v stredovom tuneli automobilu. Na ich chladenie slúži vlastný okruh chladiacej kvapaliny.

Dynamické parametre BMW i8 hovoria o zrýchlení z pokoja na rýchlosť 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 250 km/h. V čisto elektrickom režime dokáže vozidlo prekonať vzdialenosť 35 km pri maximálnej rýchlosti 120 km/h, no elektrický režim je určený hlavne pre jazdu v meste.

Páku automatickej prevodovky je možné posunúť buď do plnoautomatického režimu „D“, alebo zvoliť režim Sport s ručnou voľbou prevodových stupňov. Športový režim ovplyvní aj nastavenie podvozka a riadenia.

Režim automatickej prevodovky dopĺňa nastavenia na stredovej konzole, kde má šofér k dispozícii dva režimy jazdy - Comfort a Eco Pro. Druhý spomenutý by mal dojazd automobilu zvýšiť o 20 %. BMW sľubuje, že vlajková loď spotrebuje priemerne len 2,7 litra paliva na 100 km jazdy, podmienkou sú však plne nabité batérie a ideálna cesta.

Rovnako ako pri vývoji BMW i3 aj pri väčšom modeli i8 bol kladený dôraz na čo najnnižšiu váhu vozidla, pri zachovaní potrebných bezpečnostných a funkčných aspektov. Automobil v sebe ukrýva diely z hliníka, karbónom vystuženého plastu, ale aj chemicky tvrdeného skla či horčíka.

Automobil dlhý 4 689 mm, široký 1 942 mm a vysoký 1 293 mm ťaží z ideálneho rozloženia hmotnosti medzi nápravy (50:50). Rázvor náprav 2 800 mm vytvoril podmienky pre štyroch pasažierov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 765
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 613
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 456
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 446
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 415
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 031
  7. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 029
  8. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 982
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 426
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 948
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 565
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 191
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 198
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 663
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 695
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 535
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu