SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Novou vlajkovou loďou BMW sa stane i8

Elektrické BMW i3 už čoskoro doplní aj top model značky, i8. Kombinácia spaľovacieho benzínového trojvalca a elektromotora s dvojstupňovou prevodovkou zabezpečí celkový výkon 360 koní.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Nové elektroauto i3, ktoré BMW predstavilo pred niekoľkými týždňami, nebude jediné z dielní nemeckej automobilky, ktoré na svoj pohon využívaj (aj) elektrickú energiu. Na vrch rebríčka, nie len divízie „i“, sa postaví model i8, predstavené už v roku 2009 ako koncept Vision EfficientDynamics.

Produkčnú verziu plug-in hybridu i8 predstaví BMW verejnosti o niekoľko týždňov, už teraz sú však známe podstatné technické detaily.

Pohonné ústrojenstvo BMW i8 tvorí kombinácia spaľovacieho trojvalcového motora s priamym vstrekovaním paliva TwinPower Turbo uložený vzadu a elektromotor.

Benzínový agregát poháňa kolesá zadnej nápravy prostredníctvom automatickej šesťstupňovej prevodovky, zatiaľ čo predné kolesá roztáča elektromotor cez špeciálnu dvojstupňovú prevodovku. Oba motory vedia v prípade potreby spolupracovať a zabezpečiť tak vozidlu systém pohonu 4x4.

Spaľovací trojvalec bude produkovať výkon 170 kW a krútiaci moment 320 Nm. Elektromotor pridá ďalších 96 kW a 250 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný v podstate okamžite. Svoju energiu čerpá z akumulátorov typu Lithium-Ion umiestnených v stredovom tuneli automobilu. Na ich chladenie slúži vlastný okruh chladiacej kvapaliny.

Dynamické parametre BMW i8 hovoria o zrýchlení z pokoja na rýchlosť 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 250 km/h. V čisto elektrickom režime dokáže vozidlo prekonať vzdialenosť 35 km pri maximálnej rýchlosti 120 km/h, no elektrický režim je určený hlavne pre jazdu v meste.

Páku automatickej prevodovky je možné posunúť buď do plnoautomatického režimu „D“, alebo zvoliť režim Sport s ručnou voľbou prevodových stupňov. Športový režim ovplyvní aj nastavenie podvozka a riadenia.

Režim automatickej prevodovky dopĺňa nastavenia na stredovej konzole, kde má šofér k dispozícii dva režimy jazdy - Comfort a Eco Pro. Druhý spomenutý by mal dojazd automobilu zvýšiť o 20 %. BMW sľubuje, že vlajková loď spotrebuje priemerne len 2,7 litra paliva na 100 km jazdy, podmienkou sú však plne nabité batérie a ideálna cesta.

Rovnako ako pri vývoji BMW i3 aj pri väčšom modeli i8 bol kladený dôraz na čo najnnižšiu váhu vozidla, pri zachovaní potrebných bezpečnostných a funkčných aspektov. Automobil v sebe ukrýva diely z hliníka, karbónom vystuženého plastu, ale aj chemicky tvrdeného skla či horčíka.

Automobil dlhý 4 689 mm, široký 1 942 mm a vysoký 1 293 mm ťaží z ideálneho rozloženia hmotnosti medzi nápravy (50:50). Rázvor náprav 2 800 mm vytvoril podmienky pre štyroch pasažierov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 915
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 218
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 622
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 961
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 653
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 737
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 942
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 834
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 691
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.