SME

Novou vlajkovou loďou BMW sa stane i8

Elektrické BMW i3 už čoskoro doplní aj top model značky, i8. Kombinácia spaľovacieho benzínového trojvalca a elektromotora s dvojstupňovou prevodovkou zabezpečí celkový výkon 360 koní.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Nové elektroauto i3, ktoré BMW predstavilo pred niekoľkými týždňami, nebude jediné z dielní nemeckej automobilky, ktoré na svoj pohon využívaj (aj) elektrickú energiu. Na vrch rebríčka, nie len divízie „i“, sa postaví model i8, predstavené už v roku 2009 ako koncept Vision EfficientDynamics.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Produkčnú verziu plug-in hybridu i8 predstaví BMW verejnosti o niekoľko týždňov, už teraz sú však známe podstatné technické detaily.

Pohonné ústrojenstvo BMW i8 tvorí kombinácia spaľovacieho trojvalcového motora s priamym vstrekovaním paliva TwinPower Turbo uložený vzadu a elektromotor.

SkryťVypnúť reklamu

Benzínový agregát poháňa kolesá zadnej nápravy prostredníctvom automatickej šesťstupňovej prevodovky, zatiaľ čo predné kolesá roztáča elektromotor cez špeciálnu dvojstupňovú prevodovku. Oba motory vedia v prípade potreby spolupracovať a zabezpečiť tak vozidlu systém pohonu 4x4.

Spaľovací trojvalec bude produkovať výkon 170 kW a krútiaci moment 320 Nm. Elektromotor pridá ďalších 96 kW a 250 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný v podstate okamžite. Svoju energiu čerpá z akumulátorov typu Lithium-Ion umiestnených v stredovom tuneli automobilu. Na ich chladenie slúži vlastný okruh chladiacej kvapaliny.

Dynamické parametre BMW i8 hovoria o zrýchlení z pokoja na rýchlosť 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 250 km/h. V čisto elektrickom režime dokáže vozidlo prekonať vzdialenosť 35 km pri maximálnej rýchlosti 120 km/h, no elektrický režim je určený hlavne pre jazdu v meste.

SkryťVypnúť reklamu

Páku automatickej prevodovky je možné posunúť buď do plnoautomatického režimu „D“, alebo zvoliť režim Sport s ručnou voľbou prevodových stupňov. Športový režim ovplyvní aj nastavenie podvozka a riadenia.

Režim automatickej prevodovky dopĺňa nastavenia na stredovej konzole, kde má šofér k dispozícii dva režimy jazdy - Comfort a Eco Pro. Druhý spomenutý by mal dojazd automobilu zvýšiť o 20 %. BMW sľubuje, že vlajková loď spotrebuje priemerne len 2,7 litra paliva na 100 km jazdy, podmienkou sú však plne nabité batérie a ideálna cesta.

Rovnako ako pri vývoji BMW i3 aj pri väčšom modeli i8 bol kladený dôraz na čo najnnižšiu váhu vozidla, pri zachovaní potrebných bezpečnostných a funkčných aspektov. Automobil v sebe ukrýva diely z hliníka, karbónom vystuženého plastu, ale aj chemicky tvrdeného skla či horčíka.

SkryťVypnúť reklamu

Automobil dlhý 4 689 mm, široký 1 942 mm a vysoký 1 293 mm ťaží z ideálneho rozloženia hmotnosti medzi nápravy (50:50). Rázvor náprav 2 800 mm vytvoril podmienky pre štyroch pasažierov.

BMW

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  8. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  1. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  2. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  3. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  4. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  5. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 9 970
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 928
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 766
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 7 924
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 551
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 137
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 408
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 1 976
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Robert Fico.

Ak ešte Fico dovolí slobodné voľby, nebude stačiť, aby v nich volič nanovo rozdal karty. Bude musieť vytiahnuť úplne nové.


108
Bomba GBU-57 tiež známa ako Massive Ordnance Penetrator na leteckej základni v Missouri.

GBU-57 je schopná preniknúť pod povrch.


a 1 ďalší 14
Top reštaurácie do 10 eur.

Reštaurácie z bedekra Gault&Millau.


3
Jaroslav Naď.

Dôvodom má byť darovanie zbraní Ukrajine.


SITA a 2 ďalší 252
reklama
  1. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  2. Dagmar Szabó: „Pretože som ich matka“ Príbeh úteku, odvahy a zápasu proti systému, ktorý nepočúva deti
  3. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad
  4. Dušan Koniar: Obujem si kanady a dupnem si do vlády
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. František Kukura: Dekontaminujme Slovensko. Politiku treba najprv vyčistiť, až potom reštartovať.
  7. Štefan Šturdzík: Thessaloniki - Solún.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 13
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 542
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 686
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 043
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 118
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 658
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 827
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 037
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 827
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
SkryťZatvoriť reklamu